Mentaal ontknopen

19-08-2016 22:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te twijfelen of ik hier of bij relaties moet zijn voor mijn vraag, maar plaats het maar hier.

Ik ben een man van 41 en zit redelijk in de knoop wat betreft vrouwen. Ik heb vroeger altijd geleerd om ze met respect te behandelen, maar ben daarin doorgeslagen denk ik. Heb altijd veel vrienden gehad wat "populaire" jongens waren qua versieren etc wat ik dus niet echt makkelijk doe (omdat ik niet aan hen kon tippen in mijn hoofd, trok ik me meer terug in plaats van actie te ondernemen). Ik had wel veel vriendinnen naast mijn vrienden die ook graag bij me waren, maar door mijn gedrag zagen ze mij altijd als "vriend" en dus niet als mogelijk relatie/sex contact. Waarschijnlijk ook omdat ik niets durfde was ik al blij om met vrouwen om te gaan en er voor ze te zijn, wat natuurlijk de uitdaging weg haalde en mij niet interessant maakte. Hierdoor heb ik zo goed als geen relaties gehad. En als bij het uitgaan iemand liet blijken me wel leuk te vinden deed ik er niets mee omdat ik geen misbruik wilde maken (als ik het idee had dat ze te veel gedronken had, al had ik dat zelf vaak ook maar zelfs dronken is mijn moraal te hoog) of had ik het niet door op dat moment (en pas later als ik eraan terug dacht). Ik ben dus een beetje roomser dan de paus, teveel dat weet ik maar kan er niks aan doen.

Nu al mijn vriend(in)en een gezin en kinderen krijgen begin ik me toch wel eenzaam te voelen. Niet dat ik single zijn erg vind (ik ben financieel onafhankelijk en kan mezelf goed vermaken), maar ik weet dat ze me een beetje zielig vinden en ook weten dat ik zo goed als nooit sex heb (is al jaren geleden). Ook ik ben een mens en merk ook dat ik de laatste tijd steeds meer begin te verlangen naar intimiteit met een ander (vroeger gebeurde het af en toe en daar deed ik het mee, maar nu het zo lang terug is begin ik er toch enorm mee bezig te zijn). Zelf zo erg dat ik een goede vriendin dit heb verteld na een paar goede borrels maar die voelde zich er erg ongemakkelijk bij (niet verteld dat ik sex met haar wilde ofzo maar in het algemeen dat het verlangen naar sex en tederheid best groot begon te worden, dat moest er waarschijnlijk gewoon even uit). Ik hou er niet van om naar de hoeren oid te gaan (vanwege het respect voor vrouwen, dan help ik mezelf wel). Ook hoef ik niet perse een relatie te hebben maar in ieder geval een klik en wat meer intimiteit als bij goede vrienden (en dan bedoel ik niet perse sex).

Nu wil ik eigenlijk vragen of mensen tips hebben om mezelf te ontknopen voor wat betreft vrouwen. Misschien ook tips waar ik leuke vrouwen kan vinden die ook wat rustiger zijn (want ik ben dus niet goed in het versieren bij stappen, vrouwen zijn daar gewend versierd te worden en bij dat gestuntel van mij kijken ze gauw verder). Ook stap ik bijna niet meer omdat ik dat wel een beetje gehad heb. Ik weet dat er op internet allerlei cursussen zijn, maar daar geloof ik niet zo in en hoef ook geen player te worden of mijn respect voor de medemens (en dus ook vrouwen) te verminderen. Ik zoek dus enkel goede suggesties voor plekken om leuke vrouwen te vinden, en tips om wat zelfverzekerder te zijn als het klikt (het rare is dat ik in normale situaties, zoals op het werk, juist aardig zelfverzekerd overkom).

Pfoeh, aardige longread geworden zeg
Ik weet niet precies wat je met mentaal ontknopen bedoelt, maar ik denk dat je bedoelt dat je een andere mindset naar vrouwen toe wilt krijgen. Dat je ze iets te veel met respect behandelt. Dat hoeft namelijk niet, want het zijn geen tere prinsesjes maar gewoon doodnormale mensen net als jij.

Heb je wel eens aan een groepsreis gedacht? Daar is de sfeer meestal ontspannen en er volgt vaak genoeg een vakantieromance uit.
Je wilt seks...

Je wilt intimiteit...

Je wilt niet naar de hoeren...

En je hebt een vriendin het beeld gegeven dat je seks wilt met haar...

Heb ik zo je elle lange verhaal goed samengevat?

Mijn advies: Ga eens een activiteit doen waar je gelijkgestemden tegen komt. Vaak organiseren betaalde datingsites wel uitjes voor bepaalde doelgroepen waarbij je ongedwongen andere mensen ontmoet die hetzelfde verlangen hebben als jij. Wie weet wat daaruit voort kan komen.

En nog een tip: leg er wat minder de focus op dat je last hebt van blauwe ballen. Daar word je voor een vrouw niet aantrekkelijker op want die gaat denken dat jij Dr wilt om Dr eens lekker overheen te gaan.
Ik snap dat wel dat je niet meer zo veel zin hebt om te stappen, heb ik ook.

Ik ga even brainstormen:

Neem een hond en ga er mee wandelen, maak je geheid contact met allerlei mensen.

Je kunt dan een puppycursus gaan volgen en iemand ontmoeten...wie weet?

Of een massagecursus, daar komen meestal alleen maar vrouwen.

Misschien speel je een muziekinstrument?

Ga dat dan doen in het park of op het strand, dan ontmoet je ook makkelijker mensen.

En als je iemand leuk vindt, wees dan niet te bang om misbruik te maken, maar zeg het gewoon, laat je niet wegstoppen in de "friendzone" door veel te lang te wachten en te onzeker te zijn.

Vrouwen houden ook van een man die initiatief durft te nemen, een eerste kus durft te geven, succes!
Oei Shisha,

Dan ben ik een ontaarde vrouw. Ik heb toch echt mijn vent verleid, en ik was het echt die hem de eerste kus gaf
Een vriendin heeft vorige week een man ontmoet via Tinder die tot zijn 33 maagd was door hetzelfde probleem. Het klikte super Ga tinderen en dus daten? Nee heb je ja kan je krijgen.
En vergeet Happn niet. Dat is zo makkelijk scoren als je niet al te lelijk of al te verlegen bent.
Tja, ik denk altijd: Heb respect voor je medemens, en niet alleen voor vrouwen. Dat prezen van vrouwen vind ik, misschien gek genoeg, juist neerbuigend en het zou voor mij een mega afknapper zijn.

Verder geef je aan dus eigenlijk geen relatie te willen. Maar je wilt wel een vrouw ontmoeten voor intimiteit. Dat kan ingewikkeld worden. Ik zou eens goed nadenken wat je wilt, heb je echt geen behoefte aan een relatie of ben je gewoon bang om je open te stellen? Dat is voor die ene vrouw natuurlijk ook fijn om te weten.

Wat voor hobby's heb je? Een sport die je regelmatig doet? Een cursus van het een of ander (koken, potten bakken, verzin maar wat)? Er zijn talloze plekken om nieuwe mensen te ontmoeten, waarom zou dat alleen tijdens stappen kunnen? Je kan ook eens rondkijken op dating sites, je weet het maar nooit.
quote:Ketelbinkie020 schreef op 19 augustus 2016 @ 22:40:

Oei Shisha,

Dan ben ik een ontaarde vrouw. Ik heb toch echt mijn vent verleid, en ik was het echt die hem de eerste kus gaf Ja, dat is wel heel erg sletterig
Je klinkt in ieder geval als een leuke vent, dus dat zit wel goed. Zelf vind ik een onzekere en wat stuntelige man helemaal geen afknapper, hoor. Integendeel: veel oprechter dan zelfzekere types met mooie praatjes waarvan je nooit zeker weet of ze het menen of niet. Dus wees gewoon jezelf!

Maar wat er hierboven al gezegd is: wacht niet te lang, laat je niet in de friendzone parkeren.
Op Tinder hoef je alleen maar een hartslag te hebben en dan scoor je al.

Dus TO, wie weet pluk je daar vrouwen vandaan.
Als je maar niet te opdringerig wordt op het naaktstrand
Ontknopen is sooooo 1975!!
quote:Corona67 schreef op 19 augustus 2016 @ 22:56:

Ontknopen is sooooo 1975!!Vandaar dat ik zo met mezelf in de knoop zit, ik kom uit het verkeerde jaartal!
Nieuwemensenlerenkennen.nl

Is misschien ook leuk voor je...
Stuur -KING- ff een pb'tje, TO. Die zal je wel even opvoeden.

Of lees dit: http://www.bdsmfan.eu/sit ... boek%20voor%20meisjes.pdf
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 23:03:

[...]

Vandaar dat ik zo met mezelf in de knoop zit, ik kom uit het verkeerde jaartal! Ik ook....
quote:Amand schreef op 19 augustus 2016 @ 23:06:

Stuur -KING- ff een pb'tje, TO. Die zal je wel even opvoeden.

Of lees dit: http://www.bdsmfan.eu/sit ... boek%20voor%20meisjes.pdfDat je die ouwe meuk nog hebt
quote:shisha schreef op 19 augustus 2016 @ 22:46:

[...]

Ja, dat is wel heel erg sletterig

of mn vent was net zo in de knoperig als TO, en had maar besloten eeuwig vrijgezel te blijven. Tja alleen had ik andere plannen .

Wat ik wil zeggen TO, mijn vent was 27 toen ik hem leerde kennen op Copacabana. We waren daar allebei voor werk. Hij was al 3 weken daar met de mooiste dames om zich heen. Hij wist alleen niet hoe die zoiets aan moest pakken, terwijl al die rond borstige dames m zagen zitten. Ik ben m toen beter leren kennen en toen ik dronken was op de bek gepakt. Toen besefte hij zei hij later het verschil tussen verlangen naar seks en verlangen naar intimiteit.

Ga dus een leuke activiteit doen waar je mensen tegen komt met jouw intresses. Is dat reizen, kies dan een mooie reis uit, maar misschien is het wel een cursus kitesurfen bij de afsluitdijk wat je altijd al hebt willen doen.

Wees open, wees jezelf en wees vooral niet wanhopig. Als je zelf dan niet de eerste stap durft te zetten naar een meiske, komt er vast ooit een meiske die jou de bom vindt en wel de eerste stap zet.

Succes TO

(En als ik jou was geen vriendinnen meer lastig vallen dat je behoeftw hebt aan intimiteit) als een vriend hoe tof die ook is dat bij mij gaat bespreken zou ik er ook een opgelaten gevoel van krijgen. Dat zijn zaken die je beter met mannen onderling kan bespreken evenals dat vrouwen ook bepaalde dingen onderling bepraten
quote:Fryskfaam schreef op 19 augustus 2016 @ 23:04:

Nieuwemensenlerenkennen.nl

Is misschien ook leuk voor je...Idd! Gaat totaal niet om daten, maar wel een mooie manier om bij een activiteit die bij je past nieuwe mensen te ontmoeten. Misschien zit je vrouw er net tussen
Respect is mooi, maar wij vrouwen kunnen ook gewoon zelf nee zeggen.

Je hoeft niet alles voor ons in te vullen uit angst dat we misschien wel denken dat je ons niet respecteert.

Als je over mn grens gaat zeg ik je dat.

Wees dus niet te "bang" daarin en vertrouw op zelfstandigheid van ander.
quote:Versnellingsbak schreef op 20 augustus 2016 @ 00:26:

Respect is mooi, maar wij vrouwen kunnen ook gewoon zelf nee zeggen.

Je hoeft niet alles voor ons in te vullen uit angst dat we misschien wel denken dat je ons niet respecteert.

Als je over mn grens gaat zeg ik je dat.

Wees dus niet te "bang" daarin en vertrouw op zelfstandigheid van ander.Ja, inderdaad. Het is ook bijna neerbuigend als je er zo ver in door schiet
Allen dank voor de reacties. Zitten zeker goede tips en dingen om over na te denken bij.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven