Angst voor indringers
woensdag 6 juli 2016 om 01:38
Ik begrijp die "angst" wel hoor. Dus wat mij betreft had deze vraag best op 'Thuis' gekunt
Verder zou ik inderdaad kijken of je iets met een klem of knip of sluitbaar rooster kunt maken.
Tot slot wil ik nog ff toevoegen, er wordt 's nachts gewoon ingebroken als mensen thuis zijn en (boven) slapen, maar ik denk niet dat veel inbrekers via een slaapkamerraam zullen inbreken. Zij willen natuurlijk ook niet betrapt worden.
Verder zou ik inderdaad kijken of je iets met een klem of knip of sluitbaar rooster kunt maken.
Tot slot wil ik nog ff toevoegen, er wordt 's nachts gewoon ingebroken als mensen thuis zijn en (boven) slapen, maar ik denk niet dat veel inbrekers via een slaapkamerraam zullen inbreken. Zij willen natuurlijk ook niet betrapt worden.
woensdag 6 juli 2016 om 01:58
Ik ben echt totaal niet paranoia of angstig aangelegd. Maar in mijn vorige huis had ik 's nachts nooit het raam open omdat iemand vrij gemakkelijk naar binnen zou kunnen komen.
En dan ging het me nog niet eens om inbrekers maar om enge verkrachters. Die kans is heeel klein. Maar toch, ik woonde alleen en het kon heel goed dat mensen dat wisten/konden weten. En dat slaapt dan niet lekker. Zeker niet omdat ik soms in mijn halfslaap wel eens denk geluiden te horen en dan bang wordt maar ook niet wakker kan worden.
Dat gezegd hebbende blijf ik erbij dat ik toch echt niet bang ben aangelegd
Ik heb er toen niet bij nagedacht maar ik had gewoon iets moeten fixen waardoor dat raam wel in ieder geval een stukje open zou kunnen en er toch niemand naar binnen zou kunnen komen.
En dan ging het me nog niet eens om inbrekers maar om enge verkrachters. Die kans is heeel klein. Maar toch, ik woonde alleen en het kon heel goed dat mensen dat wisten/konden weten. En dat slaapt dan niet lekker. Zeker niet omdat ik soms in mijn halfslaap wel eens denk geluiden te horen en dan bang wordt maar ook niet wakker kan worden.
Dat gezegd hebbende blijf ik erbij dat ik toch echt niet bang ben aangelegd
Ik heb er toen niet bij nagedacht maar ik had gewoon iets moeten fixen waardoor dat raam wel in ieder geval een stukje open zou kunnen en er toch niemand naar binnen zou kunnen komen.
woensdag 6 juli 2016 om 06:13
Ik heb mijn slaapkamer op de begane grond. Heb zelf een stuk betongaas tegen het kozijn bevestigd. Zo kan het raam wel open, maar er kan niet zomaar iemand naar binnen stappen.
Het zit met 3 van deze dingen vast ( https://kuhlkampbuitenhou ... tonijzer-wilgentenen.html ) met kleine schroefjes, dus in geval van brand, ruk je het wel los.
Inbrekers komen er ook wel doorheen als ze moeite doen, maar niet zonder lawaai.
Het zit met 3 van deze dingen vast ( https://kuhlkampbuitenhou ... tonijzer-wilgentenen.html ) met kleine schroefjes, dus in geval van brand, ruk je het wel los.
Inbrekers komen er ook wel doorheen als ze moeite doen, maar niet zonder lawaai.
woensdag 6 juli 2016 om 06:55
Ik zelf denk dat een indringer niet zoveel moeite doet.
Is een hor een idee, handig tegen vliegen en vergroot je veiligheidsgevoel?
Die zitten vaak vast geklemd of aan haakjes aan de binnenkant.
Dus een eventuele pipo moet duwen, tegen die tijd ben jij al wakker, zeker als je er een vaasje voor zet.
Dus een eventuele pipo moet duwen, tegen die tijd ben jij al wakker, zeker als je er een vaasje voor zet.
woensdag 6 juli 2016 om 08:10
Ik zou het wel openzetten. Geen probleem.
Je angst gaat dan echt over een indringer die komt om jou te verkrachten want een inbreker gaat echt niet zo moeilijk doen.
Dan denk ik dat de route naar jouw raam veel te moeilijk is, qua binnenkomen maar vooral ook weer om snel weg te komen.
Maar ik ben ook het type dat nergens bang voor is, ik laat ook mijn achterdeur meestal open, alle ramen. Ik ben niet zo bang aangelegd. Ik weiger ook om in angst te leven en 'stel dat'.
Zo beperkend, dat wil ik niet.
Je angst gaat dan echt over een indringer die komt om jou te verkrachten want een inbreker gaat echt niet zo moeilijk doen.
Dan denk ik dat de route naar jouw raam veel te moeilijk is, qua binnenkomen maar vooral ook weer om snel weg te komen.
Maar ik ben ook het type dat nergens bang voor is, ik laat ook mijn achterdeur meestal open, alle ramen. Ik ben niet zo bang aangelegd. Ik weiger ook om in angst te leven en 'stel dat'.
Zo beperkend, dat wil ik niet.
woensdag 6 juli 2016 om 08:24
Nou echte angst heb ik niet, maar ik laat ook geen ramen open op plekken waar men vervolgens makkelijk naar binnen kan. Of dat nou is om in te breken of te verkrachten. Zo gek vind ik jouw gedachten dus niet.
Je zou een ventilator kunnen kopen, dan is het toch lekker koel binnen als het buiten warm is.
Je zou een ventilator kunnen kopen, dan is het toch lekker koel binnen als het buiten warm is.
woensdag 6 juli 2016 om 08:54
Ik ken het wel. Ik word zelf erg onrustig van burgernetberichten en politie op social media. Laatst zijn hier voetjesacties gehouden om de burger te wijzen op risico's. Alles zit bij mij op slot, no problem, maar toch zie ik dit soort acties en berichten niet als waarschuwing, maar als inspiratie voor de crimineel. En daar slaap ik onrustiger door.
Ik zou idd een hor of andere oplossing fixen, of eventueel een airco of ventilator in je slaapkamer zetten. Succes!
Ik zou idd een hor of andere oplossing fixen, of eventueel een airco of ventilator in je slaapkamer zetten. Succes!
I don't know what that means.
woensdag 6 juli 2016 om 10:21
Ik vind het niet heel psychisch overkomen, maar realistisch. Iemand die ik ken die wel teveel last had van dit soort "angst" is trouwens heel goed geholpen door hulpverleners die de angst serieus namen: ze stelden voor om bellen aan de deurklink te bevestigen zodat niemand ongemerkt binnen kon sluipen. Daarmee is ze niet genezen, maar heeft die kennis van mij wel het gevoel dat ze handelingsperspectief heeft waar ze vertrouwen uit put. Nu verstoort de angst haar leven minder.
In jou geval kan je ook kijken of je een constructie kan maken waardoor mensen niet geruisloos binnen kunnen komen. Of je blokkeert de boel op een ventilatiespleet na, wat ook al aangeraden is, als je je daar veiliger bij voelt. Maar dus wel zo dat je van binnenuit in geval van nood nog wel bij de brandladder kan natuurlijk .
In jou geval kan je ook kijken of je een constructie kan maken waardoor mensen niet geruisloos binnen kunnen komen. Of je blokkeert de boel op een ventilatiespleet na, wat ook al aangeraden is, als je je daar veiliger bij voelt. Maar dus wel zo dat je van binnenuit in geval van nood nog wel bij de brandladder kan natuurlijk .
woensdag 6 juli 2016 om 14:22
quote:Gele_Suikerspin schreef op 06 juli 2016 @ 06:55:
Hor en vaasje heb ik inderdaad al!
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit een beetje eng vind. Soms heb ik namelijk het idee dat ik te paranoïde ben.
Een haak op mijn raam vind ik een goed idee.
Hor en vaasje heb ik inderdaad al!
Ben blij dat ik niet de enige ben die dit een beetje eng vind. Soms heb ik namelijk het idee dat ik te paranoïde ben.
Een haak op mijn raam vind ik een goed idee.
woensdag 6 juli 2016 om 15:19
Je kunt ook een veiligheidscheck laten doen door een erkend slotenmaker voor een politiekeurmerk. Als je t officieel wilt, maar erkende slotenmaker die erbij is aangesloten weet ook precies welke sloten etc je nodig hebt zonder dat je dan uiteindelijk dat certificaat koopt.
Dan weet je zeker dat je de juiste kierstandhouder etc kiest.
http://www.politiekeurmerk.nl/
Dan weet je zeker dat je de juiste kierstandhouder etc kiest.
http://www.politiekeurmerk.nl/
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea