Tijd voor drank

11-08-2016 16:19 111 berichten
Gisteren was ik aan het reageren in een topic. Op een gegeven moment schreef ik dat ik een wijntje ging drinken omdat ik naar een verjaardag ging. Toen vond iemand het raar dat ik om half 4 aan de wijn ging. Dat verbaasde mij. Ik drink niet elke dag maar ik drink wel als ik er zin in heb maar het is nooit in me op gekomen dat sommige mensen dat verbinden aan een tijd.

Morgen komt mijn vriendin om 1 uur dus dan zit ik om 1 uur aan de wijn. Vinden jullie het raar om 's middags alcohol te drinken?
Raar, nee hoor, ik denk nauwelijks of nooit na over andermans gewoonten.

Zelf drink ik niet, dus ik kan me er niks bij voorstellen dat je op welk moment van de dag zin hebt in drank.

Wijn, bah.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-08-2017 14:59
Reden: privacy
98.88% gewijzigd
Bij twijfel checken we en zeggen we 'het is 12:00 geweest'. En veel vrienden van ons herkennen die zin. Dit is dan wel op vakantie/feestje en doorgaans 1 glaasje.

In het weekend/zondag weleens om 1600. Voordat we kinderen hadden ook wel op zaterdag.

Mijn schoonmoeder doet weleens om 1100 een drankje met de buuv. Daar heb ik geen probleem mee. Wel dat ze het gauw wegzet in de koelkastals er wordt aangebeld. Ik heb het idee dat ze dat stiekem al jaren doen en vind t wel schattig eigenlijk. Maar ik weet ook dat ze weinig en zelden drinkt.
quote:Tessaa schreef op 11 augustus 2016 @ 16:48:

Ik drink pas als er daarna niet meer van me verwacht wordt nog iets te presteren (werk, huishouden, of wat dan ook), en dat moment komt bij mij eigenlijk nooit midden op de dag.Ook niet op vakantie?
quote:Blondie456 schreef op 11 augustus 2016 @ 16:45:

[...]

Gisteren is de fles ook leeg gegaan en de tweede geopend. Maar degene die reageerde vond het raar dat ik om half 4 in de middag al aan de wijn ging.

Nou ja, het valt me wel op dat je vrij vaak meld hoeveel je drinkt, en op welke tijdstippen, en dan vooral roept dat het allemaal erg normaal is enzo.

Mij kan het verder niet schelen hoeveel je drinkt, maar ik krijg wel het idee dat je zelf het gevoel hebt dat het eigenlijk teveel is, en dan hier bevestiging zoekt dat het allemaal heel gewoon is.

En als dat de indruk is die je op meer mensen maakt, dan kan ik me ook wel voorstellen dat iemand zegt "zou je dat nou wel doen" als je zegt om vier uur al aan de wijn te gaan.
quote:paleviolet schreef op 11 augustus 2016 @ 16:57:

[...]

Nou ja, het valt me wel op dat je vrij vaak meld hoeveel je drinkt, en op welke tijdstippen, en dan vooral roept dat het allemaal erg normaal is enzo.

Mij kan het verder niet schelen hoeveel je drinkt, maar ik krijg wel het idee dat je zelf het gevoel hebt dat het eigenlijk teveel is, en dan hier bevestiging zoekt dat het allemaal heel gewoon is.Nee hoor, ik drink wel eens te veel. Ik heb dat ook aangegeven in het topic over slechte gewoonten. Ik drink bewust niet elke dag om problemen te voorkomen. Ik zit wel in een wereld waar veel drinken gewoon is in mijn familie en vriendenkring. Ik doe ook vrijwilligerswerk achter de bar bij de voetbal en daar wordt ook flink gedronken. Ik ben absoluut niet verslaafd maar ik drink niet elke dag om dat te voorkomen. Ik geef toe dat ik het wel heel erg lekker vind.
Is het niet ook een beetje een generatieding? Ik heb geen moeite met een enkel glas bij een feestelijke lunch, maar een dagelijkse borrel hoef ik niet. Dat zie ik weer wel regelmatig bij 60+ers. De jonkies zijn in mijn beleving juist weer net vaker TT.
ja ik vind dat raar, maar daar heb jij dan toch verder weinig mee te maken? :D
Blondie, dat je achter de bar staat betekent toch niet dat jij ook moet drinken? Wat bedoelde je net met die zin?
quote:AndrewSister schreef op 11 augustus 2016 @ 17:11:

Blondie, dat je achter de bar staat betekent toch niet dat jij ook moet drinken? Wat bedoelde je net met die zin?Ik bedoelde daarmee dat veel drinken in mijn omgeving normaal is.
quote:Erizon schreef op 11 augustus 2016 @ 17:03:

Is het niet ook een beetje een generatieding? Ik heb geen moeite met een enkel glas bij een feestelijke lunch, maar een dagelijkse borrel hoef ik niet. Dat zie ik weer wel regelmatig bij 60+ers. De jonkies zijn in mijn beleving juist weer net vaker TT.Nou, dat vind ik echt grote onzin. Ik zie jonkies net zo goed drinken. Zelfs veel meer dan ik vroeger. Ik heb mezelf nooit coma gezopen toen ik jong was. Kijk eens naar programma's als zon zuipen ziekenhuis en o cherso.
quote:Erizon schreef op 11 augustus 2016 @ 17:03:

Is het niet ook een beetje een generatieding? Ik heb geen moeite met een enkel glas bij een feestelijke lunch, maar een dagelijkse borrel hoef ik niet. Dat zie ik weer wel regelmatig bij 60+ers. De jonkies zijn in mijn beleving juist weer net vaker TT.TT?
Op een verjaardag om half 4 een wijntje drinken vind ik niet vreemd.
Raar niet. Normaal ook niet.

Mijn vriendinnen in het Gooi vinden het doodnormaal.

Maar daar staan ook een heleboel ouders met teveel drank op, op het schoolplein om hun kinderen te halen.

Ik vind dat raar en vreselijk, zij vinden dat kennelijk normaal.

Jij vindt het ook normaal om zomaar te drinken. Dan moet je dat toch doen?
Nee, alcohol is alleen voor na 18 uur en dan in het weekend, niet door de weeks

Maar zelf drink ik alleen maar af en toe een glaasje wijn bij speciale gelegenheden omdat ik er last van mijn maag door krijg

Maar het hoort voor mij niet s'middags, dat vind ik ongepast en zeker ook niet teveel, zo 2 tot 3 glazen per week ofzo met misschien een uitzondering voor kerstfeest
quote:Blondie456 schreef op 11 augustus 2016 @ 17:12:

[...]

Ik bedoelde daarmee dat veel drinken in mijn omgeving normaal is.Dan is jouw omgeving niet normaal
quote:Blondie456 schreef op 11 augustus 2016 @ 17:12:

[...]

Ik bedoelde daarmee dat veel drinken in mijn omgeving normaal is.

Heb je dan ook familieleden oid die lid zijn?

Sorry dat ik dit allemaal vraag. Paar jaar geleden werkte ik ook geregeld in een sportkantine. Makkelijk te combineren met studies. Denk echter niet dat ik daar ooit 1 alcoholisch drankje gedronken heb, net zoals ik nu geen alcohol drink tijdens mijn uren. Maar jij spreekt over vrijwilligerswerk, en misschien is het ook anders wanneer je zoon/man/broer/vader lid is van die club.
Ik denk meer dat je een alcohol probleem hebt, vaak hebben alcoholisten dat zelf niet door
quote:Love-Bird1990 schreef op 11 augustus 2016 @ 17:19:

Nee, alcohol is alleen voor na 18 uur en dan in het weekend, niet door de weeks

Maar zelf drink ik alleen maar af en toe een glaasje wijn bij speciale gelegenheden omdat ik er last van mijn maag door krijg

Maar het hoort voor mij niet s'middags, dat vind ik ongepast en zeker ook niet teveel, zo 2 tot 3 glazen per week ofzo met misschien een uitzondering voor kerstfeestRellerderellerderel..
Ach, ik zit (tegenwoordig) liever op een zomerse zaterdag om 16.00 op een terras met een goed glas wijn, dan 's-avonds in de kroeg. Maakt het tijdstip dan echt zoveel uit?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Blondie456 schreef op 11 augustus 2016 @ 17:14:

[...]

Nou, dat vind ik echt grote onzin. Ik zie jonkies net zo goed drinken. Zelfs veel meer dan ik vroeger. Ik heb mezelf nooit coma gezopen toen ik jong was. Kijk eens naar programma's als zon zuipen ziekenhuis en o cherso.

Het is wel oneerlijk dat je een hele generatie gelijk stelt aan een paar gekkies.

Ik kan ook 10 verslaafde daklozen vinden die ouder zijn dan 40. Wil niet zeggen dat elke 40jarige een verslaafde dakloze is
quote:Love-Bird1990 schreef op 11 augustus 2016 @ 17:24:

Ik denk meer dat je een alcohol probleem hebt, vaak hebben alcoholisten dat zelf niet doorNet zoals de mensen die een bord voor hun kop hebben dat ook niet door hebben?
quote:-Suze- schreef op 11 augustus 2016 @ 17:24:

[...]

Rellerderellerderel..
Een glas wijn bij de lunch, of twee, verpest iig je nachtrust niet.

Ik ben voor overdag drinken en niet 'S avonds.
Nope.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven