Roken moet mogen?
zaterdag 6 augustus 2016 om 08:29
Hier ook een roker, zalig, 's morgen die dubbele espresso met een sigaret. Grappig genoeg doet in mijn omgeving niemand er moeilijk over. Vind mensen die helemaal los gaan op rokers ook altijd uitermate amusant en vooral onhebbelijk. Je mag niet meer binnen roken, alle rokers dus naar buiten, je mag niet meer buiten roken als het mooi weer is want dan wil de rest ook naar buiten, op een feestje rook je ook buiten maar dan volgt er vaak ook een stroom niet rokers en zit er binnen niemand en dat is ongezellig, in je tuin/balkon niet roken want de speurneus van de muren kan niet slapen van de stank, in je eigen huis ook niet want bezoek rukt dan dat je rookt (als je ook nog huisdieren hebt dan zou sociaal isolement een gepaste straf zijn. Longkanker, COPD, eigen schuld, dikke bult.
Rokers stinken, zijn het kwaad van deze samenleving en de samenleving zou veel mooier en gezonder zijn als iedereen stopt met roken. Geen stank, geen ziektes en dan zeuren die anti rokers over helemaal niets meer. Yeah right.
Rokers stinken, zijn het kwaad van deze samenleving en de samenleving zou veel mooier en gezonder zijn als iedereen stopt met roken. Geen stank, geen ziektes en dan zeuren die anti rokers over helemaal niets meer. Yeah right.
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:01
Vroeger rookte ik ook, maar ben er nooit verslaafd aan geraakt. Nu word ik misselijk van een sigaret, net zoals dat ik niet meer tegen bepaalde bewegingen kan (zweefmolen bijv, of zo'n ronde attractie die heen en weer gaat en rond draait). Geen idee wat dat is en waarom ik er niet meer tegen kan.
Wel heel jammer...
Wel heel jammer...
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:08
Vroeger gerookt, omdat ik zwanger wilde raken gestopt. Daarna net na scheiding weer begonnen (alleen tijdens uitgaan en 's avonds bij de achterdeur een paar als de kinderen in bed lagen).
Toch weer gestopt, en sinds een jaar of 5 totaal geen behoefte/zin meer in roken. Sterker nog; ik ben het steeds smeriger gaan vinden als andere mensen roken of net hebben gerookt. (De geur daarvan, de vieze tanden en vingers)
Toch weer gestopt, en sinds een jaar of 5 totaal geen behoefte/zin meer in roken. Sterker nog; ik ben het steeds smeriger gaan vinden als andere mensen roken of net hebben gerookt. (De geur daarvan, de vieze tanden en vingers)
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:16
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:23
ik heb weinig tot nooit de neiging gehad te stoppen. Ik rook omdat ik het fijn vind.
Ik zie mijn sigaret als mijn pauze momentje. Als ik een moeilijk document onder ogen krijg om te lezen, neem ik het mee en ga naar de rook abri om te lezen.
Bij moeilijke momenten, meestal in de nacht, ga ik zitten ketting roken in het donker en dan kom ik op de meest verlichte oplossingen op een probleem. Ik zie roken niet als stress maar mijn manier van leven.
Ik zie mijn sigaret als mijn pauze momentje. Als ik een moeilijk document onder ogen krijg om te lezen, neem ik het mee en ga naar de rook abri om te lezen.
Bij moeilijke momenten, meestal in de nacht, ga ik zitten ketting roken in het donker en dan kom ik op de meest verlichte oplossingen op een probleem. Ik zie roken niet als stress maar mijn manier van leven.
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:29
Dit topic gaat over gestopte mensen die een doodenkele keer een sigaret opsteken zonder terug te vallen in hun verslaving?
Het ligt eraan wat je intentie is op dat moment. Als je denkt: "één sigaret heb ik wel verdiend na al die jaren waarin ik mijn best heb gedaan. Ja, heerlijk zeg; hoe heb ik ooit zonder gekund" dan solliciteer je naar problemen,
Maar je kan heel goed een enkele keer een sigaret opsteken voor iemand achter het stuur zonder ook maar één verslavingsgedachte te krijgen.
Zolang jij mijdt wat je verslaving triggert kan het opperbest. Mensen die nog verslaafd zijn en verlangende gedachten hebben moeten dit mijden want voor je het weet zit je er weer aan vast.
Het ligt eraan wat je intentie is op dat moment. Als je denkt: "één sigaret heb ik wel verdiend na al die jaren waarin ik mijn best heb gedaan. Ja, heerlijk zeg; hoe heb ik ooit zonder gekund" dan solliciteer je naar problemen,
Maar je kan heel goed een enkele keer een sigaret opsteken voor iemand achter het stuur zonder ook maar één verslavingsgedachte te krijgen.
Zolang jij mijdt wat je verslaving triggert kan het opperbest. Mensen die nog verslaafd zijn en verlangende gedachten hebben moeten dit mijden want voor je het weet zit je er weer aan vast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 6 augustus 2016 om 09:31
quote:Miniatuurgedoe schreef op 06 augustus 2016 @ 08:18:
Lees eens mee op het COPD forum. Dat helpt als je wilt stoppen...
Nee hoor. Oma was zo ziek dat ze aan het zuurstof moest. Toch rookten we allemaal vrolijk door. Inclusief oma.
Ik ben nu 6 jaar gestopt en soms mis ik het nog best wel. Vooral in de zomer, terrasje, wit biertje, sigaretje. Heerlijk.
Lees eens mee op het COPD forum. Dat helpt als je wilt stoppen...
Nee hoor. Oma was zo ziek dat ze aan het zuurstof moest. Toch rookten we allemaal vrolijk door. Inclusief oma.
Ik ben nu 6 jaar gestopt en soms mis ik het nog best wel. Vooral in de zomer, terrasje, wit biertje, sigaretje. Heerlijk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
zaterdag 6 augustus 2016 om 10:02
quote:woby schreef op 06 augustus 2016 @ 08:10:
Nooit gedaan gelukkig en vind het ook erg onaantrekkelijk. Wel bijna alle mannen waar ik relatie mee gehad heb waren rokers. Mijn huidige vriend is gelukkig al bijna een jaar gestopt.
(En ja ik heb er wel last van als mensen bij mij in de buurt roken vooral in de buitenlucht. Kan daardoor hoofdpijn krijgen die meerdere dagen aanhoud.)
Sorry maar dit is toch wel grappig.
Erg onaantrekkelijk dat roken en bijna alle mannen waar ik een relatie mee gehad heb waren rokers.......
Nooit gedaan gelukkig en vind het ook erg onaantrekkelijk. Wel bijna alle mannen waar ik relatie mee gehad heb waren rokers. Mijn huidige vriend is gelukkig al bijna een jaar gestopt.
(En ja ik heb er wel last van als mensen bij mij in de buurt roken vooral in de buitenlucht. Kan daardoor hoofdpijn krijgen die meerdere dagen aanhoud.)
Erg onaantrekkelijk dat roken en bijna alle mannen waar ik een relatie mee gehad heb waren rokers.......
zaterdag 6 augustus 2016 om 10:04
zaterdag 6 augustus 2016 om 10:07
zaterdag 6 augustus 2016 om 10:12
quote:Nicotientje schreef op 06 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Erg onaantrekkelijk dat roken en bijna alle mannen waar ik een relatie mee gehad heb waren rokers.......Misschien valt ze op onaantrekkelijke mannen
[...]
Erg onaantrekkelijk dat roken en bijna alle mannen waar ik een relatie mee gehad heb waren rokers.......Misschien valt ze op onaantrekkelijke mannen
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.