Hoe valt Marks & Spencer?

18-08-2016 10:38 13 berichten
Hoi iedereen!

Ik ben over 3 weken uitgerekend van een dochter en ben nu op zoek naar een jasje voor haar. Ik heb nu een hele leuke katoenen gevonden van Marks & Spencer, maar ik weet niet zo goed welke maat ik het beste kan bestellen. Ik heb nog nooit iets van dit merk besteld, dus ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben met hun maatvoering? Valt het klein, normaal of groot?

Als de weersverwachtingen blijven zoals ze nu zijn zal het best warm zijn als ze wordt geboren, maar je weet het maar nooit dus ik wil wel iets hebben liggen. Maar dan het liefst iets dat ze evt. later ook nog aan kan als het wat minder warm wordt. Ik zit daarom te denken aan 56, maar mocht dat meer als 62 vallen dan is dat weer veel te groot.

Moeilijk moeilijk .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er alleen een paar keer iets voor mezelf gekocht en de dames maten vielen toen redelijk normaal, wel soms een beetje wijd en iets aan de korte kant soms. Britse dames zijn gemiddeld toch wat korter en steviger.
Ik vind dat het klein valt.
Tip; bij koud weer lekker instoppen met een deken en geen gefrummel met jasjes etc. Als je kleintje geboren is rustig kijken welke maat ze heeft en hoe hard ze groeit voor een winterjas.

Oh en: neem geen jas met capuchon! Echt totaal niet handig!
Wij hebben een paar Marks&Spencer rompertjes gekregen en die waren vooral kort en breed. Dus te korte mouwen en lubberend rond de buik.
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 10:51:

Ik vind dat het klein valt.Ik vind het juist groot vallen
quote:myrna1504 schreef op 18 augustus 2016 @ 11:14:

Tip; bij koud weer lekker instoppen met een deken en geen gefrummel met jasjes etc. Als je kleintje geboren is rustig kijken welke maat ze heeft en hoe hard ze groeit voor een winterjas.

Oh en: neem geen jas met capuchon! Echt totaal niet handig!Mijn kind vond een jas dan weer heel erg lekker. Sliep constant met haar handen omhoog en de capuchon op (over haar muts;) was ook lekker warm. Een deken deed dus maar de helft.
Ik gebruikte bij mijn zoontje de capuchon ook vaak als muts, en idd hij had ook altijd zijn armpjes boven de deken dus dan is een jasje wel lekker (tenzij het buiten erg warm is natuurlijk).

Maar wisselende geluiden dus over de maatvoering haha. Ik denk dat ik dan maar gok op 56, ervan uitgaande dat ze hem in het begin nog niet veel nodig zal hebben gezien de weersvoorspellingen.. En zo wel, dan maar mouwen omslaan.

Bedankt voor jullie reacties iig!!
Als je iets van puur wol (merino of zoiets) of katoen neemt (gebreid) dan is het vaak rekbaar en niet té warm. Dan heb je er misschien langer wat aan en hoef je, omdat het dus zacht en rekbaar is, je kind er niet met gewend in te frotten. Dat was voor mijn dochter ideaal.
quote:Star schreef op 18 augustus 2016 @ 11:29:

[...]

Ik vind het juist groot vallen Ik heb het overigens wel over volwassen kleding, kinderkleding weet ik niet
Ik had een heel soepel gebreid jasje met capuchon. Volgens mij 62. Heeft ze vanaf dat ze net geboren was de hele winter kunnen dragen. Het valt redelijk groot, maar mouwtjes kun je altijd oprollen en als het allemaal net te klein is zijn die armpjes er zo moeilijk in te doen. Zou echt voor een maatje groter gaan als je er wat langer plezier van wilt hebben!
Oh ja en als de capuchon zacht en soepel is is het juist prettig voor in de wagenbak. Een mutsje gaat snel scheef zitten. Met zo'n capuchon + mutsje blijft het wat beter bedekt.
Bij mij waren ze zo uit naat 56 gegroeid, duurde maar enkele weken. Bovendien vond ik het gehannes aan die kleine lijfjes (jasje aan met armp die nog niet meewerken) vreselijk. Mijn tip is dus dekentje in de maxicosi of kinderwagen, en het jasje in maat 62 kopen als beeb al een beetje groter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven