eerste keer camping

16-07-2016 07:11 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor het eerst naar een.camping, in een stacaravan. Costa brava.

Ook gaat dochter van 10 maanden voor het eerst mee. (En zoon van 4)

Wat is nou super handig om mee te nemen?

Bolderkar heb ik voor alle meuk van en naar zwembad

Muggenspul, vaak veel muggen las ik.

Ikea plastic kinderstoel heb ik.

Wat vind jij nog meer superhandig en neem je absoluut mee?

Ik heb een parasolletje die je IND e grond steekt,twijfelde er nog 1 te kopen.

Las dat de Bolderkar als baby Bed superhandig kan dienen parasol erboven, maar dan nog 1 er bij voor ons? Zoon?
Hoeslaken ziet er leuk uit maar daar gaat dochter zeker overheen die is nu al aan 1 hand aan het staan en klimt de trap op etc.

Qua koken dacht ik pan mee? Of zijn die oké? Ik heb echt geen flauw idee wat er in zit qua keukengerei
Misschien kun je de inventaris vinden op de site van de verhuurder. Wat ik wel miste in onze huurcaravan zijn pannenlappen en de pannen hadden metalen grepen, dit was gewoon in Nederland, dus voor Spanje zou ik het zo niet weten. Ben er wel van, oke dat wat ik vergeten ben is gewoon te koop, maar in geval van buitenland kijk ik wel of ik bepaalde dingen mee kan nemen die daar niet te koop zijn of heel duur (tip van mijn nicht, euroshopper ranja was in Spanje ook te koop, kost daar alleen wel 4,50 euro, kun je dus beter van thuis meenemen)
plastic wegwerp bekers.

Erg veel fatsoenlijke glazen zitten vaak niet in een zo'n caravan. En voorkomt ook veel afwaswerk.

vliegenmepper met batterijen, echt handig om muggen te vangen.

Van die vliegenhorren die je met een klittenbandje in een raam kozijn kan plakken.
Oja, kinderbestek en -servies zit er vaak ook niet in, dus ook dat zou ik wel meenemen.
Klein opblaasbadje voor bij de caravan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 juli 2016 @ 11:09:

[...]

Een gewoon hoeslaken is veel handiger.

[afbeelding]Geniaal.
Genoeg eten en drinken voor in auto voor jullie allen. Ik las dat het bij enkele grensgebieden momenteel al om 6 uur file gaat om alleen het land in te komen. Dus hou rekening met vertraging in de auto en dan heb je niet zomaar eten en drinken ergens gehaald als je het niet bij je hebt. Sta je daar in de warme zon in een nog warmere auto.

Veel plezier gewenst. Veel tips al gegeven.

Goede en handige tips.
De stacaravan is volledig ingericht. In de grote slaapkamer staat een tweepersoonsbed (160 x 200 cm ). In de tweede kamer staan 2 éénpersoonsbedden en in de derde een stapelbed of 2 éénpersoonsbedden. De stacaravan is volledig uitgerust met douche en wastafel. Het toilet is apart. In de stacaravan zijn éénpersoons dekbedden en kussens aanwezig. U brengt zelf linnengoed mee. De keuken is luxe uitgerust. Een grote koelkast met vriezer, magnetron, 4-pits gasstel en een uitgebreide keukeninventaris. Vanuit de keuken kunt u direct naar het houten vlonder terras met overkapping. De stacaravan is uitgerust met airconditioning. Een televisie is niet aanwezig. Huisdieren zijn niet toegestaan in onze stacaravans.

De inventaris

Keuken Koelkast met vriezer, keukenkast, magnetron, 4-pits gasstel en een uitgebreide keukeninventaris: messen, lepels, vorken, aardappellepel, groentelepel, sauslepel, slacouvert, bakspaan, soeplepel, vleesmes, broodmes, houten lepel, kaasschaaf, schilmesje, theelepel, blikopener, garde, kurkentrekker, schaar, placemats, eierdopjes, bestekbak, bekers, kopjes, schoteltje, borden, steakmessen, broodplank, citruspers, soepkom, slaschaal, drinkglazen, wijnglazen, asbak, dienblad, fluitketel, koffiezetapparaat, maatbeker, onderzetters, pannenset, hapjespan/braadpan, koekenpan, snijplank, theepot, vergiet en voorraaddozen.

Terrasset: Tuintafel, 4 stapelstoelen (met kussens), 2 verstelbare stoelen (met kussens), parasol, parasolvoet.

Badkamer/slapen: Wastafel met spiegel -Toilet -Douche -Tweepersoonsbed + tweepersoonsmatras - Eenpersoonsbedden + eenpersoonsmatras - Eenpersoonsdekbedden - Kussens. Zelf brengt u linnengoed mee.

Slaapvertrek

1 2-pers. bed

1 2-pers. matras

4 1-pers. matras

4 1-pers. (stapel) bed

6 1-pers. dekbed

6 kussens

Keukeninventaris

kookpannen met deksel

steelpan

hapjespan

fluitketel

koekenpan

vergiet

slaschaal

slacouvert

maatbeker

onderzetters

snijplank

broodplank

dienblad

theepot

koffiezetapparaat

voorraaddozen

bestekbak

steakmessen

vorken

lepels

messen

theelepels

aardappellepel

groentelepel

sauslepel

soeplepel

pollepel

koffiemaatschep

broodmes

vleesmes

schilmesje

blikopener

kurkentrekker

bakspaan

garde

kaasschaaf

schaar

vliegenmepper

eierdoppen

koelkast

magnetron

magnetronschaal

Serviesgoed

kopjes

schotels

kommen

borden

bekers

glazen

wijnglazen

Diversen

afwasbak

droogrek

emmer

stoffer/blik

kleerhangers

bezem zacht

bezem hard

asbak

deurmat

opberg box

afvalbak

wc garnituur

tuintafel

stoelen

stoelkussen

vouwstoelen

vouwstoel kussen

tafelzeil

bedlampen

spiegel

deursleutel

douche
Ik wilde een.droogrek voor het wasgoed meenemen. Droogrek op de lijst zal wel voor afwas zijn?
quote:dolfje schreef op 16 juli 2016 @ 09:45:

Olijfolie meenemen naar Spanje

Dacht ik dus ook..

En verder, hoeveel plaats heb je om dit alles mee te nemen.

Pinpas is belangrijk. Kind van 4 vindt vaak een schepje, emmertje en wat water iets waar ze 2 weken mee vooruit kunnen.

Als dit in de schaduw kan ben je al een heel end.
quote:mirri29 schreef op 18 juli 2016 @ 07:08:

Ik wilde een.droogrek voor het wasgoed meenemen. Droogrek op de lijst zal wel voor afwas zijn?Dat denk ik niet. Ik denk dat het een droogrek voor de was is. Zit er volgens mij standaard in.

Ik wilde een.droogrek voor het wasgoed meenemen. Droogrek op de lijst zal wel voor afwas zijn?Wasknijpers
Droogrekken zijn er standaard. Vaak is er nog iets van een lijn gespannen buiten waar je dingen aan kunt ophangen .

Wat wij altijd extra meenamen was

Wasknijpers, plastic tafellaken voor buiten, speelgoed en tekenspullen, onze Senseo als we niet zeker wisten of er een koffiezetapparaat was, blokjes voor de afwasmachine, kaas, hagelslag en nog wat typisch Nederlandse dingen. Maar geen pannen parasols zwembadjes etc. Kinderen amuseren zich prima met wat er is.

Ik wilde een.droogrek voor het wasgoed meenemen. Droogrek op de lijst zal wel voor afwas zijn?Nee, meestal is er geen droogrek voor de afwas, maar wel 1 voor de was. Ik zou er dan wel knijpers voor meenemen (want meestal zitten er hooguit een stuk of 10 aan en als je pech hebt zijn er ook nog een paar kapot) en realiseer je dat het vaak maar een klein dingetje is. Als je meer dingen wilt wassen kun je beter een extra iets meenemen om te drogen. Wij hebben een campingdroogmolen en je kunt er ook voor kiezen om een extra waslijn mee te nemen, die je tussen caravan en een boom kunt spannen. Die laatste neemt de minste ruimte in.
quote:lisbeth schreef op 18 juli 2016 @ 07:19:

Droogrekken zijn er standaard. Vaak is er nog iets van een lijn gespannen buiten waar je dingen aan kunt ophangen .

Wat wij altijd extra meenamen was

Wasknijpers, plastic tafellaken voor buiten, speelgoed en tekenspullen, onze Senseo als we niet zeker wisten of er een koffiezetapparaat was, blokjes voor de afwasmachine, kaas, hagelslag en nog wat typisch Nederlandse dingen. Maar geen pannen parasols zwembadjes etc. Kinderen amuseren zich prima met wat er is.lijn gespannen zou ik niet op rekenen, dat is op de camping waar wij heen gaan niet zo. En een vaatwasser is er volgens mij niet, dus dan kun je de vaatwasblokjes ook wel thuis laten.
wilma36 wijzigde dit bericht op 18-07-2016 07:30
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Een lijn heb je ook zo gekocht, het is Spanje niet de verste uithoek van de wereld.
Bestek, een pannetje etc zou ik niet allemaal meeslepen. Je hebt daar veel winkeltjes ala knaakland/euroland/action. Het heette voor de euro 100 pesetas winkel maar hoe het nu heet ben ik ff kwijt Leuke kaarsjes ed vind je daar ook.
Wasknijpers en een waslijn zit bij mij standaard in mijn koffer. Wasknijpers zijn ook handig om de gordijnen bij elkaar te houden want vaak sluiten die niet goed is mijn ervaring.

Maar als je zo die inventaris leest heb je buiten beddengoed en handdoeken niks nodig.

En het is inderdaad maar Spanje, de supermarkten zijn daar net zo goed als hier.
quote:nina1966 schreef op 18 juli 2016 @ 07:46:

Bestek, een pannetje etc zou ik niet allemaal meeslepen. Je hebt daar veel winkeltjes ala knaakland/euroland/action. Het heette voor de euro 100 pesetas winkel maar hoe het nu heet ben ik ff kwijt Leuke kaarsjes ed vind je daar ook.Chojo (als ik het goed schrijf )
Goeie tips leuk de voorpret

Ik neem wel even een lijn en knijpers mee vast wel ergens aan te knopen.

We gaan voor het eerst ook met zn vieren.
Geen vaatwasser nee, wel een.wasserette op de camping.

Weet niet of dat loeiduur is.

We gaan met een busje dus redelijk veel ruimte ook voor fietsen.

Maar wil ook niet teveel onzin meeslepen

Opvouwbare Bolderkar

Twee parasolletjes

Lijn en.knijpers

Kinderfietsje

Muggenspullen

Ik denk dat ik mijn senseo meeneem

Opblaasbad als speelplek voor baby
quote:mirri29 schreef op 18 juli 2016 @ 08:07:

Geen vaatwasser nee, wel een.wasserette op de camping.

Weet niet of dat loeiduur is.

We gaan met een busje dus redelijk veel ruimte ook voor fietsen.

Maar wil ook niet teveel onzin meeslepen

Opvouwbare Bolderkar

Twee parasolletjes

Lijn en.knijpers

Kinderfietsje

Muggenspullen

Ik denk dat ik mijn senseo meeneem

Opblaasbad als speelplek voor babyVergeet de boedelbak niet.. anders gaat het niet passen
Ik deed altijd halverwege 1 of 2 wassen. Ondergoed en handdoeken. Kost een paar euro maar op die twee weken maakt dat ook weinig uit. Meestal zijn de wasmachines trouwens niks waard. Echt heel schoon vond ik het niet worden
Parasolletjes mag je niet zo maar in de grond steken in het zwembad, op het strand is dat uiteraard geen probleem.
quote:Corona67 schreef op 18 juli 2016 @ 07:51:

[...]

Chojo (als ik het goed schrijf )Die ken ik niet en bedoelde ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven