Gereformeerde hoed?

06-07-2016 20:59 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, voor een begrafenisdienst in een zwaar gereformeerde kerk heb ik een zwarte hoed nodig. Ik heb al zitten googelen maar ik heb echt geen idee wat passend is. Het gaat om een kerk waarbij zelfs zwarte kousen al erg frivool zijn. De hoed moet in ieder geval zwart zijn en gezien het tijdsbestek waarin de dienst plaats gaat vinden moet de hoed ook nog eens redelijk makkelijk te verkrijgen zijn. Zit er iemand op het forum die hier verstand van heeft? Want zonder hoed, kom ik de kerk niet eens in.
Kan je dat niet vragen aan die kerk? Of iemand die daar naar toe gaat?
Kun je niet van iemand een zwarte baret lenen?
Geen rieten hoed op een begrafenis. Neem een vilten of fluwelen exemplaar. Geen megagrote flaphoed. Geen hoed met mesh. En een voile staat erg dramatisch en is meer iets voor een weduwe. Houd het simpel.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Is het familie? Zijn er meer familieleden die zo gereformeerd zijn en kan je misschien van hen een hoedje lenen?

Vroeger kon je voor zulke dingen altijd bij de V&D terecht, nu zou ik het niet weten.

Moet het echt een hoed zijn, of gaat het meer om het idee dat je iets op je hoofd draagt? Ik denk het laatste.

Een zwarte baret? Kan je in de winter ook dragen als het koud is, dan heb je er zelf ook nog wat aan.

Heeft Wehkamp niets? Vanavond nog bestellen en dan wordt het morgen geleverd.

(zit ondertussen te kijken, een donkergrijze dan? Ze hebben wel een leuke van EDC).

Let wel op dat je niet met een zwarte strandhoed verschijnt. Dat kan echt niet en wordt over het algemeen niet echt gewaardeerd in deze kringen.

Meeste hoedjes zijn wel strandhoedjes als ik zo op internet kijk, maar dat heeft vast te maken met de tijd van het jaar.

En zorg dat de hoed gewoon zwart is, dat er geen wit of gekleurd lintje omheen zit.
quote:rechthoek schreef op 06 juli 2016 @ 21:00:

Kan je dat niet vragen aan die kerk? Of iemand die daar naar toe gaat?De enige die ik ken die zo zwaar gelovig is, is nou net overleden. Ik heb al geprobeerd lid te worden voor een gereformeerde forum maar daar kom ik blijkbaar niet door de ballotage heen
Ik zou een zwarte, gehaakte baret nemen. Niet zo duur en toch netjes.
Tweedehands winkel?
Is zoiets geschikt?

http://www.koopkeus.nl/a/ ... s_zwart/lijst_product.htm
Kun je niet bij een kledingverhuurbedrijf wat huren?

Wat raar en bekrompen dat je zonder hoed de kerk niet in komt. Je komt toch om de overledene te herdenken, en als steun aan de familie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
http://www.hm.com/nl/prod ... IUGwodN8gFog&gclsrc=aw.ds

H&M 25 eur
quote:minnimouse schreef op 06 juli 2016 @ 21:05:

Is zoiets geschikt?

[afbeelding]Ja, dit is gepast.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Baret inderdaad, ook van de winter nog leuk te dragen en geen risico dat het te frivool zou zijn. Lastig hoor, in de zomer, de meeste hoeden zijn dan ik kleur te vinden en/of met vlotte strikken ed.
Een simpel zwart hoofddeksel is voor een enkel bezoek voldoende. Een baret of iets dergelijks inderdaad.

Kringloop misschien? Of een oudere heer/dame die nog wollen petten heeft?
quote:piepp schreef op 06 juli 2016 @ 21:03:

Is het familie? Zijn er meer familieleden die zo gereformeerd zijn en kan je misschien van hen een hoedje lenen?

Vroeger kon je voor zulke dingen altijd bij de V&D terecht, nu zou ik het niet weten.

Moet het echt een hoed zijn, of gaat het meer om het idee dat je iets op je hoofd draagt?

Een zwarte baret? Kan je in de winter ook dragen als het koud is, dan heb je er zelf ook nog wat aan.

Heeft Wehkamp niets? Vanavond nog bestellen en dan wordt het morgen geleverd.Nee, het is geen familie. Niemand in de familie die zelfs ooit in een kerk is geweest. Het moet echt een hoed zijn. Ik ben bang dat een baret toch iets te is. Wehkamp is een goede tip, ik ga daar eens kijken.
Ik heb ooit ook eens een begrafenis gehad in een dergelijke kerk; ik was 1 van de 3 vrouwen zonder hoed in de hele kerk, maar we werden echt niet geweigerd bij de deur.

Voor mij was het toen voor iemand die geen naaste familie was en ik was dan ook niet 'prominent' in beeld.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er van gewone belangstellenden ook verwacht wordt dat deze met hoed verschijnen.

Zonder bril en schoenen dus. H&M webshop.
http://www.hoedshop.nl/m/Hanna-Katoen-Alpinopet.html
H&M inderdaad of de C&A.
quote:sandra1905 schreef op 06 juli 2016 @ 21:05:

http://www.hm.com/nl/prod ... IUGwodN8gFog&gclsrc=aw.ds

H&M 25 eurJa! ik denk dat zoiets wel kan!
En is een sjaal losjes als een hoofddoek om je hoofd gedrapeerd wel gepast?
quote:sandra1905 schreef op 06 juli 2016 @ 21:09:

En is een sjaal losjes als een hoofddoek om je hoofd gedrapeerd wel gepast?

NEE !!

En doe alsjeblieft een jurk of rok aan, vooral geen broek.

Is de begrafenis bij je in de buurt, ik neem aan dat ze vast een hoedenwinkel hebben in het dorp van de kerk.

In ons gat hier hebben we zelfs 3 hoedenwinkels...
quote:girasole3 schreef op 06 juli 2016 @ 21:07:

Ik heb ooit ook eens een begrafenis gehad in een dergelijke kerk; ik was 1 van de 3 vrouwen zonder hoed in de hele kerk, maar we werden echt niet geweigerd bij de deur.

Voor mij was het toen voor iemand die geen naaste familie was en ik was dan ook niet 'prominent' in beeld.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er van gewone belangstellenden ook verwacht wordt dat deze met hoed verschijnen.Ja, die kerken zijn er helaas toch wel. Ik mocht ook niet op de doop van haar kinderen komen omdat ik geen hoed had. Was toen wel een stuk jonger en ik wilde toen niet toegeven. Maar nu voor haar begrafenis. Het gaat om iemand die veel voor mij heeft betekend.
quote:paper-clip schreef op 06 juli 2016 @ 21:11:

[...]

NEE !!

En doe alsjeblieft een jurk of rok aan, vooral geen broek.

Is de begrafenis bij je in de buurt, ik neem aan dat ze vast een hoedenwinkel hebben in het dorp van de kerk.

In ons gat hier hebben we zelfs 3 hoedenwinkels...Passende kleding heb ik inmiddels gevonden. Ze woonde op de biblebelt en dat ligt niet echt bij mij om de hoek.
Een baret kan echt wel. Je kent niet een van de andere mensen die wel gereformeerd zijn en naar de begrafenis komen? Ze zullen het geen gekke vraag vinden en je graag tegemoet komen. Je kunt het er ook op wagen dat er in de kerk wat hoeden liggen, maar dat is een beetje een gok.

Overigens vind ik het niet zo vreemd dat bij een begrafenis vrouwen zonder hoed lopen. Deze kerkgangers zijn streng in de leer, maar niet wereldvreemd: ze zullen toch begrijpen dat je niet zo snel een hoed kunt regelen.

De simpele zwarte die hier voorbij kwamen zijn prima, natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven