Stomme %()-&?# CBR!!!

19-08-2016 15:28 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb zonet iets heel frustrerend meegemaakt! Ik ben al bijna een half jaar bezig om mijn auto theorie examen te kunnen halen. Ik zak iedere keer met een of twee fouten te veel. Vandaag dus weer. Weer één fout te veel. Na het einde van de toets bekeek ik even welke vragen ik fout had, en opeens zat ik in de schock! Bij de vraag 'wat is de toegestane maximumsnelheid op een autosnelweg' had ik dus 130 km per uur ingevuld, en die was dus fout!!! Er stond een afbeelding bij van een bord met een weg en een viaduct (autosnelweg bord dus) en verder helemaal niets. Hoe frustrerend! Mijn goede antwoord is gewoon fout gerekend! Dus ik loop naar de balie waar drie dames stonden en vertel mijn probleem, zegt de een doodleuk 'hoezo daar mag je toch maar 80km per uur rijden?'.... De ander maakte haar weer duidelijk dat het inderdaad 130 is maar dat er waarschijnlijk op de afbeelding ook andere borden waren enzo terwijl ik haar tien keer heb gezegd dat dat niet het geval was. want toen ik zag dat die antwoord fout was bekeek ik iedere kleine megapixel van de afbeelding extra goed zodat ik zeker wist dat er niks anders was op de afbeelding. na een kleine discussie zegt ze opeens 'ik weet zeker dat er wel een matrixbord of een andere bord bij stond, cbr klopt altijd!". Echt alsof ik dom ben. Toen zei ik 'knap dat jij wel weet wat een matrixbord is had ik niet verwacht van iemand die denkt dat ze maximaal 80 mag rijden op een autosnelweg' en liep vloekend weg. Pffff word hier zo gek van... op een autosnelweg mag je maximaal 130 rijden dit is gewoon een wettelijk regel Hoezo heb ik het dan fout???? En het ergste is ik kan hier ook geen klacht over indienen omdat de vragen niet teruggekeken kunnen worden. Wat een oplichters! Zo, dit moet er even uit! Bedankt voor het lezen :(
Graag gedaan
https://www.rijkswatersta ... aximumsnelheid/index.aspx
Ja, heel stom!
Het is nu toch 130? Volgens mij heeft ze gelijk hoor. Of: ik heb in ieder geval nog geen boetes binnengekregen

Is voor de volgende keer een cursus (van de anwb ofzo) een idee? Als je iedere keer met 1 of 2 fouten zakt zit er toch iets nog niet helemaal goed. Succes verder!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Gelukkig staat het onder psyche...
Volgens mij is het 120 op de snelweg, tenzij er een bord staat met 130.
Toevallig een auto op het plaatje met aanhanger er achter?
quote:SuperWijf schreef op 19 augustus 2016 @ 15:35:

Nee hoor je mag 120 rijden tenzij 130 staat aangegeven !!!

Dus je antwoord is foutDit!
https://www.rijksoverheid ... voor-auto-s-op-de-snelweg

Dus je antwoord is foutLees eerste zin aub.
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 15:37:

Volgens mij is het 120 op de snelweg, tenzij er een bord staat met 130.Nee. 130 tenzij anders aangegeven.

Ik xie t staan idd

Nee, hoor 130, tenzij anders aangegeven. Maar ik weet niet wat er op het plaatje nog meer te zien was.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Dus meer stomme jij dan stomme cbr

Dus je antwoord is foutSorry TO maar dit weet echt iedereen, kan je het CBR niet de schuld van geven...
Ik heb tig oefenexamens gemaakt en elke keer was 130 goed. De maximumsnelheid op een autosnelweg is dus gewoon 130 km.
Het is inderdaad 130km per uur tenzij anders aangegeven staat:

Maar de vraag van cbr is wat is de toegestane maximale snelheid op de autosnelweg. Ik neem aan dat daar ern plaatje/foto bij stond. En die kennen wij niet dus onmogelijk voor ons om er t juiste antw op te geven.

Vermoedelijk een strikvraag waarop er vermoedelijk een bord of dergelijke op t plaatje stond die TO over t hoofd heeft gezien.

Dus je antwoord is fout

Euh, nee. Maximumsnelheid is 130, tenzij anders is aangegeven.

Kan je niet in bezwaar tegen de uitslag ofzo?
quote:Alicemorgan82 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:40:

[...]

Sorry TO maar dit weet echt iedereen, kan je het CBR niet de schuld van geven...Blijkbaar niet, want TO heeft toch echt gelijk.
quote:Glanzendhaar schreef op 19 augustus 2016 @ 15:40:

Ik heb tig oefenexamens gemaakt en elke keer was 130 goed. De maximumsnelheid op een autosnelweg is dus gewoon 130 km.Ik denk echt dat je het bekende instinkerplaatje gehad hebt. De auto op je plaatje had waarschijnlijk een caravan of aanhanger achter de auto die je dan een stukje ziet en dan mag je geen 130 rijden.
Nee dames, ik weet echt 10000000% zeker dat er alleen een autosnelweg bord was en een auto die dus de weg op wilde rijden. Geen matrixborden, geen andere verkeersborden, geen aanhangwagen, geen caravan, of wat dan ook. Echt heel basic, een bordje en een autootje, niets meer niets minder.
quote:minnimouse schreef op 19 augustus 2016 @ 15:41:

[...]

Blijkbaar niet, want TO heeft toch echt gelijk.Dat weet je niet aangezien wij t bijbehorende plaatje van de situatie niet hebbrn
quote:Alicemorgan82 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:40:

[...]

Sorry TO maar dit weet echt iedereen, kan je het CBR niet de schuld van geven...

Misschien een keer de updates van de verkeersregels bijhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven