paragnost

06-07-2016 11:30 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geloven jullie in een paragnost/toekomstvoorspeller?

En hebben jullie goede ervaringen hiermee?

En als jullie goede ervaring hebben waar/hoe/wat?
Als een paragnost zegt dat je ander werk gaat krijgen (omdat je hebt laten merken niet gelukkig te zijn in je huidige baan), ga je net een beetje harder je best doen om te solliciteren, dus de kans wordt groter dat je ander werk vindt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Bblientje schreef op 06 juli 2016 @ 12:28:

Ja dat bestaat maar je hebt veel fakerds ertussen. In mijn cultuur is het normaal om eens in de zoveel tijd naar iemand toe te gaan die de toekomst kan voorspellen. We hadden een hele goeie waar heel de familie naartoe ging maar hij is helaas overleden. Ik doe nu voor mezelf weleens een kaartje leggen en ik verbaas me elke keer weer erover. De kaarten hebben altijd gelijk.Dat had hij dan toch wel even vooraf kunnen aankondigen? Dan konden jullie op tijd een andere zoeken!
quote:rechthoek schreef op 06 juli 2016 @ 13:17:

[...]

Weet je hoe eenvoudig het is deze exacte inschatting te maken als je ziet wie je tegenover je hebt zitten?

Dit is geen toekomstvoorspellen, maar mensenkennis.

Ja, op het moment dat iemand zegt dat hij paragnost is en je gaat er even in mee dan kan het daarna lastig zijn om het weer los te laten. Ook al geloof je er niet in en je weet dat het niet kan.

Meestal ga je als je twijfelt aan jezelf, dat maakt je kwetsbaar en gevoelig voor suggestie.
Mmm ik heb wel een aantal goede ervaringen.

Jaren geleden had ik een collega die paragnost is. Hij vertelde mij dat als ik thuis kwam naar een kat van mij moest kijken en dan specifiek onder zijn voetkussentjes, het zou met deze kat niet helemaal goed zitten qua gezondheid.

Thuisgekomen heb ik dat gedaan en toen zag ik dat er allemaal scheurtjes in zijn voetzooltjes zaten. Ik had hier echt helemaal geen idee van. Collega was ook nog nooit bij me thuis geweest of zo.

Deze kat is ook vrij snel daarna overleden.
Fake of niet, ik heb er 1 bezocht en dat heeft me enorm goed gedaan. Ik geloof in de kracht van gedachten en ik geloof in verbintenissen. Ik had vragen en die zijn beantwoord. Aan het eind van de rit moest ik 20 euro afrekenen, dat had ik er graag voor over.

Als je geen wonderen verwacht maar gewoon wat inzichten uit een andere invalshoek kan het een prima manier zijn.

Ik ben nog dagelijks blij dat ik hier jaren geleden in ben getrapt.
quote:SweetFirefly schreef op 06 juli 2016 @ 12:44:

[...]

Dit klopt. Want zelf heb ik dat ook. Al van jongs af aan. Nooit vreemd gevonden want in mijn Indische familie is dit heel normaal en ben ik zeker niet de enige. De een noemt het hooggevoelig, de ander helderziend of heldervoelend. Ik geef het geen naam, want zo bijzonder vind ik het niet. Eerder vervelend omdat ik dus bij verdrietige of sombere mensen die gevoelens voel en soms ongewild overneem. Gelukkig werkt het bij blije gebeurtenissen ook zo en word ik daar dus heel gelukkig van.

Over de toekomst van iemand heb ik het nooit. Que sera sera.

Die nuchtere hollanders zien alles wat paranormaal is als een lachertje, totdat ze iets vreselijks overkomt in het leven dan willen ze zich wel verdiepen in spiritualiteit, ik heb zat tv programma's gezien hierover.

Bij Indische mensen en mensen uit Oostbloklanden is spiritualiteit verweven in hun leven, wij Surinamers kunnen er ook wat van, en dat is helemaal niet raar. Je hoeft je leven er niet aan op te hangen, maar om nou alles af te doen als zijnde onzin dat vind ik jammer.

Ik heb ooit een reading gehad bij een Indische oude dame in Den Haag, die vrouw was altijd zo volgeboekt waardoor ze een wachttijd had van maanden ( dat zegt al iets he) ik kwam daar en het eerste wat ze vroeg was wie is oma Nette??? Ik schrok me wild want dat was mijn overgrootmoeder die al jaren overleden was in Suriname, 2 dagen nadat ze overleed is mijn moeder hier in Nederland van mij bevalllen

Oma Nette ( die eigenlijk Antoinette heette) waakt over mij zeg maar. Hoe verklaar je dit?

Verder heeft ze dingen gezegd die ze niet kan weten, ze begon over mijn kinderwens en ze heeft me ( terecht) gerustgesteld en verder benoemde ze nog een paar dingen, ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel aan aarde. Noem me gek, maar ik geloof er echt in.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
quote:Rooss4.0 schreef op 06 juli 2016 @ 13:31:

Fake of niet, ik heb er 1 bezocht en dat heeft me enorm goed gedaan. Ik geloof in de kracht van gedachten en ik geloof in verbintenissen. Ik had vragen en die zijn beantwoord. Aan het eind van de rit moest ik 20 euro afrekenen, dat had ik er graag voor over.

Als je geen wonderen verwacht maar gewoon wat inzichten uit een andere invalshoek kan het een prima manier zijn.

Ik ben nog dagelijks blij dat ik hier jaren geleden in ben getrapt.Waar ben jij geweest? Groetjes!
quote:Miskotto schreef op 06 juli 2016 @ 13:31:

[...]

Die nuchtere hollanders zien alles wat paranormaal is als een lachertje, totdat ze iets vreselijks overkomt in het leven dan willen ze zich wel verdiepen in spiritualiteit, ik heb zat tv programma's gezien hierover.

Bij Indische mensen en mensen uit Oostbloklanden is spiritualiteit verweven in hun leven, wij Surinamers kunnen er ook wat van, en dat is helemaal niet raar. Je hoeft je leven er niet aan op te hangen, maar om nou alles af te doen als zijnde onzin dat vind ik jammer.

Ik heb ooit een reading gehad bij een Indische oude dame in Den Haag, die vrouw was altijd zo volgeboekt waardoor ze een wachttijd had van maanden ( dat zegt al iets he) ik kwam daar en het eerste wat ze vroeg was wie is oma Nette??? Ik schrok me wild want dat was mijn overgrootmoeder die al jaren overleden was in Suriname, 2 dagen nadat ze overleed is mijn moeder hier in Nederland van mij bevalllen

Oma Nette ( die eigenlijk Antoinette heette) waakt over mij zeg maar. Hoe verklaar je dit?

Verder heeft ze dingen gezegd die ze niet kan weten, ze begon over mijn kinderwens en ze heeft me ( terecht) gerustgesteld en verder benoemde ze nog een paar dingen, ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel aan aarde. Noem me gek, maar ik geloof er echt in.Ik ben Indisch, mijn halve familie is Indisch. Maar er komt er geen waarzegger in bij ons.
Diezelfde collega heb ik eens gesproken over mijn zus en al haar verdriet over meerdere miskramen. Ik zei tegen hem dat ik zo erg hoopte voor haar dat ze een kindje zou krijgen. Toen zei hij kindje? Ze krijgt er meerdere hoor.

Uiteindelijk heeft ze inderdaad alsnog 3 kinderen gekregen.
quote:Miskotto schreef op 06 juli 2016 @ 13:31:

[...]

Verder heeft ze dingen gezegd die ze niet kan weten, ze begon over mijn kinderwens en ze heeft me ( terecht) gerustgesteld en verder benoemde ze nog een paar dingen, ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel aan aarde. Noem me gek, maar ik geloof er echt in.

Prachtig.

Mijn nicht had moeite zwanger te worden en de loekoemang waar zij naar toe ging zei tegen haar je krijgt 2 kinderen. Dat is het mooiste cadeau wat hij haar had kunnen geven want ze zat er erg mee. Ze is nu zwanger van de tweede wonder boven wonder.
quote:Bblientje schreef op 06 juli 2016 @ 13:41:

[...]

Prachtig.

Mijn nicht had moeite zwanger te worden en de loekoemang waar zij naar toe ging zei tegen haar je krijgt 2 kinderen. Dat is het mooiste cadeau wat hij haar had kunnen geven want ze zat er erg mee. Ze is nu zwanger van de tweede wonder boven wonder.Waar is zij gweest??
quote:miekemv schreef op 06 juli 2016 @ 13:39:

Diezelfde collega heb ik eens gesproken over mijn zus en al haar verdriet over meerdere miskramen. Ik zei tegen hem dat ik zo erg hoopte voor haar dat ze een kindje zou krijgen. Toen zei hij kindje? Ze krijgt er meerdere hoor.

Uiteindelijk heeft ze inderdaad alsnog 3 kinderen gekregen.hhaha dat mag hij bij mij ook wel doen dat voorspellen..
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 11:41:

Allemaal kwakzalverij. Echt, gezond verstand is beter. En gratis.Precies dit!
Oh dear, how sad, never mind.
Bij mij was het ook gratis en speelde gezond verstand geen rol, nog sterker ik had er niet eens om gevraagd.
TO, ga je nu alleen in op de posts die zeggen dat ze er positief tegenover staan? Je zoekt blijkbaar iemand die je kan vertellen dat het allemaal goed komt: je krijgt kinderen en alles leuk en gezellig. Kan ik je ook vertellen. Dat is net zo veel waard.
quote:Dubbz schreef op 06 juli 2016 @ 12:04:

Nee, is voor domme of sommige labiele mensen.

Dit klinkt een beetje hard maar is ook mijn mening. Maar goed ik snap ook niks van gelovige mensen.

Zelfde categorie wat mij betreft.
quote:Bblientje schreef op 06 juli 2016 @ 13:41:

[...]

Prachtig.

Mijn nicht had moeite zwanger te worden en de loekoemang waar zij naar toe ging zei tegen haar je krijgt 2 kinderen. Dat is het mooiste cadeau wat hij haar had kunnen geven want ze zat er erg mee. Ze is nu zwanger van de tweede wonder boven wonder.

Zie daar, en hoe had die man dat kunnen weten?????

Toen ik voor die reading ging zat ik ook midden in een worsteling met zwanger raken, uit zichzelf zei ze dat ze 3 kinderen bij me ziet, ik had zoiets van ik heb geen kinderen, toen gaf ze aan dat zij ze in ieder geval wel al bij me ziet en . En uiteindelijk ben ik pas 4 jaar later zwanger geraakt, en daarna kreeg ik binnen no time die 2 anderen, daarna nooit meer zwanger geraakt ondanks dat ik nooit voorbehoedmiddel gebruik.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alsof je meteen je gezond verstand kwijt bent als je een keer een medium bezoekt.

Ik ga 100 keer liever naar een medium dan naar een psych, dat vind ik dus hokuspokus.
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 13:48:

TO, ga je nu alleen in op de posts die zeggen dat ze er positief tegenover staan? Je zoekt blijkbaar iemand die je kan vertellen dat het allemaal goed komt: je krijgt kinderen en alles leuk en gezellig. Kan ik je ook vertellen. Dat is net zo veel waard.Ja omdat het mij leuk lijkt een keer te doen. Tuurijk neem ik ook de niet positieve reacties hierin mee..
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 13:48:

TO, ga je nu alleen in op de posts die zeggen dat ze er positief tegenover staan? Je zoekt blijkbaar iemand die je kan vertellen dat het allemaal goed komt: je krijgt kinderen en alles leuk en gezellig. Kan ik je ook vertellen. Dat is net zo veel waard.Volgens mij wordt gezegd dat er ook positieve ervaringen zijn.
quote:miekemv schreef op 06 juli 2016 @ 13:50:

[...]

Volgens mij wordt gezegd dat er ook positieve ervaringen zijn.Die collega doet die dat vaker en kan deze het ook doen bij mij?
Ik werk daar al lang niet meer helaas.
laat maar...
Ik ben er een keer geweest toen ik naar antwoorden zocht toen mijn moeder net was overleden. Ik wilde vooral innerlijke rust en hoopte dat zij mij dat kon geven. Ze had wel wat dingen goed over mijn moeder die ze absoluut niet kon weten maar of dat nu aan haar helderziende krachten lag of toeval was? Of ik er nu echt in geloof weet ik niet maar het gaf me een stukje rust. Mijn moeder was veilig in de hemel aangekomen en opgevangen door familieleden.
life is worth waiting for
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 14:25:

Ja, ik heb vorig jaar een consult via Skype gehad bij een dame in Engeland, eerst een jaar lang "onderzoek" gedaan op een Amerikaans reviewforum van mensen die hun ervaringen bij psychics delen, en vooral omdat ze ook later terugkomen om te vertellen of voorspellingen zijn uitgekomen. Er was een thread over een vrouw in Engeland dat me aansprak, heb alle 150+ pagina's doorgelezen, en nadat het duidelijk werd dat haar voorspellingen voor DUIZENDEN mensen uitkwamen, de stap genomen en een consult aangevraagd. Beetje zenuwachtig, maar sjonge....

Heb de'r niets verteld, wou ook niets weten, alleen mijn naam, wist mij precies te vertellen wat me de afgelopen jaren is overkomen, en wat mijn situatie nu is, en in detail. Bizar! Heeft zo'n 20 voorspellingen gedaan, zijn nu bijna een jaar verder, en de helft is al uitgekomen. En dan geen vage, algemene onzin als: je krijgt een leuke relatie, kinderen blablabla, maar echt specifieke dingen als: over 4 maand zal je een korte cursus volgen vanuit je baan in een groep van 4, 5 mensen. Over 2 maand krijg je een grote aanvaring met een mannelijke leidinggevende etc. Echt specifieke dingen.

Met wat ze over mijn verleden en heden vertelde dacht wow! Over haar voorspellingen dacht ik "dat kan helemaal niet". Mijn leidinggevende is een vrouw, heb helemaal geen zin of uberhaubt maar mogelijkheid voor cursus op mijn werk.

Dus na het gesprek dacht ik, oke, leuke ervaring maar het zal wel.

Nou, een maand later kreeg ik een andere leidingevende, een man en een maand later stonden we lijnrecht tegenover elkaar. Bizar. Ben nu net klaar met de verplichte bijscholingscursus die ons werd opgelegd paar maand terug

De helft is al uitgekomen, en ook precies zoals zij zei dat dingen zouden gaan.

Heb het skypegesprek opgenomen, en laatst eens teruggeluisterd en ben er nog steeds enorm verbaasd over! Als de rest ook uitkomt ben ik een happy camper, nep of niet!Oh wauw wat gaaf zeg. Super.. Waarvan is dat geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven