Jetlag?

23-07-2016 21:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen maandag teruggekomen van 2 heerlijke weken Indonesië. Eenmaal terug zaten we voor mijn gevoel direct weer in de Nederlandse tijd. Alleen ben ik nu sinds woensdag wel erg moe. Het liefst duik ik om 9 uur mn bed in, slaap tot een uur of 8 en heb dan 's middags ook weer het gevoel dat ik even moet slapen.

Is dit toch ook een soort jetlag? Wat is handig; toegeven en gaan slapen in de hoop dat het vanzelf weer beter gaat of mezelf toch pushen om op 'normale' tijden te slapen?
Ik zou overdag niet gaan slapen, maar het nachtritme vast houden. Dus, als je heel moe bent doen wat jij nu doet: 9 uur naar bed en 8 uur op. Maar niet meer dan een paar nachten. Want in principe moet je toch met een uurtje of 8 toe kunnen... Als ik zo moe zou blijven zou ik naar de huisarts gaan.
Ik was altijd erg moe van verre reizen waar het klimaat en alle indrukken toch energie vroeg.

Volgens mij heb je juist na de heenreis naar azie kans op een jetlag.

Ik zou zeker savonds eraan toegeven, je bent nog maar net terug na een lange reisdag.

Overdag zou ik niet gaan slapen, of hooguit een uurtje.
Gewoon de Nederlandse tijd aanhouden en dus 's avonds pas gaan slapen, dan ben je er het snelst overheen.

Had je er op de heenreis trouwens geen last van? Meestal is de jetlag erger als je naar het Oosten vliegt.
Men zegt dat je voor elk uur tijdsverschil een dag nodig hebt om bij te komen.

Ik heb geen advies voor je. Ik ben na intercontinentale vluchten ook een paar dagen de weg kwijt. Moe, duizelig, misselijk, soort gevoel dat ik over mijn slaap heen ben, of te vroeg slapen of te laat of halverwege de nacht uren wakker. Meestal komt het na een paar dagen vanzelf goed.
Lokaal gaan, dus je onderdompelen in de tijd ter plaatse. Beste tip van een ex-stewardess

Eventueel wat gaan sporten; zwemmen, wandelen, rennen. Licht eten, zeker niet zwaar tafelen.

En op een beetje schappelijk tijdstip gaan slapen.

Áls je toch gaat 'nappen' doe dat dan in blokken van 1,5 uur, beter ivm je rem-slaap.

Sterkte! Komt goed.
Gewist
Bedankt voor de tips!

Op de heenweg heb ik helemaal nergens last van gehad gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven