eerste keer camping
zaterdag 16 juli 2016 om 07:11
Wij gaan voor het eerst naar een.camping, in een stacaravan. Costa brava.
Ook gaat dochter van 10 maanden voor het eerst mee. (En zoon van 4)
Wat is nou super handig om mee te nemen?
Bolderkar heb ik voor alle meuk van en naar zwembad
Muggenspul, vaak veel muggen las ik.
Ikea plastic kinderstoel heb ik.
Wat vind jij nog meer superhandig en neem je absoluut mee?
Ik heb een parasolletje die je IND e grond steekt,twijfelde er nog 1 te kopen.
Las dat de Bolderkar als baby Bed superhandig kan dienen parasol erboven, maar dan nog 1 er bij voor ons? Zoon?
Ook gaat dochter van 10 maanden voor het eerst mee. (En zoon van 4)
Wat is nou super handig om mee te nemen?
Bolderkar heb ik voor alle meuk van en naar zwembad
Muggenspul, vaak veel muggen las ik.
Ikea plastic kinderstoel heb ik.
Wat vind jij nog meer superhandig en neem je absoluut mee?
Ik heb een parasolletje die je IND e grond steekt,twijfelde er nog 1 te kopen.
Las dat de Bolderkar als baby Bed superhandig kan dienen parasol erboven, maar dan nog 1 er bij voor ons? Zoon?
zaterdag 16 juli 2016 om 16:35
Misschien kun je de inventaris vinden op de site van de verhuurder. Wat ik wel miste in onze huurcaravan zijn pannenlappen en de pannen hadden metalen grepen, dit was gewoon in Nederland, dus voor Spanje zou ik het zo niet weten. Ben er wel van, oke dat wat ik vergeten ben is gewoon te koop, maar in geval van buitenland kijk ik wel of ik bepaalde dingen mee kan nemen die daar niet te koop zijn of heel duur (tip van mijn nicht, euroshopper ranja was in Spanje ook te koop, kost daar alleen wel 4,50 euro, kun je dus beter van thuis meenemen)
zaterdag 16 juli 2016 om 16:39
zaterdag 16 juli 2016 om 17:24
Genoeg eten en drinken voor in auto voor jullie allen. Ik las dat het bij enkele grensgebieden momenteel al om 6 uur file gaat om alleen het land in te komen. Dus hou rekening met vertraging in de auto en dan heb je niet zomaar eten en drinken ergens gehaald als je het niet bij je hebt. Sta je daar in de warme zon in een nog warmere auto.
Veel plezier gewenst. Veel tips al gegeven.
Goede en handige tips.
Veel plezier gewenst. Veel tips al gegeven.
Goede en handige tips.
maandag 18 juli 2016 om 07:05
De stacaravan is volledig ingericht. In de grote slaapkamer staat een tweepersoonsbed (160 x 200 cm ). In de tweede kamer staan 2 éénpersoonsbedden en in de derde een stapelbed of 2 éénpersoonsbedden. De stacaravan is volledig uitgerust met douche en wastafel. Het toilet is apart. In de stacaravan zijn éénpersoons dekbedden en kussens aanwezig. U brengt zelf linnengoed mee. De keuken is luxe uitgerust. Een grote koelkast met vriezer, magnetron, 4-pits gasstel en een uitgebreide keukeninventaris. Vanuit de keuken kunt u direct naar het houten vlonder terras met overkapping. De stacaravan is uitgerust met airconditioning. Een televisie is niet aanwezig. Huisdieren zijn niet toegestaan in onze stacaravans.
De inventaris
Keuken Koelkast met vriezer, keukenkast, magnetron, 4-pits gasstel en een uitgebreide keukeninventaris: messen, lepels, vorken, aardappellepel, groentelepel, sauslepel, slacouvert, bakspaan, soeplepel, vleesmes, broodmes, houten lepel, kaasschaaf, schilmesje, theelepel, blikopener, garde, kurkentrekker, schaar, placemats, eierdopjes, bestekbak, bekers, kopjes, schoteltje, borden, steakmessen, broodplank, citruspers, soepkom, slaschaal, drinkglazen, wijnglazen, asbak, dienblad, fluitketel, koffiezetapparaat, maatbeker, onderzetters, pannenset, hapjespan/braadpan, koekenpan, snijplank, theepot, vergiet en voorraaddozen.
Terrasset: Tuintafel, 4 stapelstoelen (met kussens), 2 verstelbare stoelen (met kussens), parasol, parasolvoet.
Badkamer/slapen: Wastafel met spiegel -Toilet -Douche -Tweepersoonsbed + tweepersoonsmatras - Eenpersoonsbedden + eenpersoonsmatras - Eenpersoonsdekbedden - Kussens. Zelf brengt u linnengoed mee.
Slaapvertrek
1 2-pers. bed
1 2-pers. matras
4 1-pers. matras
4 1-pers. (stapel) bed
6 1-pers. dekbed
6 kussens
Keukeninventaris
kookpannen met deksel
steelpan
hapjespan
fluitketel
koekenpan
vergiet
slaschaal
slacouvert
maatbeker
onderzetters
snijplank
broodplank
dienblad
theepot
koffiezetapparaat
voorraaddozen
bestekbak
steakmessen
vorken
lepels
messen
theelepels
aardappellepel
groentelepel
sauslepel
soeplepel
pollepel
koffiemaatschep
broodmes
vleesmes
schilmesje
blikopener
kurkentrekker
bakspaan
garde
kaasschaaf
schaar
vliegenmepper
eierdoppen
koelkast
magnetron
magnetronschaal
Serviesgoed
kopjes
schotels
kommen
borden
bekers
glazen
wijnglazen
Diversen
afwasbak
droogrek
emmer
stoffer/blik
kleerhangers
bezem zacht
bezem hard
asbak
deurmat
opberg box
afvalbak
wc garnituur
tuintafel
stoelen
stoelkussen
vouwstoelen
vouwstoel kussen
tafelzeil
bedlampen
spiegel
deursleutel
douche
De inventaris
Keuken Koelkast met vriezer, keukenkast, magnetron, 4-pits gasstel en een uitgebreide keukeninventaris: messen, lepels, vorken, aardappellepel, groentelepel, sauslepel, slacouvert, bakspaan, soeplepel, vleesmes, broodmes, houten lepel, kaasschaaf, schilmesje, theelepel, blikopener, garde, kurkentrekker, schaar, placemats, eierdopjes, bestekbak, bekers, kopjes, schoteltje, borden, steakmessen, broodplank, citruspers, soepkom, slaschaal, drinkglazen, wijnglazen, asbak, dienblad, fluitketel, koffiezetapparaat, maatbeker, onderzetters, pannenset, hapjespan/braadpan, koekenpan, snijplank, theepot, vergiet en voorraaddozen.
Terrasset: Tuintafel, 4 stapelstoelen (met kussens), 2 verstelbare stoelen (met kussens), parasol, parasolvoet.
Badkamer/slapen: Wastafel met spiegel -Toilet -Douche -Tweepersoonsbed + tweepersoonsmatras - Eenpersoonsbedden + eenpersoonsmatras - Eenpersoonsdekbedden - Kussens. Zelf brengt u linnengoed mee.
Slaapvertrek
1 2-pers. bed
1 2-pers. matras
4 1-pers. matras
4 1-pers. (stapel) bed
6 1-pers. dekbed
6 kussens
Keukeninventaris
kookpannen met deksel
steelpan
hapjespan
fluitketel
koekenpan
vergiet
slaschaal
slacouvert
maatbeker
onderzetters
snijplank
broodplank
dienblad
theepot
koffiezetapparaat
voorraaddozen
bestekbak
steakmessen
vorken
lepels
messen
theelepels
aardappellepel
groentelepel
sauslepel
soeplepel
pollepel
koffiemaatschep
broodmes
vleesmes
schilmesje
blikopener
kurkentrekker
bakspaan
garde
kaasschaaf
schaar
vliegenmepper
eierdoppen
koelkast
magnetron
magnetronschaal
Serviesgoed
kopjes
schotels
kommen
borden
bekers
glazen
wijnglazen
Diversen
afwasbak
droogrek
emmer
stoffer/blik
kleerhangers
bezem zacht
bezem hard
asbak
deurmat
opberg box
afvalbak
wc garnituur
tuintafel
stoelen
stoelkussen
vouwstoelen
vouwstoel kussen
tafelzeil
bedlampen
spiegel
deursleutel
douche
maandag 18 juli 2016 om 07:10
quote:dolfje schreef op 16 juli 2016 @ 09:45:
Olijfolie meenemen naar Spanje
Dacht ik dus ook..
En verder, hoeveel plaats heb je om dit alles mee te nemen.
Pinpas is belangrijk. Kind van 4 vindt vaak een schepje, emmertje en wat water iets waar ze 2 weken mee vooruit kunnen.
Als dit in de schaduw kan ben je al een heel end.
Olijfolie meenemen naar Spanje
Dacht ik dus ook..
En verder, hoeveel plaats heb je om dit alles mee te nemen.
Pinpas is belangrijk. Kind van 4 vindt vaak een schepje, emmertje en wat water iets waar ze 2 weken mee vooruit kunnen.
Als dit in de schaduw kan ben je al een heel end.
maandag 18 juli 2016 om 07:19
Droogrekken zijn er standaard. Vaak is er nog iets van een lijn gespannen buiten waar je dingen aan kunt ophangen .
Wat wij altijd extra meenamen was
Wasknijpers, plastic tafellaken voor buiten, speelgoed en tekenspullen, onze Senseo als we niet zeker wisten of er een koffiezetapparaat was, blokjes voor de afwasmachine, kaas, hagelslag en nog wat typisch Nederlandse dingen. Maar geen pannen parasols zwembadjes etc. Kinderen amuseren zich prima met wat er is.
Wasknijpers, plastic tafellaken voor buiten, speelgoed en tekenspullen, onze Senseo als we niet zeker wisten of er een koffiezetapparaat was, blokjes voor de afwasmachine, kaas, hagelslag en nog wat typisch Nederlandse dingen. Maar geen pannen parasols zwembadjes etc. Kinderen amuseren zich prima met wat er is.
maandag 18 juli 2016 om 07:28
quote:mirri29 schreef op 18 juli 2016 @ 07:08:
Ik wilde een.droogrek voor het wasgoed meenemen. Droogrek op de lijst zal wel voor afwas zijn?Nee, meestal is er geen droogrek voor de afwas, maar wel 1 voor de was. Ik zou er dan wel knijpers voor meenemen (want meestal zitten er hooguit een stuk of 10 aan en als je pech hebt zijn er ook nog een paar kapot) en realiseer je dat het vaak maar een klein dingetje is. Als je meer dingen wilt wassen kun je beter een extra iets meenemen om te drogen. Wij hebben een campingdroogmolen en je kunt er ook voor kiezen om een extra waslijn mee te nemen, die je tussen caravan en een boom kunt spannen. Die laatste neemt de minste ruimte in.
Ik wilde een.droogrek voor het wasgoed meenemen. Droogrek op de lijst zal wel voor afwas zijn?Nee, meestal is er geen droogrek voor de afwas, maar wel 1 voor de was. Ik zou er dan wel knijpers voor meenemen (want meestal zitten er hooguit een stuk of 10 aan en als je pech hebt zijn er ook nog een paar kapot) en realiseer je dat het vaak maar een klein dingetje is. Als je meer dingen wilt wassen kun je beter een extra iets meenemen om te drogen. Wij hebben een campingdroogmolen en je kunt er ook voor kiezen om een extra waslijn mee te nemen, die je tussen caravan en een boom kunt spannen. Die laatste neemt de minste ruimte in.
maandag 18 juli 2016 om 07:29
quote:lisbeth schreef op 18 juli 2016 @ 07:19:
Droogrekken zijn er standaard. Vaak is er nog iets van een lijn gespannen buiten waar je dingen aan kunt ophangen .
Wasknijpers, plastic tafellaken voor buiten, speelgoed en tekenspullen, onze Senseo als we niet zeker wisten of er een koffiezetapparaat was, blokjes voor de afwasmachine, kaas, hagelslag en nog wat typisch Nederlandse dingen. Maar geen pannen parasols zwembadjes etc. Kinderen amuseren zich prima met wat er is.lijn gespannen zou ik niet op rekenen, dat is op de camping waar wij heen gaan niet zo. En een vaatwasser is er volgens mij niet, dus dan kun je de vaatwasblokjes ook wel thuis laten.
Wasknijpers, plastic tafellaken voor buiten, speelgoed en tekenspullen, onze Senseo als we niet zeker wisten of er een koffiezetapparaat was, blokjes voor de afwasmachine, kaas, hagelslag en nog wat typisch Nederlandse dingen. Maar geen pannen parasols zwembadjes etc. Kinderen amuseren zich prima met wat er is.lijn gespannen zou ik niet op rekenen, dat is op de camping waar wij heen gaan niet zo. En een vaatwasser is er volgens mij niet, dus dan kun je de vaatwasblokjes ook wel thuis laten.
wilma36 wijzigde dit bericht op 18-07-2016 07:30
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
maandag 18 juli 2016 om 07:50
Wasknijpers en een waslijn zit bij mij standaard in mijn koffer. Wasknijpers zijn ook handig om de gordijnen bij elkaar te houden want vaak sluiten die niet goed is mijn ervaring.
Maar als je zo die inventaris leest heb je buiten beddengoed en handdoeken niks nodig.
En het is inderdaad maar Spanje, de supermarkten zijn daar net zo goed als hier.
Maar als je zo die inventaris leest heb je buiten beddengoed en handdoeken niks nodig.
En het is inderdaad maar Spanje, de supermarkten zijn daar net zo goed als hier.
maandag 18 juli 2016 om 07:51
quote:nina1966 schreef op 18 juli 2016 @ 07:46:
Bestek, een pannetje etc zou ik niet allemaal meeslepen. Je hebt daar veel winkeltjes ala knaakland/euroland/action. Het heette voor de euro 100 pesetas winkel maar hoe het nu heet ben ik ff kwijt Leuke kaarsjes ed vind je daar ook.Chojo (als ik het goed schrijf )
Bestek, een pannetje etc zou ik niet allemaal meeslepen. Je hebt daar veel winkeltjes ala knaakland/euroland/action. Het heette voor de euro 100 pesetas winkel maar hoe het nu heet ben ik ff kwijt Leuke kaarsjes ed vind je daar ook.Chojo (als ik het goed schrijf )
maandag 18 juli 2016 om 08:07
Geen vaatwasser nee, wel een.wasserette op de camping.
Weet niet of dat loeiduur is.
We gaan met een busje dus redelijk veel ruimte ook voor fietsen.
Maar wil ook niet teveel onzin meeslepen
Opvouwbare Bolderkar
Twee parasolletjes
Lijn en.knijpers
Kinderfietsje
Muggenspullen
Ik denk dat ik mijn senseo meeneem
Opblaasbad als speelplek voor baby
Opvouwbare Bolderkar
Twee parasolletjes
Lijn en.knijpers
Kinderfietsje
Muggenspullen
Opblaasbad als speelplek voor baby
maandag 18 juli 2016 om 08:19
quote:mirri29 schreef op 18 juli 2016 @ 08:07:
Opvouwbare Bolderkar
Twee parasolletjes
Lijn en.knijpers
Kinderfietsje
Muggenspullen
Opblaasbad als speelplek voor babyVergeet de boedelbak niet.. anders gaat het niet passen
Opvouwbare Bolderkar
Twee parasolletjes
Lijn en.knijpers
Kinderfietsje
Muggenspullen
Opblaasbad als speelplek voor babyVergeet de boedelbak niet.. anders gaat het niet passen