handig en compact pakken...

09-08-2016 18:44 60 berichten
Hoi!

Ik ga eind van de week 8 dagen met mijn zoon (11) naar Kreta, en wil deze keer eens niet veel te veel zooi mee nemen! Ik sleep me altijd een breuk aan koffers en neem meer dan de helft weer ongebruikt mee terug :-). Duss...graag wat tips! het liefst ga ik met 2 koffertjes die net nog als handbagage kunnen. Ik ga naar een hotel, dus bad- en bedlinnen is er. Het wordt vooral een zon, zee, strand, lekker uitrustvakantie, dagje waterpretpark, een keer een auto of scooter huren en wat rondtuffen....dat werk. Geen disco's, stapgedoe, alleen ff lekker uit eten met zoonlief, zoiets. Ik had zelf bedacht om goed te kijken of de kleding die ik en zoonlief mee nemen goed te combineren is. Ik neem ook altijd veel te veel make-up, remover, bad- haarspullen, badhanddoeken mee. Dus ook daar dacht ik aan mini's (eventueel gewoon daar iets bijkopen als ik het mis) en niet meer dan m'n waterproof mascara, waar het elke zonvakantie toch weer op uitdraait...dat potloodje en oogschaduw gaat steeds weer onaangetast mee terug!. Maar...klinkt stoer nu, maar op het inpakmoment gooi ik eer toch weer van alles bij....deze keer niet, hoop ik zo!

Iemand tips of ervaring? Hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Maak van tevoren een lijst en spreek met jezelf en zoon af dat je je er aan houdt. En leg geen grote koffer neer, maar die twee kleine koffertjes. De ervaring leert dat als je dan gaat pakken je vanzelf ziet als het teveel wordt. Schrappen, schrappen, schrappen
En inderdaad: neutrale kleding die met alles kan, makkelijk uit te spoelen is en die in laagjes gedragen kan worden.
Kleding oprollen ipv vouwen, scheelt niet alleen ruimte maar werkt ook goed tegen kreukels
Voor zo een vakantie zou ik volgende inpakken qua kleding:

- 2x bikini/badpak

- 2x iets voor over bikini/badpak (kleedje, short+top)

- 2x avondoutfit (iets mooier jurkje, rok+top, zomerse broek+top)

- 1x vliegoutfit (lange broek, shirt + vest dat ook ter plaatse savonds kan gedragen worden als het frisser is)

- 1x sneakers (=vliegoutfit) + 1x sandalen

- 1x zomerhoed

- ondergoed
quote:nephthys schreef op 09 augustus 2016 @ 18:50:

Voor zo een vakantie zou ik volgende inpakken qua kleding:

- 2x bikini/badpak

- 2x iets voor over bikini/badpak (kleedje, short+top)

- 2x avondoutfit (iets mooier jurkje, rok+top, zomerse broek+top)

- 1x vliegoutfit (lange broek, shirt + vest dat ook ter plaatse savonds kan gedragen worden als het frisser is)

- 1x sneakers (=vliegoutfit) + 1x sandalen

- 1x zomerhoed

- ondergoed

Je zweet jezelf te pletter daar, dus voor elke dag een schoon jurkje/setje lijkt me geen overbodige luxe.

To, waarom perse handbagage? Jezelf beperken tot 1 ruimkoffer en handbagage lijkt me een stuk relaxter zonder dat je overdreven hoeft te slepen.
quote:Lady_Vintage schreef op 09 augustus 2016 @ 18:57:

[...]

Je zweet jezelf te pletter daar, dus voor elke dag een schoon jurkje/setje lijkt me geen overbodige luxe.

To, waarom perse handbagage? Jezelf beperken tot 1 ruimkoffer en handbagage lijkt me een stuk relaxter zonder dat je overdreven hoeft te slepen.Ik zweet me savonds echt niet te pletter, ook niet op zomervakantie, en overdag loop je gewoon in zwemkleding rond. En als er een shirtje toch wat bezweet is, dan snel even uitwassen en de volgende dag is het droog.
Gewoon twee normale koffers lijkt me En ja ik zou wel één echt groot badlaken meenemen. Ik vind zelf die kleine dingen niets.

En wat heeft zo'n jong nou nodig, 3 korte broeken, 1 lange wat sokken, de schoenen die hij aan doet en sandalen en slippers.

Voor jou idem. Wat make up betreft, ik heb altijd alles bij me maar hoeveel is dat nou eigenlijk Lippenstift 2, lippotlood, oogpotlood, wenkbrauwpotlood, mascara doosje met avond doosje met dag ogenschaduw getinte creme en poeder.

Ik gebruik gewoon baby doekjes (zonder lotion) en die gebruik ik ook voor het toilet onderweg, vieze handen etc. Die pakeup past gewoon in één medium etuitje.
Hai!

Dank voor de snelle reacties en vele tips! Ik heb wel voor 1 persoon 20 kg reisbagage bijgeboekt, omdat ik al twijfel of alleen handbagage wel zal voldoen, maar dan nog...ik leg de lat ff hoog in den beginne :-)

Kleding oprollen...nooit aan gedacht of van gehoord! Ga ik doen! En veel dank voor de lijstjes wat mee te nemen. Dat helpt me zeker! Ik ben echt zo'n drama normaal..'o, dat is leuk, dat moet nog mee...dat kan handig zijn....' en het gaat ongedane zaken weer mee terug :-)

Ik heb ook twee van die microfiber badlakens gekocht...lekker dun en snel droog. Maar zoals gezegd door lady-vintage....ik kan een koffer meenemen hoor, maar ik wil het in den beginne graag nu een keer zo 'lean en mean' mogelijk aanpakken. Zonder essentieel mis te grijpen. Dat gesleep elke keer...

Nogmaals dank!! Nuttig!!
Waarom zou je een microfiber badlaken meenemen? Handdoeken in het hotel.

Bij Xenos en Hema hebben ze etuitje met mini flesjes Kun je vullen met je eigen producten, etiket erop en je hebt al je fijne producten bij je in een mini tasje neem ook wat biotex mee haal je savonds wat kleding door heen volgende ochtend weer prima
En allebei handbagage en 20 kg handbagage samen is echt veel! Week met alleen handbagage, dat is een uitdaging!
Wij zijn vorig jaar 2 weken naar Tenerife geweest met 1 ingecheckte koffer en 1x 10 kilo trolley als handbagage en een rugzak met tablet etc en ik had gewoon strandlakens en toiletspullen en snorkels&duikbrillen en een dikke stapel tijdschriften bij me dus voor 1 week gaat dat met gemak lukken.
8 dagen weg:

4 setjes kleding

1 reserve setje

2 badkleding + 2 jurkjes erover

Eventueel lange broek en vestje

Die altijd 2 dagen met kleding en een reserve setje. Als we een dagje zwembad/strand hebben heb ik altijd een apart jurkje erover ipv iets van mijn 'setjes'
Kun je je nog herinneren wat je bij eerdere vakanties wel gebruikt hebt, en wat je nutteloos hebt meegenomen? Dan heb je een goed startpunt.
Ik heb maar 1 badpak en 1 ding er overheen...als je gezwommen hebt is het toch weer schoon? Na heftige zand stranddag..biotexje en dat jurkje kan ook best 2 x
Alles oprollen. Het zal je verbazen hoeveel er in een klein koffertje past.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:grasspriet schreef op 09 augustus 2016 @ 19:51:

Week met alleen handbagage, dat is een uitdaging!Zelfs dat niet. Ik heb ooit zeven weken rondgetrokken met alleen handbagage en dat was ook goed te doen.
Samen een grote koffer inchecken en een handtasje/rugzakje/daypack meenemen in het vliegtuig. Geen gesleep met trolleys op schiphol! Ik heb graag donkere kleding bij me op vakantie, dan vallen de vlekken niet zo op....en inderdaad mini's met je eigen producten.
Joh, als je 20 kg ruimbagage mag meenemen en ook nog allebei handbagage dan hoef je toch niet handig en compact inpakken? Dan kan je alles meenemen wat je wil.
quote:Tr0tter schreef op 09 augustus 2016 @ 20:19:

[...]Zelfs dat niet. Ik heb ooit zeven weken rondgetrokken met alleen handbagage en dat was ook goed te doen.Dat vind ik dan wel weer knap. Ben je wel vaak aan het wassen lijkt me?
4 weken Azie met 6.5 kilo bagage....Ging prima!
Als ik alles klaargelegd heb wat kleding betreft, dan haal ik daar 1/3 tot 1/2 deel weer vanaf. De ervaring leert mij dat ik toch niet alles draag.

Als je zorgt dat je kleding bij je hebt waar je goed mee kunt combineren heb je niet veel nodig. En neem (vloeibaar) wasmiddel mee; dan kun je 's avonds dat ene fijne shirtje of jurkje even uitspoelen.
Wij gaan de laatste jaren uitsluitend met handbagage vliegen, gaan straks zo 10 dagen cruisen. Tip die al gegeven is, alles oprollen scheelt veel ruimte. Zomerkleding is erg dun dus neemt ook weinig ruimte in, handdoeken nemen wij ook nooit mee. Ik zorg altijd dat ik goede loopschoenen aan heb tijdens reizen, neem daarnaast nog slippers en nette schoenen mee.

Verder paar jurkjes, vestje, shirts, 2 korte broeken en 2 lange broeken. Uiteraard bikini, ondergoed en shirt met lange mouwen. Make-up alleen mascara en wat poeder, overige produkten in klein formaat mag ook niet meer dan 100 ml.

Vind het heel fijn om het zo overzichtelijk te houden, heb nog nooit iets echt gemist, en het reist super makkelijk. Ook onze zoon van 15 vindt het prima, die krijgt het nog voor elkaar niet alles te hebben gedragen, maar dat lukt ons dus niet.
Wij hadden resp 13, 10 en 9 kilo bagage en daar zitten drie grote strandlakens, zes handdoeken en 8 paar schoenen bij. Zelf heb ik vier jurkjes, een rokje, twee korte broeken en wat shirts mee. Die kleding neemt natuurlijk amper ruimte in. Fles shampoo, douchegel en drie flessen zonnebrand. Mijn make-up spullen heb ik mee maar nog niet gebruikt

Kortom, 20 kg voor twee personen kan makkelijk!
8 dagen.. oke.. je zwemt etc. grootste deel van de dag.. je kan dus toe met 4 setjes.. die draag je 2 keer. dus samen 8 setjes. 2 paar teenslippers/sandaaltje en klaar..

1 fles douchespul voor jullie samen.

fles shampooo (event. ook voor jullie samen als je geen bijzonder haar hebt anders milde iedere dag shampoo)

1 tube tandpasta voor jullie samen

1 makeup remover

mascara roller en oogpotlood .

ieder een badhanddoek , die overleeft een week wel..

klaar je kan toe met 1 koffer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven