weten mediums dat ze bedriegen?

10-07-2016 20:01 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde een vriendin van mij naar een medium. Ze vroeg of ik met haar meewilde omdat ze t spannend vond.

Het was een prima consult, en ik was zelf ook wel benieuwd, dus ben daarna zelf gegaan.

Maar mijn eigen consult vond ik minder prettig. Ook wat vervelende "voorspellingen" gekregen.

Ik weet niet zo goed wat ervan te denken. .

Van de ene kant denk ik "jaa daag koekoek wat een genep en bedrog, een slaatje slaan uit kwetsbare mensen". Van de andere kant ben ik bang dat t waar is en echt is..:/.

Maar als ik eraan denk dat het nep is, bedrog is, verzonnen geneuzel, dan kan ik werkelijk niet begrijpen hoezo die mensen dat dan doen?. Ja voor het geld natuurlijk, maar hoezo voelen ze zich niet schuldig dat ze de boel flessen?. Of denken ze echt zelf dat ze krachten hebben?.

Ik kan me niet voorstellen dat ze werkelijk geen wroeging voelen dat ze misbruik maken van anderen. Zouden ze dan echt overtuigd zijn van hun "gaven"?.

Ik vraag het mij gewoon af..
quote:okkervil schreef op 10 juli 2016 @ 21:43:

Als je Netflix hebt kijk dan eens Iedereen paranormaal begaafd van Gili. Een Belgische mentalist die doet/kan wat alle paragnosten en dergelijke beweren. Hij zegt niet hoe hij het doet, maar wel dat het allemaal trucs zijn die in principe iedereen kan leren. Op YouTube staat een fragment van hem bij Pauw en Witteman.

Wat bijvoorbeeld Derrick Ogilvy doet is gewoon het subtiel manipuleren van gedrag en heel goed interpreteren van lichaamstaal.O ja ik heb Gili in het echt gezien. Vermakelijke avond gehad. Hij roept van begin tot eind dat het nep is. Heeft wel een paar trucjes gedeeltelijk verklaard, maar voor de rest Een goochelaar verraadt zijn beste trucjes niet he. Hij heeft ook een boekje geschreven Iedereen paranormaal,met wat dingen om je familie en vrienden te verbazen met jouw paranormale vermogens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Lavendel2 schreef op 10 juli 2016 @ 23:03:

[...]

Kijk ik ben zelf paragnost maar ik wil dit niet en doe dat ook niet bij mensen ik zal mensen ten alle tijden adviseren naar een arts te gaan met klachten wat jij hebt om dit te voorkomen. Behandeling is zeer zeker verstandig

ja daar ben ik het mee eens, en dat doe ik ook zeker. Deze mevrouw was n beetje tegen de psychiatrie en zei dat hun je niet echt begrijpen omdat ze zelf nooit zulke gevoelens hadden gehad. Zij begreep t wel zei ze.

maar dat is wel best gevaarlijk om te zeggen denk ik.
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:07:

[...]

ja daar ben ik het mee eens, en dat doe ik ook zeker. Deze mevrouw was n beetje tegen de psychiatrie en zei dat hun je niet echt begrijpen omdat ze zelf nooit zulke gevoelens hadden gehad. Zij begreep t wel zei ze.

maar dat is wel best gevaarlijk om te zeggen denk ik.Dat is het zeker! Dat kan ze niet zeggen want ze is geen arts en zulke mensen verpesten het voor de wel goede medium.... Eerlijk ik zou er niet zwaar aantillen
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:00:

[...]

ja dat klopt, het was ook niet zo slim van mij.

Ik hoopte alleen dat ze me iets zou zeggen waar ik wat mee kon of waar ik hoop of doorzettingsvermogen uit kon halen ofzo. Ik had het gewoon niet moeten doen.

Ik ga zeker hard aan de slag met mijn behandeling!

Je kan ook hier een topic openen over je angsten als je nood hebt aan steun of hoop

Zijn we goed in, anderen vertellen wat ze moeten doen
quote:Lavendel2 schreef op 10 juli 2016 @ 23:13:

[...]

Dat is het zeker! Dat kan ze niet zeggen want ze is geen arts en zulke mensen verpesten het voor de wel goede medium.... Eerlijk ik zou er niet zwaar aantillen

ja precies, ze is geen arts..en ze heeft wel uitspraken op dat gebied gedaan. Dat is best kwalijk ja!. Ik zal proberen er niet te zwaar aan te tillen..ookal maakt het mij erg angstig.

de angst dat haar voorspellingen echt zijn.

maar ze is geen goed persoon dat ze zulke uitspraken doet over onze stoornissen..
ik zie ze ook geregeld vliegen,misschien ben ik ook wel een soort medium.
quote:Witches schreef op 10 juli 2016 @ 23:16:

[...]

Je kan ook hier een topic openen over je angsten als je nood hebt aan steun of hoop

Zijn we goed in, anderen vertellen wat ze moeten doen

dank je wel..dat vind ik erg fijn en superlief!!:)

quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:07:

[...]

maar dat is wel best gevaarlijk om te zeggen denk ik.Heel gevaarlijk zelfs. Even gevaarlijk als al die natuur- en gebedsgenezers die zeggen dat je je vooral niet moet laten behandelen tegen kanker, want een kruidendrankje of een gebedje werken beter. Ik geloof wel dat een goede paragnost veel mensenkennis heeft en al veel aan jou ziet als je binnenkomt en aan jouw volgende reacties. Hij of zij kan je helpen je (onbewuste) twijfels weg te nemen, meer niet
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:16:

[...]

ja precies, ze is geen arts..en ze heeft wel uitspraken op dat gebied gedaan. Dat is best kwalijk ja!. Ik zal proberen er niet te zwaar aan te tillen..ookal maakt het mij erg angstig.

maar ze is geen goed persoon dat ze zulke uitspraken doet over onze stoornissen..Ze heeft je vast een visitekaartje gegeven zodat je nog eens een afspraak kunt maken (en dan zal het consult ineens een stuk duurder zijn
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:16:

[...]

maar ze is geen goed persoon dat ze zulke uitspraken doet over onze stoornissen..Je bent bang omdat je al.met angsten zit daarom voelt het zo had ze nooit mogen doen heel kwalijk..
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:41:

[...]

Door dingen te vertellen die ze echt niet kon weten. Heel gedetailleerd.Misschien heeft ze je wel even gegoogeld, facebook enzo.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 10 juli 2016 @ 23:22:

[...]

Misschien heeft ze je wel even gegoogeld, facebook enzo.Selectief gelezen? Ik heb geen Facebook en ben niet te vinden op internet. Daarbij wist ze twee geheimen die ik alleen weet.
quote:nlies schreef op 10 juli 2016 @ 23:22:

[...]

Ze heeft je vast een visitekaartje gegeven zodat je nog eens een afspraak kunt maken (en dan zal het consult ineens een stuk duurder zijnklopt..
quote:Lavendel2 schreef op 10 juli 2016 @ 23:22:

[...]

Je bent bang omdat je al.met angsten zit daarom voelt het zo had ze nooit mogen doen heel kwalijk..Ook waar;)
quote:richelle1 schreef op 10 juli 2016 @ 23:49:

[...]

klopt..

Ook waar;) [/quote]

En wij kunnen het dus ook, al zijn we geen waarzeggers
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 23:46:

[...]

Selectief gelezen? Ik heb geen Facebook en ben niet te vinden op internet. Daarbij wist ze twee geheimen die ik alleen weet.Geloof wat je wilt geloven.
quote:Livelaughloveforever schreef op 10 juli 2016 @ 20:45:

[...]

Wel dus, je moet het eerst zelf ervaren om het te geloven. Ik was eerst ook heel sceptisch.Vraag dat medium dan effe om zich hier te registreren en mij een PB te sturen met allerlei persoonlijke details over mij. Dan geloof ik er ook in..........
Oh dear, how sad, never mind.
De mediums kunnen ook een millioen dollar winnen.

https://nl.wikipedia.org/ ... .241_Million_Challenge.27

Maar Randi heeft nog nooit iemand gezien die overtuigend bewijs kon leveren.

Hij heeft wel diverse "bijzondere mensen" ontmaskerd. Zoals Uri Geller
quote:Corona67 schreef op 11 juli 2016 @ 11:21:

De mediums kunnen ook een millioen dollar winnen.

https://nl.wikipedia.org/ ... .241_Million_Challenge.27

Maar Randi heeft nog nooit iemand gezien die overtuigend bewijs kon leveren.

Hij heeft wel diverse "bijzondere mensen" ontmaskerd. Zoals Uri Gellerja die ken ik:) ik heb veel van Randi bekeken:)
quote:richelle1 schreef op 11 juli 2016 @ 13:41:

[...]

ja die ken ik:) ik heb veel van Randi bekeken:)

Ik ook.

De personen die hij ontmaskert weten niet in welke bochten ze zich moeten wringen.
Vervelende voorspelling zijn nooit leuk. Je kan altijd vragen of ze zulke voorspellingen voor zich zelf willen houden. Ik heb één keer gehad dat een medium een overlijden voorspelde (is ook gebeurd) maar ik hoop voor jou dat het niet uitkomt natuurlijk wat de medium voorspeld heeft xx
Bij wie ben je geweest Richelle en wat heeft h/zij gezegd waar je zo van geschrokken bent? Sowieso lijkt het mij een slechte zaak als een medium een schokkende voorspelling deelt, of dit nou achteraf juist bleek te zijn of niet.

Scepticus/wetenschapper die ik (normaliter) ben kan ik er echter niet omheen dat er enkele ontzettend goede paragnosten bestaan, ik heb dat zelf ervaren tot mij eigen verbazing vele jaren geleden. Geen cold reading of gegevens die van mij bekend waren (sterker nog ik had een andere naam opgegeven) en feitelijkheden en voorspellingen die zó specifiek en nauwkeurig waren dat ik stijl achterover viel van verbazing. Nu, twintig jaar later komen er nog steeds dingen uit die de goede paragnosten destijds voorspeld hadden. Maar ja, verreweg het meerendeel (99.9%) zijn oplichters of leven echt in de illusie dat ze een gave hebben en weten wat ze doen. Zeer kwalijke zaak natuurlijk, zeker wanneer onzekere mensen met problemen aan deze figuren ten prooi vallen.

Ik hoop dat je je snel beter voelt lieve TS en je je verleden kan gaan verwerken. En uiteraard hoop ik dat het medium waar jij geweest bent één van de vele oplichters is zodat er geen vervelende voorspellingen uitkomen. Sterkte!
Mijn hoofd is even te vol om uitgebreid te reageren, maar dank je wel lieve hkgirl
quote:richelle1 schreef op 12 juli 2016 @ 00:43:

Mijn hoofd is even te vol om uitgebreid te reageren, maar dank je wel lieve hkgirlDoe het rustig aan lieverd, je mag mij ook altijd een pb sturen hoor. Het belangrijkste is dat je nu weer wat rust vindt in je koppie en je de uitspraken van dat medium van je kan afzetten. Het komt echt goed hoor, beloofd!
Ik denk dat er ook mediums zijn die je het placebo effect gunnen. En een luisterend oor en een beetje aandacht en een beetje hoop. Sommige mensen knappen daar feitelijk van op. Zolang ze er niet teveel geld voor vragen en je bij de wat serieuzere probemen doorsturen naar de reguliere zorg kan een medium je goed doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven