Is dit alles?

27-07-2016 09:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde vanochtend het liedje van Doe Maar met bovengenoemde titel en ineens overviel het me: Is dit alles?

Korte situatieschets: ben 39 jaar, gelukkig getrouwd, fijne relatie, goed sexleven, twee lieve dochters, goede gezondheid, leuke baan met uitdagingen, toekomst en leuke collega's, mooi huis, ouders leven nog. Wel z'n ups en downs gehad in het leven maar over het algemeen mag ik niet klagen.

Wat ik met dit topic wil? Ik weet het niet. Maar na het horen van het liedje vanochtend overviel me ineens zo'n gevoel van, tja, is dit het? Niet dat ik ineens heel zwaarmoedig ben (zit niet in me) maar toch, het zette me ineens aan het denken.

Zijn er meer die dit hebben (gehad) en zo ja, wat heb je gedaan (of niet)?
quote:mab schreef op 27 juli 2016 @ 12:18:

[...]

Pff hoe leg ik dit uit. Als ik later kan terugkijken op een mooi leven dan zou ik daar heel dankbaar voor zijn. Dat ik lief heb gehad en geliefd ben geweest.

Het is ook niet zo dat ik iets mis. Maar misschien is het inderdaad een goed idee om af en toe uit m'n comfortzone te stappen.

Ah, dan begreep ik je verkeerd, excuses.

Heb je ooit voor jezelf een soort van bucketlist gemaakt? Het hebben van een gezin, moeder zijn, echtgenote hoeft geen belemmering te zijn om bepaalde dingen te doen. Te vaak doen we die dingen niet. Geen tijd. Te duur. Te ver weg. Schuldgevoel. En toch, af en toe kan het zo goed voor jzelf zijn om its eens wel te doen. Dus kom vooral uit je comfortzone en doe eens iets wat jou veel voldoening kan geven.

Vaak realiseer je je pas hoe bijzonder (en zorgeloos) je leven is als je het niet meer hebt.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ja, misschien is dit alles. Dat zou heel goed kunnen. Als je er niets aan doet, blijft dit ook alles, het zal alleen veranderen als je zelf actie onderneemt. Je kunt proberen om meer dingen te vinden die voor jou persoonlijk zinvol zijn. Misschien vrijwilligerswerk? Vorig jaar zag het er korte tijd naar uit dat ik wegens kanker niet zo heel lang meer te leven zou hebben, en ik was al aan het bedenken wat ik nog zou willen doen. Wat ik me in elk geval realiseerde is dat je die dingen niet moet uitstellen tot 'later' of 'na je pensioen'. Want misschien haal je dat niet, of ben je door andere oorzaken niet meer in staat die droomdingen te doen. Dus als je grote dromen hebt, doe er alles aan om ze te verwezenlijken.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
quote:mab schreef op 27 juli 2016 @ 12:18:

[...]

Pff hoe leg ik dit uit. Als ik later kan terugkijken op een mooi leven dan zou ik daar heel dankbaar voor zijn. Dat ik lief heb gehad en geliefd ben geweest. Een schrijver laat zijn boeken na, een kunstenaar zijn kunst. In die zin voel ik niet de behoeft om iets na te laten.

Het is niet dat ik iets laat vanwege het moederschap. Het heeft me verandert, maar ik ben er een (vindt ik en ook m'n man) beter mens van geworden.

Het is ook niet zo dat ik iets mis. Maar misschien is het inderdaad een goed idee om af en toe uit m'n comfortzone te stappen.

Ik snap wel wat je bedoelt, je leven is gewoon prima, maar als iemand je vraagt, wat heb je nu gedaan de laatste tijd, dan is het soms moeilijk om iets 'bijzonders' te melden. Dus iets anders dan de dagelijkse dingen. Juist daarom is het leuk om eens iets anders dan normaal te doen, dat zijn de dingen die je je makkelijk herinnert. Maar ook met je kinderen of je man, bijvoorbeeld (ik weet even niet hoe oud je kinderen zijn) dat je één kind mee uit neemt om iets te doen. Bijvoorbeeld als de een dol is op bowlen, ga eens in de zoveel tijd samen bowlen. Je zult het beiden herinneren als iets bijzonders.

Kijk eens op een site als mijn spoordeelwinkel en kies gewoon een uitje. Gewoon even iets anders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven