Roken moet mogen?

06-08-2016 00:51 106 berichten
Roken jullie nog? Ik heb het geprobeerd,ik ben totaal gestopt ooit. Het dampen, niets voor mij. En nu rook ik weer, ouderwets. En ik vind het heerlijk. Niet veel, maar geniet er toch van. Herkend iemand dit?
quote:theamuts schreef op 06 augustus 2016 @ 13:25:

Stoer hoor, de reactie van (sommige) rokers in dit topic. Neem er inderdaad nog maar één! Zo, ben je je frustratie weer kwijt?
Ben een damper geworden.

Niet om met roken te stoppen maar toch gebeurde dat: ik blijk dampen veel lekkerder te vinden.

Geniet er enorm van en het kan op veel meer plekken (in bed!).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn ouders en schoonouders steeds slechter worden met de jaren door het roken. Van mijn ouders vind ik dat pijnlijk en moeilijk om te zien, pensioenleeftijd en eigenlijk geen fut meer hebben om te gaan reizen, fietsen of dagjes weg. Dat wordt steeds moeilijker...

Allemaal leveren ze het gevecht om te stoppen met roken of minderen wat telkens mislukt.

En ooit heb ik ze ook horen lachen dat niemand hen die sigaret ging afpakken, zo genieten, hún momentje.... Maar nu hebben ze allemaal spijt dat ze nooit eerder gestopt zijn, en helaas komt spijt altijd te laat.
Ik zou best over willen gaan op dampen, maar ik moet daar zo van hoesten, in ieder geval van die dingen waar je zelf een vloeistof in moet doen. En die batterijen gaan nooit bijzonder lang mee, dus je moet steeds opladen. Het klinkt als een hoop gedoe. Terwijl ik zo'n wegwerp ding heb gebruikt een paar jaar geleden, en dat vond ik best handig. Jammer alleen dat die dingen nog duurder zijn dan een groot pakje sigaretten.
Ik heb ook een tijdje een elektronische sigaret gehad maar ik ging er nog meer van hoesten dan van een gewone sigaret. Ik vond het ook niet zo lekker. Je kunt het vergelijken met neuken met een condoom. Het is het net niet.
Zo'n wegwerp dampertje is niks: geen fijne smaak en je hebt er eigenlijk niks aan.
Ik damp nu, lekker in de tuin, Nutty Buddy Cookie flavour.

Heeerlijk!

Ja, ben fan geworden tot mijn eigen verbazing. (En van mijn omgeving)
Ik vond juist dat wegwerp ding wel lekker. En ik had er wel degelijk iets aan, want die hele avond geen sigaret gerookt, zelfs niet toen ik met andere rokers buiten zat. Jammer alleen dat die dingen duurder zijn dan gewone sigaretten.
Zo'n wegwerper heeft als voordeel dat hij simpel is, ja.

Maar met een iets duurder apparaatje (prijs van een paar pakjes sigaretten) heb je keuze uit lekkere smaakjes, je nicotinelevel en ja, is duidelijk stukken beter.
Ik ben nu 8 weken gestopt, zo halverwege de dag omdat ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had. Het verbaast me dat ik er zo weinig moeite mee heb, aangezien ik eerder maar genoeg mislukte stoppogingen heb gedaan. En toch ben ik er bang voor dat ik na de zwangerschap en borstvoeding weer overstag ga.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik had ook geen enkele moeite om niet te roken tijdens zwangerschap. Niks. Ook niet gelijk een peuk opgestoken na die tijd....verbaas ik me nog over.

Gefeliciteerd crazyhatlady!
quote:Nicotientje schreef op 06 augustus 2016 @ 18:52:

Ik had ook geen enkele moeite om niet te roken tijdens zwangerschap. Niks. Ook niet gelijk een peuk opgestoken na die tijd....verbaas ik me nog over.

Gefeliciteerd crazyhatlady!

Ik wel vrijwel meteen na de geboorte van mijn dochter..

Ik was voor het eerst blij dat mijn schoonmoeder er was want zij was de enige die rookte en sigaretten bij zich had
quote:Jejoue schreef op 06 augustus 2016 @ 14:51:

Zo'n wegwerp dampertje is niks: geen fijne smaak en je hebt er eigenlijk niks aan.Ik word er kotsmisselijk van Brrrrrrrrrrrr.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:YellowDiamond schreef op 06 augustus 2016 @ 19:00:

[...]

Ik wel vrijwel meteen na de geboorte van mijn dochter..

Ik was voor het eerst blij dat mijn schoonmoeder er was want zij was de enige die rookte en sigaretten bij zich had
quote:theamuts schreef op 06 augustus 2016 @ 13:25:

Stoer hoor, de reactie van (sommige) rokers in dit topic. Neem er inderdaad nog maar één! Denk je serieus dat die reacties stoer bedoeld zijn?
@ Liloo: herken het. Het zijn voor mij zowat de enige momenten dat ik de pauzeknop indruk en gewoon niets moet doen. Wat mijmeren, maar verder niets.

Ook enkele mislukte stoppogingen ondernomen, maar ik denk dat dit aan de motivatie ligt. Enige redenen waarom ik zou willen stoppen is het financiële en omdat mijn broer wilt stoppen. Die negativiteit en gezondheidsreden doen me helemaal niets.
Ik kan niet zo goed tegen rook, en als ik heel, heel eerlijk ben vind ik het ook gewoon smerig. Zeker als het zomer is, en vervolgens mijn hele huis naar de rook van de massaal buiten rokende buurt (tja, in zo'n buurt woon ik nou eenmaal) stinkt. Maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat erover zeiken niet gaat helpen. Ik bedenk altijd maar dat het huis (en de kleding/haren/handen/adem/alles) van die mensen zelf veeeeel erger stinkt en ach, wie ben ik om dat van ze af te pakken? Steek er nog lekker een op, ik houd je niet tegen! (En serieus, een zeikstraal worden kost me veel teveel moeite. Zoveel last heb ik er ook weer niet van. Hoewel het 'we mogen nergens meer roken, boehoehoe!' terwijl rokers in bushokjes lekker hun rook mijn gezicht in blazen soms echt rete-irritant is.)
quote:woby schreef op 06 augustus 2016 @ 08:10:

Nooit gedaan gelukkig en vind het ook erg onaantrekkelijk. Wel bijna alle mannen waar ik relatie mee gehad heb waren rokers. Mijn huidige vriend is gelukkig al bijna een jaar gestopt.

(En ja ik heb er wel last van als mensen bij mij in de buurt roken vooral in de buitenlucht. Kan daardoor hoofdpijn krijgen die meerdere dagen aanhoud.)Vooral in de buitenlucht?? Die snap ik niet
quote:Jejoue schreef op 06 augustus 2016 @ 14:21:

Ben een damper geworden.

Niet om met roken te stoppen maar toch gebeurde dat: ik blijk dampen veel lekkerder te vinden.

Geniet er enorm van en het kan op veel meer plekken (in bed!).Dat probeer ik ook! Het lukt nog niet. Heb nu liquid (ja ja zo heet dat toch?) met meer nicotine gehaald. Kon jij snel overschakelen?
Ohh.. dat dampen.. ik ga het ook weer proberen. Al is het alleen maar omdat ik binnenkort een verre reis ga maken. Dan lijkt het me wel ideaal, als is het alleen maar omdat ik geen zin heb om daar een tabaccoshop te gaan zoeken
Ik mis het roken ook wel. Ben gestopt voor mijn zwangerschap en maanden terug nog eens een opgestoken voor the fun of it... en ik ging gelukkig bijna over mijn nek. Wat goor zeg! Dus nee voor mij geen sigaret meer. Toch blijft de leegte hangen. Op sommige typerende momenten (na het eten, bij de koffie) mis ik "iets".
Ik ben nu een paar maanden gestopt, maar ik heb 2x gerookt tijdens het uitgaan.

Ik denk dat je altijd wel wat drang blijft houden... (waarom zijn sommige ex-rokers anders zo die hard anti-anti-anti geworden?!)
Tjah, tjah, tjah...
quote:Inexplicable schreef op 12 augustus 2016 @ 14:02:

Ik ben nu een paar maanden gestopt, maar ik heb 2x gerookt tijdens het uitgaan.

Ik denk dat je altijd wel wat drang blijft houden... (waarom zijn sommige ex-rokers anders zo die hard anti-anti-anti geworden?!)Ik vraag me dat ook af. Ik ben sinds januari gestopt en bij mij binnen mag je nog gerust roken.
quote:Havertje-12 schreef op 10 augustus 2016 @ 23:33:

[...]

Dat probeer ik ook! Het lukt nog niet. Heb nu liquid (ja ja zo heet dat toch?) met meer nicotine gehaald. Kon jij snel overschakelen?

Die omschakeling kostte me geen enkele moeite, dankzij de damper.

En als iemand nou sigarettenverslaafd was, dan ik wel.

Maar ik vind dampen echt lekkerder!

Het is wel: je moet omschakelen, in je mind.

Voortaan een "apparaat".

En je ontkomt er niet aan om je er eerst in te verdiepen: de liquids, de coils, de apparaatjes: Je moet het even uitzoeken en er aan wennen.

De voordelen zijn giga!!

Nergens meer speuren naar rookplekjes, je huis wordt weer fris, je haar en kleren stinken niet meer, je kunt dampen waar je voorheen niet rookte (je bed), en vooral zo veel minder ongezond! Nog geen fractie schade van roken.

Ik vind dat de uitvinder de Nobelprijs verdient.

Want dit gaat miljoenen levens redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven