Werk & Studie alle pijlers

Traineeship La Place

13-07-2016 11:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe baan en sta eigenlijk voor veel dingen wel open, ondanks dat niet alles bij mijn opleiding past. Ik vind het vooral belangrijk dat ik werk vind wat ik leuk vind, zeker nadat ik in mijn vorige baan overspannen ben geweest. Nu zie ik regelmatig vacatures voorbij komen voor een management traineeship bij La Place, waarbij je opgeleid wordt als afdelingshoofd binnen een vestiging. Ik denk alleen dat dit erg slecht betaald.

Iemand hier die een soortgelijke functie heeft of werkt bij La Place? Ik ben benieuwd!
Als je het leuk vind maakt het niet uit wat het betaald toch!

Als je alleen gaat werken voor geld kan je beter een staatslot kopen.
quote:Magick88 schreef op 13 juli 2016 @ 12:04:

Dit slaat nergens op.

Natuurlijk is het belangrijk dat je werk leuk is maar het maakt zeker wel uit wat je er gaat verdienen.
quote:Magick88 schreef op 13 juli 2016 @ 12:04:

Waarom denk je dan dat 99% van de werkenden werkt? Omdat het hun hobby is?

Als je kunt kiezen tussen baan A waar je het minimumloon verdient en baan B waar je het dubbele verdient, moet baan B wel een ongelooflijk nare baan zijn wil je niet voor B gaan.........
Oh dear, how sad, never mind.
Wat is je vooropleiding? En hoe oud ben je?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Afdelingshoofd, is dat wel een geschikte baan voor iemand die recent overspannen is geweest? Leiding geven is niet echt stressvrij en al helemaal niet in een restaurant.
quote:Medina schreef op 13 juli 2016 @ 12:23:

Afdelingshoofd, is dat wel een geschikte baan voor iemand die recent overspannen is geweest? Leiding geven is niet echt stressvrij en al helemaal niet in een restaurant.Overspannen had bij mij niet zozeer met de werkdruk te maken, maar vooral met de doelgroep waar ik mee werkte.
quote:Gatochpoetsen schreef op 13 juli 2016 @ 12:21:

Wat is je vooropleiding? En hoe oud ben je?Ik heb een pabo-diploma en ben midden 20.
quote:Veertje- schreef op 13 juli 2016 @ 12:25:

[...]

Overspannen had bij mij niet zozeer met de werkdruk te maken, maar vooral met de doelgroep waar ik mee werkte.

Oh, okee. Horeca lijkt mij ook nogal stressvol, maar goed.

V&D La Place had een eigen cao. Maar aangezien V&D er niet meer is, is het maar de vraag hoe het met die cao is. Wellicht geeft de cao een indicatie.
Ik denk dat zoals anderen aangeven idd erg stressvol kan zijn. Maar mijn ervaring met sollicitaties is: lijkt het je wat, reageren. En dan kijken waar het schip strandt. Tijdens het proces is de klik met de mensen tegenover je toch vaak het belangrijkst.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:Veertje- schreef op 13 juli 2016 @ 12:25:

[...]

Ik heb een pabo-diploma en ben midden 20.Volwassenonderwijs niks voor je dan? Vavo of NT2 docent?
quote:coolingdown. schreef op 13 juli 2016 @ 12:12:

[...]

Dit slaat nergens op.

Natuurlijk is het belangrijk dat je werk leuk is maar het maakt zeker wel uit wat je er gaat verdienen.Nou in het geval dat je alleen veel wil verdienen valt de detailhandel af. En de zorg trouwens ook... ;)
Oh dat lijkt me echt wel leuk, zo'n traineeship. Maar ben je bij La Place wel zeker van je baan? Vallen alle vestigingen onder het Jumbo concern?

Ik weet dat MacDonalds ook zo'n traject heeft waar je wordt opgeleid. Het is allicht minder stressvol dan voor de klas staan
quote:Hayek schreef op 13 juli 2016 @ 12:19:

[...]

Waarom denk je dan dat 99% van de werkenden werkt? Omdat het hun hobby is?

Als je kunt kiezen tussen baan A waar je het minimumloon verdient en baan B waar je het dubbele verdient, moet baan B wel een ongelooflijk nare baan zijn wil je niet voor B gaan.........Verkijk je daar niet op. 2x minimumloon is nog steeds niet zo veel dat het een kutbaan dragelijk maakt. Dan toch echt veel liever iets leuks voor minder geld.
quote:viva1966 schreef op 13 juli 2016 @ 21:35:

[...]

Verkijk je daar niet op. 2x minimumloon is nog steeds niet zo veel dat het een kutbaan dragelijk maakt. Dan toch echt veel liever iets leuks voor minder geld.€3.050 Per maand is zo'n €2.200 netto. Dat is inderdaad geen pure ellende waard, maar toch echt wel een wat minder leuke baan dan eentje op het minimum.
Oh dear, how sad, never mind.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens kijken of ik inderdaad een sollicitatiebrief ga schrijven.

@Medina, inderdaad, die cao is veranderd met de overname van La Place maar kon hem niet vinden op internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven