Begonnen met methylfenidaat...

08-07-2016 16:31 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben net een paar uur geleden begonnen met methylfenidaat. Als proef voor 2 weken.

Mijn arts vermoed, en weet eigenlijk zeker, dat ik de combi vorm heb adhd

Graag wil ik horen hoe jullie je de eerste dag voelde na inname.

Alvast bedankt
Wat is dat ? En waarom ?
Mijn dochter voelde zich heel slecht. Hartje klopte veel te hard en te snel. Ze sliep er slecht van en ze voelde heel naar van binnen.
Heb je de merkloze? Ik werd daar persoonlijk heel naar van. Een paar weken later de 'echte' gekregen en dat werkt echt fantastisch. Geen centje last.
Ik had een merkloze en heb het 4 dagen volgehouden. De eerste twee waren geweldig, de derde mwah en de vierde dag was ik een hersenloze zombie en begaf mijn blaas het. Ik durf geen andere medicatie meer aan.
Slik die kikker!
Mijn zoon heeft nergens last van. Geen inslaapproblemen (niet meer dan normaal tenminste ), geen verlies van eetlust (integendeel ), geen zombiegedrag, helemaal niks. Hij heeft trouwens wel een 'echt' merk.
De methylfenidaat hci santos

1 tablet per dag

Ik voel me nu heel rustig eigenlijk...lijkt of ik minder gedachtestroom heb...
Mijn zoon at en groeide niet meer...dus gestopt. Hij kreeg er wel rust van in zijn hoofd maar de bijwerkingen waren te groot.
quote:rascalles schreef op 08 juli 2016 @ 16:32:

Wat is dat ? En waarom ?Dat is speed.
Ja hoor , speed. TO wordt er rustig van, hoe kan dat dan?
Ik ben er twee weken geleden mee begonnen. Voel me er prima bij. Nu druk maar vanavond zal ik, als ik dat niet vergeet, even uitgebreider reageren.
Ik kan alleen tegen de Jansen Cilag Concerta en ritalin van Sandoz.

De eerste keer weet ik nog goed. Ik liet de hond uit en hoorde alleen de vogeltjes fluiten. Zo mooi en rustig. Daarvoor liep ik altijd dezelfde route maar hoorde ik alles: honden, kinderen auto's brommers fietsen etc. Kortom mijn filter werkte goed. Ik merk het ook direct wanneer ik niets heb geslikt smorgens.
Het is toch algemeen bekend dat Ritalin speed is ? Ik heb dat zo vaak gelezen en gehoord.
quote:rascalles schreef op 08 juli 2016 @ 18:36:

Het is toch algemeen bekend dat Ritalin speed is ? Ik heb dat zo vaak gelezen en gehoord.Plaats eens een linkje
quote:rascalles schreef op 08 juli 2016 @ 18:36:

Het is toch algemeen bekend dat Ritalin speed is ? Ik heb dat zo vaak gelezen en gehoord.Het komt uit dezelfde familie inderdaad.
Bedankt allemaal alvast voor de reactie s

Graag discussie wel of geen speed achterwege laten...dat is mijn vraag niet..

Ben echt benieuwd naar de ervaringen
quote:Bugs_Bunny schreef op 08 juli 2016 @ 18:51:

[...]

Plaats eens een linkjeNou nee was meer een vraag. Ik heb het vaak gehoord en ook op internet gelezen , ik weet niet beter maar misschien heb ik het mis , zou goed kunnen !
Ik slikte het en dacht: dus zo voelt rust. Exact zoals hierboven beschreven staat met naar de auto lopen en de vogels horen. Ik kon opeens boodschappen doen etc, dat kon ik zonder ritalin echt niet. Laat staat studeren of werken.

Ik wilde meteen nooit meer zonder. Ben pas begonnen met ritalin toen ik 18 was, ik hoefde dus van niemand maar wilde het zelf. Het maakt m'n leven makkelijker zonder een overdosis prikkels en ikzelf en iedereen in m'n naaste omgeving merkt het direct als ik het niet slik.

Begon dus met ritalin, maar vergat dat regelmatig. Net als de anticonceptiepil, overigens. Ja, als ik voldoende aanleg zou hebben voor structuur, dan had ik die hele ritalin niet nodig. Toen overgestapt naar concerta. Niet van het b-merk, want die werkt bij mij veel minder kort dan concerta.

Ik slik het om 9.00 uur, na mijn ontbijt omdat ik anders geen hap meer door m'n keel krijg. Ik kan me de hele dag concerteren en m'n rebound begint pas na 20.00 uur. Ben soms wiebelig in bed rond 22.00 uur, maar na een kwartiertje klieren als een soort kleuter (ja, gênant, maar dat gedrag komt dan naar boven en dat onderdruk ik dus in mijn serieuze baan) val ik goed in slaap. Het helpt ook als m'n vriend zegt: kom, nu gaan we slapen en een hand op m'n voorhoofd legt. Dertig seconden geen prikkels binnen krijgen is genoeg om in te slapen.

De fysieke klachten wegen op tegen de nadelen van stoppen. Ik heb minder eetlust en regelmatig hartkloppingen. Daar ben ik voor bij de cardioloog geweest en die zegt dat alles oke is.
anoniem_135732 wijzigde dit bericht op 08-07-2016 19:15
Reden: Typefouten
% gewijzigd
quote:rascalles schreef op 08 juli 2016 @ 19:11:

[...]

Nou nee was meer een vraag. Ik heb het vaak gehoord en ook op internet gelezen , ik weet niet beter maar misschien heb ik het mis , zou goed kunnen !De grondstoffen zijn hetzelfde iig.
Wyando

Speed is amfetamine en dat is methylfenidaat niet.

Wel vallen beide onder de opiumwet

Ritalin is de merknaam van een medicijn dat wordt voorgeschreven bij ADHD en narcolepsie (slaapzucht). De werkzame stof in Ritalin is methylphenidaat. Dit is een stof die nauw verwant is aan amfetamine. De werking van Ritalin is vergelijkbaar met amfetamine maar is veel minder sterk. De effecten houden ook minder lang aan.

In de hersenen zorgt Ritalin voor de afgifte van dopamine en noradrenaline. Ook blokkeert het medicijn de heropname van deze stoffen.
Bedankt allen

Hoop dat er nog meer verhalen bijlomen????
quote:SuperWijf schreef op 08 juli 2016 @ 20:21:

Wyando

Speed is amfetamine en dat is methylfenidaat niet.

Wel vallen beide onder de opiumwet

Ritalin is de merknaam van een medicijn dat wordt voorgeschreven bij ADHD en narcolepsie (slaapzucht). De werkzame stof in Ritalin is methylphenidaat. Dit is een stof die nauw verwant is aan amfetamine. De werking van Ritalin is vergelijkbaar met amfetamine maar is veel minder sterk. De effecten houden ook minder lang aan.

In de hersenen zorgt Ritalin voor de afgifte van dopamine en noradrenaline. Ook blokkeert het medicijn de heropname van deze stoffen.Klopt maar ik vind de bijwerkingen hetzelfde. Heb beiden voor langere tijd geprobeerd.
Toen ik begon met Methylfenidaat merkte ik in eerste instantie niks, begon ook met halve tabletjes. Toen de dosering opgehoogd naar hele tabletjes (10 Mg) en ik kon eindelijk stil zitten, wist niet wat me overkwam. Ook de 'motor' in m'n lichaam staat uit. Mij bevalt het goed. Was een drempel om eraan te beginnen, maar totaal geen spijt van en zou niet meer zonder willen.
anoniem_63dc23265a3fb wijzigde dit bericht op 08-07-2016 21:32
Reden: Te vroeg geplaatst
% gewijzigd
Zo, daar ben ik weer.

Ik gebruik ze dus sinds kort, de langwerkende variant. Voor mijn ADD.

Ik heb gelukkig geen last van bijwerkingen.

Ik merk dat het wat rustiger is in mijn hoofd. Maar dat is niet de hoofdzaak. Ik begin nu makkelijker en maak makkelijker dingen af. Ik ruim dingen op, ploeg lastige telefoontjes direct ipv volgende week en de was hoeft niet 3 x gedraaid te worden omdat hij te lang ligt.

Verder heb ik niet meer die ontzettende drang naar eten. Ik was de hele dag bezig met snaaien, werd er gek van. En nu dus helemaal niet meer. Gelukkig eet ik nog wel gewoon normaal. Gewone eetlust.

Ik zit nu nog in de instelfase, slik 54 Mg. Waar ik ga eindige weet ik niet. Ik heb de 'merkloze' maar wil de volgende afspraak toch ook eens vragen naar Concerta. Ben benieuwd of dat meer doet....
Hoi stefke,

Fijn dat je nog ff reageert..je hebt dus hetzelfde als ik. Ik voel me ook wat rustiger en ook niet meer zo opgejaagd ofzo..herken jij dat ook?

Verder moet ik het nog bekijken want ben niet echt veel weg geweest vandaag.

Weet jij of het een spiegel opbouwt of is dit al het maximale omdat het een langwerkende is?

Leuk als we wat ervaringen kunnen delen..Ken nl niemand in mijn buurt die dit heeft.

Groetjes petra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven