Eci lidmaatschap

03-08-2016 17:29 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Had een idee om lid te worden van eci maar zou graag eerst ervaringen willen lezen van andere dames die z'n lidmaatschap hebben, hier mijn vragen:

Is een eci lidmaatschap betrouwbaar?

Kost z'n lidmaatschap geld? (op de kwartaal afname na) en de belangrijkste zijn er ook echt voordelen van z'n lidmaatschap?

Graag hoor ik ervaringen van andere mensen met z'n lidmaatschap

Groetjes
quote:viva-amber schreef op 03 augustus 2016 @ 18:29:

Ik vind het stom. Heel vroeger weleens gehad en ik vergat vaak te bestellen en dan krijg je echt hele stomme boeken thuis gestuurd.Maar dat hebben ze blijkbaar veranderd. Als je niet zelf op tijd wat besteld krijg je automatisch een ECI bon van 25 euro. Op zich ook geen probleem dus.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dat dat nog bestaat zeg! Honderd jaar geleden ook lid van geweest. Ik kon als welkomsgeschenk lp's uitzoeken, dat werd onder andere Phil Collins en U2 (moet je nagaan hoe lang dát geleden is). Dat was ook gelijk het laatste leuke wat ik daar heb kunnen vinden. Elke drie maanden weer dat achterlijke kroonboek, want verder was het aanbod ruk. Heeft nog 2 jaar geduurd voordat ik er vanaf was, want volgens hun was mijn aangetekende brief steeds te laat (yeah right).

Geen idee hoe t nu is, maar ik zou er niet meer aan beginnen. Ga liever gewoon naar een boekhandel.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ach ja, Het Kroonboek, zo heette dat. En je moeiten om van dat lidmaatschap af te komen herken ik ook al. Bij mij heeft het anderhalf jaar gekost.
Wat is dat toch, ik plaats vanavond alles dubbel!
quote:himalaya schreef op 03 augustus 2016 @ 17:43:

Zijn boeken dan veel goedkoper dan gewoon in de winkel, waar je kunt ruiken en voelen en kunt lezen of het wat voor je is?

Winkel ?

Bestaan die nog dan ?
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben dus niet de enige. Wat een gedoe was dat!

Wat was ik blij dat ik er vanaf was. Sindsdien heb ik mij nooit meer wat laten aansmeren.

Zo'n bon van 25 euro vind ik ook maar niks. Dan moet je toch nog wat kopen. Er staat vast wel een datum op en mezelf kennende zou er af en toe wel een bon blijven liggen.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Mijn ouders zijn al zo'n beetje sinds het bestaat lid en willen het eigenlijk al jaren opzeggen maar doen dat niet omdat ze ook zoiets hebben van ach het is maar 4x per jaar.

Zou het zelf niet doen want de laatste jaren is het naar mijn idee amper goedkoper, je krijgt niet vaak meer extra dingen als lid maar je moet wel verplicht in een bepaalde termijn wat bestellen en de collectie loopt soms wat achter. Daarnaast hebben ze volgens mij ook geen winkels meer en dat is ook wel jammer.
Van de site;

Koop je meer dan 3 boeken per jaar, dan krijg je bij eci 20% korting op meer dan 25.000 boeken. De korting gaat in vanaf je 4de boek. Daarna blijft je recht op 20% korting geldig, zolang je meer dan 3 boeken per jaar koopt.

De moeite niet waard dus, die korting.
Biertje?!
Als je lid wordt raad ik wel aan om meteen een week later het weer op te zeggen dan ben je in ieder geval op tijd want over 10 maanden vergeet je het wellicht. Geen idee hoe lang de opzeg termijn is.
Betalen kan ook niet via acceptgiro. Bevalt iets je niet krijg je weer gezeik met terugbetalingen waar je 100 keer zelf achterna moet gaan.

Bij de eerste aanmaning komen er al extra kosten bij.
Biertje?!
quote:Bitje93 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:59:

[...]

Winkel ?

Bestaan die nog dan ?Ja hoor, zat. Of je gaat naar de boekenmarkt, of naar de bieb, of naar de rommelmarkt. En anders ga je lekker naar Bol.com. Veel meer keus en als je een keer drie maanden lang geen boek wilt kopen zit je niet meteen opgezadeld met een Kroonboek.
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 augustus 2016 @ 19:33:

[...]

Ja hoor, zat. Of je gaat naar de boekenmarkt, of naar de bieb, of naar de rommelmarkt. En anders ga je lekker naar Bol.com. Veel meer keus en als je een keer drie maanden lang geen boek wilt kopen zit je niet meteen opgezadeld met een Kroonboek. dat is niet meer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Moet ook bekennen dat ik vaak in een klap 20 boeken bestel dus dat schiet bij eci ook al niet op
quote:IBIopviva schreef op 03 augustus 2016 @ 19:58:

[...]

dat is niet meer.Oh joh weet ik veel
Ik haal boeken vrijwel altijd bij de kringloop. Daar staan vaak leuke titels voor max 2 euro. Daarna breng ik ze terug of geef ik ze weg aan anderen.
Hallo?!
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 augustus 2016 @ 20:00:

[...]

Oh joh weet ik veel Dat was duidelijk haha. Had het net al geschreven maar mensen zijn nog zo vol van hun ervaringen dat vrijwel niemand het ziet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
20 boeken in 1 keer bestellen? Misschien is eci dan wel goedkoper voor je. Ik zou even kijken voor welke boeken die 20% korting geldt. Even prijzen vergelijken. Je hoeft in elk geval geen lid te worden en je hebt geen afnameverplichting.

Al zou ik in jou geval lekker lid van de bieb worden.
Kun je niet een keer een gids van je tante doorbladeren en kijken wat er zoal in staat? Als ik op de site kijk is het aanbod echt wel bij de tijd en niet meer so truttig als vroeger.

Ik ben tot 10 jaar geleden lid geweest, denk zo'n jaar of 7, en ivm emigratie opgezegd. Probleemloos!

Ik houd van zulke gidsen en vind het heerlijk om die door te bladeren en iets uit te zoeken, daarom ben ik zo lang lid gebleven. Geen idee of het echt goedkoper is, geloof dat het niet zo veel uit maakt.

De aanbieding bij lid worden is meestal goed, dat was die bij mij destijds iig wel, dat weet ik nog. Heb nooit problemen gehad bij bestellen/bezorgen/betalen. Een keer had de bezorger het pakketje in de sloot gegooid, een heel stuk van ons huis. Geen idee waarom. Die had iemand gevonden en alsnog bij ons aan de deur gebracht, maar de boeken waren helemaal nat. Kreeg ik zonder problemen nieuwe toegestuurd.

Drie keer heb ik meegedaan aan zo'n serie, een keer per maand komen er dan 2 boeken in een bepaald thema. Een keer in 'stam van de Holenbeer'sfeer en een serie met spannende boeken, die beide echt heel leuk waren en die ik anders nooit had gekocht. Een keer met chicklits en die heb ik na twee zendingen opgezegd, dat was niet mijn ding. Was geen enkel probleem, tussentijds opzeggen kon gewoon.

Of het echt voordelen heeft? Geen idee.. daarvoor is het te lang geleden, maar ik ben altijd tevreden geweest. Denk dat je inmiddels overal wel makkelijk aan boeken kunt komen, en ik persoonlijk hoef een boek niet in mijn handen te hebben voordat ik het koop, online is ook goed.

Aanvulling: Heb even op de site gekeken, maar volgens mij werkt het niet meer zoals vroeger. Je krijgt de korting als je min 3 boeken per jaar koopt en het 4e is dan met korting. Als je die niet haalt krijg je niet meer een verplicht boek thuis, dan krijg je gewoon geen korting meer, als ik het goed begrijp!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-08-2016 10:15
Reden: spam
% gewijzigd
quote:eci schreef op 04 augustus 2016 @ 09:22:

[...] Goh wat een goed spam opzetje. Met een topic en al.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-08-2016 10:15
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
Als je nieuwe boeken wil kopen met korting, dan kun je ook op de site van boekenfestijn kijken. Ik ben laatst naar een echt boekenfestijn geweest in een hal, enorm veel boeken en voor prijzen waar je blij van word. Veel meer dan 20% korting. Zodra ik nu zonder boeken kom te zitten, ga ik ze daar bestellen
Ik ben er nog steeds lid van.

Het aanbod is niet echt bijzonder breed, je moet uitkijken dat je geen item besteld die toevallig ineens geen deel uitmaakt van de kwartaal-voorwaarden.

Maar toch zo een aantal boekenseries kunnen bestellen met korting door de jaren heen.

Ook vaak TV-series besteld op dvd/blue-ray (Ik ben er nog zo een die betaald voor TV series die ik het waard vind ipv ze alleen maar gratis te downloaden)

Toch zou ik jou het niet aanraden. De website is tegenwoordig knudde, de hoeveelheid van aanbod loopt achter en is beperkt. En het voordeel is het gewoon niet waard als je daardoor een item koopt dat je moet kopen en eigenlijk niet zou willen.

Het is voor mij eigenlijk het achterlopende aanbod dat het zo funest maakt. Als ik een bepaald boek wil, dan kan ik wel naar de ECI site gaan, maar daar is het nog niet beschikbaar, of het valt buiten de kortingsregeling. Dan loop ik evengoed een keer langs de boekhandel en trek het daar van de plank, dan heb ik het ook meteen in handen.

Bij Bol.com zou ik trouwens nooit mijn boeken bestellen. Ik wil namelijk dat de auteur er nog wat aan verdient, maar veel schrijvers waarvan ik boeken koop die zitten niet bij standaard publishing houses, dus Bol.com kan hun boeken wel leveren, alleen gaat er dan geen cent royalties naar de schrijvers toe, dat gebeurd wel als je de boeken bij de lokale boekhandel besteld.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Vroeger de ideale bron voor anoniem gekochte seksboeken, maar sinds internet lijkt ne die functie niet meer relevant
Ik ben nog steeds lid van ECI. Als je de allernieuwste boeken niet direct wilt lezen, maar minimaal 4 maanden geduld hebt dan is het voordelig en ze ook zelf wilt hebben. Als je ze 1 keer wilt lezen en dan weer verkopen dan kun je beter lid worden van de bibliotheek. Ze hebben de nieuwste boeken ook wel, maar daar betaal je net zoveel voor als bij bol.

De laatste jaren als je vergeet te bestellen dan krijg je geen boek meer thuisgestuurd, maar een bon van 25 euro. Die kost ook wel gewoon 25 euro, maar dan kun je alsnog zelf wat uitzoeken. Koop je dan 2 boeken die allebei tellen, dan ben je alweer klaar.
quote:Schulten-Frau schreef op 03 augustus 2016 @ 19:25:

Betalen kan ook niet via acceptgiro. Bevalt iets je niet krijg je weer gezeik met terugbetalingen waar je 100 keer zelf achterna moet gaan.

Bij de eerste aanmaning komen er al extra kosten bij.Je kunt wel betalen met acceptgiro, doe ik regelmatig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven