Asociaal

18-08-2016 01:53 52 berichten
Wat is nu echt asociaal? Zelf vind ik het behoorlijk asociaal om in een scootmobiel om 2 uur 's nachts pokemonnen te gaan vangen. Geparkeerd voor de deur van mijn huis, met een draaiende motor.

Mensen die geen shirt aan doen, want warm. Of in een hemdje, want tatoos die mogen gezien worden. Daarin tegen vind ik Lenie uit de Takkestraat geweldig leuk. Niet asociaal. Ik hou zelf wel van een glittertje een bontkraagje. Wat vinden jullie?
Een hemdje aan zonder tattoos is niet aso?

Die snap ik niet. Ik snap sowieso niet wat er aso is aan een tattoo.

Er zijn mooie en lelijke en je houdt ervan of niet maar aso?? Neh.

Soms hebben aso's een tattoo dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind iedereen die een ander stoort in de nacht asociaal... mensen die hun auto stationair laten draaien, slecht voor het milieu en dat ronken is gewoon een irritant geluid (ook overdag), mensen met elke keer de radio aan in de tuin, mensen die zo nodig in het openbaar (liefst hard) moeten bellen, mensen die het woord kanker gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten.

Daarnaast qua kleding zijn er wel kledingstylen die er "asociaal" uitzien, maar waar ik me dan niet aan erger of stoor. Hoewel, als ik iemand zie lopen met een maatje (of twee) te kleine kleren aan, vind ik dat wel storend (vooral zo jammer, want het flatteert echt niet.. ik snap dat ook gewoon niet).
Appels kun je eten, peren wel
Als ik zonder bovenkleding rondloop buiten arresteren ze me
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 18 augustus 2016 @ 02:01:

Een hemdje aan zonder tattoos is niet aso?

Die snap ik niet. Ik snap sowieso niet wat er aso is aan een tattoo.

Er zijn mooie en lelijke en je houdt ervan of niet maar aso?? Neh.

Soms hebben aso's een tattoo dat wel.Ik heb een kennis; een zweterige man met een bierbuik die, als het een beetje warm is in een hemdje zijn tatoos graag laat zien. Ik vind hem een behoorlijke aso. En dat heeft waarschijnlijk niets met zijn bierbuik of zijn tatoos te maken, het is de combi vast, of mijn gevoel erbij.
Onder aso versta ik gedrag wat storend is voor anderen.

Dat kan van alles zijn.

En vertoond door allerlei soorten mensen.

Mijn uiterlijk überkeurige buurman gaat, als het ook maar drie vlokken gesneeuwd heeft, met zijn bladblazer de sneeuw wegblazen. Ook als dat om 1 uur 's nachts is, die sneeuwval.

Erg asociaal vind ik dat.

Aan de andere kant werken de agrariërs hier op dit moment vaak door tot 1 uur of zelfs later, dat is normaal tijdens het seizoen. Er rijden dan grote turbines over het land en de wegen en dat maakt een hoop herrie. Maar dat weet je, als je hier woont.

Dat vind ik dan weer niet asociaal.

Pokemons vangen op tijdstippen dat anderen slapen in je buurt en daar lawaai bij produceren vind ik dan weer enorm asociaal.

Het hangt er dus vanaf, wanneer ik persoonlijk spreek van asociaal gedrag.

Qua uiterlijk heeft iedereen zo'n beetje zijn of haar eigen standaard als het gaat om wat je asociaal vindt.

Zelf spreek ik dan eerder van 'ordinair'.

Zweetoksels in een tanktop vind ik ordinair maar niet perse asociaal.

Blijven de zweetoksels uit mijn buurt dan vind ik het verder geen punt, hangen ze voor mijn neus omdat ik er naast sta in een drukke tram, dán vind ik het vrij asociaal maar aan de andere kant ook een beetje bij het reizen in een stad horen.

En een zweetoksel van dichtbij moeten beruiken vind ik, als die oksel in een decente Gaastra jas zit, óók onprettig. En ook asociaal want zorgen dat je niet stinkt en anderen daarmee lastigvalt geldt zowel voor oksels in tanktops als in Claudia Sträter jurken.
Mensen die denken dat ritsen niet alleen voor op de snelweg is maar ook voor bij de rij achter de kassa in de supermarkt vind ik asociaal..

Puberdochter van vrouw bij kassa die aan de beurt is besluit dat ze toch liever andere chips wil. Sloft naar chipsrek om vervolgens nog een minuut te twijfelen over welke chips. Alle klanten achter haar moeten wachten, asociaal.

Weer een hele lange rij bij de supermarkt dus iedereen moet lang wachten. Man met armen vol boodschappen gooit al zijn boodschappen op de grond om vervolgens de winkel uit te lopen en te roepen 'hier heb ik dus geen zin in, zoek het maar uit'. Serieus 1 van de meest asociale acties waar ik ooit getuige van ben geweest.

10 vakkenvullers in een winkel en 1 persoon achter de kassa, ook best asociaal. Omdat je door vaker bezoek aan dezelfde winkel namelijk weet dat die vakkenvullers ook kassa kunnen draaien.

Nederlanders zijn als het op rijen, wachten en geduld hebben aan komt zowiezo behoorlijk asociaal als je het vergelijkt met hoe het er bv in Amerika aan toe gaat (black friday uitgezonderd).

Emile Ratelband..

Staan in/bij de breakdance/botsauto's.

En idd, mannen zonder shirt op straat of in de auto als het warm is.
smileklik wijzigde dit bericht op 13-03-2018 20:54
4.44% gewijzigd
Hier voor de deur in het park staan ze vooral in het weekend snachts lekker te blèrren over pokemons, er zit daar ook een pokemonstop.

Waarom kan dat niet overdag, of op z'n minst zonder teveel herrie snachts?

En asociaal gedrag zit het mij niet in de kleren, maar in gedrag.

En wat de een aso vind, vind de ander van niet.

Ik vind de blote bast niet bepaal aso, vol met tatoeages of niet, mijn man loopt er ook mee rond als het buiten zo'n beetje 30graden is.
Die vakkenvullers zijn vaak te jong en hebben geen kassatraining gevolgd.

Wel aso dat de super dan niet meer cassieres heeft maar ja soms heb je piekdrukte terwijl het een half uurtje later weer mega rustig is.
O wacht in jouw super kunnen ze wel ook kassa draaien. Hmm.
Ik vind het aso als mensen netjes en beleefd tegen me doen als ik in werkkleding loop en zodra ik in mijn topje loop omdat het 33 graden is en je dus mijn tattoos ziet ineens niet meer. Kortzichtig want onder heel veel pakken zit inkt verborgen hoor. Daar kwam ik tijdens een personeelsuitje waar gesport werd ineens achter.
Recente vakantieergernis;

Hollanders die ik het buitenland stug alles in het Hollands vragen/bestellen/doen.

Meegemaakt bij een wegrestaurant in Dld, lang gereden dus het werd al laat; even snel wat eten.

Vent voor mij om te bestellen, het begin van het gesprek hoorde ik niet, maar man had blijkbaar een schnitzel besteld, dus ik hoor de medewerker vragen wat voor saus die man wil.

Roept die vent op heel agressief toontje, in het Nederlands dus "ik zeg toch dat ik een schnitzel mot".

En vervolgens de rest van de uitleg ook in boerenhollands doen. Volgende wat ik op ving was "nou ja doe mij die kartoffels maar".

Dan ga ik door de grond van plaatsvervangende schaamte.

Ik snap dat je niet elke taal machtig bent, maar iedereen kent toch wel voldoende Engels bijvoorbeeld om iig normaal antwoord te geven op een vraag?
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 06:14:

Recente vakantieergernis;

Hollanders die ik het buitenland stug alles in het Hollands vragen/bestellen/doen.

Meegemaakt bij een wegrestaurant in Dld, lang gereden dus het werd al laat; even snel wat eten.

Vent voor mij om te bestellen, het begin van het gesprek hoorde ik niet, maar man had blijkbaar een schnitzel besteld, dus ik hoor de medewerker vragen wat voor saus die man wil.

Roept die vent op heel agressief toontje, in het Nederlands dus "ik zeg toch dat ik een schnitzel mot".

En vervolgens de rest van de uitleg ook in boerenhollands doen. Volgende wat ik op ving was "nou ja doe mij die kartoffels maar".

Dan ga ik door de grond van plaatsvervangende schaamte.

Ik snap dat je niet elke taal machtig bent, maar iedereen kent toch wel voldoende Engels bijvoorbeeld om iig normaal antwoord te geven op een vraag?Mij valt het juist op dat veel Duitsers dat in Nederland doen en verwachten (dat je Duits spreekt).
Ik word hier (in NL) door de meeste Duitsers aangesproken met de vraag "sprechen Sie Deutsch?". Of het meer universele "Deutsch? English?"

Nou ja, dat doe ik, Duits spreken, dus dan is het logisch dat ze in het Duits verder gaan

Verder heb ik genoeg Duitsers over zien stappen op het Engels indien nodig.

Maar goed, je hebt idd in elk land honden
668, the neighbour of the Beast
Mensen die na 11 uur 's avonds luidruchtig afscheid nemen van hun visite.
geneet van 't laeve
Eens met Eleonora, asociaal is gedrag vertonen waarvan je kunt weten dat het voor andere storend is.

Zoals harde muziek draaien om twee uur ´s nachts. Mensen storen zich soms aan de gekste dingen maar dat maakt degene die het doet niet perse aso. Mij stoort het als ik tegen iemands bilspleet aan zit te kijken ondanks dat die persoon een broek draagt maar dat vind ik dan niet aso maar wel ordinair inderdaad.

Maar ik ben ook niet roomser dan de paus en ik heb ook weleens vooroordelen over iemand gebaseerd op zijn uiterlijk. Dat is misschien niet netjes van mij en ik ben er niet trots op maar ik ben ook maar een mens. Ik verwacht over het algemeen ander gedrag van een man in maatpak dan van een man mijn afgezakte broek, oversized basketbal hemd en een amstaff die in de slipketting hangt, shoot me.

Ik vind de persoon die zijn fiets dwars voor een vol fietsenrek zette waardoor ik er niet meer uit kon met mijn fiets bij de supermarkt nogal asociaal en die persoon vind mij misschien wel aso omdat ik die fiets die ik toch moest verplaatsen maar even om de hoek gezet heb. Mijn buren die in de winter heel vroeg naar het vliegveld moeten en hun Amerikaanse terreinwagen die veel herrie maakt tien minuten stationair laten draaien zodat de auto warm is vind ik ook asociaal terwijl het verder keurige mensen zijn in maatpak en mantelpakje.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Mensen die 's nachts om 2.00 uur gezellig op het balkon gaan zitten kletsen en dan net zo hard als overdag waardoor ze andere mensen wakker kleppen. Echt, zo moeilijk is het niet om minder hard te praten.

Mensen die de trein in willen stappen als anderen nog uit moeten stappen en dan geen cm opzij willen gaan.
Herrie maken 's ochtends vroeg in het weekend.

Perse zaterdag om 7:00 uur je elektrische heggenschaar moeten gebruiken / je terras moeten hogedrukreinigen / je dak moeten vlammen voor ongeveer een kwartier en daarna hoor je de hele ochtend niks meer. Kan dat dan niet later?

Krijskinderen 's ochtends vroeg in het weekend uit je huis gooien zodat je er zelf geen last meer van hebt maar de hele buurt wel.

Perse 'gezellig' met het hele gezin op zaterdag boodschappen moeten doen: pa, ma en 4 rondrennende krijskinderen. Waarom kan niet 1 ouder met de kinderen thuisblijven / wat leuks doen en de ander de boodschappen?
Waar ik werk komen regelmatig Duitsers, en ik ervaar juist dat zij verwachten dat wij Duits terugpraten en zodra je dat niet doet ze heel gepikeerd verder in het Duits bestellen, en daarna pissig zijn omdat de bestelling niet klopt.

Andersom als ik naar Duitsland ga, praten ze tegen mij geen Nederlands, dus waarom andersom wel.
Ik vind uiterlijk eigenlijk nooit asociaal, gedrag wel en dat kan van allerlei types zijn. Hoog op de ergernislijst staan mensen die een rood kruis op de snelweg negeren, zich totaal vastrijden en dan een beetje suf heen en weer gaan rollen als er hulpdiensten langs willen. Maar ik heb laatst geleerd dat dat ook vaak onnadenkendheid is en een gebrek aan focus, want ik ken iemand die helemaal niet asociaal is die dat dus ook bijna deed.
Blote buiken met zweet, die dan tegen je aankomen of zich als een soort hond uitschudden en dat dan alles in het rondspettert. Brutale mensen die voordringen bij de kassa. Oude mensen die kinderen duwen en opzij werpen omdat ze erdoor willen. Roken boven de kinderwagen.

Winkelmevrouwen die geen "goedendag" zeggen. Mensen die op hun telefoon blijven kijken als de winkelmevrouw tegen ze praat. Loslopende honden. Mannen die op een strandje om 11u 's ochtends het eerste flesje Heineken opentrekken en hun Amerikaans Bull over de handdoeken laat lopen en niet op hun kinderen letten die andere kinderen pesten. Mensen die overal urineren. Schreeuwen op straat. Mensen die met "kanker" schelden.

Mensen die doorrijden als je op het zebrapad oversteekt. Hondenpoep op straat niet opruimen, afval neergooien waar ze staan. Blowen in een winkelstraat. Met een winkelwagentje tegen je enkels rijden. Mensen die hun drammende kinderen niet onder controle hebben. Bedelaars met vieze briefjes die oude mensen lastig vallen. Niet opstaan voor ouderen/zwangeren in de trein/tram/bus. Buschauffeurs die lachend een minuut eerder wegrijden als je net aan komt rennen in de regen.

Auto's strak tegen je portier aanparkeren terwijl er ruimte genoeg is. Heel ruim parkeren zodat er niemand meer bij kan. Spugen op straat, eenden in het park mishandelen. Mensen niet eerst uit de trein/tram/bus laten stappen, maar wringen.

Dat is het wel een beetje.
Ik vind alle herrie 's nachts heel asociaal en dan maakt het niet uit waar het vandaan komt, feestjes, hangjeugd, harde muziek etc. En je buren laten weten dat je een feestje hebt is er tegenwoordig ook niet meer bij.
Niets van het in de openingspost vermelde vind ik echt storend.

Asociaal vind ik vooral agressie:

- luid je mening over anderen verkondigen (dus zoals heel kleine kinderen doen)

- uitschelden, slaan, stelen en ander geweld
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nederlanders die lopen te zeiken over Nederlanders maar geen enkele zelfreflectie hebben
Mensen die buiten roken.

bijv. in rijen bij attracties in pretparken
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven