weten mediums dat ze bedriegen?

10-07-2016 20:01 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde een vriendin van mij naar een medium. Ze vroeg of ik met haar meewilde omdat ze t spannend vond.

Het was een prima consult, en ik was zelf ook wel benieuwd, dus ben daarna zelf gegaan.

Maar mijn eigen consult vond ik minder prettig. Ook wat vervelende "voorspellingen" gekregen.

Ik weet niet zo goed wat ervan te denken. .

Van de ene kant denk ik "jaa daag koekoek wat een genep en bedrog, een slaatje slaan uit kwetsbare mensen". Van de andere kant ben ik bang dat t waar is en echt is..:/.

Maar als ik eraan denk dat het nep is, bedrog is, verzonnen geneuzel, dan kan ik werkelijk niet begrijpen hoezo die mensen dat dan doen?. Ja voor het geld natuurlijk, maar hoezo voelen ze zich niet schuldig dat ze de boel flessen?. Of denken ze echt zelf dat ze krachten hebben?.

Ik kan me niet voorstellen dat ze werkelijk geen wroeging voelen dat ze misbruik maken van anderen. Zouden ze dan echt overtuigd zijn van hun "gaven"?.

Ik vraag het mij gewoon af..
Ik kreeg laatst een uitnodiging om een gratis chat te doen met een medium, voor de volgende chats moest je betalen. Uit verveling de gratis chat gedaan.

Ik kreeg hele snelle antwoorden die van geen kanten klopten.
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:45:

[...]

Je hoort alleen wat je wil horenHoe bedoel je? Bij dat medium, of hier op t forum?
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:46:

[...]

Haha hij is nep inderdaad.
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:46:

[...]

Dat deed ik net. Maar je gaat het toch niet geloven

Hmm, je zegt iets zonder toelichting.

Ik weet zeker dat ik een echte medium ken. Zij wist dingen over mijn familie te vertellen met naam en meer gedetailleerde informatie. No way dat zij dat kon weten. En nog veel meer.

Wat is jouw toelichting?
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 20:47:

[...]

Hoe bedoel je? Bij dat medium, of hier op t forum?Beide
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:41:

[...]

Door dingen te vertellen die ze echt niet kon weten. Heel gedetailleerd.Heeft ze je facebook bestudeerd? LInked in? Andere info die te googelen is? Heb je zelf dingen verteld? Cold readling: eerst gokken en dan detailleren?
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:48:

[...]

Hmm, je zegt iets zonder toelichting.

Ik weet zeker dat ik een echte medium ken. Zij wist dingen over mijn familie te vertellen met naam en meer gedetailleerde informatie. No way dat zij dat kon weten. En nog veel meer.

Wat is jouw toelichting?dat zei ik al: je ervaring klopt niet maar dat wil je niet geloven
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:49:

[...]

dat zei ik al: je ervaring klopt niet maar dat wil je niet geloven

En waarom niet?

Ik ben totaal niet op internet te vinden met mijn naam.
Ik denk wel dat mensen die beweren dat mediums bestaan en echt echt heel zeker weten dat die zij hebben gesproken echt is, dat wel echt geloven. Daarom gaan ze ook heen, om iets te kunnen geloven. Geloven dat leven beter word ooit. Precies wat deze zogenaamde mediums fijn vinden.
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:48:

[...]

Beidewat hoor ik dan wat ik wil horen, of wat hoor ik dan niet wat ik moet horen?.
quote:sandra1905 schreef op 10 juli 2016 @ 20:48:

[...]

Heeft ze je facebook bestudeerd? LInked in? Andere info die te googelen is? Heb je zelf dingen verteld? Cold readling: eerst gokken en dan detailleren?Geen van allen. Ik heb geen woord gezegd. Dat heeft ze ook niet gevraagd. Ze begon gewoon met vertellen.
https://www.youtube.com/watch?v=asZBsKgDn50 Inge de Bruijn bij Char (oud filmpje maar hij blijft leuk )
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:50:

[...]

En waarom niet?

Ik ben totaal niet op internet te vinden met mijn naam.Omdat je, zoals de meeste mensen, je eigen interpretatie van je ervaring overschat en wetenschappelijke feiten onderschat
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:50:

[...]

En waarom niet?

Ik ben totaal niet op internet te vinden met mijn naam.En hoe kwam je bij deze medium terecht?
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 20:50:

[...]

wat hoor ik dan wat ik wil horen, of wat hoor ik dan niet wat ik moet horen?.Dat alle mediums poep praten
quote:Goede-Fee schreef op 10 juli 2016 @ 20:50:

Ik denk wel dat mensen die beweren dat mediums bestaan en echt echt heel zeker weten dat die zij hebben gesproken echt is, dat wel echt geloven. Daarom gaan ze ook heen, om iets te kunnen geloven. Geloven dat leven beter word ooit. Precies wat deze zogenaamde mediums fijn vinden.Ja dat kan goed kloppen. Ook dat sommigen het mss voor de aandacht of het zichzelf speciaal voelen doen.
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:51:

[...]

Omdat je, zoals de meeste mensen, je eigen interpretatie van je ervaring overschat en wetenschappelijke feiten onderschatNee hoor, dat weet ik prima in te schatten.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:52:

[...]

Nee hoor, dat weet ik prima in te schatten.Dat geloof je. Zei ik al
quote:Goede-Fee schreef op 10 juli 2016 @ 20:50:

Ik denk wel dat mensen die beweren dat mediums bestaan en echt echt heel zeker weten dat die zij hebben gesproken echt is, dat wel echt geloven. Daarom gaan ze ook heen, om iets te kunnen geloven. Geloven dat leven beter word ooit. Precies wat deze zogenaamde mediums fijn vinden.

Klopt.

Ik heb tijdens mijn studie bij een telecombedrijf gewerkt en er waren veel (voornamelijk oudere) mensen die helemaal in zo'n medium geloofden en zich suf belden naar die mediumlijnen. Sommigen kwamen echt in de financiële problemen. Heb ze er weleens voor gewaarschuwd.
quote:Goede-Fee schreef op 10 juli 2016 @ 20:52:

[...]

En hoe kwam je bij deze medium terecht?Via een kennis.
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:53:

[...]

Dat geloof je. Zei ik alYep.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:53:

[...]

Via een kennis.Tada.
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:52:

[...]

Dat alle mediums poep praten

haha ok ja ik hoop het!;)

Vind het ook wel interessant om naar James Randi te kijken.
Maar goed, de andere wereld vertelt mij dat de gelovigen hier niet zullen stoppen met geloven
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:55:

Maar goed, de andere wereld vertelt mij dat de gelovigen hier niet zullen stoppen met gelovenEens kom jij in die andere wereld en zul je lachen om deze uitspraken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven