paragnost

06-07-2016 11:30 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geloven jullie in een paragnost/toekomstvoorspeller?

En hebben jullie goede ervaringen hiermee?

En als jullie goede ervaring hebben waar/hoe/wat?
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 15:38:

[...]

Dat zeg ik helemaal niet, dat maak jij ervan, heb het die woorden helemaal niet in de mond genomen. Heb alleen mijn ervaring verteld, en ik vind het gewoon heel leuk om te ervaren dat alles precies zo uitkomt als zei zij.

Het wordt natuurlijk anders als je erin gaat met een idee van een hulpvraag ofzo, wat je zo vaak ziet bij mensen, dan sta je open voor suggestie, zoals iemand eerder al schreef. Het vervelende is, dat de meeste mensen naar zo'n iemand toegaan als ze in de shit zitten, dat moet je niet doen. gewoon zien als entertainment. Heb je een hulpvraag moet je bij de psychiater zijn, maar die kan je ook niet verder helpen als je jezelf niet een schop onder de kont wil geven en er zelf iets van je leven wil maken.Exact.
Ik stik altijd vreselijk als ik lees dat lijden een doel heeft, of dat mensen ervan moeten leren.

Veel mensen gaan er gewoon aan onderdoor. Sommige mensen leren ervan, maar niet perse genoeg.

Het past niet in mijn wereldbeeld, dat zinvolle lijden. Omdat ik het totaalplaatje niet zie, zeg je dan. Omdat het zo niet eerlijk verdeeld is, zeg ik dan. En dan ben ik niet eens het slachtoffer, want me teveel bewust van wat ik allemaal heb.
quote:Niceday76 schreef op 06 juli 2016 @ 18:34:

Hoeveel moorden zijn er opgelost mbv een paragnost.Eh niet een waarschijnlijk.

Vraag aan een paragnost waar het verdwenen meisje Maddy is.

Ook geen antwoord op vermoed ik.

Waha, ik geloof ook niet dat dat iets is om mee naar een paragnost te gaan, hebben we daar niet de recherche voor?

Dat is net zo'n domme veronderstelling als met kanker naar een of andere goeroe gaan ipv. arts.......

Ik vind het altijd zo frapant van mensen in het "anti" kamp(om er maar een naam aan te geven) dat die dan verwachten dat zo'n paragnost maar een antwoord moet hebben op alles wat ze willen weten.....
.....
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 20:07:

[...]

Waha, ik geloof ook niet dat dat iets is om mee naar een paragnost te gaan, hebben we daar niet de recherche voor?

Dat is net zo'n domme veronderstelling als met kanker naar een of andere goeroe gaan ipv. arts.......

Ik vind het altijd zo frapant van mensen in het "anti" kamp(om er maar een naam aan te geven) dat die dan verwachten dat zo'n paragnost maar een antwoord moet hebben op alles wat ze willen weten.....Jij bent er voor de lol heen gegaan. Waar denk je dat 99% van de mensen voor heen gaan?
Nou ik zou wel een goeie kunnen gebruiken bij het in vullen van de toto, wedden op sport wedstrijden of het songfestival.

Raar genoeg gebeurt dat nu nooit. Echt, hoe iemand dat kan geloven is beyond me.
We zijn hier niet om dingen te leren. We zijn hier omdat ons moeder en ons vader sex hebben gehad. Biologische voortplantingsdrift.

Geloven in zulke onzin kun je alleen als je nooit een boek open slaat over biologie, natuurkunde, scheikunde. Dan kun je idd geloven dat een ziel bestaat, homeopathie echt werkt en iemand kennis heeft over de toekomst.

Het is intellectuele luiheid, echt niet iets om trots op te zijn of open minded te noemen. Integendeel, het is vreselijk closed minded.
quote:rechthoek schreef op 06 juli 2016 @ 20:25:

[...]

Jij bent er voor de lol heen gegaan. Waar denk je dat 99% van de mensen voor heen gaan?

Tja, ik ben wel een voorstander van een zo groot mogelijk eigen verantwoordelijkheid. Ik heb echt heel lang gelezen op een Amerikaans reviewforum voor psychics, en de dame uitgekozen waar een thread over liep dat al jaren liep en met duizenden ervaringen, en zei sprak me aan, en heb daarna pas een afspraak gemaakt.

Als je een andere auto wil, en je koopt de eerste de beste heb je ook grote kans dat je een miskleun koopt bij een oplichter. Dat doe je toch bij iedere aankoop, wat het ook is? Of dat hoor je in ieder geval te doen. Het enigste risico wat ik liep is dat er niets zou uitkomen, maar ik wist in ieder geval zeker dat ze a: iemand was die er echt van overtuigd was dat ze een gave heeft, en niet bewust mensen oplicht, en b: dat er duizenden mensen superervaringen met haar hebben gehad. Nou, dat was mij het risico van circa 50 pond wel waard.

Ja, het is waar dat er veel mensen naar een paragnost stappen op het moment dat ze behoorlijk labiel of op ze'n minst onstabiel zijn, maar kan die paragnost daar echt wat aan doen? Er zijn ook heel veel mensen die met alcohol op achter het stuur stappen, maar kun je dat die fabrikant van de auto of de bierproducent op aanspreken?
quote:Miskotto schreef op 06 juli 2016 @ 13:31:

[...]

Die nuchtere hollanders zien alles wat paranormaal is als een lachertje, totdat ze iets vreselijks overkomt in het leven dan willen ze zich wel verdiepen in spiritualiteit, ik heb zat tv programma's gezien hierover.

Bij Indische mensen en mensen uit Oostbloklanden is spiritualiteit verweven in hun leven, wij Surinamers kunnen er ook wat van, en dat is helemaal niet raar. Je hoeft je leven er niet aan op te hangen, maar om nou alles af te doen als zijnde onzin dat vind ik jammer.

Ik heb ooit een reading gehad bij een Indische oude dame in Den Haag, die vrouw was altijd zo volgeboekt waardoor ze een wachttijd had van maanden ( dat zegt al iets he) ik kwam daar en het eerste wat ze vroeg was wie is oma Nette??? Ik schrok me wild want dat was mijn overgrootmoeder die al jaren overleden was in Suriname, 2 dagen nadat ze overleed is mijn moeder hier in Nederland van mij bevalllen

Oma Nette ( die eigenlijk Antoinette heette) waakt over mij zeg maar. Hoe verklaar je dit?

Verder heeft ze dingen gezegd die ze niet kan weten, ze begon over mijn kinderwens en ze heeft me ( terecht) gerustgesteld en verder benoemde ze nog een paar dingen, ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel aan aarde. Noem me gek, maar ik geloof er echt in.Nou ik kom uit het 'oostblok' en de enige spiritualiteit die ik wel heb is spiritus. Je bent niet helemaal juist geïnformeerd, of je moet zigeuners bedoelen, maar die komen uit India.
quote:strikjemetstippels schreef op 06 juli 2016 @ 20:35:

We zijn hier niet om dingen te leren. We zijn hier omdat ons moeder en ons vader sex hebben gehad. Biologische voortplantingsdrift.

Geloven in zulke onzin kun je alleen als je nooit een boek open slaat over biologie, natuurkunde, scheikunde. Dan kun je idd geloven dat een ziel bestaat, homeopathie echt werkt en iemand kennis heeft over de toekomst.

Het is intellectuele luiheid, echt niet iets om trots op te zijn of open minded te noemen. Integendeel, het is vreselijk closed minded.Ik ben van mening hoe raar dat ook klinkt dat wetenschap en spiritualiteit prima samen kan gaan, maar dat is wel erg offtopic waarschijnlijk
Ik geloof in paragnosten. ben al bij verschillende geweest en ze zeiden dingen die ze niet konden weten.

Ik zeg zelf niets en hun komen met dingen die gebeurt zijn dat klopt, Mijn broer heeft een einde aan zijn leven gemaakt en die paragnosten konden daar dingen over vertellen die ik heel indrukwekkend vond. Ook mijn zusje is bij paragnosten geweest zij heeft ook hele goede ervaringen.
wat heeft het voor zin om je toekomst te weten?

Het komt toch zoals het komt.

Veel mensen lijden enorm .

Het doel van het leven is helaas leren, niet dat het leuk is:P

Ben ook naar meerdere paragnosten geweest.

De laatste beweerde dat ik nog biologische moeder zou worden.

Nou dat wordt dan een biologisch wonder, ben inmiddels dik 45 jaar

Trouwens echt interessante dingen weten die paragnosten nooit.

Zoals hoe kunnen we alle psychiatrische ziekten oplossen?
quote:strikjemetstippels schreef op 06 juli 2016 @ 20:40:

[...]

Nou ik kom uit het 'oostblok' en de enige spiritualiteit die ik wel heb is spiritus. Je bent niet helemaal juist geïnformeerd, of je moet zigeuners bedoelen, maar die komen uit India.
quote:Miskotto schreef op 06 juli 2016 @ 13:31:

[...]

Die nuchtere hollanders zien alles wat paranormaal is als een lachertje, totdat ze iets vreselijks overkomt in het leven dan willen ze zich wel verdiepen in spiritualiteit, ik heb zat tv programma's gezien hierover.

Bij Indische mensen en mensen uit Oostbloklanden is spiritualiteit verweven in hun leven, wij Surinamers kunnen er ook wat van, en dat is helemaal niet raar. Je hoeft je leven er niet aan op te hangen, maar om nou alles af te doen als zijnde onzin dat vind ik jammer.

Ik heb ooit een reading gehad bij een Indische oude dame in Den Haag, die vrouw was altijd zo volgeboekt waardoor ze een wachttijd had van maanden ( dat zegt al iets he) ik kwam daar en het eerste wat ze vroeg was wie is oma Nette??? Ik schrok me wild want dat was mijn overgrootmoeder die al jaren overleden was in Suriname, 2 dagen nadat ze overleed is mijn moeder hier in Nederland van mij bevalllen

Oma Nette ( die eigenlijk Antoinette heette) waakt over mij zeg maar. Hoe verklaar je dit?

Verder heeft ze dingen gezegd die ze niet kan weten, ze begon over mijn kinderwens en ze heeft me ( terecht) gerustgesteld en verder benoemde ze nog een paar dingen, ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel aan aarde. Noem me gek, maar ik geloof er echt in.

Ik weet niet of iemand hier al antwoord op heeft gegeven, maar zodra iemand je naam heeft is het heel makkelijk om via jouw gegevens of via je vrienden, bekenden of familie, info over jou te krijgen.

In zalen waar mediums optreden zit publiek wat een entreekaartje heeft moeten kopen. Dat moet je tevoren reserveren en dan hebben ze je rekeningnummer, naam, adres. Via de burgerlijke stand komt heel veel boven waar jij ooit om getreurd hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:miedo schreef op 06 juli 2016 @ 20:46:

wat heeft het voor zin om je toekomst te weten?

Het komt toch zoals het komt.

Veel mensen lijden enorm .

Het doel van het leven is helaas leren, niet dat het leuk is:P

Ben ook naar meerdere paragnosten geweest.

De laatste beweerde dat ik nog biologische moeder zou worden.

Nou dat wordt dan een biologisch wonder, ben inmiddels dik 45 jaar

Trouwens echt interessante dingen weten die paragnosten nooit.

Zoals hoe kunnen we alle psychiatrische ziekten oplossen?

Oww, leuke reactie!

Nee, als je niet gelooft in wat dan ook maar, dan is het inderdaad niet de bedoeling om het "leuk" te hebben in het leven. dat is je enigste doel om aan genoeg vreten te komen zodat je lang genoeg in leven blijft om je voort te planten, en dan mag je dood neer vallen. Dat is dan het doel van je leven, biologisch gezien. Niks niet "het leuk hebben", is dan totaal niet de bedoeling van je bestaan.

En ja, hoe kunnen psychiatrische ziektes opgelost worden? Ik weet het niet, misschien moet er dan collectief veel meer geld naar onderzoek daarnaar ipv. naar vakanties en gadgets en andere "onzin". T'is maar net waar "men" de prioriteit bij legt hè...
Bijvoorbeeld dat je een genverbrander in je familie hebt.
Nou ja waar is die paragnost dan voor.

Je kunt een heel epistel schrijven maar het blijft hele luxe positie dat jij Cadou dergelijke onzin kan uitkramen.

Ik hoop dat je dat besef nooit zal krijgen. Het zou dan nl betekenen dat jij een hele harde levensles zou hebben gekregen. Om in jouw terminologie te blijven.
quote:retrostar schreef op 06 juli 2016 @ 20:59:

Bijvoorbeeld dat je een genverbrander in je familie hebt. Haha, ja dat was we een misbaksel eerste klas hè
quote:Niceday76 schreef op 06 juli 2016 @ 20:59:

Nou ja waar is die paragnost dan voor.

Je kunt een heel epistel schrijven maar het blijft hele luxe positie dat jij Cadou dergelijke onzin kan uitkramen.

Ik hoop dat je dat besef nooit zal krijgen. Het zou dan nl betekenen dat jij een hele harde levensles zou hebben gekregen. Om in jouw terminologie te blijven.

Ja, dat mag je vinden. ik lees ook genoeg hier wat ik onzin vind.

En ja, inderdaad, ik heb ook wel degelijk mijn tikken om de oren gekregen. Absoluut!
quote:miekemv schreef op 06 juli 2016 @ 13:29:

Mmm ik heb wel een aantal goede ervaringen.

Jaren geleden had ik een collega die paragnost is. Hij vertelde mij dat als ik thuis kwam naar een kat van mij moest kijken en dan specifiek onder zijn voetkussentjes, het zou met deze kat niet helemaal goed zitten qua gezondheid.

Thuisgekomen heb ik dat gedaan en toen zag ik dat er allemaal scheurtjes in zijn voetzooltjes zaten. Ik had hier echt helemaal geen idee van. Collega was ook nog nooit bij me thuis geweest of zo.

Deze kat is ook vrij snel daarna overleden.Een dierenarts zou bij elke kat wel iets hebben gevonden wat "helemaal niet goed zat". Misschien wat te dik, vlooien, een haarbal in zijn maag etc. Maar omdat deze kat toevallig iets ernstigers had zie jij het als bewijs van het bestaan van paranormale krachten.
quote:Cadou schreef op 06 juli 2016 @ 21:04:

[...]

Haha, ja dat was we een misbaksel eerste klas hè Irene Moors had een programma met hem (Robbert van den Broeke) als stermedium willen maken, maar toen duidelijk was dat hij alleen maar een handige jongen was (die een helaas voor hem stomme fout maakte) is alles afgeblazen.
quote:retrostar schreef op 06 juli 2016 @ 21:22:

[...]

Een dierenarts zou bij elke kat wel iets hebben gevonden wat "helemaal niet goed zat". Misschien wat te dik, vlooien, een haarbal in zijn maag etc. Maar omdat deze kat toevallig iets ernstigers had zie jij het als bewijs van het bestaan van paranormale krachten.Onzin.
Ik wist niet eens dat hij ziek was.
quote:retrostar schreef op 06 juli 2016 @ 21:22:

[...]

Een dierenarts zou bij elke kat wel iets hebben gevonden wat "helemaal niet goed zat". Misschien wat te dik, vlooien, een haarbal in zijn maag etc. Maar omdat deze kat toevallig iets ernstigers had zie jij het als bewijs van het bestaan van paranormale krachten.Zoals je kunt lezen had deze kat iets wat in principe niet voorkomt, tenminste heb ik het daarna nooit weer gezien. Jij kunt het niet verklaren en ik ook niet en dan maak je er zo'n laat ik maar zeggen bijzonder verhaal van.
miekemv - vraag hem volgende keer het winnende lottonummer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven