Automutilerende dochter

30-07-2016 18:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wil.
Wat moeilijk.

Ik denk dat ik niet zou toestaan dat ze de hele dag in bed ligt, daar wordt het vaak alleen maar erger van. En ik zou erop staan dat ze hulp gaat zoeken. Hoe gaat haar vriend ermee om?

Veel sterkte!
Ik denk dat je je je niet neer moet leggen bij de wens van je dochter dat ze geen hulp wil. Het gaat op te veel fronten niet goed en ze kan dit niet zelf keren. En vanzelf gaat het ook niet over.

Ga naar de huisarts, met of zonder haar, en leg het probleem neer. Zeg dat er hulp moet komen, bijvoorbeeld van een jeugdpsychiatrisch centrum. Jij bent haar moeder en er voor verantwoordelijk dat de juiste hulp komt, desnoods in eerste instantie tegen haar wil.

Waar is vader in dit verhaal en wat vindt hij er van?
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 18:39:

Wil.En de rest van je nuttige bijdrage volgt nog?
Ik heb ook zelfmoordneigingen gekregen toen ik aan de pil ging. Toen k eens n tijdje gestopt was en weer begon kreeg ik t meteen weer dus t was overduidelijk door de pil. Het kan dus daardoor verergert zijn maar aangezien ze t al vanaf haar 12e doet is er nog wel meer mis. Misschien kan ze wel een ander type pil proberen. Bijv de yasmin pil als ze nu microgynon slikt?

En zou toch echt aandringen op hulp van een psychiater, die haar dan antidepressiva of een stemmingsstabilisator kan voorschrijven. Een psycholoog gaat alleen maar praten
Wat is er trouwens in de afgelopen jaren gedaan met het automutileren? Dat doet ze dus al vanaf haar 12de.
En heb het mn ouders idd verweten dat ze toendertijd niet op hulp aangedrongen hebben en opgaven voor t goed ging. Je dochter is te jong om te weten hoe ze zich zou moeten voelen ze heeft geen idee hoe erg ze er aan toe is.
quote:pinchos schreef op 30 juli 2016 @ 18:39:

[...]

En de rest van je nuttige bijdrage volgt nog?Nee.
Meid, sterkte!
Is er sprake geweest van misbruik? Kan zij bij haar vriend zichzelf zijn en is haar lichaam haar lichaam in haar relatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit is begonnen toen ze 12 jaar was begrijp ik? Heeft ze nog hulp op dit moment? Als je dochter echt niet naar de dokter wil zou ik zelf een afspraak met de huisarts maken en die om hulp vragen. Dit is echt geen gezonde situatie en ik zou als ouder echt hulp gaan inroepen. Ze is nog minderjarig jij bent verantwoordelijk voor haar.

Sommige vrouwen voelen zich wat depressief of labiel door de pil maar wat jij beschrijft is wel erg extreem. Misschien speelt het een rol maar ik denk niet dat het het hele probleem is. Misschien kan ze van pil wisselen? Misschien kun je haar op die manier naar de dokter krijgen.
quote:Nonny schreef op 30 juli 2016 @ 18:42:

[...]

Nee.Harteloos mens
To sterkte! Gaat ze met haar vriend ook niks ondernemen?

Ben jij al eens naar de ha gegaan voor advies?
Maar wat verwacht je nou van dit forum TO? Je dochter wil blijkbaar geen hulp en 'wij' hebben echt geen instant recept om haar ineens in te doen zien dat ze wel hulp nodig heeft. Volgens mij moet je haar gewoon dwingen. Levert ongetwijfeld een hok met herrie op, maar zo is het toch ook niks en dat al vier jaar lang.
Pil? What the.... Meen je dit? Je dochter automutileert (ernstige vorm van zelfdestructief gedrag) en jij denkt dat hormonen dit hebben veroorzaakt? Niet zo naïef moeders. Niet om je verder de zorgen in te drijven maar dit moet gezocht worden in behoefte deprivatie. Dus wat krijgt ze niet wat ze nodig heeft in haar leven? Liefde? Veiligheid? Genegenheid?
Je dochter is 16, minderjarig en daarmee zou ik toch aandringen (/verplichten) tot het zoeken van hulp TO. Wat verdrietig dat een meisje van 12 al begint met automutilatie. Weet je waarom dit is begonnen? Is er eerder hulp geweest? Zo ja, wat voor hulp en hoe reageerde ze daarop?

Veel sterkte
begonnen op d'r 12e? waarom is ze niet onder behandeling van Psycholoog/ psychiater?
Ze automutileert idd al vanaf haar 12e. Het begon eigenlijk met kleine, ondiepe krassen. Daarna heb ik er een tijd niets meer van gezien. Volgens de HA bestond het probleem toen nog steeds. Laatst zag ik toen ze sliep dat ze heel veel krassen op haar arm heeft.
Daarbij.. Zij heeft ook behoefte aan grenzen en iemand die haar beschermt. Dat betekent bemoeizorg inschakelen en huppekee meesleuren die handel. Zij WEET nog niet wat goed voor haar is.
Niet zo naïef To! Je dochter heeft hulp nodig, en ik denk weinig te willen. Ze is minderjarig dus jij bent verantwoordelijk voor haar.
quote:Chocoladetaart11 schreef op 30 juli 2016 @ 18:49:

Ze automutileert idd al vanaf haar 12e.Nou dan zal het ook wel niet aan die pil liggen he. Waarom haal je die pil er dan bij?

Ze automutileert idd al vanaf haar 12e. Het begon eigenlijk met kleine, ondiepe krassen. Daarna heb ik er een tijd niets meer van gezien. Volgens de HA bestond het probleem toen nog steeds. Laatst zag ik toen ze sliep dat ze heel veel krassen op haar arm heeft.

Ze heeft geen contact meer met haar vader.En wat heb je toen gedaan TO, toen de huisarts zei dat je dochter nog automutileert? Wat heb je voor actie ondernomen voor je dochter die blijkbaar erg in de put zit?

Ze heeft geen contact meer met haar vader.

Des te afhankelijker is ze dus van jou om de juiste hulp te krijgen. En niet willen is geen optie.

Ben je alleen met je dochter, heb je nog andere kinderen? Ik weet dat het als alleenstaande moeder soms lastig is om echt in de ouderrol te gaan staan met tieners, maar dat zul je hier toch moeten doen. En als je dat moeilijk vindt, vraag daar dan hulp bij!
quote:PSYCH0 schreef op 30 juli 2016 @ 18:48:

Pil? What the.... Meen je dit? Je dochter automutileert (ernstige vorm van zelfdestructief gedrag) en jij denkt dat hormonen dit hebben veroorzaakt? Niet zo naïef moeders. Niet om je verder de zorgen in te drijven maar dit moet gezocht worden in behoefte deprivatie. Dus wat krijgt ze niet wat ze nodig heeft in haar leven? Liefde? Veiligheid? Genegenheid?Nee, zoals je kunt lezen heb ik het duidelijk over het VERERGEREN ervan en niet het ONTSTAAN.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven