Asociaal

18-08-2016 01:53 52 berichten
Wat is nu echt asociaal? Zelf vind ik het behoorlijk asociaal om in een scootmobiel om 2 uur 's nachts pokemonnen te gaan vangen. Geparkeerd voor de deur van mijn huis, met een draaiende motor.

Mensen die geen shirt aan doen, want warm. Of in een hemdje, want tatoos die mogen gezien worden. Daarin tegen vind ik Lenie uit de Takkestraat geweldig leuk. Niet asociaal. Ik hou zelf wel van een glittertje een bontkraagje. Wat vinden jullie?
Buren met een feestje die peuken voor mijn deur gooien(welgeteld 37) en hun eigen stoepje vegen maar de peuken voor mijn deur laten liggen. Misschien ben ik wel net zo aso maar heb t opgeveegd en door de brievenbus gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vang én pokemon s'nachts op mijn fiets met een rinkelende bel, en als het warm is trek ik mijn shirt uit en loop ik met bikini aan en oh wacht heb ook tattoos ik ben nummer 1 associaal..
quote:Bugs_Bunny schreef op 18 augustus 2016 @ 09:26:

Nederlanders die lopen te zeiken over Nederlanders maar geen enkele zelfreflectie hebben

Dus dit is gedrag naar Oud Hollandsch gebruik? Wat in dit topic wordt omschreven?

Gaat in spiegel kijken.
Sluikstorten. Er is weinig waar ik bozer kan om worden dan dat.
Tokkies die zo nodig ten alle tijden hun bek 'n douw moeten geven over alles wat maar in ze opkomt. Dat je dan op straat wordt aangesproken door 'n wildvreemde omdat je door omstandigheden ff niet je vriendelijkste gezicht op hebt: "Heej wijffie, heeeee!!! Ja jij!!! Hejje nog wel een beetje lol in je leven!? Hahaha!"
quote:Mieshka schreef op 18 augustus 2016 @ 11:16:

Tokkies die zo nodig ten alle tijden hun bek 'n douw moeten geven over alles wat maar in ze opkomt. Dat je dan op straat wordt aangesproken door 'n wildvreemde omdat je door omstandigheden ff niet je vriendelijkste gezicht op hebt: "Heej wijffie, heeeee!!! Ja jij!!! Hejje nog wel een beetje lol in je leven!? Hahaha!"
Wat ik trouwens ook best asociaal vind is dat mijn buren hun enorme camper al 3 weken voor de deur hebben staan. Duurt het echt zo lang om dat ding uit te ruimen, schoon te maken en naar de stalling te brengen?
Mensen met voorkeur voor hakken die laminaat aanleggen in een gehorige flat.

Niet fijn.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:Baankje1 schreef op 18 augustus 2016 @ 06:48:

Mensen die na 11 uur 's avonds luidruchtig afscheid nemen van hun visite.

Ooohhh god, hebben we dezelfde buren toevallig? Doordeweekse dag; een kwartier lang bij de voordeur gaan beppen en lachen en ouwehoeren (doe dat gewoon even binnen, voor de visite weggaat). Mijn slaapkamerraam zit naast hun voordeur, dubbelglas, en is snachts dicht; alsnog kan ik alles woord voor woord volgen. En dan tot het bezoek de hoek van de straat om is DOEIIIIIIIIIGGGG roepen, met zo'n hoge vrouwenstem. Meerdere keren gebeurd, tot vriend er wat van gezegd had. Hadden ze gelukkig begrip voor, ze hadden er niet zo bij stil gestaan, niet weer gebeurd gelukkig

Ik vind dingen waarbij je andere mensen stoort/lastigvalt/benadeelt asociaal (dat is natuurlijk ook weer subjectief, de een stoort zich aan bepaalde kleding/gebrek aan kleding, waar een ander niet raar van opkijkt). Ik denk bij aso vooral aan geen rekening houden met anderen, egoïstisch zijn, ikke en de rest kan stikken-gedrag (hele weg in beslag nemen in het verkeer, geluidsoverlast, niet 1 snoepje nemen maar meteen een handvol zodat een ander niets heeft, voorkruipen bij de kassa omdat je 'haast' hebt etc). persoonlijke hygiene valt er ook wel onder vind ik.. Als iemand naar oud zweet ruikt vind ik dat ten eerste goor, en ten tweede schept dat toch wel een bepaald beeld over iemand; onverzorgd, nonchalant etc.
quote:OldWood schreef op 18 augustus 2016 @ 07:07:

Waar ik werk komen regelmatig Duitsers, en ik ervaar juist dat zij verwachten dat wij Duits terugpraten en zodra je dat niet doet ze heel gepikeerd verder in het Duits bestellen, en daarna pissig zijn omdat de bestelling niet klopt.

Andersom als ik naar Duitsland ga, praten ze tegen mij geen Nederlands, dus waarom andersom wel.Ook mijn ervaring idd. Beginnen standaard in Duits, niet de vraag of je Engels wil praten/wel Duits kan. Jarenlang in de retail gewerkt, maandelijks tientallen Duitse klanten, en eigenlijk altijd hetzelfde verhaal. Heb zelfs weleens een klant gehad die liep te zuchten en steunen omdat ik zijn Duits niet snapte en in het Engels terugsprak. Op den duur liep hij gewoon sjaggo weg.. Je bent toch op vakantie, dan probeer je toch gewoon Engels te praten, volgens mij kan elke Europeaan dat wel. Vind het aso om te verwachten dat iedereen Duits spreekt, ik spreek mensen in Duitsland ook niet in het Nederlands aan, dan probeer ik het in halfgebakken Duits met wat Engels als ik er echt niet uit kom.
Ik vond mijn zus asociaal een paar,dagen terug (weet trouwens niet of dit eerder tokkie is maargoed) Ze is zwanger en ze rookt. Moet ze helemaal zelf weten, we hebben het er meermaals over gehad en het draait vaak uit op woordenwisseling. Ben er nu dus nogal klaar mee.

Een paar dagen terug was ik met haar op stap, ik moest even een winkel in en zij wachtte buiten. Toen ik de deur uitliep, zag ik haar staan. Met toeter en met sigaret. Heb haar vriendelijk verzocht om die sigaret nú uit te maken, heb haar eerlijk gezegd dat ik dat ongelooflijk tokkie vind. Plus dat ik me kapotschaam om naast een zwanger iemand te lopen op straat die aan het roken is. Voor de rest is ze trouwens best lief

Voor de rest dubbelparkeerders, van die eikels die in een SUV rijden en denken dat ze heel de snelweg ownen en mensen die in een supermarkt verpakkingen leegkanen zonder ze eerst af te rekenen.
Mensen die hun hond los laten lopen als iemand passeert. En dan zeggen dat ie alleen maar wil spelen. Mijn hond is al 2 keer gebeten door zo'n hond. Is even aanlijnen nou zo'n grote moeite?

Mensen die alleen maar heel hard gas staan te geven op hun brommer, scooter, motor en niet wegrijden.

Mensen die hun muziek zo hard hebben staan (thuis of in de auto) dat heel de straat moet meegenieten.

Cassières die geen "Goedendag" zeggen. Of die met hun vingers trommelen als je je klein geld bij elkaar zoekt.
Caissières die tegen een collega achter hun een heel lulverhaal aan het vertellen zijn tijdens het 'helpen' van klanten. Ontzettend aso.
quote:claudine1982 schreef op 18 augustus 2016 @ 14:45:

Caissières die tegen een collega achter hun een heel lulverhaal aan het vertellen zijn tijdens het 'helpen' van klanten. Ontzettend aso.+1 en t verrotte om even goededag te zeggen!!
Mensen die hun kinderen niet bij zich houden in een restaurant. Ik heb geen zin in geschooi en gekruip onder mijn tafel, straks zet ik per ongeluk een voet verkeerd op een peuterhandje o.i.d. en dan heb ik het gedaan volgens de ouders
quote:VanilleNoire schreef op 18 augustus 2016 @ 14:57:

Mensen die hun kinderen niet bij zich houden in een restaurant. Ik heb geen zin in geschooi en gekruip onder mijn tafel, straks zet ik per ongeluk een voet verkeerd op een peuterhandje o.i.d. en dan heb ik het gedaan volgens de ouders Dit is precies de rede waarom wevons 2 jarig dochtertje nooit meenemen uit eten. Altijd een oppas. Als ouder zijnde zit je toch ook niet lekker te eten lijkt me?

Caissières die tegen een collega achter hun een heel lulverhaal aan het vertellen zijn tijdens het 'helpen' van klanten. Ontzettend aso.

Daar zeg ik bijna altijd wat van. Ik heb zelf in de retail gewerkt en kan me er niets bij voorstellen dat iemand zich zo onprofessioneel opstelt.

Muziek luisteren in de tuin vind ik asociaal.

Caissières die tegen een collega achter hun een heel lulverhaal aan het vertellen zijn tijdens het 'helpen' van klanten. Ontzettend aso.Ja dit. Ik heb een keer gehad dat het kind zo druk was met ouwehoeren met haar vriendinnetje achter zich dat ze teveel geld terug gaf, toen ik haar daar op wees werd ik weggewuifd zonder dat ze luisterde. Nou prima dan ga ik hoor, zoek je het maar uit met je kasverschil..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:MwTheelepel schreef op 18 augustus 2016 @ 15:13:

[...]

Ja dit. Ik heb een keer gehad dat het kind zo druk was met ouwehoeren met haar vriendinnetje achter zich dat ze teveel geld terug gaf, toen ik haar daar op wees werd ik weggewuifd zonder dat ze luisterde. Nou prima dan ga ik hoor, zoek je het maar uit met je kasverschil..Beter zo dan andersom, te weinig terugkrijgen. Ik zou ook doorlopen als ze niet luisteren.
Eens met Leo. Hangt af van de situatie. Maar bijv. de drol van je hond niet opruimen, vind ik áltijd aso. Onze overbuurkids - nou ja kids, ze studeren inmiddels - hebben de gewoonte om na het stappen nogal luidruchtig met hun vrinden na te praten op straat. Op zeer luide toon. Ik vind het irritant, maar aso.... nee. Ik weet hoe dat gaat, herinner me uit een ver verleden dat mijn vrinden en ik vast ook niet altijd stil waren. Het zijn leuke kids, dus ach, ik laat het gaan.
quote:Hawkmoon269 schreef op 18 augustus 2016 @ 11:14:

Sluikstorten. Er is weinig waar ik bozer kan om worden dan dat.Sluikstorten? Wat mag ik me daarbij voorstellen?
ik heb nooit problemen met mensen, ik vind iedereen leuk.
very metal
ik geniet vooral van mensenmassa's, mmm.
very metal
quote:rozies schreef op 18 augustus 2016 @ 21:43:

[...]

Sluikstorten? Wat mag ik me daarbij voorstellen?Dat is zoals ze bij ons achter doen. Ik kan nu even geen foto maken, te donker, maar geloof me, het is niet fraai Denk aan een kapotte bank, kapotte stoel, een stapel dozen, emmers, gebroken glazen plaat van een tafel en nog meer van die zooi. Gedumpt door mensen die geen zin hebben om de stort te betalen, en 'ach, daar achter die flats ziet niemand dat we het er dumpen'. En vervolgens op verjaardagen vertellen dat het hier de tokkieflats zijn met al die zooi erachter
quote:schattigmeisje schreef op 18 augustus 2016 @ 22:17:

[...]

Dat is zoals ze bij ons achter doen. Ik kan nu even geen foto maken, te donker, maar geloof me, het is niet fraai Denk aan een kapotte bank, kapotte stoel, een stapel dozen, emmers, gebroken glazen plaat van een tafel en nog meer van die zooi. Gedumpt door mensen die geen zin hebben om de stort te betalen, en 'ach, daar achter die flats ziet niemand dat we het er dumpen'. En vervolgens op verjaardagen vertellen dat het hier de tokkieflats zijn met al die zooi erachter Bedankt, ik kende het woord niet. Op sommige op- en afritten van snelwegen hebben mensen schijnbaar ook de behoefte om even de auto op te ruimen, dat vind ik zeer asociaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven