Welk appartement?

18-08-2016 23:08 36 berichten
Ik ben onlangs naar het buitenland verhuisd en omdat ik inmiddels een baan heb gevonden ben ik op zoek naar een appartement voor mezelf. Ik heb twee appartementen gevonden die me aanstaan. Beide zijn mooi gemeubileerd, op 10-15 minuten loopafstand van mijn werk en vrijwel gelijk in prijs:

Appartement 1: Ruim genoeg maar niet overdreven, keuken wat aan de kleine kant, balkon, fijn complex met binnenzwembad en sauna. Geweldige locatie bij een uitgaansgebied en de haven. Bij dit appartement moet ik de makelaar een bedrag van ca. 300 euro betalen bij het accepteren.

Appartement 2: Erg ruim met een grote keuken meer apart van de woonkamer en een grote patio met BBQ, er is naast een TV ook een stereo. Locatie is wat minder, langs grote weg in een omgeving waar niet zo veel te doen is, maar alles is nog steeds dichtbij. Complex heeft een buitenzwembad. Nadeel is dat je gezoem hoort van de airconditioning van het naastgelegen gebouw, maar mogelijk wen je daaraan.

Het tweede appartement wordt door een particulier verhuurd - enerzijds betekent dat dat er geen extra kosten bijkomen, anderzijds voel ik me er niet helemaal senang bij om zomaar even ca. 1500 euro in borg en voorschot over te maken. Het appartement staat al een paar weken leeg, wat vreemd is omdat vergelijkbare appartementen voor ca. 150 euro meer per maand verhuurd worden. De eigenaar zegt dat hij wel kijkers had gehad maar dat die of afzegden of hij hen niet zag zitten. Hij biedt nu aan om me in contact te brengen met de vorige huurders.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja absoluut app 1. Die klinkt ideaal. Ik hebbzelf zo gewoond ( in nederland). Toptijd gehad. Zo fijn om op een goede licatie te wonen.

En sauna erbij!
1 !!!!

Het is leuker enkel wat kleiner, maar je noemt het 'ruim genoeg' dus doen!
Ze belden zostraks dat appartement 1 voor mij is, dus gezien jullie unanieme voorkeur heb ik ja gezegd

Zonder gekheid, ik had er gewoon een goed gevoel bij en werd erg blij van de route naar werk (langs alle zeilboten en bars), dus dit wordt hem!

Bedankt allemaal!
quote:onipaa schreef op 19 augustus 2016 @ 03:01:

Ze belden zostraks dat appartement 1 voor mij is, dus gezien jullie unanieme voorkeur heb ik ja gezegd

Zonder gekheid, ik had er gewoon een goed gevoel bij en werd erg blij van de route naar werk (langs alle zeilboten en bars), dus dit wordt hem!

Bedankt allemaal!Fijn! Gefeliciteerd met je huisje.
Leuk, gefeliciteerd!
quote:onipaa schreef op 19 augustus 2016 @ 03:01:

Bedankt allemaal!Leuk! Van harte gefeliciteerd en ik wens je heel veel woonplezier
Nummer 1 natuurlijk

Mosterd.

Gefeliciteerd!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dank!!
Gefeliciteerd! Aan hoe je in de OP al beide appartementen omschreef, ging je hart al uit naar 1. Bij 2 somde je eigenlijk meer negatieve punten op. Je hebt dus denk ik de juiste keuze gemaakt
Gefeliciteerd!
Appartement 1 klinkt in mijn oren het meest veilig en fijnst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven