Huis inrichten

14-07-2016 16:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wat is ongeveer het bugdet om een appartement van 2 slaapkamer in te richten?
Dat ligt er toch helemaal aan wat je zelf te besteden hebt.
Wat heb je te besteden? En maakt natuurlijk nogal verschil of je naar de Ikea gaat of een dure woonwinkel.
Kan je net zo duur maken als je zelf wil. Aan stoffering, raambekleding en de vloeren en muren was ik 6000 euro kwijt.
het is nooit te laat om te leven
Het doet er toch niet toe wat het budget is maar het gaat erom wat jij te besteden hebt.

En niet alles hoeft tegelijkertijd he!
Ligt er ook aan wat je al hebt... hoe lang je er wil blijven wonen en wat je te besteden hebt.
Dat ligt aan je eigen portemonnee. Is die een beetje leeg, ga je naar Ikea of de kwantum of zo. Is je portemonnee vol, ga je lekker naar Eijerkamp of Sanders.
Minimaal €100, maximaal €100.000.000.
Oh dear, how sad, never mind.
Mijn eerste appartement? Bijna niets uit gegeven, allemaal afdankertjes van anderen en veel via de kringloop winkel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Hayek schreef op 14 juli 2016 @ 16:37:

Minimaal €100, maximaal €100.000.000.Inderdaad, voor minder dan € 100 zou misschien kunnen, maar dan moet je het met de zogeheten krijgertjes doen
Poeh. Ik koop altijd alles geleidelijk maar het eerste wat je kwijt bent is geld voor vloerbedekking en voor iets voor het raam. Verder verf. Als je daar eenmaal zit dan wordt het vanzelf duidelijk waar jij het liefste zit, slaapt en eet in de praktijk. Daar nu op gokken kan best kostbaar uitpakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat ligt ook aan of je een lieve papa hebt. En of je oude meubels mee kan nemen. Of je misschien iets krijgt van anderen.
quote:winniewel schreef op 14 juli 2016 @ 16:21:

Kan je net zo duur maken als je zelf wil. Aan stoffering, raambekleding en de vloeren en muren was ik 6000 euro kwijt.

Wij hebben volgens mij de helft van dit bedrag uitgegeven aan de ramen, muren en vloeren van onze eengezinswoning met 3 slaapkamers en een zolder, totale opp. 120m2.

Maar wij huren en wilden er dus niet teveel geld aan uitgeven. Zo zie je maar, weinig van te zeggen.
Vraag aan je familie / vrienden rond wat zij nog hebben liggen!

Mijn halve inboedel is tweedehands / krijgertjes en hartstikke prima hoor!

Waar ik wel geld aan uitgegeven heb toen ik verhuisde: vloer, goede verf, verhuisbedrijf voor het sjouwen. Plus ik moest en zou een gloednieuwe pannenset, wasmachine en droger kopen. Maar dat had te maken met ego dingen en halve trauma's

Verder een beetje speuren op marktplaats / rommelmarkten / krigloopwinkels nu en dan.

Heb in de loop der jaren teveel spullen verzameld en maak er nu een sport van om juist zo min mogelijk spullen te hebben. Elke maand gaat er hier aardig wat weg
Hebben jullie alles zelf gedaan of laten doen, dat is ook een verschil
het is nooit te laat om te leven
Wil je gouden kranen en een walnotenhouten vloer? Of vallen tapijttegels van de kwantum ook binnen je smaak? En hoeveel m2 gaat het om?
Ik ga altijd naar de ikea. Goede kwaliteit voor een normale prijs en ik ben zeer te vreden.
Iets meer informatie is wel handig. Ligt er al iets op de vloer, is er iets van fornuis/koelkast, moet er een wasmachine komen?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Wij hebben 60m2, twee slaapkamers en zijn nu druk bezig. Verf e.d. zijn we tot nu toe 400e voor kwijt (veel houtwerk, 7 deuren, was allemaal donkerblauw dus daar hadden we drie lagen voor nodig). Laminaat/ondervloer wordt ca. 900. Stoffering geen idee, we zitten op drie hoog dus als dat duur wordt hangen we eerst alleen wat op in onze slaapkamer

Witgoed e.d. hebben we allemaal al, denk dat dit samen (nieuw) 1300 was. Wasmachine + koelkast + fornuis.
Ligt er inderdaad aan wat je al hebt. Ik kon bij mijn eerste appartement vloeren en raambekleding overkopen voor uit mijn hoofd 250,- (was inclusief gasstel, zonwering voor het balkon op het zuiden, hele mooie vloerbedekking en gordijnen) en ik hoefde niet te schilderen. Ik was ongeveer 375,- aan een wasmachine, koelkast en vriezer kreeg ik, kasten waren krijgertjes, en ik denk dat ik aan bank, tafel en stoelen bij elkaar een 200,- kwijt was bij de kringloop. Pannen kwamen er nog bij, douchegordijn, ik denk dat ik een 1500,- kwijt was in totaal bij mijn eerste appartementje.

Die bank heb ik al lang niet meer, de tafel en kasten nog wel. In de loop van de jaren is er het een en ander vervangen, zoals de gekregen vriezer en koelkast (reken daarbij samen ook op zo'n 500 euro), als je een oven/vaatwasser wilt ben je daar ook meer aan kwijt. Neem je het bed van bij je ouders mee, of koop je een nieuwe? Vind je pannen van de Ikea prima, of wil je ze van BK? Dat soort dingen spelen allemaal mee.

Oh ja, ik had ook toen ik ging samenwonen nog een vader met een gigantische auto (de vader heb ik nog, hij die auto niet meer helaas ), dus ik had geen extra kosten aan het huren van een busje of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven