uitspraak babynaam

02-08-2016 19:54 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames ,

voor mijn baby staat momenteel de naam Isa vast.

Wat vinden jullie mooier qua uitspraak? Iza of Isa?

x
quote:lux. schreef op 02 augustus 2016 @ 20:11:

Voornaam bedoel je.

En als je iSa schrijft, dan lijkt je dat je ook iSa zegt. Of zeg je ook Izabelle, Zander, Rooz, Zem?

Vanwaar de Z? Schrijf dan Iza.Ik zeg Izabelle, Sander, Roos, Sem. En Isa en Iza spreek ik beide uit als Iza.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik zou het uitspreken als Isa, maar vind het niet gek als je wil dat het klinkt als Iza. Dat zal je kind dan echter wel vaak er bij moeten zeggen dan denk ik.quote:zonnetje1080 schreef op 02 augustus 2016 @ 20:32:

Isa natuurlijk, anders had je wel voor Iza gekozen toch? Het stamt van Isabelle en dus spreek je het ook zo uit. Iza is overigens een jongensnaam, voor zover ik weet.Dat zou ik uitspreken als Izabel Edit: zegmaar, op z'n Frans maar dan met Nederlands accent

Mooie naam trouwens, hoe je 'm ook uitspreekt
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 augustus 2016 @ 20:42:

Spreken jullie echt die 's zo scherp uit dan (als de S in schaar en aso en israel)?? Isa spreek ik uit als ieza.. Maar de z niet zo zwaar als "zout". Maar zeker geen iessa..

idd.

Met een sss maak ik me meteen een voorstelling van een in plat Amsterdams-viswijfs uitgekrijst: Issssaaaah! Thuiskomme!
When in doubt, the auditor is always right!

Spreken jullie echt die 's zo scherp uit dan (als de S in schaar en aso en israel)?? Isa spreek ik uit als ieza.. Maar de z niet zo zwaar als "zout". Maar zeker geen iessa..Ja, maar dat komt omdat ik een meisje ken dat Isa heet dat je uit moet spreken als Isa, nu ben ik daar zo aan gewend dat ik dat de standaard vind. Maar dat zal dus voor iedereen verschillen, afhankelijk van de mensen in je omgeving.
Iza. Ik spreek deze naam nooit uit met een s en ook nog nooit zo gehoord
quote:Auditor schreef op 02 augustus 2016 @ 20:59:

[...]

idd.

Met een sss maak ik me meteen een voorstelling van een in plat Amsterdams-viswijfs uitgekrijst: Issssaaaah! Thuiskomme!Hahaha, nee, zo klinkt het niet. Het meisje dat ik ken klinkt meer als "ies-a" (met 1 s). Lijkt een beetje op Liesa.
Een "s" spreek je gewoon uit als en "s", en een "z"als een "z", lijkt me.

Dat er mensen zijn die en articulatie- of spraakgebrek hebben dienaangaande, doet daar niets aan toe of af.

Ook gewoon mensen die uitkramen "waffoor flees eet jij fanafond?"

Snap ze wel, maar volgens mij missen ze dan het vermogen de leter "v" correct uit te spreken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Isa
“Have courage and be kind.”
En de uitspraak van Lisa dan? Zeggen jullie dan liessa? Ik zeg lieza (net als je in het engels zou doen).

Is eigenlijk hetzelfde.
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 augustus 2016 @ 21:49:

En de uitspraak van Lisa dan? Zeggen jullie dan liessa? Ik zeg lieza (net als je in het engels zou doen).

Is eigenlijk hetzelfde.

Gewoon Lisa. Met een S. Niet "liza" with a "z" (om maar eens een bekend liedje aan te halen).

Je kent toch het verschil in uitspraak tussen een "s" en een "z" mag ik aannemen?

Spreken jullie echt die 's zo scherp uit dan (als de S in schaar en aso en israel)?? Isa spreek ik uit als ieza.. Maar de z niet zo zwaar als "zout". Maar zeker geen iessa..Dit.
quote:pejeka schreef op 02 augustus 2016 @ 21:51:

[...]

Gewoon Lisa. Met een S. Niet "liza" with a "z" (om maar eens een bekend liedje aan te halen).

Je kent toch het verschil in uitspraak tussen een "s" en een "z" mag ik aannemen?

Ben jij dan ook een van die mensen die "wraak" uitspreekt zoals je het schrijft, ipv "vraak" te zeggen?

En "eenergie" ipv "enerzjie" (energie)?

Niet iedere letter spreek je hetzelfde uit, is afhankelijk van de letter die er voor en er na staat..

Osdorp posse spreek ik ook uit als Ozdorp (maar dan niet zo zwaar als "zout" maar zeker niet schel als "as"). Misschien dat het iets brabants is ofzo, zelfs ze mensen die ik ken die Lisa en Isa heten spreken het met een semi "z" uit.
Uitspraak google translate

En dan lisa invoeren in nederlands. Zo spreek ik het dus ook uit.

Spreken jullie echt die 's zo scherp uit dan (als de S in schaar en aso en israel)?? Isa spreek ik uit als ieza.. Maar de z niet zo zwaar als "zout". Maar zeker geen iessa..Dit.
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 augustus 2016 @ 22:01:

[...]

Ben jij dan ook een van die mensen die "wraak" uitspreekt zoals je het schrijft, ipv "vraak" te zeggen?

Niet iedere letter spreek je hetzelfde uit, is afhankelijk van de letter die er voor en er na staat..

Osdorp posse spreek ik ook uit als Ozdorp (maar dan niet zo zwaar als "zout" maar zeker niet schel als "as"). Misschien dat het iets brabants is ofzo, zelfs ze mensen die ik ken die Lisa en Isa heten spreken het met een semi "z" uit.

Heeft niks met Brabants te maken, ik woon in Brabant.

En Osdorp is gewoon Osdorp, met een "s". Heeft niks met "the wizzard of Oz" te maken, de naam Osdorp.

"Energie" is een leenwoord, dus dat spreek je uit naar de uitspraakregels van de taal van herkomst.

Is eigenlijk hetzelfde.Volgens mij zeg je in het Engels Laiza.
Isa. En ik zou het ook met een S uitspreken.

Iza vind ik niet mooi staan en een z klank klinkt hard. Maar het is jullie dochter, vooral kiezen welke uitspraak jullie het mooist vinden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Is eigenlijk hetzelfde.

Ja liessa het is immers met een s en niet met een z.

Dan is het liezza.

Dochter heet Elise, heel bewust gekozen voor de s klank en niet Elize.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Tamboti schreef op 02 augustus 2016 @ 22:14:

[...]

Volgens mij zeg je in het Engels Laiza. Engelstaligen zeggen ook Liesa (met een korte s).
quote:slagroom-met-dip schreef op 02 augustus 2016 @ 22:01:

[...]

Osdorp posse spreek ik ook uit als Ozdorp (maar dan niet zo zwaar als "zout" maar zeker niet schel als "as"). Misschien dat het iets brabants is ofzo, zelfs ze mensen die ik ken die Lisa en Isa heten spreken het met een semi "z" uit.Belgen zeggen wel 'energie' ipv 'enerzjie'.
Huh? Hier in de regio Rotterdam spreekt iedereen namen zoals Isa, Rosa, Else en Elise toch echt uit als Iza, Roza, Elze en Elize. Volgens mij is dat zoals je het ook in het ABN uitspreekt.

Zijn er werkelijk mensen die de S in bovenstaande namen hard uitspreken, alsof het om Tessa, Jessica of Jasmijn gaat?
quote:minnimouse schreef op 02 augustus 2016 @ 22:20:

[...]

Engelstaligen zeggen ook Liesa (met een korte s).Oh ik ken ook wat 'Laiza's', maar die komen inderdaad niet uit de UK maar uit de States en Zuid-Afrika.
quote:Tamboti schreef op 02 augustus 2016 @ 22:23:

[...]

Oh ik ken ook wat 'Laiza's', maar die komen inderdaad niet uit de UK maar uit de States en Zuid-Afrika.

'Engelstaligen' hoeven niet uit The UK te komen

Ik heb geen idee in welke landen ze 'Laiza' of 'Liesa' zeggen. Feit is dat beide kan.

Liza Minelli spreek je idd uit als 'Laiza'.
quote:Java schreef op 02 augustus 2016 @ 22:23:

Huh? Hier in de regio Rotterdam spreekt iedereen namen zoals Isa, Rosa, Else en Elise toch echt uit als Iza, Roza, Elze en Elize. Volgens mij is dat zoals je het ook in het ABN uitspreekt.

Zijn er werkelijk mensen die de S in bovenstaande namen hard uitspreken, alsof het om Tessa, Jessica of Jasmijn gaat?

Ik spreek het inderdaad ook zo uit.

Izabel, Iza, Roza, Elize.

Vooral Rosa vind ik met een S niet klinken.
quote:minnimouse schreef op 02 augustus 2016 @ 22:26:

[...]

'Engelstaligen' hoeven niet uit The UK te komen

Ik heb geen idee in welke landen ze 'Laiza' of 'Liesa' zeggen. Feit is dat beide kan.

Liza Minelli spreek je idd uit als 'Laiza'.Misschien komt het dan wel doordat de i door een s of door een z gevolgd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven