wachten..

03-08-2016 17:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik merk dat ik zelf steeds meer behoefte krijg om mijn verhaal te delen en het er met meiden over te hebben die zich hetzelfde voelen of in een soort gelijke situatie.

Het lijkt mij leuk in contact te komen met meiden die dit gevoel delen, jonge moeders of iemand die ook binnenkort wilt gaan beginnen voor een klein wondertje !

Liefs,
Er os een topic wachten met zwanger wotden met gelijkgestemden
quote:Ik kan dus niet wachten om een gezinnetje te zijn.. helaas moeten wij nog even wachten voordat we kunnen beginnen vanwege zaken die wel op orde moeten zijn. zoals het er nu voorstaat stoppen wij in december met de pil. Zodat mijn vriend de tijd heeft om hieraan te wennen en alle onduidelijkheden helder zijn geworden! ookal ben ik nog jong en heb ik alle tijd, wachten met dit gevoel is zo moeilijk!Je bedoelt het misschien anders, maar het komt op mij niet over alsof je vriend er echt achter staat of aan toen is? Ik begrijp dat het lastig is als jij een heel sterke wens hebt, maar het lijkt me wel belangrijk dat jullie er echt sámen aan toe zijn en dat je je vriend hierin niet pusht.
Bedoel het inderdaad niet zo! dit hebben we samen besloten. omdat we eerst nog dingen op order willen hebben. Hij wil t ook rustig aan doen om er naar toe te groeien. Als het dan niet goed voelt voor bijde nemen we natuurlijk langer de tijd!
Herkenbaar hoor. Hier begon het op mijn 19e, twee jaar gewacht totdat vriend er ook klaar voor was. Zwanger op mijn 21ste, een levend kind op mijn 24ste (daartussen is het meerdere keren fout gegaan) Nu een zoontje van bijna twee, en de kriebels zijn er weer in alle hevigheid, en weer moet ik wachten want mijn man is nog niet klaar voor twee kinderen in huis haha. Vind het maar vermoeiend die stomme kriebels!!
@issiee321

Lijkt me onwijs heftig om mee te maken.. die kriebels zijn verschrikkelijk en niet weg te krijgen! wat kreeg jij voor reacties van je omgeving, omdat jij natuurlijk ook vrij jong begonnen bent. lijkt me zo heerlijk om moeder te zijn! geweldig zo'n leuk jongetje van 2 jaar ! Leuke leeftijd !
quote:Lalameme schreef op 03 augustus 2016 @ 17:44:

Bedoel het inderdaad niet zo! dit hebben we samen besloten. omdat we eerst nog dingen op order willen hebben. Hij wil t ook rustig aan doen om er naar toe te groeien. Als het dan niet goed voelt voor bijde nemen we natuurlijk langer de tijd!Okee, mooi zo!
Dat gevoel dat het plots komt herken ik wel! Ik ben zelf ook 22 en heb eigenlijk hetzelfde verhaal, wonen ook samen vriend ook 25. We hadden het er al een paar keer over gehad, en een paar keer had ik het eigenlijk een beetje afgewimpeld ivm met het voetbal wat ik doe. Uiteindelijk en ook uit het niets wist en voelde ik gewoon dat het het moment was. Wij hebben besloten dat ik vanaf december zou stoppen met de pil. Eerste menstruatie afgewacht deze was bij mij best snel na ongeveer 6 weken. want dat is ook iets waar je rekening mee moet houden of moet weten dat het soms wel lang kan duren voordat je cyclus weer op gang is. En sinds dien willen wij graag zwanger worden. Helaas is het nog niet zo ver maar wie weet. Wat wel heel belangrijk is is dat jullie er echt achter staan, dus ook je vriend. En ik snap goed dat als je het wil dat je het ook het liefste meteen wil :p zo zit ik zelf ook in elkaar. Het lijkt mij ook heerlijk om jong moeder te worden dan heb je nog alle energie en kun je nog heerlijk spelen met je kleintje (l) En van wat de omgeving zegt daar moet je je niks van aantrekken, want jij weet en voelt gewoon dat het goed zit tussen jullie!! Mensen weten toch altijd wat beter!
@beebie1

Zo fijn om te horen dat ik dus niet de enigste ben die dat gevoel ervaard.. voelde me er echt alleen in! wat andere denken maakt me in zekere zin uit, omdat het gewoon vervelend is.. maar ik wil de meningen en oordelen van andere niet mijn/onze beslissing laten beinvloeden. We hebben ons huisje, onze poesjes, ons werk en het belangrijkste elkaar! ons leven is op de rit!

Voor jou dus al een tijd een spannende periode! Ik hoop voor je dat het snel raak is! lijkt me zo spannend, mooi en bijzonder om er echt samen mee bezig te zijn. Ik krijg al vlinders in mn buik als ik denk aan het moment dat het zover is! laat staan hoe mooi het is er echt mee bezig te zijn!

Dat ontpillen is wel iets dat mij nerveus maakt. Je weet inderdaad nooit hoelang het duurd tot je normale cyclus terug is, daarnaast weet je ook niet hoelang het nog duurd als je normale cyclus er is.. ik wacht vooral voor mijn vriend! Wat mij betreft ging die stomme pil nu al de prullenbak in haha !
@lalameme, en als je het ontpillen uitlegd aan je vriend en dan gewoon een paar maanden met condoom sex hebt? zo hebben wij dit lig gedaan omdat ik eerst mijn lichaam weer wilde laten wennen aan de cyclus en ik merkte wel dat ik er best wel last van had van het ontpillen dus ben blij dat wij het zo gedaan hebben ja het is ook heel erg spannend, ik hoop echt dat het snel zo mag zijn we zijn er helemaal klaar voor!

mijn vriend en ik hebben al zoveel meegemaakt dat mensen over ons gepraat hebben etc, wegens de omstandigheden. wij zijn daar heel makkelijk in geworden. we hebben elkaar ons huisje en ons hondje en onze kat :p en degene die het niet normaal vinden of die jaloers zijn of wat dan ook blijven maar lekker weg :p gelukkig houd je zo alleen de mensen over die er echt voor je zijn. En ik denk dat je wel veel leuke reacties zal krijgen hoor zijn jullie al langere tijd samen?
@beebie1

Ja precies, is mijn plan wel inderdaad. Daar ga ik heb volgende week nog even over hebben. Wil inderdaad niet te pusherig zijn want ik wil samen een goed stabiel gezin vormen.. niet een gezin onder druk. zelf zijn mijn ouder zo lang ik weet uit elkaar dus ik weet heel goed dat ik dat wil voorkomen!

Snap helemaal dat je er na zo'n tijd helemaal klaar voor bent ! wanneer weet je hoe het deze maand is gegaan ? lijkt me super spannend allemaal!

Ik ben er op t moment zo in op gegaan dat ik mezelf van de week niet kon weerhouden 1 paar van die schattige sokjes te kopen. Achteraf moest ik wel een beetje om mezelf wachten, zo bizar dat het ineens zo omhoog komt dat gevoel!

Lekker he alles op de rit en je eigen plekje samen! je hebt inderdaad helemaal gelijk wat betreft de meningen en oordelen van andere. Als jij een goed gezin kan bieden aan een kindje en er zelf achterstaat waarom dan niet! Een ander kan daar niet over oordelen!

Wij zijn nu bijna 3 jaar samen en hebben al veel meegemaakt. Sinds een half jaartje ons eigen huisje. Alleen daarvoor waren we al eigenlijk bij elkaar ingetrokken en altijd samen! dat al bijna 2 jaar voordat we gingen samen wonen! En jij?
@lalameme ik moet maandag ongesteld worden dus dan zullen we het zien. maar ik verwacht er niet al te veel van. Toch blijft het elke maand een teleurstelling :( Mijn vriend en ik zijn twee jaar samen, vanaf dag een altijd samen geweest (hij woonde al op zichzelf) en in december hebben we een huis gekocht. Het gaan allemaal wel heel snel bij ons, maar het voelt gewoon heel goed. Ik heb een eigen bedrijf en mijn vriend werkt ook fulltime dus wat dat betreft kan het eigenlijk niet beter, we hebben nu al wel wat maanden de tijd gehad om te sparen want als je gaat kijken is het allemaal zo duur!! dus dat raad ik je echt aan begin vast met elke keer wat geld weg te leggen of te zetten want als straks alles in een keer komt dan heb je genoeg nodig haha! :p ook al heb je dan nog negen maanden :p

Aaah ja ze zijn ook allemaal zo schattig die kleine kleertjes! onze beste vrienden verwachten ook een kleintje en daar kan ik ook gewoon niet onderuit als ik in de stad ben! er blijft elke keer wel wat plakken :p ik zou zo graag ook iets kopen, maar ik ben gewoon bang dat ik er mee blijf zitten als het nooit "lukt" dat is echt mijn grootste angst omdat het bij ons in de familie allemaal niet zo makkelijk gaat met kinderen krijgen.

Ik hoop echt dat je vriend er ook snel klaar voor is en dat jullie samen aan het avontuur kunnen beginnen! bij ons heeft het ons echt verder naar elkaar toe gebracht! want het is allemaal zo bijzonder!
@beebie1

Ja gaat snel! Maar als je er samen klaar voor bent, alles goed en stabiel is. Je inderdaad een leuk spaarcentje hebt en een goede baan dan moet je er gewoon voor gaan! Snap zeker dat je daar ook bang voor bent. Ik eigenlijk ook wel maar kon het niet laten haha.. maar dat is ook de reden dat ik het liefst de pil vandaag nog weggooi.. wil ten eerste gewoon al die hormonen niet meer sowieso, maar ook omdat ik wil weten of ik uberhaubt idd wel een eisprong heb! Voor t zelfde geld lukt het idd nooit.. een kindje krijg je, helaas komen ze niet altijd wanneer je t graag wilt..

Wel leuk dat jullie vrienden ook bezig zijn met kindjes! bij mij in de omgeving en van mijn leeftijd nog niemand.. dus best lastig omdat je je gevoel dan toch minder goed kan uitleggen! En inderdaad lekker sparen! ik wil ons kindje later als het er mag komen wel echt wat moois te bieden hebben!

Dat hoop ik ook! Ik kijk sowieso uit naar december en hoop dat het dan zover mag zijn! want echt, ik was liever gisteren dan vandaag begonnen! Ik merk inderdaad nu al, dat als ik naar hem kijk ik er nog gelukkiger van word dan voorheen, gewoon dat je allebei weet dat je graag van elkaar een kindje wilt, natuurlijk heb je het er wel al eens over gehad maar anders, niet als in, we willen dit graag gaan doen nu.. en dat is zo een speciaal gevoel vind ik! als ik hem ook zie met een klein kindje dan kan je me niet gelukkiger krijgen !

Wat doe jij allemaal extra om zwanger te worden, qua testen en vitaminen etc.?
@lalameme wij hebben nu een paar maanden ovulatie testen gedaan, en qua vitaminen pak ik eigelijk alleen folium zuur want tegen veel van die pilletjes kan ik niet tegen. Van die multivitaminen word ik echt heel misselijk en moet ik ook echt overgeven. Verder eten wij heel gezond en maken we ook best vaak een gezonde smoothie. dus ik krijg het merendeel vitamine wel binnen. De eerste maanden dronken wij ook geen alcohol, maar nu pak ik wel af en toe een wijntje. want wie weet hoelang het nog duurt.

Ja dat lijkt leuk, en dat is het ook wel, alleen soms dan steekt het wel als je hoort dat hij bij hun allemaal al raak is. Een vriendin van mij die was niet eens een keer ongesteld na de pil.. en dan ben je gewoon even heel jaloers :p

En iedereen zegt altijd op het forum je moet er geen druk achterwegen minder mee bezig zijn balblabla maar als je graag een kindje wil dan is dat heel lastig!
@beebie1

ja daar is inderdaad ook wel wat voor te zeggen. Als je al zolang bezig bent en het zo graag wilt lijkt t zo oneerlijj terwijl je het hun natuurlijk ook echt wel gunt. Lijkt me ook moeilijk en een naar gevoel!

En inderdaad als je alles erop aan past dan ie het denk ik geen doen meer.. je weet niet hoelang het duurd en je moet ook wel een beetje leven natuurlijk! ik vind het nu al moeilijk om aan iets anders te denken dan aan een kindje laat staan als je er midden in zit. Snap echt dat het zo lastig is.. die drang word alleen maar groter!

Ik wat voor soort huisje wonen jullie ? wij wonen in een appartement met 2 slaapkamers. De slaapkamets zijn best wel lekker ruim! klein balkonnetje maar zeker ruim genoeg!

Hoop echt voor je dat je aankomende week een positieve test mag hebben! ik zal voor je duimen !

Liefs,
aaah dat is lief! ik hoop dat dat duimen helpt!

wij hebben een hoekwoning met drie slaapkamers en evt een vierde op zolder. Dus we kunnen er tegen aan :p Nee voorlopig zitten we zeker goed en dit huis is ook gekocht met uitzicht op evt kinderen want tegenons huis aan de achterkant ligt een mooie speeltuin.

Een appartement met twee slaapkamers is ook super! dan heeft het kindje mooi zijn eigen kamertje dat lijkt me zo leuk, de kinderkamer inrichten!! mooie muurstickers en lief bedje

En alle kleding is zoooo zacht en schattig!

Ik ben echt zon youtubemuts, daar heb je ook allemaal leuke filmpjes van "nieuwe" moeders en hoe hun het allemaal doen. Soms zitten er ook handige tips bij. Zo probeer ik mn spanning een beetje in bedwang te houden haha :p
Je vriend wil ook stoppen met de pil. Waar slikt hij pillen voor? Mag hij daar van de dokter zomaar mee stoppen?
Ik ben 23 en verwacht in januari de eerste. Ook jong maar ben dol blij. Ik merk wel dat ik veel rust vind bij het idee dat alles in orde is. Financieel, huis, relatie en overig. Het geeft onnodig stress om nog allerlei dingen te moeten regelen als je al zwanger bent.. de tijd gaar zo snel.

Ik ben van mening: Als alles goed verloopt, de zaken in orde zijn. Waarom niet?
@beebie1

Wauw hebben jullie goed voor elkaar al zo snel! ik dacht dat ik t luxe had vergeleken met veel van mijn leeftijd! een huisje is tegenwoordig veel minder makkelijk aan te komen! mooi hoor! haha jullie kunnen er in de toekomst indd flink tegen aan. Wij hebben ook in het zicht wen leuke speeltuin! vond die extra kamer wel echt belangrijk. omdat ik altijd een jonge moeder heb willen zijn, als het zo mag zijn tenminste... en dan heb je de ruimte. Ik zou het verschrikkelijk vinden om te moeten verhuizen als je zwanger bent !

Dat kamertje inrichten lijkt me ook fantastisch! en er is zoveel leuk! ik ben bijna nog nooit iets tegen gekomen wat ik echt lelijk vond haha.. word nog moeilijk!

Mijn vriend heeft er met een kennis mee kunnen praten. Al een wat oudere man! en is er nu al een stuk rustiger onder. hij begint er steeds meet zelf over en af een toe een opmerking al; als je zwanger bent, wil ik wel veel aan je buik zitten. En zoals; maar hoe gaan we ons kindje noemen dan! dat vind ik natuurlijk onwijs leuk!

Leuk dat ga ik ook eens proberen! vind het heel fijn om verhalen en ervaringen van andere te horen! wil er inderdaad wel mee bezig zijn, dat vind ik niet vervelend. Alleen nu krijg ik er vaak echt een nerveus gevoel van dus is wel fijn als ik dat wat kan loslaten! en er alleen maar op een goede gezonde manier mee bezig te zijn !

@isabeaud

Wauw wat onwijs spannend en mooi! Snap dat je daar dol blij me bent ! gefeliciteerd met je zwangerschap! hoelang zijn jullie bezig geweest om zwanger te worden, en hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie ook echt begonnen sinds de wens er is! hoelang zijn jullie samen etc.

Goede tips, bedankt daarvoor. Wij hebben idd alles op orde en zijn erg gelukkig samen we vullen elkaar aan en kennen elkaar door en door! vind het echt leuk om meer van je te horen!
Ik wil ook graag meeschrijven en meelezen. Wij zijn ook jong, 23 en bijna 26, wonen al 4 jaar samen en zijn ook toe aan een gezinnetje. Nog even wachten want de planning is nu rond de lente volgend jaar om te stoppen met de pil. We hadden in eerste instantie volgende maand in gedachte, maar dat is helaas uitgesteld.
Ik heb ook jaren gehad. Op mijn 21e begon het te kriebelen. Ik ben nu 27 en zwanger van ons eerste kindje. Mijn man wilde destijds nog niet dus zijn we gaan feesten en reizen. In januari 2016 heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Na 1 keer onveilige seks te hebben gehad, was ik gelijk zwanger! Zo kan het dus ook gaan.

Als ik nu terugkijk ben ik blij dat we nog 6 jaar hebben gewacht. We hebben ondertussen beide een vaste baan, zijn getrouwd, koophuis, alles op orde. Daarnaast hebben we volop genoten van het reizen en alle festivals. Denk er goed over na voordat je wilt gaan beginnen! Ik weet hoe het voelt hoor, de kriebels. Man, wat een drama! Maar relativeer goed en bedenk goed wat je belangrijk vindt voordat er een kleine spruit bij komt!

In ieder geval heel veel succes!
quote:Lalameme schreef op 04 augustus 2016 @ 10:20:

@isabeaud

Wauw wat onwijs spannend en mooi! Snap dat je daar dol blij me bent ! gefeliciteerd met je zwangerschap! hoelang zijn jullie bezig geweest om zwanger te worden, en hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie ook echt begonnen sinds de wens er is! hoelang zijn jullie samen etc.

Goede tips, bedankt daarvoor. Wij hebben idd alles op orde en zijn erg gelukkig samen we vullen elkaar aan en kennen elkaar door en door! vind het echt leuk om meer van je te horen!

Dankjewel wat lief! Ik stopte ongeveer voor kerst met de pil. We lieten het even met rust en zagen wel wat er ging gebeuren. Toch kreeg ik in februari toch echt het verlangen en ging ik op de data letten. Toen was het in april raak dus geen best snel. We zijn nu 3,5 jaar samen en na 1,5 jaar hadden we het er al over. Mijn vriend is 28 en weet al erg lang dat die graag kinderen zou willen en nu krijgt die een dochter ghehe.

Wat fijn dat jullie zo goed gaan samen, als je maar een team bent dan komt alles goed. Ik zie veel voordelen in jong moeder worden aangezien ik er nog veel meer zou willen.

Als je nog vragen hebt let me know!
Leuk al jullie reacties! zo leuk om verhalen de delen en van elkaar te leren! Vin ik tenminste haha. Het steld mij echt gerust dat ik niet als enigste met dit geboel worstel!

@LeBump

Bedankt voor je advies! En allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij zijn bijde allebei niet echt van de festivals en feesten. Een avondje en vrienden vinden we natuurlijk allebei wel leuk en gezellig maar het is niet en nooit geweest dat alles daarom draait! Dus wat dat betreft is dat niet iets waar wij op zouden moeten wachten!

@sparklingLemon

Tuurlijk, lekker meeschrijven. Spannende en rare periode he.. ik moet echt nog een beetje aan deze gevoelens wennen. t is zo heftig en zo plotseling! ik kan echt niet wachten! Vervelend dat jullie het hebben moeten uitstellen! T lijkt ver weg maar voorheen vond ik ook dat de tijd vloog.. dus achteraf zal dat nu ook wel zo gaan haha!

@isabeaud

Het is bij jullie dus wel echt snel gegaan dus ! super leuk. En een meisje, dat lijkt me echt onwijs leuk!! heb jij nog dingen extra gedaan om zwanger te worden ? Ik zie die voordelen inderdaad ook allemaal en kan echt niet wachten. Lijkt me echt geweldig. Hoe reageerde de omgeving op jullie ?
Hoi,

Als het mag wil ik ook graag mee schrijven.

Bijna dezelfde situatie hier. We zijn nu 7 jaar samen en wonen bijna 3 jaar samen!

Ik ben 23 en m'n vriend 25 ik ben nu bijna anderhalf jaar gestopt met de pil.

En we zijn er sinds een half jaartje achter dat ik pcos heb:(

Dat is echt een klap recht in je gezicht.

Maar we houden de moed er in haha.

Het lijkt me leuk om mee te schrijven omdat er in onze omgeving toch wel vaak scheve gezichten zijn omdat we allebei nog zo jong zijn en al kinderen willen.

X
Hoi Bloem, dat is vervelend, dat hoor je ook vaak he PCOS... hoe ben je hier achter gekomen? Ik slik ook al zolang als ik mij kan herinneren de pil en heb altijd keurig een stopweek. Kan het dan ook zijn als ik volgend jaar stop met de pil ik ook opeens pcos kan hebben?

Van die reacties en scheve gezichten vanuit je omgeving moet je je echt niet veel aantrekken. Als jullie alles op orde hebben en er aan toe zijn is dat zo en daar heeft niemand verder iets mee te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven