Dagje Maastricht: tips?

31-07-2016 17:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen samen met een vriendin een dagje naar Maastricht, we willen natuurlijk sowieso gewoon door de stad slenteren en een beetje een indruk krijgen van de stad, maar voor de rest hebben we nog niet echt plannen. Hebben jullie aanraders? (en aangezien het weer best goed lijkt te worden, waar kunnen we het beste een ijsje halen? )
Leuke winkels in Maastricht: '

1. maison blanche dael (als je van koffie en thee houdt. Bij de thee is de droum vaan Mestreech een aanrader)

2. Als je van boeken houdt, boekhandel Dominicanen (in een kerk)

Maastricht heeft mooie musea, maar weet niet of die op maandag geopend zijn.

Terrasje pakken op het Vrijthof is ook altijd leuk met mooi weer!
IJssalon Venezia staat goed bekend, maar zelf nooit ijs gegeten
Deze ziet er ook goed uit. Maar is gesloten op maandag.

Veel plezier morgen.
Mocht je van Belgisch bier houden dan is biercafe de Gouverneur aan te raden.

Verder is het Jeker kwartier een leuke wijk om doorheen te lopen vind ik.
Ik denk dat Luna Rosso open is, absoluut een aanrader voor ijs. Verder vind ik een stadswandeling leuk, zie je wat meer dan alleen de winkelstraat. Tapijnkazerne is een aanrader voor de lunch. In Wyck, tussen station en Maas, zitten de wat meer bijzondere winkels. Als je op een terras wil zitten, vind ik het onze Lieve Vrouwe plein leuker dan het Vrijthof.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Luna Rossa is gesloten op maandag volgens de website.

Daar is het inderdaad ook leuk terrasje pakken!
Ik dacht dat het restaurant, senze Home, dicht is op maandag, maar misschien de ijssalon niet. Het is in ieder geen straf om er even te gaan om het te verifiëren
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Leuke tips al, bedankt!
Venezia zou ik overslaan: dat is wel een beetje vergane glorie.

Blanche Dael is wel een goede tip. Koffie en thee is erg goed maar ook de zelfgebrande pindas zijn de lekkerste van NL.

Verder zijn er een aantal pleinen en routes die je zou moeten lopen: Markt - Vrijthof - Amorsplein - Onze Lieve Vrouwenplein - De Helpoort - Stadspark - Plein 1912 en dan heb je wel wat kilometers in de benen. Zeker als je de zijstraatjes inloopt.

Typisch Limburgs gerecht: zuurvlees (zuurdere variant van stoofvlees) vind ik het lekkerst bij de Twee Heeren. Tussen Vrijthof en Amorsplein.

Qua shoppen: loop alle straatjes in. Hoe kleiner het straatje, hoe leuker de winkels.

Tot slot, ga mee in het tempo. Het komt allemaal wel. Of ze nou gek praten of niet. Gewoon relaxed zijn.
quote:Belle73 schreef op 31 juli 2016 @ 18:06:

Ik dacht dat het restaurant, senze Home, dicht is op maandag, maar misschien de ijssalon niet. Het is in ieder geen straf om er even te gaan om het te verifiëren Ze zouden in elk geval wel dom zijn als ze dicht zijn met mooi weer
Phone home: goede aanvulling van Venezia, aangezien ik er nooit ben geweest
Op de markt (?) patatzakjes Reitz. De lekkerste dikke patat met zelfgemaakte mayo. En daar verkopen ze ook zuurvlees zelfgemaakt. Echt heerlijk met hoofdletters. Staan vaak de rijen tot ver buiten.

Ligt naast de Mc Donalds in het centrum.
Haal de stadswandeling bij het vvvkantoor, leuke wandeling en je ziet nog iets meer. Komt langs Luna rossa, als ze open zijn zeker hier een ijsje halen.
Ijsje haal je bij Luna Rossa op het Onze Lieve Vrouwenplein, eten doe je bij Minckeleers aan de Markt bij het Mosaeforum, friet haal je bij Reitz wat ook aan de Markt ligt. Stadspark is leuk om doorheen te wandelen. En winkels genoeg.
IJs geen idee maar gebak en vlaai bij Royale! Echt dé lekkerste. En een broodje bij bufkes
Laatst een overheerlijk aardbeienijsje gegeten bij Pinky op de hoek van het vrijthof.

Er zitten trouwens een stuk of 4 Pinky's in het centrum van Maastricht.

Voor de lunch kan je heerlijk sushi eten bij Azië tapas ook op het vrijthof.

Ze maken de sushi zelf, echt overheerlijk.
Ik heb alle tips opgeschreven . Ik heb het even opgezocht, Luna Rossa is helaas dicht :(, maar we zullen vast ergens anders wel een lekker ijsje kunnen halen!
- IJs: nog lekkerder dan Luna Rossa: Stella Gelato in Wyck, op de Stationsstraat en gewoon open op maandag! (check hun Facebook voor actuele ijssmaken)

- Sushi is ook lekker bij Sashimi op de Helmstraat, goed en vers all-you-can-eat-concept.

- Ook een goede lunch in een historisch pand: Au Mouton Blanc op de Kersenmarkt.

- De stadswandeling halen bij de VVV is een goede tip.

- Wat hierboven ook al staat: de terrasjes op het Onze Lieve Vrouweplein zijn mooier en gezelliger dan op het Vrijthof.

- Ook een leuk terrasje en nét even buiten de gebaande paden: café Lure op de Looiersstraat 7. Ligt in een heel mooi oud deel van Maastricht, valt wel nog binnen het centrum.

- Chalet Bergrust ligt aan de buitenrand van de stad en heeft een terras met geweldig uitzicht over de stad.

- Bijzonder: de Bisschopsmolen in hartje stad, ambachtelijke bakkerij met nog werkende watermolen uit de elfde eeuw die je kunt bezoeken maar waar je ook hun producten kunt kopen. Is helaas dicht op maandag maar misschien voor een volgende keer.

- De lekkerste koffie van Limburg krijg je bij café La Clé op de Kesselskade.

Veel plezier!
Dankjewel Mercredi!
Wat ijsje betreft.. Ik fiets iedere avond na werk, door de stad naar het station. Regelmatig haal ik links en rechts een ijsje. De lekkerste ijsje tot nu toe vond ik de aardbeienijs van Stella Gelato, (400 meter van het station af).
Thais eten bij Pet Thai. Burgers bij Falstaff.
Promethium, hoe was jullie dag?
Vandaag was ik ook weer de hele dag weg, vandaar dat m'n update een beetje laat is. Het was een hele leuke dag!

We hebben de route gelopen van PhoneHome en heel veel mooie gebouwen gezien! Boekhandel Dominicanen was even zoeken (we waren er eerst op de een of andere manier staal langs gelopen..), maar daar zijn we ook nog een tijdje geweest. En ik heb er 2 boeken gekocht

Blanche Dael zijn we ook geweest, leuke winkel, bedankt voor de tip! (Zelfde voor Dominicanen) Ik heb daar een doosje rooiboosthee gekocht, die ga ik morgen proeven . Op de terugweg naar het station hebben we bij Stella Gelato een ijsje gehaald in de smaak blueberry cheesecake en die was echt superlekker!

Kortom: topdag! Mede dankzij jullie tips, bedankt!
Klinkt als een erg leuke dag idd, graag gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven