Verbinding...?

30-07-2016 22:56 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat sparren, misschien zijn er mensen die mee willen kletsen?

Ervaren jullie echte verbinding in je leven? Ik merk de laatste tijd dat ik veel behoefte heb aan diepgaand contact, echte vriendschappen, eerlijkheid en openheid. Wat niet echt voor mij werkt in dit geval is dat ik introvert ben, en zoals ik wel eens heb gehoord; "moeilijk te peilen". Komt er dus op neer dat ik mijzelf wat in de weg zit. Herkent iemand dit?
Herkenbaar.
Ja daar heb ik wel behoefte aan, maar niet alles waar je behoefte aan hebt is verkrijgbaar.
Hier ook herkenbaar.

Ik kan echt genieten van "echte" verbinding.

Dat je elkaar aanvoelt, maar ik zit mezelf ook vaak in de weg. Dat de gesprekken iets teveel in mijn hoofd plaatsvinden ipv in het echt.
Al is niemand gelijk, en leiden HEEL ERG VEEL wegen naar Rome. Ik heb wel gemerkt dat diepgaande contacten best gemakkelijk tot stand kunnen komen als je zelf niet teveel achter houdt. Als je zelf openheid geeft over je leven, de leuke en minder leuke kanten, merk ik dat mensen daar eigenlijk heel graag bij aanhaken. En als je dan aandachtig luistert en niet alleen praat, ontstaan die kleine beekjes, stroompjes en die fijne, echte momenten van contact (waar ZO moielijk woorden aan te geven zijn, want de connectie zit dan vaak in een blik of een houding of iets anders 'subtiels')

Wat heel belangrijk is in mijn ogen is schaamteloosheid, dat je je niet teveel schaamt voor de bloopers en gekkigheden in je leven tot de donkere dagen en nare zaken (die kun je brengen op allerlei manieren en nadat je hebt gepolst of die ander ervoor open staat).

Dit is wat ik heb gemerkt. Dat je eigen schaamte het meest die echte verbinding in de weg staat.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
wat is diepgaand contact of echte verbinding? is er ook nep-verbinding?
Ik ben niet introvert, daarin kan ik je niet adviseren. Als je moeilijk een gesprek aangaat weet ik niet precies hoe verbinding tot stand zal moeten komen. Maar als je introvert bent kun je ook met vragen aansturen op die ontboezemingen bij die ander .
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 23:27:

wat is diepgaand contact of echte verbinding? is er ook nep-verbinding?Ja, dan gaat het niet diep, maar heb je gewoon contact over weer, werk enz. Zo denk ik dat TO het bedoelt - (?)
Oja, en een zekere schaamteloosheid kweken kan iedereen
quote:kers schreef op 30 juli 2016 @ 23:29:

[...]

Ja, dan gaat het niet diep, maar heb je gewoon contact over weer, werk enz. Zo denk ik dat TO het bedoelt - (?)dus als het niet over het werk gaat dan is het diepgaand? Het ligt aan het onderwerp dat je bespreekt?
Tjonge, meds, nu niet mierenneuken. Je snapt de strekking best wel
Schaamteloosheid.. dat inderdaad. Ik ben zeer open als je me kent, maar ik heb een gesloten houding en lijk daardoor moeilijk benaderbaar. Ik zal niet snel een eerste stap zetten, uit angst om afgewezen te worden waarschijnlijk. De behoefte is er wel. Dat gesprekken in mijn hoofd plaatsvinden herken ik ook. Het gaat over kwetsbaar opstellen, mensen toelaten. Ik weet mezelf gewoon geen houding te geven vaak.
en wel goed lezen he: ik schreef WEER en werk
quote:kers schreef op 30 juli 2016 @ 23:36:

Tjonge, meds, nu niet mierenneuken. Je snapt de strekking best welNee. Je kan van alles willen in dit leven maar als je het niet concreter maakt dan "diepe verbinding" ga je het niet vinden.
quote:Luzia schreef op 30 juli 2016 @ 23:37:

Schaamteloosheid.. dat inderdaad. Ik ben zeer open als je me kent, maar ik heb een gesloten houding en lijk daardoor moeilijk benaderbaar. Ik zal niet snel een eerste stap zetten, uit angst om afgewezen te worden waarschijnlijk. De behoefte is er wel. Dat gesprekken in mijn hoofd plaatsvinden herken ik ook. Het gaat over kwetsbaar opstellen, mensen toelaten. Ik weet mezelf gewoon geen houding te geven vaak.

Goed dat je het inziet van jezelf Luzia, dat is al een eerste stap. En niet te sombertjes, want je kunt dus wel open zijn, maar moet ontdooien. Nou, dan heb je anderen soms even nodig, om je een zetje te geven. Als je zelf graag die eerste stap wilt leren zetten, kan ik je slecht advies geven merk ik omdat ik juist extravert ben, Wat ik me (ook NIET vrij van angst voor afwijzing, integendeel) bedenk is: iedereen zit op de plee.

Sorry to be gross. Maar dat helpt!
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 23:35:

[...]

dus als het niet over het werk gaat dan is het diepgaand? Het ligt aan het onderwerp dat je bespreekt?Verveel je je?
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 23:40:

[...]

Nee. Je kan van alles willen in dit leven maar als je het niet concreter maakt dan "diepe verbinding" ga je het niet vinden.Vraag t TO!!
Hihi dacht ik ook Cateautje
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 23:40:

[...]

Nee. Je kan van alles willen in dit leven maar als je het niet concreter maakt dan "diepe verbinding" ga je het niet vinden.Dat staat er inderdaad wat lullig ja. Het is ook wel zaak om het concreet te maken. Ik hoor vaak dat mensen bij boeiend/leuk/interessant vinden, maar moeilijk benaderbaar. Dat zit mij in de weg,
Ik herken het, maar kan het juist ook met mensen hebben die ik helemaal niet ken..

Hou er toch niet zo van als mensen heel dichtbij komen..en mijn vriendinnen blijkbaar ook niet
quote:Luzia schreef op 30 juli 2016 @ 23:48:

[...]

Dat staat er inderdaad wat lullig ja. Het is ook wel zaak om het concreet te maken. Ik hoor vaak dat mensen bij boeiend/leuk/interessant vinden, maar moeilijk benaderbaar. Dat zit mij in de weg,Oké het gaat dus niet om diepe verbinding maar het gaat erom dat je je wat spontaner/ toegankelijker wordt. En waarom wil je dit?
quote:kers schreef op 30 juli 2016 @ 23:41:

Hihi dacht ik ook Cateautjehihi lachen toch
Ik vind contact met onbekenden soms ook het mooiste contact. Even dat wederzijds contact, even een glimlachje. Al is het maar op de fiets. Vind ik zo'n fascinerend verschijnsel.
Mensen willen wel altijd graag diepgaand contact met mij zolang het allemaal over hen gaat, maar zodra ik over mezelf begin houdt het meestal spontaan op.

Ik word doorgaans gebruikt als microfoon waar ze al hun rotzooi in dumpen en als ze klaar zijn dan gaan ze weer over tot de orde van de dag.

Gelukkig heb ik wel een paar mensen om me heen die wel normaal kunnen doen.
quote:S-Meds schreef op 30 juli 2016 @ 23:52:

[...]

Oké het gaat dus niet om diepe verbinding maar het gaat erom dat je je wat spontaner/ toegankelijker wordt. En waarom wil je dit?Omdat ik denk dat ik daardoor gemakkelijker verbinding kan ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven