September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Hoi Meiden,

Vorige week een goede 12 wkn echo gehad! Alles zit erop en eraan en we zagen het goed bewegen, wat leuk om te zien!

Afgelopen week kregen we ook de uitslag van de combninatie test, deze was ook heel goed! Dus heel blij mee.

gisteravond intake bij de verloskundige gehad en weer het hartje gehoord.

Zo bijzonder dat het nu over mezelf gaat en kan er nu ook echt van genieten, zo blij dat ik zelf zwanger ben en kan gaan uitkijken naar ons kindje samen.

@bb14, hoe gaat het met jou?
Ik ben blij voir je sohappy
Gaaf sohappy! Wat fijn!!
@sohappy: wauw, wat fijn zeg, al die goede berichten! Mooi ook dat je er nu echt van kunt genieten. Het is je zo gegund!

@lotus: fijn dat het bij jou ook goed gaat! Bijzonder dat het bij een tweede dan ineens relatief veel sneller gaat hè.

Wij hebben deze week bloed laten prikken voor de ontwikkeling van de test voor PGD. Als het goed is, is die in een paar weken wel klaar en worden we daarna ingepland voor de eerste IVF-poging. Vandaag heb ik nog een inseminatie. Ik denk de laatste (afhankelijk van wanneer we ingepland worden).
Succes bb14! Hoop op een succesvolle inseminatie voor jullie!

Dank voor alle lieve reacties!
bb, zo te horen weer wat ontwikkelingen vooruit. Ik hoop dat dit dan jullie ook dat kleintje in jullie armen gaat geven
Jeetje, tijd niet geweest hier....

De tijd vliegt gewoon voorbij, dat is ongelooflijk!

BB, hopelijk levert de laatste insemenitatie iets op en anders hopelijk snel resultaat met de IVF! Jullie geduld wordt zo op de proef gesteld!!

Sohappy, wat fijn dat nu eindelijk goed gaat zeg!!! Kun je nu een beetje genieten?

Verder altijd leuk om de verhalen over de kindjes te lezen!

Hier inmiddels bijna 32 weken zwanger van #2. Een jongetje jaimes!

Zwangerschap gaat eigenlijk heel goed, de weken vliegen voorbij doordat dochterlief ons wel bezig houdt. Soms vind ik het wel wat zwaarder doordat zij alle aandacht opeist, maar aan de andere kant gaat deze zwangerschap daardoor ook meer vanzelf en ben ik er veel minder mee bezig. Beetje dubbel dus.

Dochter doet het verder prima. Kan los lopen, zelf wat woordjes zeggen en hele verhalen brabbelen. Verder zegt ze enorm veel woorden en geluiden na, heel schattig.

Ze slaapt over het algemeen super goed gelukkig! Daardoor krijg ik ook nog wel de nodige rust tussendoor
Hoi meiden, ik ben 3 weken geleden bevallen van de tweede. Weer een jongetje en echt een perfect mannetje zolang hij niet huilt ( was/is een huilbaby).
Gefeliciteerd lovely!!! wat pittig een huilbaby, zeker als het de 2e thuis is..

Hopelijk snel een tevreden en blij kind!

Veel geluk
Heftig lovely gefeliciteerd natuurlijk! Hier is t tot 11 weken een huilbaby geweest, gelukkig nu alles rustig ( 13 weken) is echt intensief met n kind erbij, k herken t helemaal.
Lovely, gefeliciteerd met je tweede knulletje!

Ik heb wel eens gehoord dat kinderen huilbabies kunnen zijn als de bevalling wat pittig voor ze was. Kan dat bij jullie het geval geweest zijn?

Hoe is het met jou zo na de bevalling? Herstel je goed?
Oh ja, en krampjes natuurlijk. Na een week of 12 zou dat weer redelijk voorbij moeten zijn. Hopelijk komt het weer helemaal goed.
twinklin, dat gaat ook al vlot voor jou! Nog maar een week of 8 dus!

En dan heb je je koningskoppel
Gefeliciteerd Lovely! Hopelijk snel een tevreden kindje.

@twinklin: jeetje, time flies! Succes nog de komende weken. Heb je al bijna verlof?

@sohappy en lotus: alles goed bij jullie?

Hier in de wachtmodus, eind deze week weet ik weer meer. Als deze ronde niet is gelukt, dan ga ik aan de pil. We gaan dan verder met de IVF hebben we besloten. Aan de pil gaan (hoe dubbel ook) is daar de eerste stap van. Vanaf de pil ga ik uiteindelijk beginnen met de medicatie waaruit zo veel mogelijk eiblaasjes moeten ontstaan.
bb, dat klinkt in ieder geval een plan. Ik hoop een plan met succes tot gevolg

Ik neem aan dat je al eens gecheckt bent mbt het aantal eitjes wat er nog in jouw lichaam aanwezig zijn?

Normaal gesproken zou op jouw leeftijd dat nog ok moeten zijn (exacte leeftijd nu weet ik niet, maar heb even herberekend vanuit de tabel), maar wel handig om te weten voor jezelf of dat ook zo is.

Ik hoop heel hard dat dit gaat lukken, maar in het geval het niet lukt, hebben jullie nog een "alternatieve" optie zoals adoptie of pleegouderschap of een zaaddonor? Je hoeft hier geen antwoord op te geven hoor, het is vrij persoonlijk ook. Toen ik voor de eerste zwangerschap ging en het wat langer uitbleef dan bij veel anderen (niet extreem lang of zo) hebben wij ook wel eens gesprekken hierover gevoerd samen. We hadden geen 5 a 10 jaar de tijd om onze wens in vervulling te laten gaan gezien onze leeftijden.

Maar voor ons kwam het er bijvoorbeeld op neer dat wij niet voor een zaaddonor/eiceldonor/adoptie/oid wilden gaan.

Het is heel fijn dat zoiets mogelijk is, maar dat was niet waar wij samen voor zouden willen gaan.

Indien het ons niet gegund zou zijn om een kind te mogen krijgen, dan zouden we nog wel het medisch traject in gaan, maar niet in de alternatieve modus zoals de voorbeelden die ik noemde.

Zoiets is heel persoonlijks, de een kiest er wel voor, de ander niet. Beide keuzes zijn goed.

Adoptie schijnt overigens een langdurig traject te zijn en vaak mag je dan niet ook zelf nog in een medisch traject zitten
@bb14, fijn om wat van je te horen. Wat is dat dubbel he als je weer aan de pil zou moeten. Wij hebben ons toen voor de 3e iui ook ingelezen over ivf en hadden al een intake gesprek staan omdat we de hoop begonnen te verliezen en weet nog dat het me emotioneel best raakte bij de gedachte dat ik weer aan de pil zou moeten.

Ik hoop ontzettend dat het deze ronde wel gelukt is en ivf niet nodig is.

Hier gaat het goed. Af en toe denk ik nog vol verbazing dat het echt zo is omdat ik ook niet ongesteld ben ( dat mis ik niet hoor) en dat ik mijn 16e week in ga. Eindelijk gaan het nu over mezelf en kunnen we het zelf beleven. Zo vaak blij geweest voor een ander.

Kreeg vorige week vriendinnen te eten en werd gefeliciteerd enzo. 1 zei er toen zoiets van, ach dan met een beetje hulp zwanger worden is toch ook niet erg.

Ben er maar niet op ingegaan, als je zelf niet in dat traject hebt gezeten heb je geen idee wat het emotioneel met je doet. Elke maand die hoop, blij met een goede echo, vol hoop de behandeling in, en vooral de onzekerheid die het met zich mee brengt.

Die emoties hakken er best in hoor en vergeet je niet.

Deze week de laatste week dat ik mee doe met moeders voor moeders. Dan heb ik het 8 wkn opgevangen.

@poppie, zoiets is idd heel persoonlijk. Mijn man had het wel gewild als het zover gekomen was, ik had de gedachte van niet. Omdat we samen ook heel gelukkig zijn en als we aan het adoptie traject hadden begonnen waren we ws beide tegen de 40 geweest en dan had ik het denk ik niet meer gewild en wil ook niet ons geluk samen uit het oog verliezen ( hoe moeilijk ik het ook had gevonden om geen kinderen te krijgen).

@lovely, gefelicteerd met jullie zoon! Veel geluk samen!
@poppie, nee dat is (voor zover ik weet) niet gecheckt maar een tekort aan eitjes is nog nooit aan de orde geweest tijdens de behandelingen de afgelopen jaren. Ik heb PCOS en bij mij rijpen juist heel veel eitjes tegelijk, waardoor er nooit één springt. Er is steeds aangegeven dat bij mij juist overstimulatie een risico is. Ik denk dus niet dat m'n eicelvoorraad een probleem is. Ik ben trouwens 33 inmiddels, de tabel is al heel lang niet bijgewerkt.

Alternatieve routes hebben we nog niet uitgedacht. We hebben het er wel eens over, maar we willen behandelingen/trajecten/mogelijkheden steeds stap voor stap doorlopen. Op die manier blijven we in het hier en nu, zonder steeds op de zaken vooruit te lopen. Zo kunnen we ons volledig focussen op het traject waar we op dat moment mee bezig zijn. We hebben dus nog niet besloten over de vervolgopties. Dat zal pas het geval zijn als de IVF met PGD op niets lijkt uit te lopen.
Helaas, negatief getest vanochtend. Dat betekent dus aan de pil als ik ongesteld wordt en dan wachten op de oproep voor IVF met PGD. Toch wel slikken dat het tot IVF moet komen bij ons. Maar ook deze stap gaan we vol overtuiging zetten. Dit weekend staan een aantal leuke dingen op de agenda, dus daar gaan we maar lekker van genieten, met drankjes! .
Balen bb! Maar wel fijn dat de volgende stap bekend is en je je er op had ingesteld dat het mogelijk kon gaan gebeuren! K duim voor je mee, hier toevallig 2 vriendinnen die op die manier zwanger zijn geraakt na jaren proberen!

Hier gaat t echt super! Hij speelt, slaapt en lacht! In tegenstelling tot de huilbaby die we hadden, is het echt een wereld van verschil!
Jammer bb, op naar de volgende stap!

Wanneer zou je daadwerkelijk de ivf behandeling krijgen? Moet je daar nog maanden op wachten of kan dat binnen een maand?
Hoi meiden,

Bijna een hele zwangerschap geleden heb ik hier voor het laatst iets geschreven. Ik weet eigenlijk ook niet eens meer of ik wel heb laten weten hoe de echo was verlopen. In ieder geval is alles in een sneltreinvaart gegaan, want het blijkt dat we een tweeling verwachten! Dat was wel even schrikken! Maar nu vinden we het erg leuk. Straks hebben we drie kindjes en ik kan het soms nu nog niet geloven. Alles gaat tot zover heel goed. Zeer snel gaan ze al komen, dus dan zal ons leven wel even op zijn kop staan. Alles is er klaar voor dus we zijn vooral heel erg benieuwd!

@sohappy en Lotus wat leuk dat jullie zwanger zijn. Gefeliciteerd allebei! Sohappy eindelijk voor jullie! Ik heb het je zo gegund! Lotus bij jou is de 2e dus ook snel gegaan, fijn! Lekker genieten van de zwangerschap allebei!

@bb wat heftig wat je de afgelopen periode allemaal hebt meegemaakt. Ik wens je heel veel sterkte voor de toekomst en hopelijk gaat het snel lukken met de ivf.

@twinklin als ik het me goed herinner ben jij nu ook bijna uitgerekend? Hoe gaan de laatste loodjes?

Liefs Nien
Wow! Nina een tweeling! Wat leuk en wat spannend. Leuk dat je ons even een update komt geven. Ik hoop op een voorspoedige bevalling! Zal wel een gezellige drukke boel worden met ineens 2 kleintjes erbij.

BB, hopelijk gaat alles goed. Veel succes met het aankomende traject.

Hoe is het met de andere zwangere dames?

Hier gaat het goed. Na 14 maanden begint de kleine man eindelijk een beetje goed door te slapen. We denken stiekem nu een beetje aan nummer 2 dus we laten de natuur op z'n beloop...

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!!
@nina, Gefeliciteerd! Wat leuk een tweeling! ( ben er zelf 1 van een tweeling en is zo leuk! )

Succes met alle drukte en lekker genieten!

@jaimesblond, wat fijn dat hij eindelijk een beetje door gaat slapen. Leuk om voor een 2e te gaan, hoop dat het jullie gegeven is.

@bb, hoe gaat het met jullie in het ivf traject?

@lotus, hoe gaat het met jou?

Hier gaat het goed. Langzamerhand krijg ik een klein bolletje, zo leuk.

Heb een aantal wkn enorme hoofdpijn gehad, echt van de stekende hoofdpijn. Had echt wel paracetemol nodig anders had ik me wel ziek kunnen melden voor een paar wkn.

Eind augustus hebben we de 20 wkn echo, erg benieuwd. Elke keer denk ik nog; wow die gaat gewoon over mij, zo dankbaar!

Wij hopen ook dat het ons gegeven is om 2 kinderen te krijgen, ooit wilde ik er wel 3, nu zou ik heel dankbaar zijn als we er 2 mogen krijgen. En mocht dat zover zijn, hoop ik enorm dat de natuur dit keer een handje meewerkt en dat we niet weer naar het ziekenhuis moeten.

Maar eerst hier lekker van genieten!
Nina, een tweeling, wauw! :-D

Succes met de bevalling straks! Hoever ben je inmiddels? Zo te lezen bijna uitgerekend?

Weten jullie al of het jongetjes/meisjes/combi gaat worden? Je hoeft het niet te verklappen hoor, mocht je het weten, ik was alleen benieuwd of jullie het zelf vooraf wilden weten!

Sohappy, goed om te horen dat alles goed lijkt te gaan! Op naar de 20 weken echo over ruim 2 weken of zo?

Willen jullie het geslacht weten of laten jullie het een verrassing zijn voor jullie zelf?

Jaimesblond, leuk dat jullie denken over een tweede. Gewoon lekker de natuur zijn gang laten gaan, het klinkt alsof een nieuwe zwangerschap hoe dan ook van harte welkom is bij jullie!
Nina, wat spannend zeg een tweeling! hoe ver ben je inmiddels?

Zal een drukke boel worden thuis. Hebben jullie wat hulptroepen paraat?

Ik vind die 2e al heel wat als ik denk aan hoe het straks zal gaan

Ik ben nu 34,5 week. Wordt wel wat zwaarder nu, vooral heeeeeeel erg moe.

Sohappy, je klinkt heerlijk blij en dankbaar. Zo fijn voor jullie!

Hopelijk een mooie 20 wkn echo, zal duimen voor jullie.

Hoe moeilijk een 1e ging, zegt blijkbaar niks over de 2e. Hoor van heel veel mensen om mij heen die lang deden over een 1e en waarbij de 2e zeer snel ging... (Hier dus ook). Hopelijk geld dat uiteindelijk voor jullie ook. Maar eerst maar leven in het nu

Jaimes, spannend hoor, ook voor de 2e. Fijn dat jullie eindelijk goede nachten hebben!

Veel succes BB met deze volgende stap.

Zo jammer dat het zover moet komen voor jullie. Hopelijk mag dit snel tot een mooi resultaat leiden. Dikke knuffel!!!!!

Hier gaat het allemaal goed.

Tot nu toe liep alles erg voorspoedig. Moet eerlijk bekennen dat het nu wel wat zwaar begint te worden.

Ik heb een laag ijzergehalte, lage bloeddruk en een dreumes die ontzettend veel aandacht opeist.

Viel vanmiddag op de speelmat in slaap, terwijl zij zat te spelen, oeps!

Nog een paar daagjes werken en dan heb ik verlof. Heerlijk, elke dag een middagdutje doen

Verder vind ik zelf dat ik een enorme buik heb. Groter dan bij de 1e in elk geval. Maar gek genoeg zit het minder in de weg en kan ik zo goed als alles nog!

Ben benieuwd hoe lang deze kleine man nog blijft zitten. Krijg een beetje de kriebels dat het over 2,5 week al 'mag', maar als hij net zo lang blijft zitten als zijn zus, wordt het ook nog wat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven