weten mediums dat ze bedriegen?

10-07-2016 20:01 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde een vriendin van mij naar een medium. Ze vroeg of ik met haar meewilde omdat ze t spannend vond.

Het was een prima consult, en ik was zelf ook wel benieuwd, dus ben daarna zelf gegaan.

Maar mijn eigen consult vond ik minder prettig. Ook wat vervelende "voorspellingen" gekregen.

Ik weet niet zo goed wat ervan te denken. .

Van de ene kant denk ik "jaa daag koekoek wat een genep en bedrog, een slaatje slaan uit kwetsbare mensen". Van de andere kant ben ik bang dat t waar is en echt is..:/.

Maar als ik eraan denk dat het nep is, bedrog is, verzonnen geneuzel, dan kan ik werkelijk niet begrijpen hoezo die mensen dat dan doen?. Ja voor het geld natuurlijk, maar hoezo voelen ze zich niet schuldig dat ze de boel flessen?. Of denken ze echt zelf dat ze krachten hebben?.

Ik kan me niet voorstellen dat ze werkelijk geen wroeging voelen dat ze misbruik maken van anderen. Zouden ze dan echt overtuigd zijn van hun "gaven"?.

Ik vraag het mij gewoon af..
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 20:27:

Ik dacht dat die Theresa Caputo ook ontmaskerd was?. Evenals Ogilvie en Geller. Ohja en die genverbrander meneer.

Het zal denk ik idd zo zijn dat sommigen best weten dat ze de boel flessen, en dat anderen zelf overtuigd zijn van hun gaven.

Ik weet niet of ik het geloofd had als mijn consult wel positief was geweest. Ze had wel een aantal kloppende dingen gezegd, daarom ben ik ook bang dat t wel waar/echt is.

Maar als het consult wel positief was geweest, had ik wel gehoopt dat t waar was. Of ik het ook echt geloofd had, tja dat weet ik niet.

Ik ben er nu wel bang voor dat t waar is..

Ga nog een keer, met heel andere kleding, kapsel en geef een andere naam door. Als ze vragen over je stelt bereid je dan daar op voor om ook een antwoord te hebben. Kijken of de voorspelling hetzelfde is

Met bijvoorbeeld een horoscoop zijn er altijd van die algemeenheden die bij de meeste mensen wel kloppen, ergens. "Je geeft veel om sommige mensen om je heen, maar uit dat niet altijd" En zo ook met voorspellingen. "Er gebeurd de komende week iets onverwachts" Ja duh, jij kan niet in de toekomst kijken en dus altijd raak.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 21:43:

[...]

Daarmee kom je geen geheimen te weten. Die slaan namelijk niet op iedereen. Ook de namen van mijn oma, tante en nichtje niet. Dit effect is voor uitspraken die ook in horoscopen staan. Als een medium op die manier praat weet ik al genoeg.

Een echte medium komt met feiten.

Het filmpje wat je postte was idd helemaal niet algemeen. Onvoorstelbaar zeg..

ik denk/hoop dat de mijne wel meer algemeen was. En dat ze dingen oppikte uit mijn lichaamstaal en reacties.

Het ging iig niet zoals in jouw filmpje.
quote:Rubber_Ducky schreef op 10 juli 2016 @ 21:12:

Andere soort oplichters hebben tot ook geen gewetenswroeging?Goeie!
Mm. Geen idee. Maar ik denk dat een visagiste eigenlijk van mensen leugenaars maakt. Die maakt mensen mooi terwijl ze dat eigenlijk niet echt zijn. Zou die daar wakker van liggen? De mensen zijn ermee geholpen, daar betalen ze voor. Iedereen happy toch?
Moi speaks body language fluently, although with a slight French accent
quote:Witches schreef op 10 juli 2016 @ 21:28:

[...]

Ooit al eens van het Forer effect gehoord?

Die man kan je, zelfs zonder je te ontmoeten, accuraat omschrijven.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Forer-effect

ja die ken ik, bedankt voor de link.

mijn consult was wel wat minder algemeen dan een horoscoop (vond ik zelf.)

Ze begon er b.v. mee dat ik al n paar maanden thuis zat en nu pas sinds kort weer uit huis was gegaan om iets doen. En o.a. dat klopte.. (maar mss leidt ze dat dan af aan mijn bleke huid en schuchtere houding ofzo?.)
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 21:59:

[...]

ja die ken ik, bedankt voor de link.

mijn consult was wel wat minder algemeen dan een horoscoop (vond ik zelf.)

Ze begon er b.v. mee dat ik al n paar maanden thuis zat en nu pas sinds kort weer uit huis was gegaan om iets doen. En o.a. dat klopte.. (maar mss leidt ze dat dan af aan mijn bleke huid en schuchtere houding ofzo?.)

Dat "lezen" ze door je non-verbale taal. Kun je aanleren, als je dat wil.

Je zegt vage dingen, kijkt of er ergens een reactie op volgt, gaat verder op die reactie,... Het is eerlijk gezegd heel simpel.
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 21:50:

[...]

Het filmpje wat je postte was idd helemaal niet algemeen. Onvoorstelbaar zeg..

ik denk/hoop dat de mijne wel meer algemeen was. En dat ze dingen oppikte uit mijn lichaamstaal en reacties.

Het ging iig niet zoals in jouw filmpje.

Ik zou er gewoon niet teveel oordeel aantrekken. Schrijf de dingen op die ze gezegd heeft en kijk er over een half jaar nog eens naar.

Els is gewoon echt een goede. Als je echt interesse hebt in een reading waar je wat aan hebt zou ik naar haar gaan.
Het is oplichting en kwakzalverij. Ingaan op de gulzigheid van labiele mensen.

Filmje tot 18 min bekeken, verder kwam ik niet, wat een kul.
Het zijn gewoon algemeenheden zeg. Pfff

Een puberkind (1 van de 3) wat van opleiding gewisseld is, nou wat een helderziendheid. En dan gokken dat de jongste (jongen) een druk kind is. Ehm nee, 'ja in zijn hoofd dan'.

Man man man, dat mensen dit serieus nemen.

quote:Witches schreef op 10 juli 2016 @ 22:09:

[...]

Dat "lezen" ze door je non-verbale taal. Kun je aanleren, als je dat wil.

Je zegt vage dingen, kijkt of er ergens een reactie op volgt, gaat verder op die reactie,... Het is eerlijk gezegd heel simpel.ja, dat begrijp ik. En dat is ook zeker gebeurd in het gesprek. Maar b.v. dat van maanden thuiszitten en nu pas sinds kort t huis uit, dat was t eerste wat ze zei, ik had nog niks gezegd toen, alleen voorgesteld en een hand gegeven..
Waarschijnlijk had je vriendin in het gesprek daarvoor er iets over losgelaten.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 22:09:

[...]

Ik zou er gewoon niet teveel oordeel aantrekken. Schrijf de dingen op die ze gezegd heeft en kijk er over een half jaar nog eens naar.

Els is gewoon echt een goede. Als je echt interesse hebt in een reading waar je wat aan hebt zou ik naar haar gaan.

ja dank je wel, dat heb ik gedaan, bij thuiskomst alles opgeschreven.

En ik geloof dat Els heel goed is!:) Maar ik denk dat ik niet zo goed meer durf, en ben bang om nog (vervelende) dingen te horen te krijgen.. Maar bedankt voor de tip:).
quote:humanista schreef op 10 juli 2016 @ 22:18:

Waarschijnlijk had je vriendin in het gesprek daarvoor er iets over losgelaten.nee, ik zat naast haar, dus heb haar gesprek gehoord.
Je bent naar die vrouw/man gegaan. Dus de deur uit. Dan nog schuchter en bleek. Nou ja, dat kon ik je zelfs vertellen dan.
Life is short. Eat dessert first.
Misschien bij het maken van de afspraak.

Of misschien kon ze het afleiden uit het feit dat jullie op een tijdstip kwamen dat veel andere mensen aan het werk zijn of op school zitten
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 22:12:

[...]

ja, dat begrijp ik. En dat is ook zeker gebeurd in het gesprek. Maar b.v. dat van maanden thuiszitten en nu pas sinds kort t huis uit, dat was t eerste wat ze zei, ik had nog niks gezegd toen, alleen voorgesteld en een hand gegeven..

Ik ken jou niet en heb de reading niet gezien, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Een gelovige wil geloven, dus die vergeet alle verkeerde gokken.

Een twijfelaar blijft twijfelen, want "sommige dingen klopten, hoe kon ze dat weten?" (Herkenbaar? )

Een ongelovige is zeker van zijn eigen gelijk en ziet elke verkeerde gok als bewijs van zijn overtuiging.
Richelle waar ben je geweest gister en bij wie dan? Officieel moet je helemaal niets vertellen tegen een medium. Je geeft of alleen je hand id sieraad of foto en laat haar vertellen ook moet een medium oppassen met wat hij of zij verteld je voelt je rot door dat ze geen leuke dingen heeft gezegt erg vervelend maar probeer er niet heel zwaar aan te tillen helaas verpesten de cheaters het voor de wel zuivere medium.
quote:humanista schreef op 10 juli 2016 @ 22:23:

Misschien bij het maken van de afspraak.

Of misschien kon ze het afleiden uit het feit dat jullie op een tijdstip kwamen dat veel andere mensen aan het werk zijn of op school zittenIk had geen afspraak gemaakt, had het ter plekke besloten om te doen, nadat mn vriendin haar kraampje op de markt had gezien en zelf was gegaan. Het was gisteren, op zaterdag.
quote:Witches schreef op 10 juli 2016 @ 22:31:

[...]

Ik ken jou niet en heb de reading niet gezien, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Een gelovige wil geloven, dus die vergeet alle verkeerde gokken.

Een twijfelaar blijft twijfelen, want "sommige dingen klopten, hoe kon ze dat weten?" (Herkenbaar? )

Een ongelovige is zeker van zijn eigen gelijk en ziet elke verkeerde gok als bewijs van zijn overtuiging.

ja zeker herkenbaar;).

Ik ben nu grote onzekere en angstige twijfelaar
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 22:41:

[...]

ja zeker herkenbaar;).

Ik ben nu grote onzekere en angstige twijfelaar

Heb je daar hulp bij?

ik zie een rooskleurige toekomst als je nu professionele hulp durft/wilt aannemen
quote:Lavendel2 schreef op 10 juli 2016 @ 22:33:

Richelle waar ben je geweest gister en bij wie dan? Officieel moet je helemaal niets vertellen tegen een medium. Je geeft of alleen je hand id sieraad of foto en laat haar vertellen ook moet een medium oppassen met wat hij of zij verteld je voelt je rot door dat ze geen leuke dingen heeft gezegt erg vervelend maar probeer er niet heel zwaar aan te tillen helaas verpesten de cheaters het voor de wel zuivere medium.

Het was op een soort zomerfestival marktje. Zij stond daar met een kraampje.

Ik had in eerste instantie ook niks verteld, maar al snel moest ik erg huilen en heb ik het een en ander bevestigd en ben daarover uitgeweid. Maar de eerste dingen die ze zei, voordat ik wat gezegd had, klopten wel..

Daarna heb ik wel "voer" gegeven aan haar om op voort te borduren. Dus die dingen probeer ik als "goed geraden a.d.h.v. mijn info" te zien.

Maar ik kan die kloppende dingen van voor ik wat gezegd had, i.c.m. de vervelende "voorspellingen" zo moeilijk loslaten. Ben er misselijk van en heel verdrietig over..
quote:Witches schreef op 10 juli 2016 @ 22:45:

[...]

Heb je daar hulp bij?

ik zie een rooskleurige toekomst als je nu professionele hulp durft/wilt aannemen Ja dank je wel:), ik ben in behandeling bij n traumacentrum
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 22:46:

[...]

Het was op een soort zomerfestival marktje. Zij stond daar met een kraampje.

Ik had in eerste instantie ook niks verteld, maar al snel moest ik erg huilen en heb ik het een en ander bevestigd en ben daarover uitgeweid. Maar de eerste dingen die ze zei, voordat ik wat gezegd had, klopten wel..

Daarna heb ik wel "voer" gegeven aan haar om op voort te borduren. Dus die dingen probeer ik als "goed geraden a.d.h.v. mijn info" te zien.

Maar ik kan die kloppende dingen van voor ik wat gezegd had, i.c.m. de vervelende "voorspellingen" zo moeilijk loslaten. Ben er misselijk van en heel verdrietig over..Jeetje meid je bent juist nu heel gevoelig ik weet niet wat ze voorspelt heeft maar ik zou dit niet meer doen tot je je emotioneel meer in balance voelt.. Ik krijg echt het gevoel dat ze hele nare dingen heeft gezegd.. Ik zie hier onder dat je trauma hulp hebt focus daar op hoe lastig ook.
quote:Lavendel2 schreef op 10 juli 2016 @ 22:54:

[...]

Jeetje meid je bent juist nu heel gevoelig ik weet niet wat ze voorspelt heeft maar ik zou dit niet meer doen tot je je emotioneel meer in balance voelt.. Ik krijg echt het gevoel dat ze hele nare dingen heeft gezegd.. Ik zie hier onder dat je trauma hulp hebt focus daar op hoe lastig ook.

ja dat klopt, het was ook niet zo slim van mij.

Ik hoopte alleen dat ze me iets zou zeggen waar ik wat mee kon of waar ik hoop of doorzettingsvermogen uit kon halen ofzo. Ik had het gewoon niet moeten doen.

Ik ga zeker hard aan de slag met mijn behandeling!
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:00:

[...]

ja dat klopt, het was ook niet zo slim van mij.

Ik hoopte alleen dat ze me iets zou zeggen waar ik wat mee kon of waar ik hoop of doorzettingsvermogen uit kon halen ofzo. Ik had het gewoon niet moeten doen.

Ik ga zeker hard aan de slag met mijn behandeling!Kijk ik ben zelf paragnost maar ik wil dit niet en doe dat ook niet bij mensen ik zal mensen ten alle tijden adviseren naar een arts te gaan met klachten wat jij hebt om dit te voorkomen. Behandeling is zeer zeker verstandig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven