Afbouwen antidepressiva
woensdag 20 juli 2016 om 22:05
donderdag 21 juli 2016 om 14:52
quote:clautje1979 schreef op 21 juli 2016 @ 14:21:
Ben blij dat je een beetje normaal nog tegen mij doet. Het gene waarom ik zo angstig ben is dat ik lees dat je hallucinaties kan krijgen nu ben ik bang dat ik juist door het afbouwen gek kan worden
Je draait in een kringetje. Je wordt niet zomaar gek van afbouwen, je maakt jezelf nu gek!
Ik zit aan m'n 5e AD en heb nog nooit hallucinaties gehad. (Of bedoel je 'brainzapps'? Die heb ik wel gehad, heel irritant maar echt niks engs aan).
Zelfs al zou je hallucinaties krijgen (wat me bij dit schema echt heel stug lijkt!!), dan is het toch een kwestie van stoppen met afbouwen of nóg langzamer gaan?
Ik denk dat je hulp moet zoeken voor deze angsten, ze zijn echt niet reëel.
Ben blij dat je een beetje normaal nog tegen mij doet. Het gene waarom ik zo angstig ben is dat ik lees dat je hallucinaties kan krijgen nu ben ik bang dat ik juist door het afbouwen gek kan worden
Je draait in een kringetje. Je wordt niet zomaar gek van afbouwen, je maakt jezelf nu gek!
Ik zit aan m'n 5e AD en heb nog nooit hallucinaties gehad. (Of bedoel je 'brainzapps'? Die heb ik wel gehad, heel irritant maar echt niks engs aan).
Zelfs al zou je hallucinaties krijgen (wat me bij dit schema echt heel stug lijkt!!), dan is het toch een kwestie van stoppen met afbouwen of nóg langzamer gaan?
Ik denk dat je hulp moet zoeken voor deze angsten, ze zijn echt niet reëel.
donderdag 21 juli 2016 om 16:35
Je wordt niet gek van afbouwen. Toch vind ik iedereen hier ook makkelijk doen over afbouwen. Ik ben door het afbouwen van Oxazepam ( iets anders dan ad, dat weet ik ) wel gaan hallucineren. Ondanks dat ik het maar kort gebruikte in een lage dosering. Ik was die 0,0nogwat patient volgens de huisarts. Ik heb afgekickt als een junk. Vreselijk. Ik ben niet gek geworden . Was ook mijn angst !!! Maar word je niet hoor. Sterkte!
donderdag 21 juli 2016 om 16:44
quote:rascalles schreef op 21 juli 2016 @ 16:35:
Je wordt niet gek van afbouwen. Toch vind ik iedereen hier ook makkelijk doen over afbouwen. Ik ben door het afbouwen van Oxazepam ( iets anders dan ad, dat weet ik ) wel gaan hallucineren. Ondanks dat ik het maar kort gebruikte in een lage dosering. Ik was die 0,0nogwat patient volgens de huisarts. Ik heb afgekickt als een junk. Vreselijk. Ik ben niet gek geworden . Was ook mijn angst !!! Maar word je niet hoor. Sterkte!Ja dat helpt echt om te zeggen dat jij die ene 0.01% was. Zucht.
Je wordt niet gek van afbouwen. Toch vind ik iedereen hier ook makkelijk doen over afbouwen. Ik ben door het afbouwen van Oxazepam ( iets anders dan ad, dat weet ik ) wel gaan hallucineren. Ondanks dat ik het maar kort gebruikte in een lage dosering. Ik was die 0,0nogwat patient volgens de huisarts. Ik heb afgekickt als een junk. Vreselijk. Ik ben niet gek geworden . Was ook mijn angst !!! Maar word je niet hoor. Sterkte!Ja dat helpt echt om te zeggen dat jij die ene 0.01% was. Zucht.
donderdag 21 juli 2016 om 17:08
vrijdag 22 juli 2016 om 00:45
quote:SpringDing schreef op 20 juli 2016 @ 22:36:
[...]
Wat een achterlijk advies.
Inderdaad een achterlijk advies! Als je de bijsluiter goed leest zie je juist hoe zelden al die bijwerkingen voorkomen,. Dat plaatst een en ander in een realistischer perspectief.
Ik heb zelf heel wat antidepressiva geprobeerd en ben dus ook heel vaak gestopt, en elke keer van de ene dag op de andere. Ik heb nooit ergens last van gehad. Ik zeg dit niet omdat ik het iemand aanraad om het ook zo te doen, in tegendeel, maar ik wil maar zeggen dat het lang niet altijd problemen geeft.
[...]
Wat een achterlijk advies.
Inderdaad een achterlijk advies! Als je de bijsluiter goed leest zie je juist hoe zelden al die bijwerkingen voorkomen,. Dat plaatst een en ander in een realistischer perspectief.
Ik heb zelf heel wat antidepressiva geprobeerd en ben dus ook heel vaak gestopt, en elke keer van de ene dag op de andere. Ik heb nooit ergens last van gehad. Ik zeg dit niet omdat ik het iemand aanraad om het ook zo te doen, in tegendeel, maar ik wil maar zeggen dat het lang niet altijd problemen geeft.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
zondag 24 juli 2016 om 17:42
Als je een week en 2 dagen bezig bent, kan je al behoorlijk voorspellen hoe het de komende tijd zal gaan. De eerste week is namelijk het rotst. Al kan het heel goed dat je er weinig tot niks van merkt, ik ben net afgebouwd met antidepressiva (nu een week op 0), ook in kleine stapjes maar wel een stuk sneller dan jij- over een periode van 3 maanden. Een paar dagen wat 'brainzaps' (soort moeite om mijn ogen snel heen en weer te bewegen, dan krijg ik een soort klein stroompje door mijn hersenen), 3 huilbuien, en dat was het.
Als je nu nog niet hallicuneert zal dat ook wel niet meer gebeuren.
Als je nu nog niet hallicuneert zal dat ook wel niet meer gebeuren.