Stomme %()-&?# CBR!!!

19-08-2016 15:28 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb zonet iets heel frustrerend meegemaakt! Ik ben al bijna een half jaar bezig om mijn auto theorie examen te kunnen halen. Ik zak iedere keer met een of twee fouten te veel. Vandaag dus weer. Weer één fout te veel. Na het einde van de toets bekeek ik even welke vragen ik fout had, en opeens zat ik in de schock! Bij de vraag 'wat is de toegestane maximumsnelheid op een autosnelweg' had ik dus 130 km per uur ingevuld, en die was dus fout!!! Er stond een afbeelding bij van een bord met een weg en een viaduct (autosnelweg bord dus) en verder helemaal niets. Hoe frustrerend! Mijn goede antwoord is gewoon fout gerekend! Dus ik loop naar de balie waar drie dames stonden en vertel mijn probleem, zegt de een doodleuk 'hoezo daar mag je toch maar 80km per uur rijden?'.... De ander maakte haar weer duidelijk dat het inderdaad 130 is maar dat er waarschijnlijk op de afbeelding ook andere borden waren enzo terwijl ik haar tien keer heb gezegd dat dat niet het geval was. want toen ik zag dat die antwoord fout was bekeek ik iedere kleine megapixel van de afbeelding extra goed zodat ik zeker wist dat er niks anders was op de afbeelding. na een kleine discussie zegt ze opeens 'ik weet zeker dat er wel een matrixbord of een andere bord bij stond, cbr klopt altijd!". Echt alsof ik dom ben. Toen zei ik 'knap dat jij wel weet wat een matrixbord is had ik niet verwacht van iemand die denkt dat ze maximaal 80 mag rijden op een autosnelweg' en liep vloekend weg. Pffff word hier zo gek van... op een autosnelweg mag je maximaal 130 rijden dit is gewoon een wettelijk regel Hoezo heb ik het dan fout???? En het ergste is ik kan hier ook geen klacht over indienen omdat de vragen niet teruggekeken kunnen worden. Wat een oplichters! Zo, dit moet er even uit! Bedankt voor het lezen :(
Tja, maar je bent een half jaar bezig, zeg dat je 4 keer bent op geweest en je nooit de zelfde vraag fout had, dan heb je dus gemiddeld zo'n 1,5-1,9 fout te veel. In dit geval had je ook fouten gemaakt náást dat 130 km vraag.

Doe een cursus want het ligt aan je leervermogen en prestaties.
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 16:29:

Tja, maar je bent een half jaar bezig, zeg dat je 4 keer bent op geweest en je nooit de zelfde vraag fout had, dan heb je dus gemiddeld zo'n 1,5-1,9 fout te veel. In dit geval had je ook fouten gemaakt náást dat 130 km vraag.

Doe een cursus want het ligt aan je leervermogen en prestaties.

Dit dus.

Naast deze vraag heb je veel meer fouten gemaakt. Kan gebeuren maar dat gebeurd je nu al meerdere examens. Je begrijpt de stof niet. Dus mijn tip zou zijn of zn interactieve vragentrainer of zn cdrommetje of toch echt een cursus.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2016 17:17
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:Rooss4.0 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:38:

[...]

Dit!

Gaan jullie alsjeblieft jullie theorie nog eens doen. Als de regels veranderen wordt dat kenbaar gemaakt en ook als je 30 jaar je rijbewijs hebt zal je je best moeten doen om die nieuwe regels te gaan kennen en toe te passen.

Het is altijd 130 behalve als er bij de invoegstrook 120 (of lager) staat.
[...]

Sjongejonge.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2016 17:18
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
[...]

Sommigen hebben hun theorie gehaald en weten de regels nog niet.

Overigens een denigrerende opmerking naar to toe die je maakt. Zit je tampon scheef?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2016 17:18
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
[...]

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2016 18:06
Reden: op de man
% gewijzigd
quote:Splinter_ schreef op 19 augustus 2016 @ 16:04:

Wauw, wat zijn er veel forummers die niet weten wat de nieuwe maximum snelheid is

Dit!

Het ís dus 130, tenzij anders aangegeven.
Het is inderdaad 130 tenzij...

En op voorwaarde dat je het bord snelweg gepasseerd bent, als je nog niet voorbij bent mag je 80! De snelweg begint officieel pas bij het bord.

Als je op een 50 weg rijdt en je ziet een bord 70 in bv 25 meter, tot het bord mag je 50. Na het bord 70.

Dus als op het plaatje van het cbr de auto nog voor het bord staat of er staat: je rijdt de snelweg op.. dan mag je Max 80!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Maar goed TO, was de auto het bord van de autosnelweg al gepasseerd? Het blauw bord geeft namelijk aan waar de auto snelweg begint, dus pas als je dat bord gepasseerd bent mag je 130 rijden. Ook al rijdt de auto 2 meter voor het autosnelweg bord, dan mag hij dus nog niet 130 rijden en is de maximale snelheid 80 km/h. Dus reed hij voor het bord, dan is het 80 km/h, reed hij erachter dan is het 130 km/h.

Mocht het zo zijn dat de auto het bord al voorbij was, dan kan je overwegen om een klacht in te dienen. Hier een linkje met meer informatie daarboven (misschien mosterd?)

http://mediationtoets.nl/ ... waarberoep/theorie-examen
Wij kunnen het plaatje niet zien, dus niet aangeven of je gelijk hebt of niet. Vaak mis je dan toch iets kleins. Daarnaast heb je ook andere fouten gemaakt, dus ken je het toch nog niet goed genoeg. Dan moet je een andere manier van leren gaan kiezen en uitvinden waar je fouten telkens liggen.
quote:Alicemorgan82 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:40:

[...]

Sorry TO maar dit weet echt iedereen, kan je het CBR niet de schuld van geven...Nee hoor.
quote:Alicemorgan82 schreef op 19 augustus 2016 @ 15:40:

[...]

Sorry TO maar dit weet echt iedereen, kan je het CBR niet de schuld van geven...
Maar je had toch niet alleen die ene vraag fout?
Je mag 17 fouten hebben op 65 vragen volgens het CBR. Wel verdeeld in een aantal categorieen. Dus reken maar na...
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
quote:subon schreef op 19 augustus 2016 @ 18:46:

Je mag 17 fouten hebben op 65 vragen volgens het CBR. Wel verdeeld in een aantal categorieen. Dus reken maar na...Zoveel?? Ik dacht veel minder tegenwoordig
Ik zie het. Weer veranderd. Zit er niet meer in he

Je mag 17 fouten hebben op 65 vragen volgens het CBR. Wel verdeeld in een aantal categorieen. Dus reken maar na...

Dat klopt. Eerst 25 vragen gevarenherkenning waarvan er 12 fout mogen en dan 40 echte theorievragen waarvan er 5 fout beantwoord mogen worden.

Als je het mij vraagt is gevarenherkenning echt een wassen neus. Moet je binnen zoveel seconden aangeven of je remt, gas geeft of niets doet. Zelfs met heel veel gokken red je het nog wel 13 goede antwoorden te geven.

Je mag 17 fouten hebben op 65 vragen volgens het CBR. Wel verdeeld in een aantal categorieen. Dus reken maar na...Wauw, wat mag je er ongelofelijk veel fout hebben zeg ! Tsja, als je het dan nog niet haalt kun je echt beter een cursus ertegenaan gooien want dan heb je de stof echt niet goed begrepen.
quote:Corona67 schreef op 19 augustus 2016 @ 18:48:

[...]

Zoveel?? Ik dacht veel minder tegenwoordigVroeger 15 fout bij 70 vragen volgens mij ??
Aangezien je al zo vaak gezakt bent en zoveel fouten hebt, lijkt het mij niet onmogelijk dat je één en ander niet goed hebt gezien of begrepen.

Volgende keer beter leren. Ooit gaat het lukken.
quote:SuperWijf schreef op 19 augustus 2016 @ 18:51:

[...]

Vroeger 15 fout bij 70 vragen volgens mij ??Het theorie-examenvoor de auto bestaat uit twee delen

1. Gevaarherkenning

Je krijgt 25 vragen over gevaarherkenning. Je hebt 8 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden. Dit lijkt kort, maar straks op de weg moet je vaak nog sneller beslissen! Je moet van Gevaarherkenning 13 vragen of meer goed hebben.

2. Verkeersregels en verkeersinzicht

Je krijgt 30 vragen over Verkeersregels en 10 vragen over Verkeersinzicht. Je moet van Verkeersregels en Verkeersinzicht 35 vragen of meer goed hebben.

Van de CBR site
quote:Corona67 schreef op 19 augustus 2016 @ 18:55:

[...]

Het theorie-examenvoor de auto bestaat uit twee delen

1. Gevaarherkenning

Je krijgt 25 vragen over gevaarherkenning. Je hebt 8 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden. Dit lijkt kort, maar straks op de weg moet je vaak nog sneller beslissen! Je moet van Gevaarherkenning 13 vragen of meer goed hebben.

2. Verkeersregels en verkeersinzicht

Je krijgt 30 vragen over Verkeersregels en 10 vragen over Verkeersinzicht. Je moet van Verkeersregels en Verkeersinzicht 35 vragen of meer goed hebben.

Van de CBR site

Dat zeg ik net

Maar echt, die hele gevarenherkenning stelt helemaal niks voor. Het examen is gewoon 40 vragen/5 fout.

Ik ken rijschoolhouders en die zeggen ook dat er werkelijk nog nooit iemand gezakt is op gevarenherkenning en ze gaan iedere maand met een theorieklasje naar de examens.
Nog nooit iemand van hun leerlingen dan. Ik kan wel begrijpen dat wanneer je die gevarenherkenning niet een beetje geoefend hebt, je wel kan zakken. Maar het lijkt meer een trucje dan daadwerkelijk zinvol.
quote:Amaqanda schreef op 19 augustus 2016 @ 18:59:

[...]

Dat zeg ik net

Maar echt, die hele gevarenherkenning stelt helemaal niks voor. Het examen is gewoon 40 vragen/5 fout.

Ik ken rijschoolhouders en die zeggen ook dat er werkelijk nog nooit iemand gezakt is op gevarenherkenning en ze gaan iedere maand met een theorieklasje naar de examens.

Zal gaan om die andere categorie dan.

Van gevarenherkenning mag je 12 van de 25 fout hebben??

Geen idee of het Ja/Nee antwoorden zijn. maar anders kun je met 25x blind Ja al slagen voor dat onderdeel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven