opa overleden. ...werk

14-07-2016 07:34 20 berichten
Mijn lieve opa is overleden gisteravond. Het is goed, maar toch ben ik zo leeg..

Leeftijd van 93 jaar.

Wat voor vrije dagen krijg je voor het afscheid nemen. Ik werk in de zorg in de wijk.

Ik heb zelf terminale zorg waar ik heen moet morgen, twijfel of ik dat nu kan!
Volgens mij ligt dat aan de cao waar je onder valt.
Gecondoleerd

Ik zou meteen vandaag je leidinggevende bellen. Die zal vast wel begrijpen dat je die terminale zorg nu niet kan doen.

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan je CAO, verder heb je volgens mij alleen recht op verlof op de dag van de begrafenis.

Maar hoeveel dagen heb je nodig om afscheid van iemand te nemen?
Oh dear, how sad, never mind.
Gecondoleerd met het verlies van je

Je krijgt waarschijnlijk 1 dag bijzonder verlof voor de uitvaart.

Dit kun je nakijken in de cao of vragen aan je leidinggevende / personeelszaken.

Sterkte, lijkt me moeilijk ook om op je werk nu met terminale zorg geconfronteerd te worden.
Gecondoleerd.

Uit mijn hoofd: in de cao VVT krijg je jaarlijks extra vakantiedagen (verlofmandje), o.m. om op te nemen rond het overlijden van dierbaren.

Je neemt dus vakantiedagen op.

Als je wel wilt werken maar niet in staat bent om je eigen werk te doen, is er misschien de mogelijkheid om tijdelijk iets anders doen. Overleg dit met je leidinggevende.

Sterkte!
Ik moet helemaal niks!
quote:Hayek schreef op 14 juli 2016 @ 07:42:

Maar hoeveel dagen heb je nodig om afscheid van iemand te nemen?

Dat komt wel erg koud over.

Gecondoleerd. Één dag is passend, heb je er meer nodig dan zal je vakantie-uren moeten opnemen.
Gecondoleerd en sterkte.

Je hebt in principe 1 verlofdag voor de uitvaart.

Kan je met collega's de terminale zorg client omruilen?
Wat Hayek zegt klopt. Het speciale verlof is ingesteld om de uitvaart te kunnen bijwonen. En bij nadere familie om de zaken te kunnen afhandelen.

Als je niet kunt werken omdat je te verdrietig bent, kun je verlof opnemen van je eigen uren.
Gecondoleerd! Die opa van jou bofte maar dat je zoveel van hem hield.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:impossiblegirl schreef op 14 juli 2016 @ 07:50:

[...]

Dat komt wel erg koud over.

Gecondoleerd. Één dag is passend, heb je er meer nodig dan zal je vakantie-uren moeten opnemen.Ik snap wat je bedoelt, dat was niet de bedoeling.
Oh dear, how sad, never mind.
Gecondoleerd.

Het is al gezegd, je hebt je verlofmandje hiervoor. Je kan ook met je collega's in overleg om wat diensten te ruilen zodat het je niet te veel vakantiedagen kost. Als het je vooral om de terminale zorg gaat misschien alleen cliënten ruilen.

Sterkte de komende tijd
Gecondoleerd.

In de zorg heb je per jaar een x- aantal extra verlofuren gekregen en moet je nu gewoon verlof opnemen. Als je niet in staat bent bepaalde taken uit te voeren nu zal ik overleggen met leidinggevende zodat je tijdelijk geen terminale cliënten hebt
Gecondoleerd..

Al gezegd. Vaak krijg je 1 dag van je werkgever op de dag van de begrafenis/crematie, maar dat kan verschillend zijn per werkgever.

En als je het niet trekt, kun je dan niet overleggen met je werkgever? Desnoods een vakantiedag of onbetaald verlof?
Wij krijgen hier 2 dagen voor. Aan je werkgever vragen dus.

Sterkte!
In de zorg krijg je niets... daar heb je je verlofmandje voor..

(in je verlofmandje zit alles dus trouwerij, begrafenis en ook vakantiedagen)
quote:vrano schreef op 14 juli 2016 @ 09:31:

In de zorg krijg je niets... daar heb je je verlofmandje voor..

(in je verlofmandje zit alles dus trouwerij, begrafenis en ook vakantiedagen)

Dat klinkt wel erg sneu "in de zorg krijg je niets".

In de zorg krijg je elk jaar 6,2 weken verlof. Dat is meer dan gemiddeld, en daarom krijg je niet meer extra voor gelegenheden.

Sterkte met alles TO.
Gecondoleerd.

Bel je leidinggevende en leg het uit, degene zal vast snappen dat je nu even geen terminale zorg kan doen. Sterkte
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Gecondoleerd met het verlies van je opa. Ik heb net te horen gekregen dat mijn tante niet meer wakker is geworden. Voor haar beter en fijner, maar voor ons toch niet zo leuk. We wisten dat ze niet lang meer zou leven, maar het komt toch altijd aan als een schok.

Neem contact op met je werkgever/leidinggevende en leg het uit.
Klopt inmiddels overlegd hoor. Ga morgen werken en ik heb mijn klanten geruild. Wel fijn!

Inderdaad het verlofmandje en met begrafenis krijg ik vrij verder mag ik even kijken hoe of wat het gaat.

Dank voor jullie reacties en medeleven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven