paragnost

06-07-2016 11:30 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geloven jullie in een paragnost/toekomstvoorspeller?

En hebben jullie goede ervaringen hiermee?

En als jullie goede ervaring hebben waar/hoe/wat?
quote:Rooss4.0 schreef op 06 juli 2016 @ 13:49:

Alsof je meteen je gezond verstand kwijt bent als je een keer een medium bezoekt.

Ik ga 100 keer liever naar een medium dan naar een psych, dat vind ik dus hokuspokus.Wat vind je daar dan juist hokuspokus aan? Het is toch gewoon iemand die met je praat?
En die dame die via Skype van alles wist, had neem ik aan ook gewoon Google op haar laptop openstaan...
In toekomst verspellen geloofde ik nooit , omdat als jij A kiest in plaats van B de toekomst weer veranderd.

Tot dat ..

Ik heb pcos en ik maakte me zorgen of ik ooit kinderen zou kunnen krijgen. Een paragnost vertelde dat ik tijdens mijn studie zwanger zou raken van een jongentje. Ik geloofde er vrij weinig van eerlijk gezegt ..

Nu ik denk een jaar verder , ben ik zwanger tijdens mijn studie en is het ook nog eens een jongen.

Misschien stom toeval hoor ! Maar was er toch wel even van onder de indruk
quote:E-hope schreef op 06 juli 2016 @ 14:44:

In toekomst verspellen geloofde ik nooit , omdat als jij A kiest in plaats van B de toekomst weer veranderd.

Tot dat ..

Ik heb pcos en ik maakte me zorgen of ik ooit kinderen zou kunnen krijgen. Een paragnost vertelde dat ik tijdens mijn studie zwanger zou raken van een jongentje. Ik geloofde er vrij weinig van eerlijk gezegt ..

Nu ik denk een jaar verder , ben ik zwanger tijdens mijn studie en is het ook nog eens een jongen.

Misschien stom toeval hoor ! Maar was er toch wel even van onder de indrukPrecies, stom toeval. Maar goed, het is maar net hoe je het wil uitleggen.
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 14:44:

[...]

Precies, stom toeval. Maar goed, het is maar net hoe je het wil uitleggen.Hahah je bent er echt wel fel opt egen he?
Hey to, stuur maar een pb als je de naam van haar wil, dit is niet het juiste forum om er uitgebreid op in te gaan. Geeft niet natuurlijk, maar om nou mijn verhaal hier lang te laten staan heb ik ook geen zin in
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 14:39:

En die dame die via Skype van alles wist, had neem ik aan ook gewoon Google op haar laptop openstaan...haha, dat kan, maar ik ben niet te vinden op google, nergens!
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 14:25:

Ja, ik heb vorig jaar een consult via Skype gehad bij een dame in Engeland, eerst een jaar lang "onderzoek" gedaan op een Amerikaans reviewforum van mensen die hun ervaringen bij psychics delen, en vooral omdat ze ook later terugkomen om te vertellen of voorspellingen zijn uitgekomen. Er was een thread over een vrouw in Engeland dat me aansprak, heb alle 150+ pagina's doorgelezen, en nadat het duidelijk werd dat haar voorspellingen voor DUIZENDEN mensen uitkwamen, de stap genomen en een consult aangevraagd. Beetje zenuwachtig, maar sjonge....

Heb de'r niets verteld, wou ook niets weten, alleen mijn naam, wist mij precies te vertellen wat me de afgelopen jaren is overkomen, en wat mijn situatie nu is, en in detail. Bizar! Heeft zo'n 20 voorspellingen gedaan, zijn nu bijna een jaar verder, en de helft is al uitgekomen. En dan geen vage, algemene onzin als: je krijgt een leuke relatie, kinderen blablabla, maar echt specifieke dingen als: over 4 maand zal je een korte cursus volgen vanuit je baan in een groep van 4, 5 mensen. Over 2 maand krijg je een grote aanvaring met een mannelijke leidinggevende etc. Echt specifieke dingen.

Met wat ze over mijn verleden en heden vertelde dacht wow! Over haar voorspellingen dacht ik "dat kan helemaal niet". Mijn leidinggevende is een vrouw, heb helemaal geen zin of uberhaubt maar mogelijkheid voor cursus op mijn werk.

Dus na het gesprek dacht ik, oke, leuke ervaring maar het zal wel.

Nou, een maand later kreeg ik een andere leidingevende, een man en een maand later stonden we lijnrecht tegenover elkaar. Bizar. Ben nu net klaar met de verplichte bijscholingscursus die ons werd opgelegd paar maand terug

De helft is al uitgekomen, en ook precies zoals zij zei dat dingen zouden gaan.

Heb het skypegesprek opgenomen, en laatst eens teruggeluisterd en ben er nog steeds enorm verbaasd over! Als de rest ook uitkomt ben ik een happy camper, nep of niet!Dat noemen ze statistiek en handig gebruik van internet aan de hand van je mailadres. Als je lijstje met voorspellingen maar groot genoeg is, komt zeker een deel daarvan 'uit', en op die paar dingen focussen mensen dan. Al die dingen die niet uitkomen, dat is maar bijzaak.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:01:

[...]

haha, dat kan, maar ik ben niet te vinden op google, nergens!

Je zou eens moeten weten wat een ietwat handige hacker allemaal kan vinden over jou, ook al is er op google niets te vinden.

Dit filmpje ooit gezien, waarzegger en random mensen op straat: https://www.youtube.com/watch?v=F7pYHN9iC9I
quote:Hunniebunnie schreef op 06 juli 2016 @ 13:37:

[...]

Ik ben Indisch, mijn halve familie is Indisch. Maar er komt er geen waarzegger in bij ons.

En wat is jou punt????? Niet alle Surinamers doen aan spiritualiteit en dat zal ook voor mensen van Indische afkomst gelden, maar over het algemeen word spiritualiteit bij bepaalde bevolkingsgroepen minder gezien als nonsens.

En dat jij en je fam er niet aan meedoen nou dat kan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Je wil duidelijk een goede paragnost getipt krijgen.

Dat mag je open over zijn.

Ik was echt oprecht benieuwd, ook al eens naar zo'n beurs gegaan, zo'n paranormaal beurs. Die zei dat ik met toenmalige vriendje kinderen zou krijgen en nog paar maanden naar het buitenland zou gaan. Ik twijfelde toen over allebei die dingen.

Minder dan een jaar later was het uit en bleef ik in NL.

Vrienden zeiden dat ik vast een nepper had gehad. Dus ik mee naar die andere, waar ze ervaring mee hadden en ze was echt heel goed incl wachtlijst. Dat zegt dus ook niet alles, een wachtlijst.

Ik zou geen kinderen krijgen, mijn man waar ik niet mee zou trouwen had ze wel, uit zijn eerste huwelijk en daarom werd er niet meer getrouwd.

Mijn man en ik hebben twee kinderen, van ons samen.

Ik was een vakidioot, ze zag me mijn werk nog heel lang doen. Ik wil wel, maar er word flink bezuinigd, dus ik heb al nagedacht hoe ik leuk werk kan houden zonder achterlijke reistijd, en dat zou buiten mijn vakgebied liggen.
quote:Miskotto schreef op 06 juli 2016 @ 15:05:

[...]

En wat is jou punt????? Niet alle Surinamers doen aan spiritualiteit en dat zal ook voor mensen van Indische afkomst gelden, maar over het algemeen word spiritualiteit bij bepaalde bevolkingsgroepen minder gezien als nonsens.

En dat jij en je fam er niet aan meedoen nou dat kan.Ik vond juist dat jij generaliseerde, dus ik weersprak het even. That's all.
quote:nephthys schreef op 06 juli 2016 @ 15:01:

[...]

Dat noemen ze statistiek en handig gebruik van internet aan de hand van je mailadres. Als je lijstje met voorspellingen maar groot genoeg is, komt zeker een deel daarvan 'uit', en op die paar dingen focussen mensen dan. Al die dingen die niet uitkomen, dat is maar bijzaak.Lol. Wat jij nu zegt is alleen gebaseerd op je "anti" zijn. Maar prima hoor, je mag het afkraken zoveel je wil, to vraagt om ervaringen, dit is de mijne.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:08:

[...]

Lol. Wat jij nu zegt is alleen gebaseerd op je "anti" zijn. Maar prima hoor, je mag het afkraken zoveel je wil, to vraagt om ervaringen, dit is de mijne.Ik zeg ook niet dat jouw ervaring niet klopt. Ik geloof gerust dat ze heel wat van je wist. Ik probeer alleen maar voor TO duidelijk te maken, dat het niet zo moeilijk is om veel te weten te komen over mensen, los van 'bovennatuurlijke' gaven.
quote:nephthys schreef op 06 juli 2016 @ 15:02:

[...]

Je zou eens moeten weten wat een ietwat handige hacker allemaal kan vinden over jou, ook al is er op google niets te vinden.

Dit filmpje ooit gezien, waarzegger en random mensen op straat: https://www.youtube.com/watch?v=F7pYHN9iC9IJa, ook gezien, maar totaal niet vergelijkbaar met mijn ervaring.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:12:

[...]

Ja, ook gezien, maar totaal niet vergelijkbaar met mijn ervaring.Van wat ze zei is dus 50% uitgekomen, dan vind ik nu geen overtuigende cijfers.
Facebook kan ook goed voorspellen. Die weet inmiddels eerder dan de WHO als er een griep pandemie uitbreekt. Big data analytics.

Iets betrouwbaarder dan de gemiddelde paragnost

Wordt ook toegepast door AH, of de Wehkamp etc.

Voorspellen gebeurd ook door school, of het consultatiebureau. Dat doen ze op basis van opleidingsniveau, voorkomen, etc. Die voorspellingen (of eigenlijk gewoon statistieken) kloppen vaak genoeg om enigszins betrouwbaar te zijn.

Je hebt een bepaalde situatie en daar komen enkele verschillende mogelijke uitkomsten uit. Met die wetenschap kan je de toekomst beïnvloeden en een richting opsturen. Handig als manipulatieve tool. Iets bijzonders of van een andere wereld? Nope.
quote:nephthys schreef op 06 juli 2016 @ 15:15:

[...]

Van wat ze zei is dus 50% uitgekomen, dan vind ik nu geen overtuigende cijfers.

Binnen haar tijdlijn wel. De voorspellingen die nog niet zijn uitgekomen, zijn nu ook nog niet aan de orde volgens haar.

En zelf zie ik die dingen ook niet gebeuren hoor. Maar die dingen die wel zijn uitgekomen zag ik ook niet aankomen. En ja het is ook maf, vind ik zelf ook, maar feit blijft dat de dingen die ze zei precies zo gegaan zijn als ze zei dat ze zouden gaan.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:22:

[...]

Binnen haar tijdlijn wel. De voorspellingen die nog niet zijn uitgekomen, zijn nu ook nog niet aan de orde volgens haar.

En zelf zie ik die dingen ook niet gebeuren hoor. Maar die dingen die wel zijn uitgekomen zag ik ook niet aankomen. En ja het is ook maf, vind ik zelf ook, maar feit blijft dat de dingen die ze zei precies zo gegaan zijn als ze zei dat ze zouden gaan.

Tja, jij vindt het een bewijs van speciale krachten, ik noem het slim gebruik van statistiek en het internet. We hebben waarschijnlijk alletwee respect voor de 'paragnost' haar kunnen, al is het dan in andere dingen.

Google maar eens op 'hot reading psychic', dan zie je allemaal verhalen van hoe zulke mensen aan hun informatie komen.
Alleen al het hele idee van naar een paragnost gaan geeft al een dikke clue hoe je de toekomst zou moeten voorspellen. Dat zijn namelijk veelal bepaalde profielen. Sowieso zijn het grotendeels profielen die er al voor open staan en minder kritisch zijn, een grote behoefte hebben aan IETS, een grotere externe locus of control en/of het te dienstbaar zijn aan anderen (op ongezonde manier). Daar kan je zoveel accurate voorspellingen op loslaten.
quote:nephthys schreef op 06 juli 2016 @ 15:25:

[...]

Tja, jij vindt het een bewijs van speciale krachten, ik noem het slim gebruik van statistiek en het internet. We hebben waarschijnlijk alletwee respect voor de 'paragnost' haar kunnen, al is het dan in andere dingen.

Google maar eens op 'hot reading psychic', dan zie je allemaal verhalen van hoe zulke mensen aan hun informatie komen.

Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij ervan, heb het die woorden helemaal niet in de mond genomen. Heb alleen mijn ervaring verteld, en ik vind het gewoon heel leuk om te ervaren dat alles precies zo uitkomt als zei zij.

Het wordt natuurlijk anders als je erin gaat met een idee van een hulpvraag ofzo, wat je zo vaak ziet bij mensen, dan sta je open voor suggestie, zoals iemand eerder al schreef. Het vervelende is, dat de meeste mensen naar zo'n iemand toegaan als ze in de shit zitten, dat moet je niet doen. gewoon zien als entertainment. Heb je een hulpvraag moet je bij de psychiater zijn, maar die kan je ook niet verder helpen als je jezelf niet een schop onder de kont wil geven en er zelf iets van je leven wil maken.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:38:

[...]

Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij ervan, heb het die woorden helemaal niet in de mond genomen. Heb alleen mijn ervaring verteld, en ik vind het gewoon heel leuk om te ervaren dat alles precies zo uitkomt als zei zij.

Het wordt natuurlijk anders als je erin gaat met een idee van een hulpvraag ofzo, wat je zo vaak ziet bij mensen, dan sta je open voor suggestie, zoals iemand eerder al schreef. Het vervelende is, dat de meeste mensen naar zo'n iemand toegaan als ze in de shit zitten, dat moet je niet doen. gewoon zien als entertainment. Heb je een hulpvraag moet je bij de psychiater zijn, maar die kan je ook niet verder helpen als je jezelf niet een schop onder de kont wil geven en er zelf iets van je leven wil maken.

Maar hoe verklaar jij het dan? Jij gelooft dat zij al die dingen van jou weet door naar jou te kijken? Dat lijkt me toch redelijk bovennatuurlijk. Of wat is jouw verklaring?

En het is inderdaad waar dat vooral mensen in problemen bij zulke mensen terecht komen, waar dan zwaar misbruik van wordt gemaakt.
.....
Hoeveel moorden zijn er opgelost mbv een paragnost.Eh niet een waarschijnlijk.

Vraag aan een paragnost waar het verdwenen meisje Maddy is.

Ook geen antwoord op vermoed ik.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:57:

[...]

En een verklaring maakt voor mij ook niet uit, ik "geloof" wel dat er "iets" is, buiten ons om, maar ik heb niet de arrogantie om daar een naam aan te geven of ook maar een poging te doen om dat proberen te begrijpen. Heb daar ooit eens heel lang terug een topic over geopend hier, was wel een leuke discussie. Ik denk wel dat we hier zijn om dingen te leren. Kijk eens op de relatiepijler. Al die dramatopics over bezopen relaties, en dan vooral de manier waarop de to's over zichzelf en hun situaties schrijven. Dan denk ik wel bij mezelf, tja, het overkomt je niet voor niets, je zal wel wat moeten leren.

Interessant, we zijn hier om wat te leren.

Wat moeten kinderen tijdens de holocaust volgens jou leren. Of kinderen die verhongeren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven