Canarische Eilanden

04-07-2016 11:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke strandvakantie eind augustus.. We weten alleen niet zo goed waarheen...

De Canarische Eilanden lijken mij heel leuk, ben ooit eens op Gran Canaria geweest, maar de andere eilanden ken ik eigenlijk helemaal niet..

Welk eiland is het leukst? We zullen vooral van het strand gaan genieten en savonds de stad in, als de stad dichtbij is natuurlijk.

Verder heb ik wel eens gehoord dat er relatief veel wind is.. Moet ik dat zien als een storm, of meer als een lekker verkoelend briesje in de hitte? Van het strand afgewaait worden is natuurlijk ook niet ideaal.

Als er mensen zijn, met leuke tips (hotel, eiland etc) dan hoor ik het graag!

Bedankt alvast!
Wij zaten afgelopen jaar oktober in parque Santioago 4 op Tenerife, fijn appartement met fijn zwembad. Aan zee maar voor strand een stukje lopen. En net in een hoekje van Playa de las Americas waar het qua drukte wel ok was .De kant van Los Cristianos op, de andere kant bij Veronicas vond ik verschrikkelijk maar als je wilt stappen etc moet je daarheen. Van wind geen last gehad maar het was er 36 graden dus als het waaide was dat alleen maar fijn.

2 jaar geleden op Lanzarote geweest , in maart, en daar was toen wel veel wind. Zaten toen in Cinco plazas in Puerto del Carmen. Mooi lang strand wel. Mooier dan op Tenerife. ook genoeg restaurants etc.

Op beide eilanden leuk om met een auto rond te toeren.
De wind varieert van een lekker briesje tot niet op het strand kunnen liggen zonder gezandstraald te worden. Hangt af van locatie en het weer op dat moment.

Aka je het hebt over 'de stad in', wat verwacht je aan voorzieningen? Willen jullie echt uitgaan tot laat of een drankje ter afsluiting na het eten?
Wij zijn op Lanzarote en Tenerifr geweest. Lanzarote vind ik leuker omdat het net wat minder toeristisch is. Veel laagbouw appartementen. Op Tenerife waren het allemaal hoge gebouwen.

Lanzarote vond ik ook net mooier.
quote:watdachtjehiervan schreef op 04 juli 2016 @ 11:14:

Wij zijn op Lanzarote en Tenerifr geweest. Lanzarote vind ik leuker omdat het net wat minder toeristisch is. Veel laagbouw appartementen. Op Tenerife waren het allemaal hoge gebouwen.

Lanzarote vond ik ook net mooier.ja dat vonden wij ook.
Ik vond Lanzarote geweldig, mooi strand (groot ook), goede restaurants en in het 'toeristische deel' (Puerto del Carmen) ook veel supermarktjes (lidl, spar en de hiperdino). Het kan er redelijk waaien, maar er zijn haast geen wolken te bekennen, waardoor het windje best lekker is overdag - 's avonds kan het er wat afkoelen en heb je wel een jasje nodig door diezelfde wind (mijn mening iig)
It's not always easy, but it's worth it.
ik ben 2 jaar terug in Oktober naar Tenerife geweest, heerlijk eiland was nog bloedheet. ik heb voornamelijk rond gezworven bij Los Cristianos vond het vooral avonds wel gezellig. we zijn ook een dagje naar Santa cruz geweest dat was minder hebben de halve middag gezocht naar het centrum kwamen we daar was alles dicht vanwege siesta. ben ook naar Loro Parque geweest ook leuk en er zijn ook 2 grote waterparken maar daar ben ik niet geweest.
quote:Erizon schreef op 04 juli 2016 @ 11:14:

De wind varieert van een lekker briesje tot niet op het strand kunnen liggen zonder gezandstraald te worden. Hangt af van locatie en het weer op dat moment.

Aka je het hebt over 'de stad in', wat verwacht je aan voorzieningen? Willen jullie echt uitgaan tot laat of een drankje ter afsluiting na het eten?

Dat laatste.. Stappers zijn we niet, maar vinden het wel leuk om nog ergens een cocktail te drinken ofzo.. ;)

Ik moet er niet aan denken om naar zo een touristische straat te gaan waar je om 5 uur sochtends nog friet van piet kan eten haha
Dus Lanzarote is mooier dan Tenerife, dan ga ik daar eens op zoek naar leuke hotels.. Ik vind het altijd zo moeilijk om iets leuks te vinden.. Te veel keuze..

Siesta is inderdaad onhandig... vergeten wij ook altijd!

Bedankt voor de comments tot nu toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven