Hypochonder borstkanker

04-07-2016 18:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

even een vraagje aan eventuele mede-hypochonders. Ik lijd al jaren aan hypochondrie, maar de laatste maanden rijst het de pan uit. Vornamelijk op borstkanker gebied. Vorig jaar 2 keer echo mogen laten maken van zelf gevoelde bobbels. Was niks en ondertussen ben ik die knobbels al vergeten en 1 is al een stuk minder dik. Dus prima.

Maar sinds juli 2015 voel ik weer iets. Naar de huisarts geweest en die zegt dat t niks is " gewoon een vetje". Er is verder geen mammo of echo gemaakt. vorige maanden had ik het idee dat het voor de menstruatie groter was en erna kleiner. Maar doordat ik nu geen last meer heb van zere borsten kan ik het verschil niet meer voelen.... en na een jaar weet ik ondertussen ook niet meer of het nou wel of niet groter is geworden.

Maar nu komt het; wat moet ik eraan doen? Het zit de hele dag in mijn hoofd, ik blijf maar voelen in de hoop dat ik er iets zinnigs uit op kan maken. En malen malen malen, de hele dag; zal ik naar de dokter gaan en echo vragen. Zal ik er niet meer aan zitten en wachten tot ik het spontaan tijdens het douchen voel.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat te doen qua huisarts en wat qua zelfonderzoek? Is dat nodig of voel je het wel tijdens bv douchen?

Heel verhaal, maar het vreet me al een jaar op en ik zit rock bottom onderhand....

bedankt voor t lezen!
Jawel dat weet ze. Zij heeft ook de therapie aangeraden. Maar ze weet nog niet dat t op dit moment slecht gaat. Vandaar ook dat ik denk dat ze ook de vorige keer misschien dacht van ik zal even voelen, dan is ze gerust. Ipv het echt serieus nemen.
Na alle reacties denk ik inderdaad; ik stel me aan. Knap van je sophiax dat je dat kan!
quote:rascall1982 schreef op 04 juli 2016 @ 21:10:

Jawel dat weet ze. Zij heeft ook de therapie aangeraden. Maar ze weet nog niet dat t op dit moment slecht gaat. Vandaar ook dat ik denk dat ze ook de vorige keer misschien dacht van ik zal even voelen, dan is ze gerust. Ipv het echt serieus nemen.Je kunt beter niet gaan als je je toch niet serieus genomen voelt..
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:rascall1982 schreef op 04 juli 2016 @ 21:10:

Jawel dat weet ze. Zij heeft ook de therapie aangeraden. Maar ze weet nog niet dat t op dit moment slecht gaat. Vandaar ook dat ik denk dat ze ook de vorige keer misschien dacht van ik zal even voelen, dan is ze gerust. Ipv het echt serieus nemen.

Dusss jij weet het beter dan iemand die ervoor geleerd heeft en een eed gezworen heeft om anderen te helpen? Dan kun je niemand meer vertrouwen en er beter vanuit gaan dat je opgegeven bent.

Laat je in godsnaam weer aanmelden bij een psych, want jij weet het niet beter: je laat je leiden door kwats in je hoofd.
Je gaat dood, dat is zeker.

Dat hebben we allemaal met elkaar gemeen; wat ons allemaal rest zijn botten of as.

Het goede bericht is dat je dat zelf niet meer meemaakt.

Dus vier je leven zolang het nog kan!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt allemaal, jullie hebben gelijk. Trap onder m'n kont heb ik nodig
quote:retrostar schreef op 04 juli 2016 @ 21:29:

Je gaat dood, dat is zeker.

Dat hebben we allemaal met elkaar gemeen; wat ons allemaal rest zijn botten of as.

Het goede bericht is dat je dat zelf niet meer meemaakt.

Dus vier je leven zolang het nog kan!Mooi gezegd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Bedankt voor de reacties! Doet me goed. Heb voor morgen meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven