Vilnius

02-08-2016 16:18 4 berichten
Niet meer nodig maar bedankt iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een leuke stad, gezellig en veel te zien. Niet heel groot, maar daarom goed te combineren met wat dagtrips.

Ik ben een dag naar Trakai geweest (kasteel met mooie wandelmogelijkheden) en een dag naar Kaunas (tweede stad van Litouwen), was ook een mooie dag. De 'Hill of Crosses' bij Siauliai is misschien ook als dagtrip te doen, maar ik ben er onderweg naar Klaipeda met de trein even gestopt.

Ik vond het heel veilig, niet anders dan Amsterdam ofzo. De mensen in Litouwen zijn in mijn ervaring wat stug in de omgang en spreken lang niet altijd Engels (in Vilnius wel, daarbuiten heel weinig). Russisch zijn ze wel heel goed in, maar dat spreek ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde ervaring hier. Ik vond het een mooie stad, veilig ook. Ik denk dat als je alles wil doen en bekijken je in drie dagen klaar bent. Uitstapje naar Kaunas is heel leuk, daar kun je ook wel twee dagen rondlopen. Of er gediscrimineerd wordt kan ik niet beoordelen. De meeste mensen spreken wel een paar woorden Engels, jongeren spreken goed Engels. De mensen lijken stug, maar het is ook vaak een beetje onbeholpenheid, als je dan even met ze praat zijn ze heel vriendelijk. Riga is ook leuk!
Bedankt voor de reacties dames.

Klinkt allemaal positief Russisch of Litouws spreek ik niet maar waarschijnlijk tref ik wat aardige jongeren die Engels met me willen spreken.

Kaunas en het Trakaj kasteel staan bij mij inmiddels op de planning. Lijkt me leuk. Die Hill of Crosses kende ik nog niet maar ik zag dat het 4 uur reizen was dus dan moet ik wel even een goede ov verbinding vinden. Want het is niet relaxt om vertraging te hebben want dan ben ik er maar heel kort. En 's avonds rijdt er niet zoveel ov in Litouwen heb ik begrepen.

Ik hoop dat er nog meer mensen hun ervaringen hier willen delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven