Antidepressiva vergeten

06-07-2016 20:05 14 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben nu 2 dagen niet thuis en ik kom er net achter dat ik mijn AD vergeten ben mee te nemen. Dat zou betekenen dat ik die vrijdagmiddag pas weer kan slikken. Vanmorgen heb ik nog een pil ingenomen, dus ik mis als het ware slechts een dag (morgen). Ik vraag me af in hoeverre dit kwaad kan.

Ik wil de psychiater wel bellen, maar die werkt alleen op vrijdag en dan ben ik ook weer thuis.

Wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet mijn AD ook wel eens een dagje in te nemen. Ik krijg dan soms wel wat lichamelijke klachten, maar op zich zou het geen kwaad moeten kunnen.

Voordat AD überhaupt werkt ben je vaak al een paar weken aan het slikken, van een dagje overslaan is de werking dus ook niet ineens weg.

Maar................... dit zal mss al te veel op medisch advies lijken, dus ik streep em maar even door.
If you doubt yourself, you're not alone. Everyone doubts you.
Week 11 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik denk dat dat niet veel kwaad kan.

Je kan ook even bellen met je ha.

Maar ik zou er niet van wakker liggen eerlijk gezegd.
Gewoon weer slikken als je thuis bent. Normale dosis dus niet inhalen. Dat is wat ik zou doen, maar bel anders even je HA.
Dit is mij ook wel eens overkomen; ik ben toen naar de huisartsenpost gegaan en heb een paar tabletten gekregen om de tijd te overbruggen.
Je kunt gewoon morgen je ha even bellen. En deze kan zo één ad voorschrijven als je dit wil. Dan kun je het morgen ophalen in de apotheek waar je bent. Hoeft niet, mag en kan wel .

Welke ad slik je? En hoeveel mg?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Komt goed, niks aan de hand. Eventueel kun je je wat licht voelen in je hoofd, beetje 'shakey'. Maar niet dat je depressie of angst in een dag weer in alle heftigheid terugkomt. Neem wat lekkers als je je shakey voelt, dat helpt.
Het is opzich niet heel erg. Je kunt eventueel iets voelen, maar je hebt ook een bepaalde spiegel van de medicatie in je bloed opgebouwd. Als je het vrijdag middag weer neemt, is alles weer goed.
Bedankt voor alle tips. Dan laat ik het maar zo denk ik. Weet dan in elk geval hoe ik het een mogelijk volgende keer (die hopelijk niet voorkomt) kan oplossen
welke gebruik je?

Je kan wel wat ontwenningsverschijnselen krijgen.
Als je een keer buikgriep zou hebben mis je misschien ook wel een dosis.

Vrijdag gewoon weer nemen.
Ik merk er niks van als ik (af en toe) wel eens een pil vergeet.

Wat ik nu doe is altijd een paar pillen in mijn handtas bewaren. En zonder handtas ga ik toch nergens naar toe
Hakuna matata!
Dat is mijn ex ook wel eens overkomen. Hij kon toen via een huisartsenpost bij een (nood?)apotheek ter plaatse terecht, mocht je dat toch een fijner idee vinden.
Ik sluit me aan bij de rest. Maar je kan even het middel dat je gebruikt opzoeken op apotheek.nl. Daar staat wat je moet doen als je een dosis bent vergeten. (Niet dat jij m morgen vergeet, want je hebt m gewoon niet, maar dan kan je iig zien of het kwaad kan;))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven