Sertraline tegen OCS

10-07-2016 22:53 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve mensen,

Ik vroeg mij af wie er nog meer Sertraline slikt tegen dwanggedachten (Obsessieve Compulsieve Stoornis). Ik heb voornamelijk last van "agressieve dwanggedachtes".

Iemand die zich hierin herkent?

Liefs.
Wat is precies je vraag?

Want als iemand zegt ja, ik herken me erin dan ben je snel uitgepraat. Ik gok dat je nog andere vragen hebt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
@Kia-Ora : Hihi, daar heb je helemaal gelijk in! Waar ik eigenlijk op doel is dat ik me afvraag of Sertraline daadwerkelijk heeft geholpen bij andere (tegen 'agressieve dwanggedachten') en na hoelang de medicatie ongeveer zijn effecten laat zien.. Ik slik het nu zelf 10 dagen dus vandaar.. :)!
10 dagen is nog erg kort. Geefbhet ff wat meer tijd.
Ja, dat ga ik ook zeker doen hoor. Ik hoop alleen ervaringen te lezen van mensen die ook Sertraline slikken en bij wie het uiteindelijk heeft geholpen. Dan kan ik het misschien wat positiever inzien allemaal.
Heb je veel last van bijwerkingen?
Waarom zet je agressieve dwanggedachtes elke keer tussen haakjes? Vind je zelf dat je ze eigenlijk niet hebt?

10 dagen is idd erg kort, na 2 weken kun je al een ander merken, maar kan ook zomaar 4 tot 6 weken duren
Ik heb nu iets meer last van uiteenlopende dwanggedachten.. Ik ben net iets angstiger en heel erg moe, maar niet goed kunnen slapen. Verder geen extreme bijwerkingen.. Alles is eigenlijk gewoon een beetje onwerkelijk voor mijn gevoel!
quote:Schatje254 schreef op 10 juli 2016 @ 23:05:

@Kia-Ora : Hihi, daar heb je helemaal gelijk in! Waar ik eigenlijk op doel is dat ik me afvraag of Sertraline daadwerkelijk heeft geholpen bij andere (tegen 'agressieve dwanggedachten') en na hoelang de medicatie ongeveer zijn effecten laat zien.. Ik slik het nu zelf 10 dagen dus vandaar.. :)!

Heb je dit besproken met je psychiater? En krijg je hiernaast een behandeling?

Gemiddeld duurt het een maand tot drie maanden eer je positief effect gaat bemerken van de Sertraline. En in het begin kunnen je klachten zelfs toenemen. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit met je besproken is door de psychiater. Zo niet, bespreek het met je psychiater.

Is er een reden waarom je juist nu met deze vragen zit?
Ja dat kan in t begin wel even zo zijn. Meestal neemt dat wel af.

Sterkte!
Bedankt!
quote:-Kia-Ora- schreef op 10 juli 2016 @ 23:52:

[...]

Heb je dit besproken met je psychiater? En krijg je hiernaast een behandeling?

Gemiddeld duurt het een maand tot drie maanden eer je positief effect gaat bemerken van de Sertraline. En in het begin kunnen je klachten zelfs toenemen. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit met je besproken is door de psychiater. Zo niet, bespreek het met je psychiater.

Is er een reden waarom je juist nu met deze vragen zit?Bedankt voor je berichtje. Ik weet dat het enige tijd kan duren voordat je een gewenst effect kan krijgen (als het aanslaat dan). De klachten nemen inderdaad enigszins toe.. De reden waarom ik het vraag, is eigenlijk omdat ik er na 3 maanden wel een beetje genoeg van heb ik wil zo graag weer normaal kunnen functioneren.. Deze situatie belemmert mijn hele leven.. Ik werk niet meer, ik doe weinig leuks meer.. Ik wil de gezellige, spontane, prettig gestoorde IK weer terug hebben. En daarom hoop ik te horen van andere mensen die om dezelfde reden Sertraline slikken en/of hebben geslikt.. Of het uberhaubt aanslaat en hoelang het bij hun duurde voordat ze positief effect hadden.. Vandaar mijn vraag
Je krijgt alleen een medicamenteuze behandeling?
quote:-Kia-Ora- schreef op 11 juli 2016 @ 00:02:

Je krijgt alleen een medicamenteuze behandeling?Nee ik ga ook 1 keer in de week naar de psycholoog (sinds 2 maanden)!
quote:Schatje254 schreef op 10 juli 2016 @ 23:58:

[...]

Bedankt voor je berichtje. Ik weet dat het enige tijd kan duren voordat je een gewenst effect kan krijgen (als het aanslaat dan). De klachten nemen inderdaad enigszins toe.. De reden waarom ik het vraag, is eigenlijk omdat ik er na 3 maanden wel een beetje genoeg van heb ik wil zo graag weer normaal kunnen functioneren.. Deze situatie belemmert mijn hele leven.. Ik werk niet meer, ik doe weinig leuks meer.. Ik wil de gezellige, spontane, prettig gestoorde IK weer terug hebben. En daarom hoop ik te horen van andere mensen die om dezelfde reden Sertraline slikken en/of hebben geslikt.. Of het uberhaubt aanslaat en hoelang het bij hun duurde voordat ze positief effect hadden.. Vandaar mijn vraag

Nou ja, gestoord ben je nog

3 maanden klachten is niet zo heel lang binnen de psychiatrie en 10 dagen medicatie is ook echt nog heel kort.

Is er een mogelijkheid dat je een paar uur per dag gaat werken? Gewoon om er even uit te zijnen weer onder de mensen te zijn?
quote:Elisabeth1988 schreef op 10 juli 2016 @ 23:49:

Waarom zet je agressieve dwanggedachtes elke keer tussen haakjes? Vind je zelf dat je ze eigenlijk niet hebt?

10 dagen is idd erg kort, na 2 weken kun je al een ander merken, maar kan ook zomaar 4 tot 6 weken durenOh nee hoor daarom doe ik die haakjes niet.. Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dat doe.. misschien om er extra aandacht aan te geven.. Ik heb ze wel degelijk hoor haha en helaas valt dat niet te ontkennen !
quote:Phaedra_ schreef op 11 juli 2016 @ 00:05:

[...]

3 maanden klachten is niet zo heel lang binnen de psychiatrie en 10 dagen medicatie is ook echt nog heel kort.

Is er een mogelijkheid dat je een paar uur per dag gaat werken? Gewoon om er even uit te zijnen weer onder de mensen te zijn?

Hahaha ja ik mis alleen het prettig ervoor ;)!.

Ja, maar mijn contract is verlopen.. Dus als ik nu de ziektewet uit ga, dan moet ik opnieuw solliciteren! En niemand zal mij aannemen voor 2 uurtjes per dag ofzo.. En bij een nieuwe werkplek beginnen op deze manier lijkt mij ook geen goede binnenkomer! Ik ben nog student en ben momenteel bezig met mijn scriptie.. dus ik ben daar wel mee bezig Heb wel dus enige afleiding.
quote:Schatje254 schreef op 11 juli 2016 @ 00:03:

[...]

Nee ik ga ook 1 keer in de week naar de psycholoog (sinds 2 maanden)!

Dat is mooi, de combinatie van beiden is ook aan te raden. Merk je dat de therapie ook iets voor je doet?

Ik denk dat je de medicatie even de kans moet geven om te gaan werken. Het is rot dat het nu verergerd, maar probeer voor ogen te houden dat het wel beter zal worden. Hoe moeilijk en eng dat soms ook is. En deel dat vooral met de psych, hoe stom dat soms ook lijkt en hoe erg je je ervoor schaamt. Echt, geloof me, ze hebben gekkere dingen dan die jij deelt gehoord . En als je het nodig hebt vraag om extra sessies, maak een extra afspraak met de psychiater en als je er behoefte aan hebt kan de psychiater je over het algemeen wel in contact brengen met ervaringsdeskundigen.
quote:Phaedra_ schreef op 11 juli 2016 @ 00:05:

[...]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven