Leven als een Parisienne

06-07-2016 23:34 67 berichten
Naast de stad Parijs, waar ik dol op ben, heb ik veel bewondering voor de nonchalante manier waarop de Parisiennes leven. Altijd goed gekleed, slank, een wijntje drinkend, ze eten alleen wat ze echt lekker vinden en roken er ook nog eens een sigaretje op na, soms.

Behoorlijk cliché natuurlijk maar ik heb wel respect voor de Parisiennes. Hier in Nederland heb ik dat niet zo, met Amsterdammers of dames uit een andere stad, maar misschien zie ik het verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.
Bedankt voor je mededeling.
Ik zal het ze doorgeven.
Oh sorry, mijn vraag; tekst was nog niet af.. hoe zien jullie dat? Zijn we hier in Nederland ook stijlvol?
Ik ben hartstikke stijlvol.
quote:strikjess schreef op 06 juli 2016 @ 23:46:

Oh sorry, mijn vraag; tekst was nog niet af.. hoe zien jullie dat? Zijn we hier in Nederland ook stijlvol?Nee. Zijn we niet.
Ze zijn in Parijs zo slank omdat de dagelijkse boodschappen zo stervensduur zijn.
Ik vind roken niet stijlvol.

En alleen eten wat je lekker vindt is in mijn geval ook niet echt stijlvol
.
Parijs kent dan ook geen achterbuurten.
quote:tvandattum schreef op 06 juli 2016 @ 23:54:

[...]

Nee. Zijn we niet.Ah, de witte legging is ook hier uitgevonden toch?
quote:ana_isabel schreef op 06 juli 2016 @ 23:55:

Parijs kent dan ook geen achterbuurten.
quote:ana_isabel schreef op 06 juli 2016 @ 23:55:

Parijs kent dan ook geen achterbuurten.Daar gaan ze ook allemaal met een baret op naar de bistro voor een stokbroodje.
Maar goed.....ik zie in Nederland goed en slecht geklede vrouwen.

In het buitenland (Frankrijk, Rome, Londen etc) trouwens ook.

Ik vond Liverpoolse vrouwen er uitermate onverzorgd bijlopen, maar dat is het enige dat me opviel in het buitenland. Geen speciale herinneringen aan stijlvolle Françaises of Italianen, dus het zal niet zo'n dagelijkse catwalk zijn als je denkt.
dubbel
Lopen de vrouwen in Saint Denis enzo er ook zo bij?
Ik vind er persoonlijk niks aan aan parisiennes.

Spillepootjes en luciferarmpjes in oversized broeken en vaak sexloze kleding.

Ik vind dan zuid Europese vrouwen er beter uitzien. Tikje gewaagder en minder strijkplank.
quote:Starshine-2 schreef op 06 juli 2016 @ 23:59:

Maar goed.....ik zie in Nederland goed en slecht geklede vrouwen.

In het buitenland (Frankrijk, Rome, Londen etc) trouwens ook.

Ik vond Liverpoolse vrouwen er uitermate onverzorgd bijlopen, maar dat is het enige dat me opviel in het buitenland. Geen speciale herinneringen aan stijlvolle Françaises of Italianen, dus het zal niet zo'n dagelijkse catwalk zijn als je denkt.Ik ga ongeveer 2x per maand naar Frankrijk. En natuurlijk zijn er ook in Frankrijk en Parijs onverzorgd uitziende vrouwen. Flauw om nu te gaan schrijven dat dat toeristen zijn (denk ik wel soms), maar over het algemeen zijn Parisiennes toch een stuk fraaier om te zien dan de gemiddelde Nederlandse vrouw.
quote:strikjess schreef op 07 juli 2016 @ 00:09:

[...]

Ik ga ongeveer 2x per maand naar Frankrijk. En natuurlijk zijn er ook in Frankrijk en Parijs onverzorgd uitziende vrouwen. Flauw om nu te gaan schrijven dat dat toeristen zijn (denk ik wel soms), maar over het algemeen zijn Parisiennes toch een stuk fraaier om te zien dan de gemiddelde Nederlandse vrouw.Eens.
In noord italie viel me op dat mensen wat gekleder zijn in hun vrije tijd. (Waar ik kwam iig)

In nederland zie ik toch te veel korte coupe, broek een maat te klein, niet in de spiegel gekeken met afgetrapte gympen
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat bedoel je nu te zeggen?

Ik zou als Hollandsche muts naar Parijs moeten gaan om als Parisienne te kunnen leven.

Maar hoe ga je dat hier aanpakken?

The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
of wacht, Parisiennes zijn goed gekleed. Slank. Elegant.......

quote:kers schreef op 07 juli 2016 @ 00:14:

Wat bedoel je nu te zeggen?

Ik zou als Hollandsche muts naar Parijs moeten gaan om als Parisienne te kunnen leven.

Maar hoe ga je dat hier aanpakken?

Ben je wel gemiddeld?

Anders telt het niet.
En hebben geld om die kleding te kopen.

Denk dat Parisiennes uit de banlieux mss ook een broek een maat te klein hebben en afgetrapte gympen........
In een grote stad (zeker in een wereldstad) zie je over het algemeen meer diversiteit in kledingstijl.

De cultuur in Parijs is anders dan in Nederland, dat wel. Maar dat er vooral slanke vrouwen rondlopen die enkel eten wat ze lekker vinden, dat is niet waar hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven