Werk & Studie alle pijlers

studiekeuze

06-08-2016 22:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Wie kan me helpen om mijn keuze te maken?

Ik wil kiezen tussen opleidingen Management in de zorg en Farmakunde ( allebei HBO, Utrecht hogeschool, voltijd )

hebben jullie wat informatie over deze opleidingen? en welke opleiding vinden jullie beter qua kans op werk na studie of inhoud?

alvast bedankt
Ik heb geen ervaring met beide opleidingen, maar puur rationeel zou ik denken dat je als manager in de zorg het beste af bent als je van de zorgvloer zelf komt. Dus ik zou zeggen Farmakunde. Maar dat is onderbuik gevoel
"People, what a bunch of bastards"
https://www.studiekeuze.h ... ent-in-de-Zorg-Amersfoort

https://www.studiekeuze.hu.nl/opleidingen/Farmakunde

Hier al gekeken?

Wil je september 2016 nog beginnen? Of gaat dit over 2017? Voor dit jaar ben je erg laat, waarschijnlijk te laat. Maar daarvoor kan je het beste even contact opnemen met de HU, misschien kan er nog wat geregeld worden. Als je in 2017 wil starten, dan raad ik je aan om naar open dagen te gaan en ook een meeloop dag te volgen. Zo krijg je een goede indruk van de opleiding en kan je eerste hands informatie krijgen van de studenten zelf.

Ik zie ook net dat Farmakunde een decentrale selectie heeft, dus daarvoor kan je je sowieso niet meer aanmelden voor dit schooljaar. Dan is het ook zaak om even goed te kijken naar de eisen en de moeilijkheid van de decentrale selectie. Red je het om volgend jaar, naast examens (denk ik?), ook nog te leren voor een decentrale selectie?
[quote]Faranya schreef op 06 augustus 2016 @ 22:14:

https://www.studiekeuze.h ... ent-in-de-Zorg-Amersfoort

https://www.studiekeuze.hu.nl/opleidingen/Farmakunde

Hier al gekeken?

Wil je september 2016 nog beginnen? Of gaat dit over 2017? Voor dit jaar ben je erg laat, waarschijnlijk te laat. Maar daarvoor kan je het beste even contact opnemen met de HU, misschien kan er nog wat geregeld worden. Als je in 2017 wil starten, dan raad ik je aan om naar open dagen te gaan en ook een meeloop dag te volgen. Zo krijg je een goede indruk van de opleiding en kan je eerste hands informatie krijgen van de studenten zelf.

Ik zie ook net dat Farmakunde een decentrale selectie heeft, dus daarvoor kan je je sowieso niet meer aanmelden voor dit schooljaar. Dan is het ook zaak om even goed te kijken naar de eisen en de moeilijkheid van de decentrale selectie. Red je het om volgend jaar, naast examens (denk ik?), ook nog te leren voor een decentrale selectie?[/quote

Ik heb me wel aangemeld bij deze opleidingen voor dit jaar ( sep 2016 ) maar ik moet tot 1 sep een opleiding kiezen,
Ik zou zelf voor Farmakunde gaan, ik denk namelijk, zoals eerder al benoemd, dat management in de zorg beter aansluit als je de werkzaamheden vanuit de zorg zelf kent en (enige) ervaring op de werkvloer hebt.
Ik zou ook voor farmakunde gaan. Ook vanwege eerder genoemde redenen. Maar het is jouw keuze en jij moet doen waar je je goed bij voelt.
Farmakunde vind ik interessanter klinken (ook wat betreft de inhoud van de opleiding zoals op de site staat vermeld) maar ik denk dat je met Management in de zorg je mogelijkheden en arbeidskansen vergroot. Hoe belangrijk vind je dat?

Voor mij persoonlijk klinkt "Management in de zorg" mij véél te management-achtig, daar waar ik zou hopen/willen dat je met Farmakunde vooral in de wereld der farmacie/geneesmiddelenontwikkeling terechtkomt. Maar in hoeverre is het realistisch dat daar ook daadwerkelijk behoefte aan een farmakundige? Of misschien klopt jouw hart juist wél sneller van management-werk?

Met welke mensen zou jij het liefst (samen)werken?
Ik werk in de zorg en zie steeds meer managers voorbij komen zonder enige werkervaring in de zorg en met name oog voor cijfers. Een crime voor personeel en patient als je t mij vraagt.

Een goede manager in de zorg heeft ook in de direct patientgebonden zorg gewerkt en weet waar zorg over gaat, dus dan zou ik eerst bij hbo-v oid doen en daarna pas bijscholen.
Ik zou ook voor farmakunde kiezen om bovengenoemde redenen.

(Trouwens, leuk! Ik ga ook in september studeren aan de HU.)
quote:Rue schreef op 06 augustus 2016 @ 23:15:

Ik zou ook voor farmakunde kiezen om bovengenoemde redenen.

(Trouwens, leuk! Ik ga ook in september studeren aan de HU.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven