Waar gaan wonen?

18-07-2016 17:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik ben opgegroeid in Leeuwarden en heb daar tot mijn 23ste gewoond. Mijn hele familie en schoonfamilie wonen daar nog. Daarna ben ik naar Rotterdam verhuisd voor mijn werk. Hier woon ik nog en heb ik een sociaal leven opgebouwd.

Inmiddels werk ik nu in Nieuwegein.

Samen met mijn partner wil ik een huis gaan kopen. Maar we hebben geen idee waar.

Waar zou jij voor kiezen? Meer naar het noorden want daar woont familie? Dicht bij werk? In huidige woonplaats want daar sociaal leven?

Daarbij zeggende dat partner een flexibele baan heeft en zijn standplaats zijn huis is zonder restrictie van kilometers.
Rotterdam is de goedkoopste van de grote steden maar in omgeving utrecht koop je echt geen huis voor 2 ton.

Als dat je wensen zijn zou ik serieus overwegen richting het noorden te gaan, of almere oid.
quote:hetexternegeheugen schreef op 18 juli 2016 @ 19:15:

Budget ligt trouwens rond de 200.000 euro. En het liefste wil ik daar best veel huis voor met een tuin. Dit ook met het oog op de toekomst wat betreft kinderen en opa's en oma's die willen blijven slapen.

Dus best veel eisen voor weinig budget.

Euh.... Mag het dan een flinke opknapper zijn of dat ook niet? Gezien je eisen/budget zou ik gewoon eens op funda gaan kijken wat je waar kunt kopen. Met jullie eisen icm budget kun je niet bepaald makkelijk nog een eis toevoegen tav de lokatie anders hou je nogal weinig (tot geen) keuze over.

Dus kijk eens op funda, in de provincies Z-H, Utrecht, Flevoland. Vergelijk het aanbod dan eens met Overijssel en verder Noordelijk. Daar zou ik als ik jou was mijn keuze op baseren.
quote:2east schreef op 18 juli 2016 @ 19:28:

2 ton?

Groningen!

Want met het eisenpakket van jou koop je nergens anders iets.

Ik snap dat dit topic een soort van onderdeel van je oriëntatie is, maar snap jij/snappen jullie überhaupt iets van de NL woningmarkt?

Hoe oud zijn jullie?

Realiseer je je dat je, wanneer je al je eisen inwilligt qua grootte, tuin en lokatie, dat je dan begint te kijken bij 3.5 ton en dat je daar heul veul, heul lang en heul hard moet werken?

Doe eens niet zo raar zeg. Heb jij wel eens rondom Almere gekeken wat de huizen met tuin daar kosten? Heb je wel eens gekeken rondom Zwolle? Heb je wel eens in Brabant gekeken?

Ook in de Randstad kan je een huis van 100+ m2 kopen met tuin voor ongeveer 225.000.
Als jullie beiden je familie in Leeuwarden hebben zou ik daar werk gaan zoeken en gaan wonen. Zeker als je later kinderen wil en veel contact met je ouders is dat n stuk praktischer. Bovendien heb je dan meer kans n huis met tuin te kunnen vinden voor n redelijk budget.
Shoot first, ask questions later!
quote:hetexternegeheugen schreef op 18 juli 2016 @ 19:12:

Ik heb een auto en reis nu dus dagelijks anderhalf uur. Ik heb geen vast contract. Maar wel voor drie jaar.

En mijn netwerk zie ik eens in de maand denk ik. Mijn vriend zijn netwerk ligt ook in Leeuwarden. Hij heeft weinig sociale contacten in Rotterdam.

Zelf denk ik ook aan midden van het land. Of misschien Almere. Eigenlijk voel ik me niet echt ergens thuis en ook niet ergens totaal niet thuis. Ik geloof dat het huis waarin je woont het belangrijkste is en dat de buurt veilig moet voelen.

Toch twijfel ik wel omdat ik nu eindelijk wat vriendinnen heb gemaakt in Rotterdam. Maar anderzijds denk ik ook wat daar is gelukt kan ook in een andere woonplaats.Jullie hebben dus eigenlijk heel weinig binding met Rotterdam. "Eindelijk wat vriendinnen" die je eens per maand ziet zou ik geen sociaal netwerk vinden om voor te blijven. Jouw vriend heeft zelfs helemaal niets wat hem aan Rotterdam bindt. Ik vind dat heel weinig om zo ver te moeten gaan reizen naar je werk. Mijn ervaring is dat je snel sociale contacten opdoet op je werk, sport en de school van je (toekomstige) kinderen. Vooral dat laatste was voor mij (in een nieuwe woonplaats) een enorm verschil in kennissen/ vriendinnen in de nabije omgeving. Overigens woont mijn beste vriendin 50 autominuten van mij vandaan en die zie ik regelmatig. Ik heb liever wat meer reistijd naar vrienden dan naar mijn werk, want naar mijn werk moet ik elke werkdag.
3 x eens met Redbulletje. En dat is best uniek -:). Maar ik denk dat iedereen onderschat hoe belangrijk familie kan zijn. Als je eenmaal kinderen hebt verhuis je niet meer zo makkelijk. Ik zou lekker in Leeuwarden of in de buurt daarvan gaan wonen.
quote:iamalady schreef op 18 juli 2016 @ 19:55:

3 x eens met Redbulletje. En dat is best uniek -:). Maar ik denk dat iedereen onderschat hoe belangrijk familie kan zijn. Als je eenmaal kinderen hebt verhuis je niet meer zo makkelijk. Ik zou lekker in Leeuwarden of in de buurt daarvan gaan wonen.

Ik vrees dat opstartster in Leeuwarden dagelijks uren onderweg is naar haar werk.

Dat zou me toch te lang zijn. Zeker als je 4 à 5 dagen werkt.

En werk in de regio is er beperkter.

Ik zou dus dichterbij werk gaan wonen. Zeker als je wel een contract voor 3 jaar hebt.
Teruggaan naar Leeuwarden of omgeving.

Eventueel eerst naar Utrecht ivm de afstand tot jullie werk. Maar denk serieus na over solliciteren in de omgeving van jullie familie. In veel gevallen gaat het nl toch wringen om zó ver bij je naaste familie vandaan te wonen. En dan hebben jullie het geluk dat zowel jouw als je partners familie uit dezelfde streek komt.
als je van plan bent om in nieuwgein te blijven werken, dan zou ik zeker niet in Leeuwarden gaan wonen. Met het oog op kinderen in de toekomst, is het heel fijn als je relatief dicht bij je werk woont. Je bent dan snel bij de opvang, geen last van files. Je zou in IJsselstein eens kunnen gaan kijken, een erg gezellig stadje vlakbij utrecht/nieuwegein. of misschien aan de andere kant van utrecht, in het noorden (bilthoven, zeist) waardoor je sneller op de a28 naar het noorden bent. Het nadeel is dat je naar je werk toe wel om utrecht heen moet en dat is vaak file rijden.

overigens woont mijn familie ook in het noorden, en wij wonen al sinds onze studententijd in het midden/zuiden. ruim 2 uur rijden, en nooit een probleem geweest. De kinderen gaan er meerdere keren per jaar (vakanties) een weekje logeren. Wij vinden auto rijden niet zo erg dus rijden regelmatig op en neer. het is maar net hoe je er mee om gaat. Een vriendenkring hebben we hier ook allang weer opgebouwd.
The past may be in tatters
But today is all that matters
TO, waar in de randstad heb jij grote huizen met tuin voor 2 ton gezien?

Wil je een 'klushuis' met een 'tuinproject' of wil je er meteen in kunnen trekken?

En wat voor soort buurt wil je?

In alle eerlijkheid: ik denk dat je wens niet realistisch is.
Bijvoorbeeld Monster, Zoetermeer, Naaldwijk, Schiedam etc.
Aan de ene kant heb je het over alleen over je eigen woonwensen/- ideeën en aan andere kant heb je het erover dat je samen met je vriend een huis wilt gaan kopen.

De woonwensen van je vriend zijn net zo belangrijk als die van jou. Het wordt immers ook zijn huis. Lijkt me dat je eerst maar eens een completer plaatje moet schetsen i.p.v. alleen dat van jezelf ....
quote:Boogschutter10 schreef op 18 juli 2016 @ 23:17:

Aan de ene kant heb je het over alleen over je eigen woonwensen/- ideeën en aan andere kant heb je het erover dat je samen met je vriend een huis wilt gaan kopen.

De woonwensen van je vriend zijn net zo belangrijk als die van jou. Het wordt immers ook zijn huis. Lijkt me dat je eerst maar eens een completer plaatje moet schetsen i.p.v. alleen dat van jezelf ....Dit zijn onze woonwensen. Alleen wil men vriend nog heel graag een poster boven zijn bed. Maar dat vond ik niet relevant om hier te noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven