Waar ogen laten laseren?
maandag 1 december 2008 om 10:53
maandag 1 december 2008 om 11:55
Ik heb het bij Vision Clinics laten doen.... iets van 7/8 jaar terug. Ben nog steeds tevreden! Is wel duur maar ik heb toendertijd 80% vergoed gekregen van mijn verzekering.
Goed voornemen trouwens. Wat een verademing zal het voor je zijn..... Ik had -10 dus zag echt geen r**t en had continue rode ogen omdat ik niet meer tegen lenzen kon. En een bril met zo'n sterkte is geen gezicht...
Goed voornemen trouwens. Wat een verademing zal het voor je zijn..... Ik had -10 dus zag echt geen r**t en had continue rode ogen omdat ik niet meer tegen lenzen kon. En een bril met zo'n sterkte is geen gezicht...
maandag 1 december 2008 om 12:38
maandag 1 december 2008 om 13:25
Ik heb het anderhalve week geleden laten doen (2008 is het laatste jaar dat je het kunt aftrekken van de belasting) Heb me ook eerst verdiept in alle klinieken en je ziet inderdaad door de bomen het bos niet! Heb gekozen voor Care Vision, die hadden op 10 punten een zeer goede beoordeling van de consumentenbond, dat vond ik een prettig idee. Verder wilde ik wel graag in nederland blijven en was ik niet zo kapot van aanbiedingen, omdat het toch je ogen zijn.
Was voor beide ogen ¤ 1990,- kwijt.
Was voor beide ogen ¤ 1990,- kwijt.
maandag 1 december 2008 om 15:19
quote:germanwings schreef op 01 december 2008 @ 13:36:
Ik zou mijn ogen niet laten laseren maar idd voor lensimplantaten gaan, zoals magnolia.
Laat je goed voorlichten, aan laseren zitten zeker nadelen en terugdraaien is er niet meer bij.
Lensimplantaten kan je inderdaad nog laten verwijderen, maar realiseer je wel dat de ingreep heftiger is, het is nl een operatie. Bovendien zal men altijd eerst kijken of je gelaserd kan worden. In mijn geval was het niet mogelijk om te laseren, vandaar lensimplantaten.
Voorlichting is wel heel belangrijk
Ik zou mijn ogen niet laten laseren maar idd voor lensimplantaten gaan, zoals magnolia.
Laat je goed voorlichten, aan laseren zitten zeker nadelen en terugdraaien is er niet meer bij.
Lensimplantaten kan je inderdaad nog laten verwijderen, maar realiseer je wel dat de ingreep heftiger is, het is nl een operatie. Bovendien zal men altijd eerst kijken of je gelaserd kan worden. In mijn geval was het niet mogelijk om te laseren, vandaar lensimplantaten.
Voorlichting is wel heel belangrijk
maandag 1 december 2008 om 16:14
Ik zou me nooit laten laseren, de lange termijn resultaten zijn niet bekend en er word wel gewoon een deel van je hoornvlies afgelaserd! Tuurlijk is een lensimplantaat een operatie, en aan elke operatie zit natuurlijk een risico.
Het is trouwens niet zo dat je geen lensimplantaat krijgt als je ook gelaserd kunt worden, dat is een beslissing die je samen met je behandelend arts treft.
Om die reden (goede voorlichting) zou ik ook niet naar een kliniek in Turijke vliegen om me daar te laten opereren. Dan liever iets langer doorsparen.
Het is trouwens niet zo dat je geen lensimplantaat krijgt als je ook gelaserd kunt worden, dat is een beslissing die je samen met je behandelend arts treft.
Om die reden (goede voorlichting) zou ik ook niet naar een kliniek in Turijke vliegen om me daar te laten opereren. Dan liever iets langer doorsparen.
maandag 1 december 2008 om 16:25
dinsdag 2 december 2008 om 10:58
Ik heb m'n ogen 8 jaar geleden laten laseren bij Retina in Driebergen, de Q-Sight methode. Ik heb deze kliniek gekozen omdat ik van anderen goede ervaringen had gehoord. Was in 10 minuten gebeurd - helemaal geen pijn gehad en nog steeds ben ik elke dag blij dat ik het gedaan heb. Heb wel een vooronderzoek van een halve dag gehad, dus ze gaan niet over 1 nacht ijs en als je hoornvlies te dun is of onregelmatig, dan kan het niet.
Ze kunnen nog wel corrigeren, hoor, als het resultaat niet optimaal is.
Ik zag meteen haarscherp en nu nog steeds.
Na mij zijn m'n schoonzus en zwager ook al geweest en die zijn ook alleen maar blij dat ze het hebben laten doen.
In deze kliniek is ook Linda de Mol o.a. geweest.
Ze kunnen nog wel corrigeren, hoor, als het resultaat niet optimaal is.
Ik zag meteen haarscherp en nu nog steeds.
Na mij zijn m'n schoonzus en zwager ook al geweest en die zijn ook alleen maar blij dat ze het hebben laten doen.
In deze kliniek is ook Linda de Mol o.a. geweest.
dinsdag 2 december 2008 om 16:39
quote:magnolia81 schreef op 01 december 2008 @ 18:27:
[...]
staar is een hele andere ingreep dan lensimplantaten (artisan of artiflex), dus totaal niet vergelijkbaar met elkaar.Bij een staar operatie wordt de staar weggehaald en krijg je naar mijn weten daarna een lens geimplanteerd. Dus deels zeker wel te vergelijken.
[...]
staar is een hele andere ingreep dan lensimplantaten (artisan of artiflex), dus totaal niet vergelijkbaar met elkaar.Bij een staar operatie wordt de staar weggehaald en krijg je naar mijn weten daarna een lens geimplanteerd. Dus deels zeker wel te vergelijken.
dinsdag 2 december 2008 om 19:41
quote:germanwings schreef op 02 december 2008 @ 16:39:
[...]
Bij een staar operatie wordt de staar weggehaald en krijg je naar mijn weten daarna een lens geimplanteerd. Dus deels zeker wel te vergelijken.Dat klopt. Maar bij een lensimplantatie wordt je eigen lens niet weggehaald en bij artisan of artiflex wordt de lens geplaatst in de voorste oogkamer, en vast gemaakt op de iris. Hier zijn hele andere risico's aangebonden dan bij staar. Bij een lensimplantatie (artiflex/artisan) is de kans aanwezig dat de arts je eigen lens raakt (die dus niet vervangen wordt). De procedure en risico's bij lensimplantatie zijn niet hetzelfde als die bij staar.
[...]
Bij een staar operatie wordt de staar weggehaald en krijg je naar mijn weten daarna een lens geimplanteerd. Dus deels zeker wel te vergelijken.Dat klopt. Maar bij een lensimplantatie wordt je eigen lens niet weggehaald en bij artisan of artiflex wordt de lens geplaatst in de voorste oogkamer, en vast gemaakt op de iris. Hier zijn hele andere risico's aangebonden dan bij staar. Bij een lensimplantatie (artiflex/artisan) is de kans aanwezig dat de arts je eigen lens raakt (die dus niet vervangen wordt). De procedure en risico's bij lensimplantatie zijn niet hetzelfde als die bij staar.
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 02-12-2008 19:42
Reden: woord toegevoegd
Reden: woord toegevoegd
% gewijzigd
woensdag 3 december 2008 om 14:56
Mijn behandeling was wel heel duur (2500 euro per oog).
Maar dat was dan wel de meest geavanceerde laserbehandeling die ze daar hadden.
Misschien is het nu wel goedkoper geworden, het is al 8 jaar geleden.
Ze hebben een heel duidelijke website: www.retina.nl
Maar dat was dan wel de meest geavanceerde laserbehandeling die ze daar hadden.
Misschien is het nu wel goedkoper geworden, het is al 8 jaar geleden.
Ze hebben een heel duidelijke website: www.retina.nl