Het centrale motiverende opruimtopic!

20-11-2008 11:53 102 berichten
Lijntopics, boodschappenlijstjestopic, fitnesstopics, het helpt allemaal om gemotiveerd te blijven. Structuur is niet mijn beste kant en een beetje sociale controle op het vivaforum helpt enorm.

Ik merk dat er best vaak mensen hier zijn die, net als ik, ook wat ordelijke uitdagingen hebben (het soort mensen die op de grond gaan liggen schrijven, omdat het bureau te vol is).

Ik dacht, laten we elkaar helpen.

Beschrijf hier je opruim en schoonmaakpogingen. Geef elkaar tips, steuntjes in de rug en schoppen onder konten. Wie doet er mee aan orderlijk 2009 in?
quote:absoluteEinstein schreef op 24 november 2008 @ 09:28:

Alles gezogen (doe ik maar één keer in de week. Is dat erg?). Erg? Ik vind het heroïsch!
quote:korenwolf schreef op 26 november 2008 @ 18:36:

[...]

Erg? Ik vind het heroïsch!

Hihi, ik ook...

Morgen weer aan de slag.

Any girls here who want to join?? Oftewel, wie is morgen ook bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ik, het is nu redelijk opgeruimd, maar gewoon wel hardstikke vies hier. Overal ondefinieerbare kruimels, en we hebben geboord vandaag dus het ziet er weer niet uit natuurlijk op de vloer.

MAAR, ik heb via marktplaats een nieuwe bank gekocht, een slaapbank zelfs, voor als we logees hebben. En die is veel minder diep dan mijn oude bank, zit lekkerder(denk niet dat het fantastisch slaapt voor langer dan 2 dagen, maar dat is niet mijn probleem hahaha)En nu heb ik opeens vloer tussen de bank en de tv. Het lijkt een oase van ruimte. En dat voor 25 euro!!

Opruimen gaat met fases, heb net wasje gedraaid en rondgerend en opgeruimd. Morgen gaat het harde werk beginnen vanaf een uurtje of 3. Ik meld me dan!

IK BEN HEEL ERG BLIJ DAAROM DIE CAPS LOCK EROP!!!
quote:korenwolf schreef op 26 november 2008 @ 18:36:

[...]

Erg? Ik vind het heroïsch!

Pfoei, gelukkig.

Eigenlijk niets meer gedaan thuis, erg hé.

ik ga zo m'n bureau en toetsenbord maar eens schoonmaken. Het tiept toch handiger als je de letters kan zien.
heerlijk zo'n motivatietopic. Gisteren zat ik te lezen hier en voila...dacht bij mezelf toch wel handig als ik niet vangklaar hoef te staan als de pckast opengaat..dus...pc UIT...en opruimen geblazen. En dames het is gelukt!! ik kan vandaag weer opgeruimd pc-en...nu de rest van het huis nog
YL, wat een goede zet, die slaapbank. Dat 'ie lekker zit is het belangrijkst, toch? En die logees houden het er vast ook op uit.

De vraag van de dag... Kleurt de bank wel een beetje bij je dienblad??

Hier trouwens wat opstartproblemen. Heb gisteravond voor het slapen gaan een 'to do list' gemaakt. Maar het is nu bijna 10.40 en ik heb nog niets nuttigs gedaan. Tja, wel het hele internet en forum afgestruind, ben dus weer helemaal op de hoogte van het wereldnieuws, babydrama's, poesjes die vandaag een spuitje gaan krijgen (zielig!) en het wel en wee in pc's.... Pfff.

Nu toch echt maar eens aan je slag.

Weet je wat, ik ga nu een verslag schrijven (staat hoog op de to do list!) en dan meld ik me weer!

xZ
@ Love2dance en Yellowlove, goed bezig!

@ Zoete: Je pas weer melden als dat verslag helemaal af is. Succes je kan het!

Ikzelf heb gisteren alle rekeningen betaald en nu zijn de financien weer in orde. Ga vandaag alweer aan de slag in de keuken en ga de woonkamer stofzuigen.

Bovendien lege flessen inleveren (geloof me scheelt een hoop) en boodschappen doen voor mijn vakantie volgende week.

MOTIVATIE VOOR IEDEREEN DIE HET NODIG HEEFT!!!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
haha dank je wel ikbenikhetisnietanders! jij gaat ook goed zie ik.

die financieen is bij mij het probleem niet gelukkig..administratie houd ik iedere dag bij en betaal alles gelijk( of plan het in) alleen bleven dan de papierwinkel bv mobiele telefoon of papieren van verzekeringen nog wel eens rondslingeren in de kast..omdat ik gewoonweg niet goed bij de mappen kon ( wat een rotsmoes) maar nu alles opgeruimd dus ook die kan ik gelijk opbergen.

verder doe ik ff weinig in huis manlief heeft vakantie en dan doe ik echt helemaal niks hier behalve strijken en wassen en de vaat.

ohhh en boodschappen telt dat ook mee?! hahah nog best veel dan toch
ja joh boodschappen doen telt gewoon mee. Lijkt het gelijk wat meer. Ben helaas niet toegekomen aan het wegbrengen van de flessen, maar de rest gelukkig wel.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
oh ja rekeningen betalen. Dammit....Valt dat ook onder opruimen?

ik kreeg een brief van de belasting dat ik 40 euro terugkreeg, of ik mn rekeningnr wilde geven. Ik dacht : tuurlijk, als jullie me geld willen geven zonder te zeggen waarvoor prima.

Krijg ik vandaag een brief of ik 40 euro wil betalen.

:S

Maar mijn huis is SPIK en SPAN.

Ik weet niet of dat nog vaker gaat gebeuren dan NU op DIT moment, maar daar gaat het niet om. Dit topic heeft me zover gekregen, voor t eerst in mijn leven. Applaus voor mij, en applaus voor alle opruimsters op de wereld

(en ik hoor al een liedje in mijn hoofd a la :heal the world maar dan ruim je huis op)
ikbenikhetisnietanders

Goed zo flessen wegbrengen! Ik moet bekennen dat ik ze weleens gewoon weggegooid heb omdat ik te lui was om ze terug te brengen naar de supermarkt. Da's lui he..
Flessen wegbrengen, dat moet ook nog. Heb alleen allemaal van die rare bierflesjes die ze nergens in willen nemen. Denk dat ik ze maar gewoon in de glasbak gooi.

Rekenen betalen valt wat mij betreft onder opruimen. Alles wat naar is en voor rommel in je hoofd zorgt moet opgeruimd.

Tafel is nog steeds leeg en het aanrecht ook. Hou het al 3 dagen vol. Als je iets twee weken doet, wordt het een gewoonte schijnt. Heb dus nog 11 dagen te gaan.

En Yellowlove, de belastingdienst is gek. Kreeg een brief dat ik een brief zou krijgen!!!!???!!! Daarna de desbetreffende brief. Daarna een brief met een bevestiging dat ik een brief had ontvangen. En wat stond er in de brief? Dat ik dit jaar loonbelasting maandelijks moet overmaken. Ja, duh, net als ieder jaar.

En is het dan raar dat ik niet weet waar ik die brieven moet opruimen? Weggooien durf ik niet, want het is van de belasting. Maar nuttig is het ook niet. In de map, belasting diversen.
Hoor veel klachten hier en elders over de belastingdienst dit jaar. Wij hadden een brief dat alles klopte, krijgen geen geld, maar hoeven ook niet te betalen.

Vandaag alle flessen alsnog ingeleverd. Zijn van de lidl en daarvoor moet ik met het openbaar vervoer dus vaak geen zin in. Heerlijk scheelt alweer flink wat. Idd wel erg om ze weg te gooien vanwege luiheid. Niet meer doen he, zo zonde.

Heb vandaag de was weggewerkt en verder staat er niets op het programma. Misschien nog even de kattenbakken doen, maar dat kan ook nog even wachten.

En volhouden einstein die 11 dagen (en de rest van je leven) met het leeg houden van tafels en aanrecht. Tafels lukt me ook goed, aanrecht minder helaas, maar moet klein beginnen, toch?
Irritant he dat je aldi en lidl flessen dan weer daar terug moet brengen!

Ik ga ze niet meer weggooien. Ik ben echt pro milieu, en scheiden van afval, en dan doe ik dat foei foei foei.

@ einstein: bewaren?wasdaaaa?haha, ehm je kunt bij de hema een ordner kopen, en die noem je belastingdienst. en dan doe je alles van elk jaar in een mapje?Ik heb wel goede ideeen voor iemand die nooit belastingsdienstbrieven bewaard!
Oh en hier is het nog redeijk netjes, behalve dit bureau waar ik aanzit waar een lege verpakking minisnicker en minikitkat(niet de echte natuurlijk, aldi) liggen. Ok, en een paar losse borrelnootjes.

En die brief van de belasting.

Ok het bureau is niet zo netjes
Geweldig, zoveel ijverige meisjes bij elkaar!!

Heb met een grote glimlach al jullie berichten zitten lezen.

Zelf ben k wat minder blij. Zit in een giga-drukke periode en nu komen morgen (de hele dag!) mensen op visite. Sta niet te springen, maar afzeggen is ook geen optie. Het vervelendst vind ik nog dat ik ook het huis netjes en opgeruimd zou willen hebben, maar dat lukt echt niet. Nu de slaapkamer mijn werkkamer is geworden, staat dus ook de tafel hier. Met andere woorden, morgen eten we in mijn werkkamer... die er nu nog uit ziet alsof een stel hooligans heeft huisgehouden. Zucht.

Goed weekend allemaal!
Ik heb net eten laten bezorgen, en nu is mijn huis bezaaid met folie en tasjes.

En ik wil niet wil niet wil niet opruimen bleegh
Even iets rechtzetten: het huis (zelfs mijn werkkamer!) zag er gisteren superstrak uit. Al met al allemaal nog in orde gekomen dus.
Iedereen is goed bezig. Voel me helemaal schuldig dat er dit weekend weinig van is gekomen. Waarom is iedereen altijd eind november jarig?

Maar goed, ik heb man blijkbaar aangestoken, want hij heeft z'n bureau opgeruimd. Ik kan er nu ook aan zitten met de laptop.

Aanrecht en eettafel zijn nog steeds schoon en opgeruimd!
zo het gaat goed met iedereen geloof ik. Hier ook net de puinhoop opgeruimd van verjaardag ..inderdaad alle verjaardagen tegelijkertijd hier...blehhh maar goed zijn we weer bijna vanaf dit jaar.

De afwas( bijna alles dan want past er na 2 keer nog niet in..) zit in het machine. schone vaat opgeruimd. Gisteren nog 2 wassen gedraaid en gedroogd.

Vandaag wil ik nog die wasmanden vouwen en strijken.

de tafel was gisteren mooi leeg nu weer.. 2 tasjes...inpakmateriaal...verpakkingen van de kadootjes van de kids waar ze blijkbaar geen tijd voor hadden om weg te gooien..pfffff

maar goed moet zo naar de tandarts jakkie...dus als ik naar buitenloop neem ik die zooi gelijk mee en gooi het in de kliko.

en dan het leuke...vanavond weer visite !!!! waarom verzetten wij ook de verjaardagen nog steeds komen toch altijd nog mensen vooraf..achteraf..en met verjaardag ...en dan kinderfeest..dus 4 keer vieren..slaat eigenlijk nergens op.

Behalve dan dat je iedere keer je huis netjes wilt hebben wat dan weer positief is
Goed bezig Zoete en AbsoluteEinstein!

Nou... Hier wil het allemaal niet zo lukken hoor. Druk weekend gehad, vooral zaterdag. Daardoor op zondag weinig uitgespookt op huishoudelijk vlak. Ik heb een achterstand opgelopen; moet nog véél was ophangen, vouwen en opruimen. Mijn aanrecht is weer een klerezooi en de vloer is bekruimeld.

Eén lichtpuntje aan de horizon: de tafel is nog steeds netjes! Joehoe!!!

Voor vanavond heb ik al een checklist gemaakt. Ik vind het heerlijk om mijn 'taken' weg te strepen. Ik heb er wel zin in, hoop dat ik mijn chagrijnige zonen op tijd 'opgeruimd' kan krijgen...

Als ik klaar ben mag ik van mezelf hier weer verslag uit komen brengen!
Hèhè! Ik heb mijn lijstje afgewerkt. Ik hoef alleen nog maar een wasje of 3 op te vouwen (en waar mogelijk opruimen) en dan ben ik klaar voor vandaag. Nog een paar minuutjes en dan kan mijn man helpen om die wasjes op te vouwen. 'Gezellig', samen bij de TV....

Ik had wat opstartproblemen, maar dit topic is wel een stok achter de deur gebleken.... Ik werd al helemaal bang van jullie reacties als ik mijn werk niet gedaan zou hebben!
hahah zomerkind ik had hetzelfde...moest gisteren om half 5 nog steeds mijn was strijken en vouwen..had echt geen zin maar voelde me toch een beetje "verplicht"het te doen.

dus snel strijkplank gepakt en alles nog weggewerkt voordat ik moest koken. Gisterenavond nog een was erin gestopt

vandaag weinig opruimtijd vrees ik. Heb de was al in de droger zitten voor vanavond ( nachtstroom) en nieuwe was zit er alvast weer in.

keuken wat opgeruimd zometeen mijn huiswerk nog doen ( ook weer niet goed ingepland...) en dan hoop ik vandaag nog de laatste sint inkopen te doen en een rijm te schrijven.

mag van mezelf tot 10.15 op de pc ...ff koffiepauze
Vriend had braaf opgeruimd eergisteren, en ikm oet bekennen dat de chaos in huis nu totaal aan mij te wijten is...

Morgen, echt morgen!
Onze pakjesavond is afgelopen.

Alsof er een bom is ontploft!

Inderdaad: Morgen, echt morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven