weten mediums dat ze bedriegen?

10-07-2016 20:01 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde een vriendin van mij naar een medium. Ze vroeg of ik met haar meewilde omdat ze t spannend vond.

Het was een prima consult, en ik was zelf ook wel benieuwd, dus ben daarna zelf gegaan.

Maar mijn eigen consult vond ik minder prettig. Ook wat vervelende "voorspellingen" gekregen.

Ik weet niet zo goed wat ervan te denken. .

Van de ene kant denk ik "jaa daag koekoek wat een genep en bedrog, een slaatje slaan uit kwetsbare mensen". Van de andere kant ben ik bang dat t waar is en echt is..:/.

Maar als ik eraan denk dat het nep is, bedrog is, verzonnen geneuzel, dan kan ik werkelijk niet begrijpen hoezo die mensen dat dan doen?. Ja voor het geld natuurlijk, maar hoezo voelen ze zich niet schuldig dat ze de boel flessen?. Of denken ze echt zelf dat ze krachten hebben?.

Ik kan me niet voorstellen dat ze werkelijk geen wroeging voelen dat ze misbruik maken van anderen. Zouden ze dan echt overtuigd zijn van hun "gaven"?.

Ik vraag het mij gewoon af..
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 20:55:

Maar goed, de andere wereld vertelt mij dat de gelovigen hier niet zullen stoppen met gelovenTsja. Dan moet dat wel zo zijn toch?
En ik heb er ook een moeite mee om 'mijn' medium openbaar te maken. In dit filmpje bewijst ze zich al meer dan genoeg.

https://youtu.be/2EAaOu-LPu4
ach, amusant is het wel
*
anoniem_149183 wijzigde dit bericht op 10-07-2016 21:44
Reden: privé
% gewijzigd
quote:Bugs_Bunny schreef op 10 juli 2016 @ 21:00:

ach, amusant is het welHaha vind ik ook!!
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 21:01:

Ik vind t gewoon best wel naar..

Zowel mn vriendin en ik hebben verteld psychische problemen te hebben, traumatische gebeurtenissen zelfs.

Ik vind het gewoon heel vies dat zij dan o.a. daarover uitspraken gaat doen. Of sowieso dingen in je hoofd gaat brengen terwijl ik verteld heb een angststoornis te hebben.

Ik kan me zo lastig voorstellen dat mensen over zulke dingen uitspraken doen terwijl ze er niks van weten.Zulke dingen moet je ook helemaal niet vertellen. Dan kunnen de oplichters daar inderdaad gebruik van maken.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 21:00:

En ik heb er ook een moeite mee om 'mijn' medium openbaar te maken. In dit filmpje bewijst ze zich al meer dan genoeg.

https://youtu.be/2EAaOu-LPu4dank je wel voor het delen hiervan! Ik ga het nu kijken.
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 21:03:

[...]

dank je wel voor het delen hiervan! Ik ga het nu kijken.Gewoon niet doen.
quote:SuzanneSuus schreef op 10 juli 2016 @ 20:09:

Draagt Lee Towers een bril

Slaapt Dolly Parton op haar rug?
Hallo?!
Ik heb ooit met een vriend samen een reading gehad die tot op detail klopte.

Ik kreeg toen een handgeschreven vel mee en spooky wat daarvan is uitgekomen (nu zo'n 15 jaar later).

Was voor internet en op een beurs, dus we kwamen aanlopen zonder afspraak.

Dus ik denk zeker wel dat er mensen zijn die wel wat kunnen.
Er zullen er bij zijn die heilig in hun 'talenten' geloven of zijn gaan geloven. Niet erg gek natuurlijk dat dat gebeurt, want bij hun fans is dat precies zo.

En dan zijn er die 100% weten dat ze niet echt zijn. Daar vind ik zelf op zich niet veel mis mee, het is toch echt de eigen keuze dat mensen daar heen gaan. Wel is het immoreel te noemen als het gaat om mensen bij voorbeeld aan te raden geen chemo te ondergaan voor kanker maar homeopathische troep en gras te eten, of zo.
quote:Goede-Fee schreef op 10 juli 2016 @ 21:04:

[...]

Gewoon niet doen.Jij hebt totaal geen ervaringen met goede mediums? Hoe kan je dan advies geven?
Je zou toch denken dat zulke gaven makkelijk te meten zijn in wetenschappelijke setting. Maar helaas, alle onderzoeken er naar met dus 'echte' mediums en helderzienden en weet ik het wijzen uit dat die lui geen enkele gave hadden. Meestal is het argument dan 'dat laat zich niet af roepen' of 'een echt begaafd iemand laat zich niet misbruiken voor geld maar Daphne Schippers als ze boodschappen doet een sprintje laten trekken zal op leveren dat ze sneller is dan 99% van de mensen op dat tijdstip en geld kun je ook uit delen aan de armen.
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 21:01:

Ik vind t gewoon best wel naar..

Zowel mn vriendin en ik hebben verteld psychische problemen te hebben, traumatische gebeurtenissen zelfs.

Ik vind het gewoon heel vies dat zij dan o.a. daarover uitspraken gaat doen. Of sowieso dingen in je hoofd gaat brengen terwijl ik verteld heb een angststoornis te hebben.

Ik kan me zo lastig voorstellen dat mensen over zulke dingen uitspraken doen terwijl ze er niks van weten.Moet je ook niet vertellen want daar haken ze gewoon op in. Zo komen ze aan die info die ze zogenaamd in hun glazen bol zien.
Andere soort oplichters hebben tot ook geen gewetenswroeging?
Als jij een angststoornis hebt ben je voor haar een wandelende portemonnee. Ze maakt je bang zodat je terug blijft komen om je angsten te sussen met nieuwe info.
Hallo?!
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 21:06:

[...]

Jij hebt totaal geen ervaringen met goede mediums? Hoe kan je dan advies geven?

Juist daarom kan ik dat. Ze bestaan niet.

Dat jij gelooft in iemand die je via een kennis word toegespeeld moet je zelf weten. Maar ik kan wel raden hoe ze aan die gedetailleerde info is gekomen hoor. Of zien in mijn glazen bol.
quote:Rubber_Ducky schreef op 10 juli 2016 @ 21:12:

Andere soort oplichters hebben toch ook geen gewetenswroeging?
quote:Goede-Fee schreef op 10 juli 2016 @ 21:14:

[...]

Juist daarom kan ik dat. Ze bestaan niet.

Dat jij gelooft in iemand die je via een kennis word toegespeeld moet je zelf weten. Maar ik kan wel raden hoe ze aan die gedetailleerde info is gekomen hoor. Of zien in mijn glazen bol.

De kennis weet totaal niks over mij. En heeft zelf verbluffende verhalen verteld. Dus nee ze is niet zo aan de info gekomen.

Ze heeft mij zelfs twee dingen verteld die niemand!!! Echt niemand weet. Bewijs genoeg.

Heb je het filmpje bekeken?
Het is nep, TO. Wat je ook denkt, wat je ook hoopt, het is nep.
Life is short. Eat dessert first.
Bedrog? Denk eerder mensenkennis en de mensen vertellen wat zij graag willen horen.

Niet veel mensen willen geloven dat er tussen hemel en aarde of na de dood niets, maar dan ook echt niets is. Daar spelen deze mensen handig op in.

Je krijgt exact waar je voor betaald. Voorspellingen en wazig gedoe. Oja en er is een overledene aanwezig, een man waar jij een goede band mee hebt. Oh, je vader is dood? Hij is nu hier. En hij is trots op je!
The rain wil eventually stop and if not, we will learn to row.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 21:22:

[...]

De kennis weet totaal niks over mij. En heeft zelf verbluffende verhalen verteld. Dus nee ze is niet zo aan de info gekomen.

Ze heeft mij zelfs twee dingen verteld die niemand!!! Echt niemand weet. Bewijs genoeg.

Heb je het filmpje bekeken?

Ooit al eens van het Forer effect gehoord?

Die man kan je, zelfs zonder je te ontmoeten, accuraat omschrijven.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Forer-effect
Sommigen kunnen het wel degelijk echt. Maar er zijn ook veel nepperts. Als je iets niet wil weten, waarom doe je het dan toch?
Als je Netflix hebt kijk dan eens Iedereen paranormaal begaafd van Gili. Een Belgische mentalist die doet/kan wat alle paragnosten en dergelijke beweren. Hij zegt niet hoe hij het doet, maar wel dat het allemaal trucs zijn die in principe iedereen kan leren. Op YouTube staat een fragment van hem bij Pauw en Witteman.

Wat bijvoorbeeld Derrick Ogilvy doet is gewoon het subtiel manipuleren van gedrag en heel goed interpreteren van lichaamstaal.
quote:Witches schreef op 10 juli 2016 @ 21:28:

[...]

Ooit al eens van het Forer effect gehoord?

Die man kan je, zelfs zonder je te ontmoeten, accuraat omschrijven.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Forer-effect

Daarmee kom je geen geheimen te weten. Die slaan namelijk niet op iedereen. Ook de namen van mijn oma, tante en nichtje niet. Dit effect is voor uitspraken die ook in horoscopen staan. Als een medium op die manier praat weet ik al genoeg.

Een echte medium komt met feiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven