Stomme %()-&?# CBR!!!

19-08-2016 15:28 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb zonet iets heel frustrerend meegemaakt! Ik ben al bijna een half jaar bezig om mijn auto theorie examen te kunnen halen. Ik zak iedere keer met een of twee fouten te veel. Vandaag dus weer. Weer één fout te veel. Na het einde van de toets bekeek ik even welke vragen ik fout had, en opeens zat ik in de schock! Bij de vraag 'wat is de toegestane maximumsnelheid op een autosnelweg' had ik dus 130 km per uur ingevuld, en die was dus fout!!! Er stond een afbeelding bij van een bord met een weg en een viaduct (autosnelweg bord dus) en verder helemaal niets. Hoe frustrerend! Mijn goede antwoord is gewoon fout gerekend! Dus ik loop naar de balie waar drie dames stonden en vertel mijn probleem, zegt de een doodleuk 'hoezo daar mag je toch maar 80km per uur rijden?'.... De ander maakte haar weer duidelijk dat het inderdaad 130 is maar dat er waarschijnlijk op de afbeelding ook andere borden waren enzo terwijl ik haar tien keer heb gezegd dat dat niet het geval was. want toen ik zag dat die antwoord fout was bekeek ik iedere kleine megapixel van de afbeelding extra goed zodat ik zeker wist dat er niks anders was op de afbeelding. na een kleine discussie zegt ze opeens 'ik weet zeker dat er wel een matrixbord of een andere bord bij stond, cbr klopt altijd!". Echt alsof ik dom ben. Toen zei ik 'knap dat jij wel weet wat een matrixbord is had ik niet verwacht van iemand die denkt dat ze maximaal 80 mag rijden op een autosnelweg' en liep vloekend weg. Pffff word hier zo gek van... op een autosnelweg mag je maximaal 130 rijden dit is gewoon een wettelijk regel Hoezo heb ik het dan fout???? En het ergste is ik kan hier ook geen klacht over indienen omdat de vragen niet teruggekeken kunnen worden. Wat een oplichters! Zo, dit moet er even uit! Bedankt voor het lezen :(
quote:feeks schreef op 19 augustus 2016 @ 15:39:

Dus meer stomme jij dan stomme cbrHmmm of toch jij???
quote:SuperWijf schreef op 19 augustus 2016 @ 15:35:

Nee hoor je mag 120 rijden tenzij 130 staat aangegeven !!!

Dus je antwoord is fout

Nee hoor; de maximumsnelheid op de NL'se snelwegen is 130 geworden. Deze snelheid geldt dus, tenzij anders aangegeven. Dus staat er een bord, 100 mag je 100. En staat er een bord 120 van 6-20 uur; mag je van 20.00-06.00 uur dus gewoon 130 km per uur.

Wat een balen dat je gezakt bent. Waren er niet meer klachten van andere geëxamineerden?
quote:Glanzendhaar schreef op 19 augustus 2016 @ 15:45:

Nee dames, ik weet echt 10000000% zeker dat er alleen een autosnelweg bord was en een auto die dus de weg op wilde rijden. Geen matrixborden, geen andere verkeersborden, geen aanhangwagen, geen caravan, of wat dan ook. Echt heel basic, een bordje en een autootje, niets meer niets minder.Je zal toch echt iets over het hoofd gezien hebben. Als er echt zo een foute vraag tussen zou zitten, zo een simpele ook, dan regent het klachten natuurlijk.
In bezwaar gaan
Inderdaad, 130, tenzij anders aangegeven.

De maximum snelheid wordt aangegeven bij de oprit, via de route-informatiepanelen en via de hectometerpaaltjes langs de kant van de snelweg.

Je zou het altijd aan de hectometerpaaltjes moeten kunnen zien.
quote:SuperWijf schreef op 19 augustus 2016 @ 15:45:

[...]

Dat weet je niet aangezien wij t bijbehorende plaatje van de situatie niet hebbrn

Nee oké, daar heb je gelijk in. Maar er roepen er een paar heel hard dat TO ongelijk heeft en als het echt klopt wat TO zegt, dan heeft ze gewoon gelijk. Dus misschien moet de rest eens een cursus gaan volgen

Was het misschien een weg met een groene strook? Want dan mag je maar 100.

Zoals al eerder gezegd: lastig om het juiste antwoord te geven zonder de foto erbij.
Maar goed dan nog was je gezakt want je had meer fout toch ?

Als dit de enige fout was en jij bent er zeker van dan zou ik terug gaan naar t cbr.

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat t cbr t fout heeft want je bent de enige die er over valt dan had het de anderen ook opgevallen moeten zijn lijkt mij
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 15:46:

De maximum snelheid wordt aangegeven bij de oprit, via de route-informatiepanelen en via de hectometerpaaltjes langs de kant van de snelweg.

Je zou het altijd aan de hectometerpaaltjes moeten kunnen zien.Ik vermoed dat TO die gemist heeft op t plaatje
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 15:46:

Je zou het altijd aan de hectometerpaaltjes moeten kunnen zien.Op de A7 staat geen 130 op de hectometerpaaltjes hoor. Kan ook niet want er zijn stukken waar je tussen 6 en 19 uur maar 120 mag.
quote:Amaqanda schreef op 19 augustus 2016 @ 15:38:

Toevallig een auto op het plaatje met aanhanger er achter?Dit! Was het geen strikvraag? (Deze vraag had ik namelijk ook op mijn theorieexamen destijds).
quote:Glanzendhaar schreef op 19 augustus 2016 @ 15:45:

Nee dames, ik weet echt 10000000% zeker dat er alleen een autosnelweg bord was en een auto die dus de weg op wilde rijden. Geen matrixborden, geen andere verkeersborden, geen aanhangwagen, geen caravan, of wat dan ook. Echt heel basic, een bordje en een autootje, niets meer niets minder.een vierkant bord met auto'tje erop en het bord met twee wegen en viaduct op?
quote:Glanzendhaar schreef op 19 augustus 2016 @ 15:40:

Ik heb tig oefenexamens gemaakt en elke keer was 130 goed. De maximumsnelheid op een autosnelweg is dus gewoon 130 km.Dan waren die oefenopgaven fout. Het is 120km/u tenzij anders aangegeven
quote:Amaqanda schreef op 19 augustus 2016 @ 15:51:

[...]

Op de A7 staat geen 130 op de hectometerpaaltjes hoor. Kan ook niet want er zijn stukken waar je tussen 6 en 19 uur maar 120 mag.Dan staat als het goed is op die paaltjes: 120 en daaronder 6-19
Maar wat wil je eraan doen? Je bent gezakt en moet dus nog een keer.
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 15:54:

[...]

Dan staat als het goed is op die paaltjes: 120 en daaronder 6-19Nee hoor, alleen een groot bord bij de invoegstroken. Echt niet bij ieder paaltje. Ik rij er best vaak
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 15:37:

Volgens mij is het 120 op de snelweg, tenzij er een bord staat met 130.Dit dus, je antwoord was fout.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Philae schreef op 19 augustus 2016 @ 15:53:

[...]

Dan waren die oefenopgaven fout. Het is 120km/u tenzij anders aangegeven

A little knowledge is a dangerous thing......

Artikel 21

Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
Oh dear, how sad, never mind.
Misschien wel om de zoveel paaltjes, dat kan nog wel, maar echt niet ieder paaltje.

(Gaat binnenkort voor de zekerheid nog checken)
To was het niet een autoweg ipv een snelweg. Op autowegen mag je dus max 100
Ik vind sowieso die strikvragen stom, het is al moeilijk genoeg dat examen met de computer.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
TO: Bord met autootje is geen autosnelweg maar autoweg.

Heb je ook naar de belijning gekeken?
quote:Philae schreef op 19 augustus 2016 @ 16:00:

[afbeelding]

Heb je ook naar de belijning gekeken?

Op een snelweg is dat niet van toepassing en mag je 130 tenzij anders aangegeven.

Dus is de grote vraag of TO het bord goed heeft herkend.........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Amaqanda schreef op 19 augustus 2016 @ 15:57:

Misschien wel om de zoveel paaltjes, dat kan nog wel, maar echt niet ieder paaltje.

(Gaat binnenkort voor de zekerheid nog checken)Ja, nu ben ik ook benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven