Goede, betaalbare koffer

26-07-2016 10:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

HELP!

Ik ben net onder de steen uitgekropen waar ik jaren onder heb geleefd. Over een paar weken gaan we voor het eerst op een vliegvakantie! Omdat ik nog nooit heb gevlogen, heb ik ook nog nooit een koffer aangeschaft.

Er is zoveel keus en ik schrik ook best wel van de prijzen van koffers, de prijzen zijn ook zo uiteenlopend dat me lijkt dat er behoorlijk wat kwaliteitsverschil is.

Wie kan mij een goede koffer aanraden?

Ik zoek een ruime koffer waar ik voor 20 kilo aan spullen kan meenemen.

Hard cover en het liefst af te sluiten met een (cijfer)slot.

Wieltjes.

Verder heb ik geen idee waar ik op moeten letten of wat nou echt handig is bij een koffer, dus tips zijn zeker welkom.

Qua budget ben ik er liever niet al te veel aan kwijt, hopelijk zijn er ook goede koffers voor rond de 100,- euro.

Ik heb geen idee wat nu een degelijke, fijne koffer is, wie kan me op weg helpen met wat tips?
Dankjewel! Dat wordt genieten op vakantie! We hebben gekozen voor de 'paris' en de andere is de koffer met blauwe luipaardprint. Niet perce de mooiste, maar wel lekker opvallend!
Samsonite spinner...my fav.
quote:Rozetrui schreef op 26 juli 2016 @ 13:59:

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga de tips en de links eens rustig bekijken!

Ik hoor inderdaad veel mensen over de Samsonite-koffers. Die van princess uit de link hierboven spreekt me ook aan, maar die koffer van suit suit vind ik echt prachtig! Ik moet er alleen 2 bestellen.. Dat wordt best een investering. Moeten we misschien maar vaker gaan vliegen Toevallig paar weken terug naar NY geweest met eenzelfde soort princess koffer. Nou, toen we daar aankwamen was t handvat (wat je zo naar binnenschuift) kapot (lees: linkerstang was er helemaal af), kan em nu dus niet meer goed trekken. Hadden natuurlijk direct naar de luchtvaartmaatschappij moeten gaan om het aan te geven, maar hadden we niet gedaan. Nu gaan we zeker voor een degelijkere zoals Samsonite.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik denk dat het bij zulke soort dingen weinig uit maakt welk merk koffer je hebt. SuitSuit is ook een erg degelijk merk, dus zoiets kan ook bij een samsonite gebeuren.
hmm, nja die princess was wel eentje van 60 euro (volgens mij n stuk minder robuust dan die gepost op de foto op pagina 1). Maarja doorlopende reisverzekering zou het toch niet vergoeden (eigen risico van 100 euro), was ie meer dan 100 geweest had ik wel aangifte gedaan natuurlijk. Was gewoon zuur dat we em was 1 jaar hadden (en pas 2x gebruikt).
Heb ik ook een vraag. Ik vind dat wel een leuke aanbieding. Nu gaan we volgend jaar met 4 personen naar de VS. welk formaat koffer mag je dan meenemen en wat ziu een goede zijn?
Formaat van de handbagage verschilt per vliegmaatschappij, zo ook het gewicht van check-in bagage. Check-in bagage heeft volgens mij niet perse restricties qua formaat, enkel gewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven