Nog een kitten?

16-08-2016 15:39 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb 2 katten, eentje is nu 2 jaar en de andere is net 1 geworden. De oudste mag nu sinds een maandje naar buiten en dat vind hij prachtig! De andere wilt liever binnen blijven en vindt het heerlijk om te kroelen en binnen te zitten. Oke dat gezegd te hebben, zit ik met het volgende.. Ik wil het liefst nog een kat.. Een kleine kitten weer.. Ik heb altijd gezegd ik neem niet meer als 2 katten! Maar ik wil zo graag nog één kat.. We hebben best een redelijk groot huis (lees: 2 verdiepingen) dus aan de ruimte ligt het niet.. Ik ben alleen bang dat het gaat stinken als je meer katten neemt en of het wel verstandig is om een derde te nemen.. M'n vriend twijfelt erover, maar hij zal het goed vinden als ik het heel graag wil! Is er iemand die meer dan 2 katten heeft en wat zijn jullie ervaringen?
Waarom wil je een derde??

Ik snap dat een kitten in huis leuk is (zou er elk jaar wel eentje willen)
Wil je een kitten of toch echt gewoon een kat erbij? En waarom?
Het gaat er niet alleen om of jij t leuk vind maar vooral ook of je katten het leuk vinden/ ermee om kunnen gaan.

En als jij netjes de kattenbak schept zal t stinken wel meevallen. En een extra kattenbak natuurlijk neerzetten. Voor elke kat 1 bak.
Life is like an hourglass glued to the table.
Kittens zijn maar kort kitten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En inderdaad een kitten wordt ook gewoon een kat natuurlijk is het dan ook nog leuk?
Life is like an hourglass glued to the table.
Wij hebben er 3, maar bewust geen kittens.

Genoeg volwassen katten die een thuis zoeken.

En in onze "groep" zou een kitten niet matchen.

Kat 1 en 2 waren een jaar of 2 à 3 toen ze bij ons kwamen.

Kat 3 werd geschat op ongeveer 10.
Kun je het betalen? Meer dieren is ook meer kosten voor oa de dierenarts bv.
Hallo?!
Het is niet omdat ik persé een kitten wil.. Maar ik vind het heerlijk om lekker samen op de bank te liggen haha.. Ik vind het voor de poes die nu thuis zit ook gezellig! (Oke: straks gaat die andere poes ook naar buiten & is die weer alleen..) I know haha.. Maar is 3 katten echt hee gek?
Voor het geld hoef ik het niet te laten.. Dus dat is ook geen reden om het niet te doen.. & de kattenbak maak ik netjes schoon hoor haha
quote:Liefdesnestje schreef op 16 augustus 2016 @ 15:45:

Het is niet omdat ik persé een kitten wil.. Maar ik vind het heerlijk om lekker samen op de bank te liggen haha.. Ik vind het voor de poes die nu thuis zit ook gezellig! (Oke: straks gaat die andere poes ook naar buiten & is die weer alleen..) I know haha.. Maar is 3 katten echt hee gek?poezen zijn niet perse gezelligheidsdieren hoor.
Ik vind mijn katten nu nog steeds heel erg leuk en dat zal altijd zo blijven.. Dat veranderd niet als ze groter worden ik ben nog steeds even gek op ze en we kroelen en spelen nog steeds elke dag
En na de derde wil je een vierde kitten?
quote:Liefdesnestje schreef op 16 augustus 2016 @ 15:45:

Het is niet omdat ik persé een kitten wil.. Maar ik vind het heerlijk om lekker samen op de bank te liggen haha.. Ik vind het voor de poes die nu thuis zit ook gezellig! (Oke: straks gaat die andere poes ook naar buiten & is die weer alleen..) I know haha.. Maar is 3 katten echt hee gek?

Waarom zou 3 katten heel gek zijn?

Ik ken mensen die er 6 hebben.

Als er hier ooit nog een thuisloos sukkeltje zich aanmeldt en het werkt met onze huidige groep is die welkom en hebben we er dus 4.

Of als er ooit problemen zijn bij mijn zus komen haar katten naar hier en hebben we er 5.

Belangrijkste lijkt mij dat je je realiseert dat een kitten niet klein blijft.

En dat je ze alle 3 kan verzorgen en de dierenartskosten aan kan.
quote:lilalinda schreef op 16 augustus 2016 @ 15:47:

[...]

poezen zijn niet perse gezelligheidsdieren hoor.Nee dat is waar, maar de poes die thuis zit wilt het liefst altijd spelen.. Is echt een gevalletje apart (op een leuke manier) en de poes die nu naar buiten gaat is wat meer op zich zelf
een derde kat kan prima, het is wel een tijdsinvestering om ze aan elkaar te laten wennen. Als het lukt is het heel gezellig (drie katten samen in 1 mand), als het misgaat, heb je een boel gedoe in huis. Katten die elkaar wegjagen. Niet meer binnen durven komen, niet meer zindelijk zijn etc.
quote:1234512345 schreef op 16 augustus 2016 @ 15:48:

En na de derde wil je een vierde kitten?Hahaha nee! (Dat zei ik na de 2e ook)
Ik heb al jaren 3 katten. 2 kattebakken die 2x per dag schoon geschept worde. Niemand ruikt iets bij ons ook de visite niet. Hebben ook wel wat duurder grit. Gaat prima
quote:Liefdesnestje schreef op 16 augustus 2016 @ 15:49:

[...]

Nee dat is waar, maar de poes die thuis zit wilt het liefst altijd spelen.. Is echt een gevalletje apart (op een leuke manier) en de poes die nu naar buiten gaat is wat meer op zich zelf Dat spelen is ook voor een stuk de leeftijd, hoor.
Zo haha is het idee van kattenbak schoonmaken niet hoor.
En ik weet niet hoe je woont?

Ik ben bijvoorbeeld absoluut niet blij met de 3 katten van mijn buren. Die mogen inmiddels namelijk ook allemaal naar buiten en ze schijten overal, behalve in hun eigen tuin. En ze proberen bij ons naar binnen te komen (inmiddels al 2x een hor vernield).

Ik heb geen HUISdieren omdat ik die niet wil. Ik wil dus ook geen huisdieren van een ander in mijn tuin of huis.

Woon je buitenaf met lekker veel ruimte om je huis, doen!

Woon je in een woonwijk, denk dan ajb ook aan je buren en laat het bij 2 katten.
quote:Mietrot schreef op 16 augustus 2016 @ 15:48:

[...]

Waarom zou 3 katten heel gek zijn?

Ik ken mensen die er 6 hebben.

Als er hier ooit nog een thuisloos sukkeltje zich aanmeldt en het werkt met onze huidige groep is die welkom en hebben we er dus 4.

Of als er ooit problemen zijn bij mijn zus komen haar katten naar hier en hebben we er 5.

Belangrijkste lijkt mij dat je je realiseert dat een kitten niet klein blijft.

En dat je ze alle 3 kan verzorgen en de dierenartskosten aan kan.Daar heb je gelijk in maar om de kosten maak ik m'n geen zorgen! Ze krijgen alles wat hun hartje begeert haha.. Maar gaan jouw katten alle 3 naar buiten?
Wij hebben drie katten. Het is maar net waarom je een derde wil
quote:Liefdesnestje schreef op 16 augustus 2016 @ 15:51:

[...]

Daar heb je gelijk in maar om de kosten maak ik m'n geen zorgen! Ze krijgen alles wat hun hartje begeert haha.. Maar gaan jouw katten alle 3 naar buiten?

Jep, ze lopen alle drie in en uit zoveel ze willen.

Waren dat vroeger ook gewend en ik straf ze echt als ze eens een dag binnen moeten blijven.

(Alle tuinen zijn hier ook afgesloten dus ze kunnen nergens op straat.)
quote:katrien1974 schreef op 16 augustus 2016 @ 15:51:

Ik heb al jaren 3 katten. 2 kattebakken die 2x per dag schoon geschept worde. Niemand ruikt iets bij ons ook de visite niet. Hebben ook wel wat duurder grit. Gaat primaLeuk om te horen! Wij halen inderdaad ook het grit bij de dierenarts.. Zijn wat prijziger maar wel beter kwaliteit en ruikt lekker zelfs haha.. Anyway had je ze alle 3 te gelijk of na elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven