Rolstoel?

07-07-2016 07:18 38 berichten
Ik ben nu bijna 34 weken zwanger van de eerste en ben echt van het kaliber 'niet overdrijven' en haat het al als ik voor dingen hulp moet vragen. Alleen toen ik gister na een half rondje supermarkt wederom stond te janken tussen de pakken cornflakes en er vervolgens een kwartier over heb gedaan om voetje voor voetje bij mijn auto te komen knapte er iets in me. Dit gaat niet zo.

Ik kom al bij de bekkenbodem fysiotherapeut en het is geen instabiliteit maar wel harde buiken gecombineerd met indalen en bandenpijn en overactieve bekkenbodemspieren waardoor de boel daar sowieso al gevoelig is.

Nu heeft manlief kaartjes voor een honkbal wedstrijd gekocht waar de parkeerplaats echt een flink stuk lopen is en stond ik meteen weer te grienen bij het idee van ver moeten lopen.

Wat zouden jullie doen? Bij de thuis zorg een rolstoel lenen voor dit soort gevallen? Dus de wat langere stukken zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het voor je gevoel dat het maar tijdelijk is? Het gaat om 6 weken, het is niet alsof je een keuze voor de rest van je leven maakt. Lekker doen zou ik zeggen.

Wel rot dat je er zoveel last van hebt trouwens.
Eens met Bij_Zonder: geen prijzen als je de rolstoel weet te vermijden.

Hoe lastig ook: ik zou ook voor een rolstoel gaan. Het is maar tijdelijk en ik zou ook in gedachten houden dat als je nu blijft forceren, je misschien minder fit je bevalling in gaat en je herstel misschien ook wel langer duurt (gezien die bekkenbodemspieren).

Succes in elk geval, het klinkt heel naar.

En veel plezier natuurlijk bij de wedstrijd!
Dank jullie ontzettend voor de schop onder mijn kont!!! Net de thuiszorg aan de lijn gehad en kan er maandag een halen. Stadion bel ik zo wel maar dat gaat wel goed komen en de trap ook want man en schoonvader helpen me wel. In het stadion zelf kan ik lekker blijven zitten dus moet goed komen.

Want ik kan thuis ook bijna niks meer. Stofzuigen te pijnlijk was doen is op zolder en nu valt boodschappen doen ook af. Ik probeer wel in beweging te blijven dus even naar de tuin en terug etcetera want helemaal stilzitten is ook weer slecht maar man man is het al 21 augustus? Mijn hoofd wil zoveel. Net heeft een kat onder de bank gekotst (want waar anders!!!) En dan moet ik dus wachten tot mijn man het vanavond doet.

Ik hoop alleen niet dat mensen me raar aan kijken als ik de korte stukken wel zelf loop. Maar ja aan de andere kant lekker boeiend wat vreemden van me vinden.
Gratis rolstoel van de thuiszorg gehad tijdens zwangerschappen. En in de ikea bijvoorbeeld ook die van de winkel. Anders kon ik namelijk 6 maanden lang echt niet verder dan 100 meter om mijn huis. Ik had BI en kon gelukkig nog wel tot het eind fietsen. In slakkentempo, maar het ging, dus dan kwam ik nog ergens. Boodschappen was veel te lang door een winkel lopen, dus ik kwam maar op weinig plekken, maar zelf naar de fysiotherapeut 5 minuten verderop ging tenminste.
quote:Deadpool schreef op 07 juli 2016 @ 10:07:

Dank jullie ontzettend voor de schop onder mijn kont!!! Net de thuiszorg aan de lijn gehad en kan er maandag een halen. Stadion bel ik zo wel maar dat gaat wel goed komen en de trap ook want man en schoonvader helpen me wel. In het stadion zelf kan ik lekker blijven zitten dus moet goed komen.

Want ik kan thuis ook bijna niks meer. Stofzuigen te pijnlijk was doen is op zolder en nu valt boodschappen doen ook af. Ik probeer wel in beweging te blijven dus even naar de tuin en terug etcetera want helemaal stilzitten is ook weer slecht maar man man is het al 21 augustus? Mijn hoofd wil zoveel. Net heeft een kat onder de bank gekotst (want waar anders!!!) En dan moet ik dus wachten tot mijn man het vanavond doet.

Ik hoop alleen niet dat mensen me raar aan kijken als ik de korte stukken wel zelf loop. Maar ja aan de andere kant lekker boeiend wat vreemden van me vinden.

Dat is inderdaad erg naar. Nu heb je waarschijnlijk een dikke buik, waardoor mensen kunnen denken aan complicaties en wat meer meeleven. Mijn dochter zit dus dan weer wel en dan weer niet in een rolstoel. Ze is daarom wel eens voor aansteller uitgemaakt.

Dat is jammer, maar het is niet anders. Een rolstoel is niet alleen voor mensen die helemaal niet kunnen lopen.
Later is nu
Ja echt erg hoe mensen vooroordelen kunnen hebben. Maar ik heb maar besloten er lak aan te hebben.

Ben alleen benieuwd hoe mijn moeder reageert. (type heldenverhalen over hoe zij tot het eind van de zwangerschap nog koopavonden werkte en op keukentrapjes alle ramen stond te zemen).

Oh well.

Echt fijn dit forum. Om zo even een balletje op te kunnen gooien en andermans ervaringen te lezen.
Jij hebt het maar zwaar volgens mij. Hoop dat je kraamperiode meevalt.
Ach ja wat heet zwaar. Ik lees ook weer kwalen bij anderen waarvan ik dan weer afklop dat ik dat niet heb. Denk aan kotsen en pukkels op je kont

Afijn het is voor het goede doel he en als ze er is ben ik het vast allemaal zo weer vergeten. Het fijne aan een forum is om te lezen dat je met bepaalde dingen niet alleen bent. Want ik voel me soms een behoorlijke aanstelster als ik op FB vriendinnen met 40 weken zwanger nog vanuit een pretpark blije selfies zie posten.
Nooit naar andere mensen kijken of aan andere mensen denken in dit soort situaties.

Ik ben een op het oog een gezonde moeder van eind 20 met een peuter van 2 en half. Ik zit in een scootmobiel als ik wegga denk aan markten pretparken winkelcentra dierentuinen wandelen (rijden) door het bos. En ik heb dat heel lang (te lang) niet gedaan omdat wat als andere mensen nou denken dat ik me aanstel. Tot ik dus iemand was waar van mijn man En zoontje altijd alleen weggingen toen mijn zoontje zei mama gaat nooit mee mama is altijd moe mama wil niet met mijn mee. Nou weet je liever een leuke moeder in een scootmobiel als een thuisblijf moeder wie de leuke dingen meemaakt via de foto's wie ik krijg via de app van mijn man.

Om een heeeeel lang antwoord kort te maken. En je hebt gelukkig die keus ook al gemaakt. Tuurlijk moet je die rolstoel halen. Probeer nog zoveel mogelijk te genieten van je kindje in buik. Als het goed is word het alleen maar warmer. En ook als je kleine er dadelijk is en de pijn is niet gelijk weg. Ga lekker een stuk wandelen in je rolstoel kleine erbij in je armen of een draagdoek. Zorg dat je zoveel mogelijk geniet van de komende weken.

Rottig dat je zoveel pijn heb. Sterkte de komende tijd.
quote:Deadpool schreef op 07 juli 2016 @ 10:43:

Ja echt erg hoe mensen vooroordelen kunnen hebben. Maar ik heb maar besloten er lak aan te hebben.

Ben alleen benieuwd hoe mijn moeder reageert. (type heldenverhalen over hoe zij tot het eind van de zwangerschap nog koopavonden werkte en op keukentrapjes alle ramen stond te zemen).

Oh well.

Echt fijn dit forum. Om zo even een balletje op te kunnen gooien en andermans ervaringen te lezen.

Dat zegt helemaal niets over de persoon, meer of je geluk hebt, of niet. Bij mijn eerste kon ik ook nog heel lang door, staand beroep, wandelen, keukentrappen enz.

En bij de tweede blokkeerde ik al na 14 wk zwangerschap. Ik fietste in een bejaardentempo, oh nee, nog langzamer, ik werd door bejaarden ingehaald.

En lopen....AUW! En toch doorgaan. Dochter is vier en nog heb ik last van mijn bekken als ik ongesteld moet worden. (Niet erg hoor, beetje zeurderig, ik wil je ook niet bang maken!)

Dus als een ander iets meer kan, is dat geluk en als je niet veel kan, heeft dit niets met doorzettingsvermogen te maken oid. Eerder andersom, omdat je toch doorgaat, ondanks dat het eigenlijk niet kan.

Goed en juist stoer dat je de rolstoel hebt besteld!

verdwaald op het nieuwe forum
Thanks voor jullie lieve berichtjes. Heb ik even nodig nu ik keihard in de zelfmedelij modus sta. Vanochtend een plasje ingeleverd vanwege pijn bij plassen en ze hebben iets gevonden wat op kweek staat inmiddels. Morgen bellen maar waarschijnlijk een blaasontsteking. Inmiddels ook verhoging maar pas als ik 38,5 heb dan moest ik weer bellen zei die verloskundige die ik net voor de zekerheid maar even heb gebeld.
OOOOH dat is niet fijn. Hoop dat het inderdaad een blaasonsteking is. Hou jezelf goed in gaten. Nogmaals sterkte
Ik heb het niet gedaan en kwam dan ook bijna nergens meer de laatste trimesters. Alleen visite en een paar kleine boodschapjes.

Denk dat ik het weer niet zou doen maar als je je er overheen kunt zetten dan absoluut doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven