Morgen Amsterdam

05-08-2016 14:43 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet ik tussen 15-16 aan de Noorderstraat, zijstraat van de Prinsengracht, in Amsterdam zijn. Volgens mijn schoonmoeder, die ook niet bekend in/met A'dam is, kan ik zonder problemen hiernaartoe rijden. Parkeren kan onder het huis, dus dat is prima.

Wie is bekend in/met Amsterdam en weet of ik inderdaad op dat tijdstip zonder problemen/opstoppingen vanuit Den Haag naar de Noorderstraat in A'dam kan rijden op de TomTom (ben helemaal niet bekend in A'dam, dus aan omleidingen heb ik niets)?
quote:Ceylon schreef op 05 augustus 2016 @ 16:05:

Ik ga sowieso altijd naar Amsterdam met het OV. Speciaal voor Amsterdam heb ik een (anonieme) ov-chipkaart voor de tram, omdat dat op de eerste plaats veiliger en op de tweede plaats veel handiger is. Elke tien minuten rijdt er wel een tram, ongeacht waar je moet zijn en die is ook nog eens veel goedkoper dan een parkeerplek. En op een dag als morgen zou ik er niet op gokken dat die prive parkeerplaats niet vol staat, er zijn vast mensen die een eventuele boete op de koop toe nemen.

Juist in Amsterdam is het OV waanzinnig goed geregeld. Als ik er zou wonen én werken zou ik niet eens investeren in een auto maar in een ov-jaarkaart.

Afijn, ik zou dus helemaal niet door Amsterdam rijden als dat niet echt heel erg dringend noodzakelijk zou zijn. Doordeweeks niet, op zaterdag al helemaal niet en over speciale dagen wil ik niet eens nadenken.Het OV is inderdaad behoorlijk goed daar, maar toch vind ik het met de auto ook goed te doen voor zo'n drukke stad (op normale dagen dan natuurlijk). Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Brussel (weliswaar iets groter dan Amsterdam maar niet veel) is rijden in Amsterdam als een relaxed autotochtje door de polder :-) Waarschijnlijk dat de hoge parkeertarieven voldoende mensen afschrikken om niet met de auto te komen.
quote:viva1966 schreef op 05 augustus 2016 @ 17:22:

[...]

Het OV is inderdaad behoorlijk goed daar, maar toch vind ik het met de auto ook goed te doen voor zo'n drukke stad (op normale dagen dan natuurlijk). Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Brussel (weliswaar iets groter dan Amsterdam maar niet veel) is rijden in Amsterdam als een relaxed autotochtje door de polder :-) Waarschijnlijk dat de hoge parkeertarieven voldoende mensen afschrikken om niet met de auto te komen.Volgens mij komt dat vooral door de fietsers. In brussel zie je heel weinig fietsers. OV is daar niet slecht (al is Amsterdam volgens mij iets beter), maar in Amsterdam is echt de helft van het verkeer fietser. Als die allemaal met de auto zouden gaan zouden zowel de drukte op de weg als de parkeerdrukte echt 2 keer zo erg worden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Morgenvroeg om 10uur maak je nog Jans om er te komen. Daarna onmogelijk !!!

Of met OV of afbellen !

Alle straten ih centrum zijn dicht en alleen voor hulpverlening bereikbaar. Dat was jaren geleden al zo toen ik ad Herengracht woonde. En nu met mogelijk terreurdreiging nog strenger .
Ook niet alle trams rijden. Het is extreem druk in de binnenstad denk Koningsdag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Annette78 schreef op 05 augustus 2016 @ 15:01:

DANK JULLIE WEL! Ik ga dus niet, schoonmoeder gaat maar lekker zelf met OV.

Was er al bang voor, maar door de vastberadenheid van mijn schoonmoeder ga ik dan toch twijfelen of ik niet een bange-poeperd ben die bij voorbaat beren op de weg zie.

Die zorg zal snel vervliegen als je morgen heerlijk ergens langs de plas zit of in het gras, genietend van je rust, de zon. En als je dan voor de gein even n oog op de Tv gooit bij thuiskomst, zul je helemaal blij zijn dat je niet bent gegaan.

Blijf bij je punt, schoonmoeder mag eigenwijs zijn als een eigenwijze peuter, ze is ook volwassen genoeg om er zelf te komen

Go get 'r!
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:Annette78 schreef op 05 augustus 2016 @ 15:04:

[...]

Ja, wat ze in haar hoofd heeft, heeft ze niet in haar kont. Mijn peutertje is minder eigenwijs En ik ben meestal niet tegen haar opgewassen.

Het doet me denken aan een schoonmoeder die ik ooit had en die heel vaak zeurde waarom wij niet veel vaker (liefst elk weekend volgens mij) vanuit Amsterdam naar Eindhoven kwamen. Ja hallo, wij werkten allebei 40 uur per week en probeerden daarnaast ook nog een sociaal leven te hebben.

Wedervraag: waarom kom je niet gewoon naar Amsterdam als je ons zo graag wilt zien? Haar reactie, steevast: "Dat is zo'n lange reis!"

Ehhhhh.... andersom dus niet?? Oh ja en zij werkte 24 uur per week.

Voor sommige schoonmoeders mensen is het gewoon heel moeilijk om zich in de ander te verplaatsen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Of het is een foute 'grap' van haar.

Of een test.
quote:Philae schreef op 05 augustus 2016 @ 14:57:

Nee met de gay parade is er geen doorkomen aan met de auto (en fiets) in Amsterdam. Dus ik zou het er niet om wagen en je kan beter met het ov. Of buiten de stad parkeren en dan met ov verder.

Dat van de fiets valt ook wel weer mee. Tot nu toe heb ik elk jaar prima kunnen fietsen op de Kerkstraat en Keizersgracht. Alleen over de Magere Brug is het even ploeteren. En ja je moet niet proberen te fietsen langs de route van de parade (dus Prinsengracht zelf of Amstel), vlak voordat 'ie start of terwijl hij bezig is. Maar er zijn genoeg parallelstraten waar je dan prima terecht kunt. Althans tot nu toe altijd, ik weet niet of ze het dit jaar anders doen vanwege dreigingen.

(Alleen met de auto is dat niet te doen op andere grachten, teveel fietsers en lopende mensen midden op de weg. Maar sowieso vind ik iedereen nogal dom die op zaterdag over de grachten van Amsterdam gaat rijden. Altijd heel druk.)

Ik moet trouwens altijd zo lachen om de mensen in de rij bij het Anne Frank Huis, vooral vóórdat de parade is begonnen. Honderden mensen langs de gracht, allemaal met hun gezicht naar het water. Dan zie je doe toeristen in opperste verwarring kijken, WTF is going on??

Maar sinds dit jaar kan je pas vanaf 15.30u in de rij bij AFH dus zal dat effect wat minder zijn. Maar de mensen die met een tijdslot-kaartje aan komen lopen rond 13u, weten vast ook niet allemaal wat ze overkomt. :-)
quote:handigmetgeld schreef op 05 augustus 2016 @ 17:24:

[...]

Volgens mij komt dat vooral door de fietsers. In brussel zie je heel weinig fietsers. OV is daar niet slecht (al is Amsterdam volgens mij iets beter), maar in Amsterdam is echt de helft van het verkeer fietser. Als die allemaal met de auto zouden gaan zouden zowel de drukte op de weg als de parkeerdrukte echt 2 keer zo erg worden.Het openbaar vervoer is in Brussel inderdaad niet slecht maar om 1 of andere reden denken Brusselaars dat het slecht is en dus pakken ze de auto maar weer. En dat terwijl alleen het metronet al een stuk uitgebreider is dan in Amsterdam.
En TO, wat vond je schoonmoeder er van?
Brussel is ook wat ruimer opgezet dan Amsterdam, dat nodigt meer uit om de auto te pakken. In Amsterdam kan je lopend het meeste nog doen en het is een van de weinige steden waar je op de fiets sneller doorheen bent dan op de auto. Maar het is maar een hele kleine stad.
Gay Parade is het nieuwe Koninginnedag, als het zo druk wordt als vorig jaar wens ik haar sterkte TO. ligt totaal niet in de buurt maar vorig jaar vanaf de Reguliersbreestraat alles afgesloten, trams reden niet, en bij alle eetgelegenheden stond het rijen dik inclusief de AH to go.
Wat denk je zelf...
Morgen moet ik tussen 15-16 aan de Noorderstraat, zijstraat van de Prinsengracht, in Amsterdam zijn. Volgens mijn schoonmoeder, die ook niet bekend in/met A'dam is, kan ik zonder problemen hiernaartoe rijden

Sorry hoor maar er zo naartoe rijden? morgen?
Moraal van dit verhaal: neem nooit zomaar wat van je schoonmoeder aan
quote:Annette78 schreef op 05 augustus 2016 @ 15:07:

Nogmaals bedankt! Even moed verzamelen en dan ga ik haar bellen. Heb nu dit topic als back-up.Hoe ging het gesprek?
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Volgens mij wilt die gene die jullie uitnodigd helemaal niet gezellig met jullie bbqen, maar wilt hij/zij jullie gewoon zwaar in de zeik nemen!!
TO ben je toch maar vast gaan lopen? Ik ben ook wel benieuwd naar wat schoonmoeder zei.
Ik wacht ook op het eindoordeel van schoonmams, kom je het nog even vertellen?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Schoonmoeder gaat met de trein en beland uiteindelijk op een boot met 40gays
Veel leuker dan een bbq...
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Mijn schoonmoeder was woest! Ze vond mij een grote aanstelster en snapte niet dat ik dat niet voor haar over had.

Maar later op de avond belde ze iets gekalmeerd terug. Ze blijft bij haar standpunt en gaat vandaag met schoonvader dan maar met het OV.

Hij is een volwassen man en er zijn meer dan voldoende hulpdiensten ter plaatste (ivm zijn hart). Mijn peuter zit hier heerlijk te spelen en ik zit met een licht rotgevoel aan de koffie. Toch overheerst blijdschap dat ik vandaag niet naar de Noorderstraat op en neer hoef. En met schoonmoeder komt het wel weer goed.
die komt van een koude kermis thuis

trek het je niet aan TO
Woest??? OMG, hoe durft ze. Ik wens haar veel succes vandaag met het OV. Jammer dat je het echte verhaal waarschijnlijk nooit te horen krijgt, die zal tot d'r sterfbed volhouden dat het allemaal enorm meeviel en dat het helemaal niet druk was en dat het prima gekund had, met de auto.
quote:Annette78 schreef op 05 augustus 2016 @ 15:01:

DANK JULLIE WEL! Ik ga dus niet, schoonmoeder gaat maar lekker zelf met OV.

Was er al bang voor, maar door de vastberadenheid van mijn schoonmoeder ga ik dan toch twijfelen of ik niet een bange-poeperd ben die bij voorbaat beren op de weg zie.Is ze geen topic waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven